lauantai 28. tammikuuta 2017

Lifestyle Lauantai - Blogit, mihin katositte?

Olen miettinyt useampaan kertaan blogin lukulistaa lukiessa että mihin ihmeeseen kaikki blogit ovat kadonneet? Blogin lukulistalla ei näy enää tuttujen päivityksiä. Joinakin päivinä lukulista on hiljainen. Harmi! Ymmärrän toki että ihmisillä on omakin elämä ja bloggaaminen vie kyllä hirveästi aikaa. Olenhan itsekin hiljattain tästä avautunut.

Mutta blogilistallani on hyvin moni kynsiblogi hiljentynyt. Muutama oma lempiblogi on lopettanut ja se harmittaa ihan älyttömästi :( salaa toivon että he palaisivat mutta tiedän heidän väsyneen blogin pitämiseen.

Päätin listata tähän omia lempiblogeja ja kertoa miksi heitä seuraan. Luen tosi paljon erilaisia blogeja. Ennen seurasin meikki- ja kynsiblogeja. Sitten otin muutaman lifestyleblogin seurantaan joissa keskityttiin laihdutukseen. Jossain vaiheessa fitnessblogit kiinnostivat ja nyt kuvioihin ovat tulleet koirablogit.

PC301428

MaittaLy -blogissa nähdään upeita ja inspiroivia meikkikuvia. En usko että Maitan upeat meikit jättävät ketään kylmäksi. Blogista löytyy meikkivinkkejä ihan aloittelijoille tai sitten inspiraatiokuvia meille harrastemeikkaajille. Suomessa on tosi harvoja meikkiblogeja jotka ovat näin kansainvälisellä tasolla taitavien inspiraatiokuvien suhteen!

PC011415

Karkkipäivä on kosmetiikkablogi jota olen seurannut alusta asti. Sanni kirjoittaa nykyään myös omasta elämästään ja matkailusta. Kreikkajutut kiinnostavat minua vähemmän mutta luen ne kyllä aina. Meikkijutut ovat tottakai parhaita ja jos joskus on kynsipostaus, se ihan pelastaa päivän :) en karppaa enkä syö vhh mutta ruokavinkkejä on otettu vastaan ja muutamaa reseptiä kokeiltu. Sannin blogi on vaan niin aito ja ihmisenä hän on tosi ihana :) ei voi olla tykkäämättä!

PicsArt_01-17-10.04.43-800x800

Palasia arjestani on ihanan elämänläheinen blogi. Siellä ei hienostella vaan seurataan tavallista elämää. Jonna urheilee ja syö ihan normaalisti. Blogista voi bongata usein ihan mahtavia reseptejä arkiruokiin! Haluan seurata juurikin tälläisiä normaaleja blogeja enkä siistittyjä, viimeisen päälle siloteltuja kiiltokuvia.


Too Big To Be Me on toinen Fitfashionin blogi jota luen. Anna vaikuttaa tosi iloiselta persoonalta ja häneltä saa mm. hyviä ruokavinkkejä. Ihanan elämänläheinen ja aito blogi. Minusta tuntuu että lapsiperheiden äidit voisivat pitää tästä blogista. Hyviä ruokaohjeita koko perheelle ja ajatuksia painonpudotuksesta.

DSC_8680

Paimenlauma -blogin Leena on saman kylän tyttöjä. Kävin tutustumassa näihin Kuopiolaisiin paimenkoiriin kun ostin Leenalta koiratarvikkeita. Ihanat ja kauniit tytöt! Paimenlaumassa seurataan harrastamista koirien kanssa, sieltä löytyy myös koiranruokajuttuja ja ihania kuvia hauskoilla teksteillä varustettuna. Koiraihmisille, tämä blogi pistää varmasti hymyilyttämään :)

Koiria maalta -blogissa seurataan Leenan kasvatin Savun elämää. Savun perässä blogiin meninkin. Jäin koukkuun, koira-arkea on kiva seurata kun teksti on sujuvaa ja kuvat ihailtavan hienoja. Tulee ajatus että itsekin haluaisi harrastaa koiran kanssa jotain. Jenny kirjoittaa myös koirien ruokailusta ja etenkin raakailut kiinnostaa itseä. 

Lisää suosikkiblogejani löydät blogini sivupalkista! Siellä ovat loput parhaat :) tuli vähän paha mieli etten voinut listata tähän kaikkia mutta halusin nostaa esille erilaisia blogeja. Kosmispiirit ovat suomessa pienet ja tiedän että useat minun suosikkini ovat jo teidän lukulistallanne :) 

Mutta mitä suosikkiblogeja teillä on, antakaa mulle blogivinkkejä joko omista tai muiden hyvistä blogeista :)

Kuvat lainattu bloggaajien luvalla.

