tiistai 10. helmikuuta 2015

Punaisen tukan pelastus

Minulla on nykyään paloauton punainen tukka ja tosiaan näkyy missä liikun :) käyn kampaajalla värjäyttämässä ja leikkauksessa 8 viikon välein. Ihan tuiki tuntemattomat ihmiset kehuvat tukkaani ja sanovat sen olevan upean värinen. Melkeinpä joka toiselta naiselta kuitenkin kuulen lauseen "mullakin oli mutta ei se pysynyt" tai "miten saat värin pysymään" ?

  P2040044.ORF

Vastaus on kotihoito. Eihän siinä ole mitään järkeä pitää punaista tukkaa jos sitä ei viitsi hoitaa ja ylläpitää väriä kotona. Punainen ei pysy kahdeksaa viikkoa hyvänä, itseasiassa mulla alkaa huomattavasti haalistua jo 2-3 pesun jälkeen. Kampaajalta ostan KC Pepperiä ja muhitan päässä kerran viikossa 10 - 45 minuuttia. Yleensä pidän myssyn alla saunassa käynnin ajan mutta joskus jos on aikaa niin pidän pidempään. Tällä saan tukan pysymään punaisena. Väri ei pysy yhtä kirkkaana koko kahdeksaa viikkoa, en tiedä johtuuko mattavahasta ja muista muotoilutuotteista.


Mutta siihen asiaan! KC Pepper on saanut kilpailijan! SIM julkaisee SensiDO Match värihoitoainesarjan. Nämä hoitsikat eivät sisällä ammoniakkia. Värihoitoaine lisää väriin kiiltoa, intensiivisyyttä ja parantaa hiusten väriä. Sävyissä löytyy; musta, hopea, ruskea, oranssi, violetti, punainen, pinkki ja hiekanvaalea. Tuubin koko on 150 ml ja hintaa 10,90 e. Värjäystuloksen sanotaan kestävän 6-8 pesua. Itse tykkään kyllä käyttää ihan viikottain, punainen väri varmasti on niitä helpommin pois peseytyviä. SensiDO hoitoaine antaa punaiselle värille lisää intensiivisyyttä ja huomattavan hyvän kiillon.

Punainen hoitoaine on myös kaikista sottaavin. Käytän hoitoainetta aina saunassa, myssyn alla ja huonompi pyyhe lauteiden suojana. Pääpyyhe tulee värjäytymään joka tapauksessa joten olen pyhittänyt tähän tarkoitukseen ihan oman huonomman pyyhkeen. SensiDO hoitoaine on kuitenkin siitä hyvää ettei se valu myssyn sisältä. Mutta varovainen saa olla ja huuhtoa heti mahdolliset roiskejäljet. Käytän myös kumihansikkaita, tätä ei passaa nykiä paljain käsin.

Muita punapäitä ja värjäävien hoitsikoiden ystäviä? Onko teillä jotain erityisiä rituaaleja tai vinkkejä värjäävien hoitoaineiden käyttöön?

SensiDO tuotteisiin voi tutustua tästä. Tuote saatu blogin kautta.

30 kommenttia:

  1. Värjäsin viime syksynä vuosien jälkeen takaisin punaiseksi ja kaveri tuumasi vain "hyvä valinta, mut katsotaan miten pitkään jaksat sitä punaista joka paikassa". Jotenkin olin unohtanut koko asian, mutta ei, sitä hiton punaista vettä valuu vielä viikkojenkin päästä värjäyksestä!! Ja nyt näköjään kylppärin laattojen saumatkin on pinkit, entisen valkoisen sijaan, joten seinät pitäisi muistaa huuhdella AINA, vaikkei äkkiä katsottuna näyttäisivät värjääntyneen.

    Mulla kestää väri aika hyvin tuon KC:n avulla ja punaisen värin myötä pesen hiukset vaan 3-4krt/vk. Oletko huomannut mitään eroa KC:n ja Simin välillä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on aika kivan näköiset tyynyliinat aina :) vaihdan tosi usein ja mitään valkeita ei uskalla käyttää. Lempihupparini on vähän niskasta värjääntynyt joten sitäkin saa pestä usein :)
      Minä pesen hiukset 2 kertaa viikossa. En huomannut suurta eroa, Sim tekee kyllä mielettömän kiiltävän tukasta vaikka vaikutusaika ei olisi pitkäkään. Melko samanhintaisia ovat, Sim vähän halvempi mutta pakkaus on vähän pienempi :)

      Poista
  2. Semi-punapää täällä moi! Nyt torstaina on onneksi kampaaja, jolloin pistellään punaista ihan kunnolla! :)

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä :) Meinaatko ihan tälläistä vai olikos sulla vähän tummemman punainen?

