lauantai 19. marraskuuta 2016

Lummenne - Järvi josta Lumene sai nimensä

Minulla on yksi ihana Lumenen Gel Effect lakka. Koin että kesällä se on liian tumma joten säästelin sitä syksyyn. Lakka leikkii hauskasti sanaleikkiä OPIn ja Essien tyyliin; lakan nimi on Lummennejärvi. Mielessäni käännän sen koko ajan Lumenejärveksi mutta Lummenne se on. Järvi Kuhmoisissa, tästä Lumene on nimensä saanut.

Lumene Lummennejärvi

Hauska sanaleikki ja kiva nimikkolakka Lumenelle. Minusta tämä lakka kuuluu ihan valikoimaan eikä ole kausituote. Ellen ihan väärässä ole ;) Tämä on kaunis tummansininen hyvin hennolla hohdolla. Lakka on laadukas ja peittää jo yhdellä kerroksella. Itse sain aikaan kärkikulumia jo seuraavana päivänä ja tummassa lakassa ne näkyvät hyvin selvästi. Laitankin aina vähän lisää lakkaa kärkiin ja koko kynnelle uuden kerroksen top coatia. Näin manikyyri pysyy parempana pidempään :)

Lumene Gel Effect kynsilakka

PB010002.ORF

Koristelut taas aika perus...mutta nämä toimii! Eikö vaan? Hopea ja tummansininen on aika lyömätön yhdistelmä. Tekstuurilakka on OPI It´s Frosty Outside, hopeat foiltarrat Milviltä. Niittejä etusormeen. 

Löytyykö sinulta tätä ihanaa Lummennejärvi lakkaa?

22 kommenttia:

  1. Upea yhdistelmä. Tässä tulee ihan juhlatuulelle!

    VastaaPoista
  2. Lisää sanaleikkejä: Lumene oli ennen Noiro Oy, joka on sen perustajan Orionin nimi takaperin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai siinäkin on hassuteltu :D en muuten tiennytkään!

      Poista
  3. Toimii! Mulle tulee aina tähän aikaan vuodesta sellainen tummansininen lakkakausi ennen joulun punaista. Taidampa lakata varpaankynnetkin tummansiniseksi:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) mulla on kanssa tummansinistä tai muuta tummaa aika usein varpaissa! Se näyttää jotenkin kivalta :)

      Poista
  4. Kaunis lakkaus ja kauniit koristelut. En ole osannut hahmottaa, miten näitä milvejä voisi käyttää. Hyvä että joku näyttää mallia. :) Pitää ehkä itsellekin hommata näitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) nämä foil-Milvit on kivoja, sorruin taas tilaamaan lisää :D

      Poista
  5. Ihana , mulla taitaa olla tuo Lumene ja Opi onkin tuttu. Pitäis taas kaikki hiekkikset ottaa esille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Talvella tulee käytettyä hiekkiksiä vähän enemmän, tämäkin sävy on mahtava skittleteissä :)

      Poista
  6. Mulla oli pitkään se vaihe kosmetiikassa että piti olla kaikki Ysliä ja Dioria. Vasta nyt oon alkanu löytää Lumenen uudelleen kun se oli niitä ensimmäisiä merkkejä joita edes oon tiennyt kun äidin kaapissa oli lumenen puuteri ja huulipunia ollessani pieni. Vaikka Lumenen pääomistajat taitaa olla ulkomailla mutta silti oon ajatellu nyt että suosin kuitenkin suomalaista ja suomessa valmistettua Lumenea, ja näin ostan työtä suomalaisille!? Toivottavasti :) myös raaka-aineiden tietää olevan mitä puhtainta ja parhainta! Mun estenomi-opiskelija ystävä kertoi kun oli nähnyt jossain aasiassa valmistettavan kosmetiikkatuotteen raaka-aineet eriteltynä niin se vesihän oli aivan ruskeaa ja sameaa... siellähän ne saasteet on suuri ongelma ja kun miettii miten monessa kosmetiikkatuotteessa raaka-aineena se vesi on.. Suositaan siis suomalaista! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin juuri :) Lumenen kynsilakat valmistetaan ulkomailla koska niitä ei ole mahdollista tehdä suomessa. Mutta muutoin kyllä Lumenen on kotimaassa valmistettava merkki :) mullekin Lumene on tuttu teinivuosilta, käytin sarjan meikki- ja irtopuuteria. Kulmakyniä ja eyelineriä mulla on oikeastaan aina, ne ovat Lumenen luottotuotteeni.
      Mulla ei ole enää varaa Dioreihin, ihan ökyhintaista ovat. Tykkään myös että meikit saa marketista ja sopivalla hinta-laatusuhteella. Lumenen uudistuneet ihonhoitotuotteet on tosi mielenkiintoisia ja pikku hiljaa niitä kokeilen/ostan. Nyt kiinnostaa se oranssi seerumia ja geelimäinen naamio, ne ovat kokoa jan ostoslistalla :)