21 kommenttia:

  1. Kiitos paljon kohteliaisuudesta, hiljaiseksi vetää :)

    Jonna/Palasia arjestani

    VastaaPoista
  2. Hyvä aihe. Luin purkkimafian aikoihin niitä kaikkia blogeja. Niistä kännykän näytölle jäi mari anniina miss biggy ja seamese lipstik. Nämä on ihan hiljaisia. Jostain syystä koira blogeja en oo lukenu. Toi Maittaly on upea! Sun innoittamana seuraan häntä instassa.
    Sun blogin lisäksi luen arkijärki blogia. Kulkutautiset blogia (kirjoittaja on mun serkku) ja keyword lovea.
    Sun blogi on silti paras 💜 säännöllinen päivitys on tärkeetä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marjo <3 minäkin luin Purkkimafiassa blogeja, muutama oli erityisesti suosikkini. Nykyään lopettaneet kokonaan tai hiljentyneet. Harmi! Lisäksi ainakin 3 mun lempparibloggaajaa on saanut nyt vauvan joten ihan ymmärrettävää ettei meikkihömpötys niin kiinnosta ;)
      Mutta on paljon muitakin hyviä blogeja, onneksi moni bloggaa vielä hyvinkin ahkerasti. Keyword on minunkin lemppareita, tosi paljon kiinnostavia ja ajan kanssa tehtyjä postauksia :)

      Poista
  3. Mä olen ihan liikuttunut! Kiitos että luet mun blogia ja että mainitsit mut tässä postauksessa ja kehuista ja ystävällisyydestä! Kiitos! Tuli niin hyvä mieli 😊
    Tämä ihana palaute tsemppaa ja kannustaa mua kehittymään bloggaajana ja meikkaajana myös.

    Mä olen siirtynyt lukemaan tosi paljon venäjänkielisiä blogeja. Tuntuu että blogit tuli sinne vähän myöhemmin kuin Suomeen ja elää nyt sitä kukoistuskautta (kun taas suomalaiset ovat pikkuhiljaa sulkeneet blogejaan). Sun blogia luen säännöllisesti! (Mahtavia nuo kynsijutut, itse en osaa mutta luen kynsistä mielelläni.) Ja sitten silloin tällöin Keyword, Eyeshadow and flame, muutama muu mitä en nyt tietenkään muista... 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! Mitäs olet niin taitava ja rautainen ammattilainen <3 Ihana kuulla että tuli hyvä mieli, oon tykännyt sun blogista tosi paljon ja kesällä taisin kahlata sen alusta asti. Olen toki silloin tällöin aiemminkin sitä lukenut :)
      Ihana kun jaksat aina kommentoida ja kehua meikkikuvia :) mä tykkään kanssa Eyeshadowista ja monesta muusta meikkiblogista! Joskus luen sun sivupalkista venäläisiä mutta katson vaan kuvat. Instassa seuraan tosi paljon venäläisiä kynsitaiteilijoita, he kun ovat koko ajan askeleen edellä ;)

      Poista
  4. Itekin luin Purkkimafian aikaan paljon aktiivisemmpin kauneusblogeja, nykyään seuraaminen on jäänyt lähinnä Instan puolelle. Ja harmikseni osa silloin lukemistani meikkiblogeista ei enää edes päivity. Nykyään luenkin kauneusblogeja, lifestyleblogeja sekä aika paljon erilaisten muoti/sekaihmisten blogeja varsinkin täältä Jyväskylän alueelta!

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moni kyllä hiljentyi Purkkiksen loppumiseen, enkä kyllä ihmettele. Olihan se iso homma muuttaa ja lähteä heti pois, kyllähän se mullakin näkyi kävijämäärissä ja se tietty vaikuttaa bloggausintoon. Indiedaysillä oon kyllä tykännyt olla, täällä on hyvin valikoitu pieni määrä meitä kauneusblogeja :) mä oon yrittänyt etsiä kivoja koirablogeja, niitä on hauska seurata :)

      Poista
  5. Minäkin olen huomannut, että blogimaailma on hiljentynyt ainakin Suomen osalta. Tai ehkä suomalaisten kynsiblogien osalta, kun niitä lähinnä seuraan. Ehkä nykyään sitten ollaan mieluummin instassa tai youtubessa tai jossain muualla. Oonkin ruvennut seuraamaan yhä enemmän ja enemmän japanilaisia ja venäläisiä/slaavilaisia kynsitaiteilijoita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onko sulla vinkata jotain hyvää nuista seuraamistasi?

