lauantai 22. lokakuuta 2016

Kuivan päänahan pelastajat

Kävin kampaajalla ja värjäyksen yhteydessä valittelin kutisevaa päänahkaani. Ilmat kylmenevät, sekin kuivattaa mutta luulen jatkuvan hiuslakan ja aineiden käytön ottavan vähän päänahkaan. Kampaajani suositteli minulle Cutrinin tuotetta ja laittoi sitä pesun jälkeen päänahkaani. Kyseessä on Sensitive sarjan Dry Scalp Care Moisturizer ja olin että hei, minulta muuten löytyy tuo tuote jo kotoa! Sehän tuli LivBoxissa mutta on jäänyt vähän käyttämättä. En ole oikein päässyt perille miten sitä käytetään. Nyt kun se näytettiin mulle tyyliin kädestä pitäen niin päätin ottaa sen heti käyttöön.

Cutrin Sensitive Dry Scalp Care Moisturizer kuiva päänahka

Cutrin Sensitive on kampaamosarja, jolla on Allergiatunnus. Se ei sisällä hajusteita, parabeeneja, väriaineita tai silikoniöljyjä. Sarjaa myydään kampaamoissa.

Dry Scalp Care Moisturizer on jätettävä hoito päänahalle, se rauhoittaa kutinaa ja ärsytystä. Tuote annostellaan levittämällä jakaus jakaukselta ja hieromalla päänahkaan. Itse pelkäsin tämän rasvoittavan mutta siitä ei ole pelkoa. Hiukset voivat jäädä kostean tuntuisiksi mutta kuivuttuaan niissä ei huomaa mitään lähmäisyyttä.

Minä käytän tätä kerran-kaksi viikossa mutta voi käyttää useamminkin. Tuote on geelimäistä ja se tosiaan auttaa heti kutinaan tuomalla viilentävää helpotusta. Minun tarvitsi käyttää tätä muutaman kerran ja huomasin heti että päänahkani ei kutia koko ajan. Aivan loistava tuote ja kiva että kampaajan kanssa sattui tulemaan tästä puhetta. Tuote ehti nimittäin lojua tyhjän panttina kaapissa.

XZ suklaa-vanilja kuiva päänahka

Toinen tuote josta olen saanut helpotusta edullisesti on XZ Suklaa-vanilja shampoo. Ostan tätä silikonitonta shampoota aina talvella. Olen käyttänyt tätä vuosikausia ja kyseessä on aivan loistava tuote! Muutenkin XZ shampoot ovat hellävaraisia ja hyvin peseviä. Ne eivät ärsytä hiuspohjaa. Suklaa-vanilja shampoo rauhoittaa ja kosteuttaa. Tällä kun pesee niin huomaa ettei tarvitse raapia päätä niin usein. 

Kärsitkö sinä kuivasta päänahasta? Mitä tuotteita käytät helpottamaan ongelmaa?

18 kommenttia:

  1. Mulla on just tuo sama tuote käytössä siihen ongelmaan. :)

    VastaaPoista
  2. Kärsin välillä kuivasta päänahasta ja toi sensitive olikin hyvä tuote oon laittanu kyl enimmäkseen puolisolle ku sillä pahempi sairauden vuoksi.Yritän käyttää kosteuttavia hoitosuihkeita kuivuuteen

    VastaaPoista
  3. Tuo shampoo on mulle jo tuttu usealta talvelta ja on auttanut kutinaan. Ja tuo Cutrin meni kans ostoslistalle heti, kiitos vinkistä!

    VastaaPoista
  4. Täällä tuota boxista tullutta cutrinia on kans käytetty, kun oon huomannut, että kynnet käy päänahassa liian usein rapsuttelemassa. On auttanut :)

    VastaaPoista
  5. Käytän tuota samaa ja lisäksi sarjan shampoota se on hyvä. Katsoin sim sarjaa hiusten hellimis viikoilla mutta en raaskinut kun oli niin arvokas. Alennuksenkin jälkeen vielä 20 euroa O_o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on Sim Argan Caren muotoiluvoide ja se on huippu. Haluaisin kokeilla sarjaa enemmänkin. Hyviä just muotoiluun ja kuivalle luonnonkiharalle :)