      Poista
  7. Upea! :) Tuo kertomus Lumenen taustalta on kyllä erittäin hauska ja mielenkiintoinen - kirjoitusvirheestä kun nimi on syntynyt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se mullakin ääntyy Lumenejärveksi, Lumene kun on tutumpi sana kuin Lummenne :)

      Poista
    2. Ja edellinen sininen puuterirasia oli Lummenne-järven muotoinen! Nykyisin se on taas pyöreä, mutta vuosi pari sitten oli vielä "muodokas" ja juuri kyseisen järven muotoinen! :D

      Poista
    3. Näin taas opin uutta! Muistan sen muodokkaan puuterirasian, se istui kivasti käteen :)

      Poista
  8. Nämähän sopisi hyvin Itsenäisyyspäiväksi tai vaikka Uuden vuoden aatoksi! Tosi upeat! :)

    VastaaPoista
  9. On kyllä hauska nimi ja upea lakka ja koristelut :)

    VastaaPoista
  10. Lumene on pitkään ollut mulle se plääh-merkki. Kaikki tuotteet ovat jotenkin mitäänsanomattomia. Toki ymmärrän, että monissa esim värikosmetiikassa se on tarkoituksenmukaista, koska valtaosa suomalaisista on melko arkoja meikkaajia. Heikompi pigmentti ja helpommat sävyt ovat silloin toki ihan paikallaan.

    En jaksa Lumenen kynsilakkoja, koska mulla on henkilökohtaisia ongelmia pikkupullojen kanssa. Muutamia ihania sävyjä olen aina välillä ostellut.

    Viime vuosina olen kuitenkin "löytänyt uudelleen" Lumenen ihonhoito/puhdistustuotteita ja tykännyt kovasti. Erityisen ilahtunut olen ollut viimeisestä pakkausuudistuksesta. Lumenen hyllyt nykyisellään ovat tosi edustavia!
    -Tiia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumenelta ostan Blueberry eyelineriä ja kulmakynää. Ripsiväreistä en ole ikinä tykännyt ( paitsi Blueberry ? ) mutta tämä uusi Mystic ripsari on paras pitkään aikaan! Meikkivoiteisiin olen tutustunut taas uudelleen ja havainnut miten hyviä ne ovat. Lumenen hyllyt ovat muuttuneet edustavimmiksi ja houkuttelevat kokeilemaan. Lumene on mulle ensimmäisiä meikkisarjoja mitä olen käyttänyt ja nyt lähivuosina on ollut kiinnostavaa palata sarjan pariin uudelleen, ihankuin fiilistelemään teinivuosia :)
      Lumenen pikkupullot ovat toimivampia kuin Mavala tai OPI pullot. Ei ole yksikään juminut ja sudilla on helppo lakata, ei ole liian pieni. Ihonhoitotuotteet ovat tuttuja vuosien varrelta, aina silloin tällöin tullut ostettua. Mutta kyllä ne nykyään ovat hyvinkin edustettuja, etenkin nämä uutuudet ovat tosi raikkaita ja erottuvia :)

      Poista

Kiitos kommentista <3