      Poista
  3. Punatukat on kyllä ihania! <3 Mulla oli vuosia punainen pää. Jostain syystä mun hiukset ovat sellaiset, että niistä ei se punaisuus ala haalistumaan, vaan se pysyy punaisena koko ajan, eikä sitä tarvinut hoitaa mitenkään erikseen. :) Nykyään mulla on niin montaa eri sävyistä vaaleaa hiuksissa, että en edes tiedä montaako. :D Mulla kasvaa hiukset tosi hitaasti ja värjäytän nämä puolen vuoden välein, se riittää ihan hyvin. Tykkään tosi paljon näin helppohoitoisista pitkistä hiuksista, kun näiden ylläpitokaan ei maksa juuri mitään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohoh, kuulostaa kadehtittavalta! Mulla kasvavat aika nopsaan. Kahdeksas viikko on jo tuskaa mutta lyhyessä mallissa se näkyy. Tosin oli mulla 8 vko väli silloin kun oli tummatkin hiukset, juurikasvu näkyi kivasti :) muistaakseni vaaleassa ei näkynyt niin selvästi mutta se blondi ei ollut mun väri. Tämä punainen värjättiin blondin päälle ja siksi siitä tulikin näin punainen mikä olikin hakusessa ;D

      Poista
  4. Itelläni on luonnostaan kuparin värinen tukka, kesäisin varsinkin käytän värjääviä hoitsikoita, kun aurinko poltaa vaaleaksi. Ja nyt talvellakin on tullut silloin tällöin käyteltyä, juurikin upean kiillon saamiseksi. Itselläni on käytössä Biozellin oranssi hoitsikka, jonka lantraan normi hoitsikalla tai naamiolla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Biozellin naamiot ovat myös hyviä. Ehkä koin etteivät näin voimakkaita mutta voi olla vähän mututuntumaa :)

      Poista
  5. Tuo punainen väri on kyllä upea! Itselläni oli vuosi sitten vihreät hiukset ja silloin kyllä tajusin miten väriä siirtyy joka paikkaan ja miten työlästä värin ylläpitäminen on. Nyt haluaisin mustat hiukset mutta jospa hankin vaan peruukin niin ei tarvitse puljata värien kanssa :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Peruukki voisikin olla kätevä aina silloin kun haaveilen siitä pitkästä tukasta!! Joskus mulla oli punainen niillä Käherrystarvikkeen shokkiväreillä ja ne vasta olivat sotkevia...Pepper tai Sim ei ole läheskään samaa luokkaa kunhan tietysti huuhtelee heti jos menee johonkin lavuaariin tms.

      Poista
  6. Mie pääsin eroon suoraväreillä/sävyttävillä hoitoainella lotraamisesta punaisten hiusten kanssa, kun vaihdoin Elumeniin. Ei nimittäin haalistunut oikeastaan ollenkaan!
    Nyt onkin sitten vähän eri tilanne, kun värjäsin hiukset violeteiksi. Melkein joka pesussa saa taas olla lotraamassa suoraväri-hoitoaine kombolla ja toi Special Effects vielä tarhaa ihan järkyttävästi niin ihon, kun kylppärin. Jos jossain vaiheessa on varaa niin hankin kyllä violettia Elumenia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistelen että kampaaja sanoi ettei Elumenia laiteta..en tiedä miksi, hiusvärit ovat vähän tuntematon ala minulle vaikka muuten hiusjutuista olen kiinnostunut. Kyllä nämä hiusten värjäykset ovat vähän hankalia ja aikaa vieviä mutta mukavia! Nykyään onkin tosi yleistä nämä shokkivärit ja My Little Pony -hiukset. Minusta on jotenkin ihanaa että sininen pää on nykyään ihan tavallinen eikä leimata heti mummonpotkijaksi. Ei olla niin ennakkoluuloisia kuin joskus :)

      Poista
  7. Sulla on kyllä ihanat hiukset ♡ Mä ennen kanssa värjäsin punaisen eri sävyillä, mutta jossain vaiheessa kaipasin taas tummaa ja värjäsin mustaksi. Mun lemppari oli silloin punaisena aikana toi KC Pepper, se on ihanan tumman punainen :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sara <3 jos saisin valita mitkä hiukset haluaisin takaisin niin ne syvän mustat ja puoleen selkään olevat :) sellaiset ovat niin kauniit :)

      Poista
  8. Mä olin raitojeni kanssa punainen jonkin aikaa mutta sitten meni hermo ja nyt ollaan taas tummana :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D kampaaja ei kovin herkästi suostu tätä muuttamaan, nyt on pysyttävä punapäänä ;D

      Poista
  9. Ihana blogi! :) Hmm tiedätkö saako tuota Sim:iä ihan tavallisista marketeista vai vaan kampaamoista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Simin sivuilla on kampaamohaku:

      http://hyvanilmankampaamo.fi/kampaamohaku.html

      On siis kampaamotuote. Markettihinnalla ;) 10,90 e maksaa.