      Poista
  6. Täällä kanssa yksi kutinasta kärsivä. XZ:n tuotteet olleet jo pitkään shampoona ja hoitoaineena, mutta keskitalvella on pakko laittaa vielä lisäksi öljyhoitoja ennen suihkussa käyntiä. Vaihtelevasti siis kookos-, argan- tai manteliöljyä suoraan päänahkaan pari tuntia ennen hiusten pesua. Itsellä ainakin auttanut kuivuuteen ja kutinaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole ikinä kokeillut mutta varmasti auttaa. Jäänyt traumat kun joskus nuorena laitoin kokonaisen öljyhoidon kerralla päähän :DD

      Poista
  7. Löysin apteekista ACO:n kosteuttavan geelin hiuspohjalle ja olen sitä vasta muutaman kerran käyttänyt mutta ihan toimiva tuote. Toinen on ihan perusvoide apteekista jota joskus hieron päänahkaan ja annan vaikuttaa yön yli ja pesen pois. Olen kärsinyt kuivasta päänahasta kauan ja luulen että jatkuva kastelu ja muotoilutuotteiden käyttö vaan pahentaa sitä mutta lyhyttä tukkaa on hankala saada kuosiin muuten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Aco vinkistä! Eipä tätä tosiaan muuten saa kuosiin. Mullakin on hiuksissa koko ajan mömmöjä eikä päänahka ikinä lepää :/

      Poista
  8. En ole oikeastaan koskaan ennen kärsinyt kuivasta päänahasta, mutta eilen illalla, kun nykäisin hiukset pannalla taakse pestäkseni kasvot, rupesin tutkimaan hiusrajaa ja hieman rapsuttamalla päänahka hilseili ihmeellisen paljon. Olenkin kärsinyt välillä kummasta kutinasta ja pelkäsin jopa täitä ja kampasin päätä vimmatusti. Pitää varmaan kokeilla tätä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen pyytänyt kampaajaa tarkastamaan ettei siellä ole täitä kun raavituttaa niin paljon :D mutta ei ole :D

      Poista
  9. Minä olen kärsinyt kutiavasta päänahasta koko aikuisikäni. Pahimmillaan se on kuivan hilseilevä ja kutinan lisäksi jopa kipeä ja arka. Ensimmäinen askel parempaan päänahkaan oli SLES/SLS-shampoiden käytön lopettaminen. Ennen sitä valitsin aina hajusteettoman shampoon, joita päänahka kesti yleensä reilun pullollisen ennen kun oireilu palasi. Leikkasin hiukset tyystin pois ja pesin vuosia palasaippualla - ei ongelmia. Kun taas kasvatin hiuksia ja siirryin shampoisiin, niin ongelmat palasivat. Jossain kohti oivalsin kokeilla sulfaatittomia shampoita ja kas vain, pahimmat oireet hävisivät.

    Loppukesästä havahduin siihen, että rapsuttelen jatkuvasti päänahasta irti kuollutta ihosolukkoa. Tuli sellainen olo, että siellä on nyt paljon kuollutta ihoa, joka pitäisi saada pois. Totesin, että samasta ongelmasta kärsivät kyynärpääni nauttivat kuorinnasta, joten miksipä en kokeilisi sitä päänahkaankin. Mitään kalliita päänahan kuorintamömmöjä en raaskinut ostaa, joten päädyin DIY-linjalle muutaman nettivinkin kautta.

    Sekoitin keskenään ruokasuolaa ja öljyä (kaapissa oli viinirypäleensiemenöljyä odottamassa käyttökohdetta, mutta ruokaöljy käy ihan yhtä hyvin) ja hieroin mössön päänahkaan. Annoin vaikuttaa kymmenkunta minuuttia välillä hieroskellen. Sitten pesin hiukset. Jostain löysin vinkin, että kannattaa hieroa shampoo kuiviin hiuksiin, niin öljy lähtee paremmin. Toimi ja päänahka oli kuin uudesti syntynyt. Se oli ilmavampi ja tuntui, että se hengittää paremmin eikä enää kutissut. Sen jälkeen olen kuorinut sitä vajaan kuukauden välein. Olen vinkannut parille ystävälle ja kaikki ovat kehuneet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohoh, kuulostaa kyllä hyvältä! Kiitos tämän vinkin jakamisesta :) hyödyttää varmasti monia.

      Poista

Kiitos kommentista <3