      Poista
  6. Vinkki nimimerkillä "jotain aivan muuta"... https://hilmatellervo.tumblr.com/
    Kukkia, kimppuja, värisilmää, taidetta palstalta... Ystävän suht uusi blogi, jota seuraan samalla tavalla kuin sinuakin: ihastelen ja ihmettelen, vaikken itse harrasta kimppuja enkä kynsiä juuri lainkaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä :) kukat ovat ihastuttavia ja piristävät!

      Poista
  7. Maitta ja Sanni on ihania! Tosin Sannin blogia luen nykyään harvemmin kuin ennen...tai oikeastaan luen sitä kausittain silloin kun on aikaa. Minä en ole löytänyt koirablogien maailmaan. Mun piti aloittaa itse kirjoittamaan koirablogia kun eka oma koira tuli hankittua mutta se ei ottanut tuulta alleen. Täytyy varmaan käydä kurkkimaan noita mitä linkkasit. Seurailen oikeastaan pelkästään kosmetiikkablogeja....tai kosmetiikkapainoitteisia (kynsiblogit lasken kosmetiikkablogeihin).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä rupesin seuraamaan muutamaa koirablogia kun pääsin niihin sisälle, aloin selaamaan vanhoja postauksia. Blogit on kyllä mahtavia kun tykkään lukea :) kirjojakin!

      Poista
  8. Hei ihan mahtava postaus! ♥ Mua on mietityttänyt tuo sama blogien katoaminen jo pidemmän aikaa, tosi harmillista. Mutta toki myös ymmärrettävää, ei tämä ainakaan jokaiselle ole sellainen koko elämän kestävä harrastus kun melkoisesti aikaakin vie.

    Kiitos muuten kivoista blogivinkeistä, tuon MaittaLyn kurkkasin heti, ihan loistoblogi mihin en olisi ilman suositustasi törmännyt! :)

    Ps. Nyt vasta hoksasin että oon päätynyt siun sivupalkkiin, olipa kerrassaan piristävä havainto! Kiitos, ihanaa jos blogistani pidät ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kiva kun sinä päivität säännöllisesti ja aina on kiinnostavia juttuja. Moni on hiljentynyt mutta kyllä mä ymmärrän. Varmaan itsekin hiljentyisin jos tulisi joku iso elämänmuutos ja aikaa blogille ei vaan enää olisi.

      Poista
  9. Mulla on sama juttu. Monet suosikkiblogit on lopettaneet tai jääneet määrittelemättömälle tauolle. Itse seurasin aktiivisesti "kultakaudella" monta eri blogia ja kommentoinkin niitä säännöllisesti. Myöhemmin innostuin itsekin bloggaamaan ja olin aktiivinen. Jossain vaiheessa sitä itse väsähti niin blogin kirjoittamiseen kuin muiden lukemiseen. Nykyisellään bloglovin' suosikkeilta lukemattomia postauksia on n. 150 kpl.... Eli olen itse myös hidastunut lukija.

    Vaikutin aikaisemmin myös kissablogien puolella ja seurasin myös niitä, mut nykyisellään mulla on vain kosmetiikka-aiheinen blogi. Kissablogeja on muutama edelleen lukulistalla, mutta niissäkin on bloggaajat muuttuneet ihan täysin. Pysäyttävintä on ollut se kun tuttujen kissablogien "tähdet" ovat syystä tai toisesta siirtyneet sateenkaarisillalle. Olen muutamissa tapauksissa olen oikeasti itkenyt kun olen lukenut tutun kissan RIP-postauksen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei :/ minäkin kyllä itkisin jos blogien tähdille sattuisi jotain. Ja kyllähän se sateenkaarisilta on kaikilla eläimillä edessä, omillakin <3
      Jossain vaiheessa oli se kultakausi, ei meinannut itsekään keretä lukea kaikkien postauksia. Nyt on taas hiljaisempaa ja en ole ainut joka tämän on huomannut.

      Poista
  10. Luen aika paljon blogeja, lähinnä kauneuspainotteisia. Lemppareita on ainakin Wasting Lifestyle ja Kissis, koska heillä on huuomria mukana kirjoittelussa. Itseasiassa sun blogiin päädyin jostain Hippu-koiran perässä, ja jäin lukijaksi vaikka en kynsistä mitään tajuakaan ;)

    Olen itse viime vuoden lopulla aloittanut blogin pitämisen, eli olen ihan amatööri vielä :D Keskityn pääasiassa kosmetikkaan, mutta mukaan tuli nyt tammikuussa meille tullut Kleinspitzin pentu.
    Jos kiinnostaa käydä kurkkaamassa niin osoite on:

    https://helmililjoja.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavaa kuulla Hippu-koiran fanista :) tulin kurkkaamaan sinunkin blogiasi ja klikkasin itseni seuraajaksi. Onnea pienestä pennusta <3

      Poista

Kiitos kommentista <3