      Poista
  10. Sulle sopii noi punaset hiukset niin pirun hyvin! <3

    KC pepper ja plum oli mun parhaat kaverit kun oli punainen tukka, samoin sit kans ihan punaset suoravärit. :)

    Mua inhottaa aina kuulla sitä että "miten jaksat hoitaa tota värii, mä en ikinä jaksais!" :D ei se oikeesti loppujen lopuksi niin paljoa vaadi. Mun hiuksissa pysyy nyt tää turkoosi tosi hyvin, kun vaalensin sen violetin ja se muuttui mintunvihreäksi. Se on tosi hyvä pohja tälle, ei haalistu ihan noin vaan. :D

    Ja sitten mulla on kans mun salainen ase väritahroille (lattia ja seinät)! Oon ostanut luottokirpparilta jotain venäläistä pesuainetta, sillä lähtee aivan kaikki, sellasetkin tahrat mitä ei kloriitilla saa irti. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 niin ne sopi sullekin, sulla ne näytti niin hyvältä että alkoi himottamaan itselläkin. Sinä olet minun tukkaidolini <3 kuulostaa vähän pelottavalta tuo sun venäläinen salainen aseesi :) minä aina huuhdon ja pesen heti koska muuten se tarttuu.
      Ja ei se tosiaan vaadi paljon kun siihen asennoituu. En halua maksaa kampaajasta jos itse pilaan värin kotona. Ei mitään järkeä :) jos ottaa shokkivärin niin pitää miettiä jaksaako/pystyykö sitä ylläpitämään :)

      Poista
  11. Kaipaan väliajoin punaista tukkaani, omasi on kyllä upea! Käytin hoitsikan yhteydessä Poly color(?) in värivaahtoja, noita voidemaisia ei vielä ollut. Punainen on hyvin hoidettuna upea hiustenväri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) punainen on näyttävä kun sen saa pysymään. Ja miksei saisi kun jaksaa panostaa ;)

      Poista
  12. Nois värihoidois on kyl tosi paljon pigmenttiä! Mä tein pari vuotta sitten itelleni liukuvärjäyksen hiuksiini sillä Color Maskin lilalla (purple?). Pysy tosi hyvin ja oli upeen värine! Sit ku en enää jaksanu sitä ylläpitää ni se haalistu punaseks ja lopulta leikkasin hiukset lyhyemmiks et sain loput latvojen väristä pois. Kampaaja mil kävin ni oli tosi yllättyny et mite ja millä sen liukuvärin tein. Se oli iha varma et jotai suoravärii olin laittanu :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa ihanalta! Sellainen liukuvärjäys on todella upea vaaleassa tukassa jonka latvat olisivat pinkit tai violetit. Sellainen tukka mulla olisi jos olisi pitkät vaaleat :) se ei välttämättä ole edes hankala ylläpitää itsekään.

      Poista
  13. Kaunis tukka :) Punainen on upea, mutta se vaatiin todellakin ihan hirmuisesti duunia, että se pysyy nättiä. Mä olin pitkään sitä mieltä, että olen hautaan asti punapää, mutta sitten jotain tapahtui ja nyt oon melkeinpä omassa värissä ja se tuntuu hyvältä. Vaikka, kyllä se mieli varmasti ehtii mullakin taas muuttua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Heidi <3 sisko kasvatti oman värin ja kyllähän se hyvältä näyttää. Penskana oltiin blondeja mutta nykyään melko samanvärinen olisi kuin sulla. Pysyn vielä punaisessa, mielihän voi muuttua, tiedä mitä sitä keksii ;)

      Poista
  14. Mielestäni kaiken väriset päät tykkäävät värinaamioista. Itsekin olen saanut samanlaisia kommentteja kun lli punaiset hiukset. Kyllä naamio lisää kiiltoa ja parantaa värin pysyvyyttä. Nyt Vaalea hiuksisena olen siirtynyt pinkistä naamiostani (koska se loppui) cappuccino tai latte sävyihin. Oletko muuten kokeillut biozellin naamioita? Todella pigmenttisiä ja edullisia! 😉

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olenkohan käyttänytkin Goldwellin (?) naamiota ruskeassa tukassa? Sellainen mielikuva on. Kyllä jokaista väriä pitää ylläpitää ja hoitaa :)
      Olen kokeillut Biozellia silloin kun tuli markkinoille. Sain sen punaisen testiin blogin kautta ja mulla on se jämä vieläkin :) minusta nämä kampaamotuotteet ovat kuitenkin parempia ja tehokkaampia, minusta tuntuu niin :) makuasioita! Huonoja ne Biozellit eivät kuitenkaan ole, hyvä että sellainen vaihtoehto löytyy ihan marketista.

      Poista
  15. Upean väriset hiukset todella! Mulla ei riittäisi rohkeus eikä kyllä jaksaminenkaan pitää yllä noin upeaa väriä. Enkä kyllä tiiä sopisikokaan mulle. Olet upea <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3