perjantai 23. kesäkuuta 2023

Testissä halvat markettimeikit - onko niistä mihinkään?

Tässä kaikessa hiljaisuudessa olen haalinut silloin tällöin kauppareissulla mukaani halpoja meikkejä. esim tämä MUA Makeup Academy oli esillä Instagramissa kauneusvaikuttajien testeissä. Revolution on tuttu merkki, moni käyttää, W7 ehkäpä myös. Itselle nämä tuotteet oli kaikki uusia ja kiinnostavia, merkit myös joten mitä näistä tykkäsin?

---------

MUA Makeup Academy Pro / Base Refresh & Revive Under Eye Primer / 4,35 e Prisma
Muistan asuneeni Nurmeksessa kun paikalliseen S-Markettiin saapui tälläinen halpameikkisarja. MUA Makeup Academy, enpä ollut ikinä kuullutkaan. Silmäilin mutta en nähnyt mitään kiinnostavaa ja rehellisesti puhuen, en uskonut sarjan olevan mun juttu halvan hinnan vuoksi. Ajattelin että tuotteet ei kummoisia ole. Iisalmessa Prismassa pyöriessä iskin silmäni vähän enemmän esille nostettuihin pohjatuotteisiin. 
Sekin näissä on luotaantyöntävää kun hyllyt yleensä on aika sotkussa ja tyhjiä. Jos jotain haluaisin ostaa niin se varmasti on loppu. Nyt hyllyä oli juuri täydennetty ja päätin sitten syventyä tuotteisiin lähemmin. Iskin heti silmäni Under Eye Primeriin eli suomeksi silmänalusihon pohjustajaan. Mullahan oli sellainen Smashboxilta joka loppui. Kun ikää tulee, silmänaluspohjustaja alkaa olla pakollinen steppi ennen peiteainetta. Ja tämä oli tosi halpa jos onkin kuraa.
Kuulin myös että Smashboxin vastaava on lopetettu joten olikin ihana yllätys että MUA primer on täysin korvaava tuote! Sen koostumus on samanlainen, kevyt ja kosteuttava, ja hehkua silmänalusiholle tuova. Se sopii neutraloijan ja peiteaineen alla käytettäväksi. Mun mielestä loistava tuote hintaansa nähden ja jokainen ikääntyvän ihon omaava tarttee tämän! 


Revolution Ultimate Eye Base Eyeshadow Primer / 8,95 e Prisma
Revolutionista mulla on vähän kokemusta, ihan ok tuotteita mutta ei itseä kiinnostavia. Näitä on ollut Prismoissa pitkään. Jonkun peiteaineen olisin joskus halunnut ostaa mutta yllätys kun oli loppu. Nyt tälläkin hyllyllä oli nostettu esille kulmasaippuaa yms kulmajuttuja, mutta silmiin osui eye base joka osoittautui silmämeikinpohjustajaksi. Pakkausta oli kahdenlaista, en tiedä kumpi vanhaa uutta, mutta näissä oli sinetit päällä niin uskalsin ostaa. 
Tuote näytti vaalealta joten kiinnostuin senkin takia että se olisi vaalean pohjan antava, ja värit tulisivat näin paremmin esiin. Näin onkin, tämä on vaaleaa ja todella, siis todella pigmenttistä! Nuppineulan pään kokoinen määrä on jo liikaa molempiin silmiin :D on oikeasti ihme jos saan elämäni aikana tätä tuotetta loppuun, veikkaan että oikeasti kyllästyn tähän ennenkuin tuubi on tyhjä. Kuitenkin muistan nyt miksi en hirveästi välitä Revolutionista, tämäkin on selkeästi nuoremman ihon tuote, kuivattavan oloista ja tosiaan kaikkeen kuivuuteen takertuva. Antaa kuitenkin erinomaisen pidon ja luomivärit tulevat paremmin esiin kirkkaan pohjan antavan tuotteen avulla. 


W7 Illuminad Under Eye Brightener / 3,90 e Normal
Voin rehellisesti tunnustaa että vähän inhoan W7 meikkejä ;) kyllä mä olen niitä joskus kokeillut, jotain ripsareita kai lähinnä? Surkeita, mielikuva on se. Nyt näin @mubelinan Instagramissa suosituksen tästä ja koska Normal tänne avattiin, menin hakemaan tätä tuotetta heti avajaishuumassa itselleni. Hiki päässä pähkäilin sävyä; tämä Light ( ilmeisemmin ) on vaaleanpunaisempi ja Medium ( ? ) persikkaisempi eli periaatteessa molemmat sopivat minulle. Tuote on siis neutraloija/kirkastaja silmien alle. Mulla on tosi ikävä sitä Joe Blascon valoväriä mikä mulla oli, ja toivon tästä korvaajaa sille. Myös Smashbox x Beccalla on tälläinen tuote joka myös mun himotuslistalla.
Mutta jos neljällä ekulla saa toimivan tuotteen niin jee....tässä purkissa on myös sinetti että ei varmasti ole rämmitty valmiiksi. Sävyltään tämä on tälläinen pinkkitaittoinen eli sopii jos sulla on violettisuutta/sinisyyttä silmien alla tai nenänvarressa joka on se mun probleema. Tämä ei ole yhtä tehokasta kuin Joe Blasco mutta taas kerran, hintaansa nähden ihan soiva peli. Melko rasvaista että puuteria perään mutta niin käyttäisin muutenkin. Suosittelen testaamaan, ostan ehkä itsekin joskus sen mediumin koska sekin minulle sopii sävyltään. 

Miltä nämä halvat suosikit kuulostivat? Oletko kokeillut juuri näitä, tai löytänyt muita suosikkeja näiltä merkeiltä?

ps. Hyvää juhannusta, mitä suunnitelmia teillä on? Itsellä ihan vaan kaupunkijuhannus ja käyn toki tuossa äitini luona maalla :) 

18 kommenttia:

  1. Otin juuri W7-ripsivärin käyttöön, eikä vaikuta yhtään paremmalta tai huonommalta kuin aikaisemmatkaan halvat ripsivärini. Kiva, kun nykyään on halpoja meikkejä, jotka ovat kuitenkin ihan käyttökelpoisia, jos ei pysty kosmetiikkaan niin paljoa laittamaan. Joskus teinivuosina halvat tuotteet olivat järjestään karmeita :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on muistikuva jostain W7 ripsiväristä joka ei tehnyt oikein mitään, en muista oikein yhtään olenko muuta testannut :) Hyvä että on kaikenhintaisia vaihtoehtoja ja tuota neutraloijaakin oli mukava kokeilla edullisemmasta päästä ;)

      Poista
  2. Näistä tuotteista ei ole kokemusta, mutta hiljattain nappasin Normalista Revolutionin öljyputsarin (jee) ja W7:n irtopuuteri (buu). Halvoilla voi saada joko hyvää tai huonompaa :’D Ei hinnalla ole mulle niin väliä meikeissä, Essencen tuotteissa varmaan parhaat edulliset meikit mun kokemuksen mukaan :)

    Mutta vielä kysymys, että missä kohtaa käytät tuota silmänalusprimeria? Ensin ihonhoito ja meikkivoide, sittenkö primer ja peittarit ym.? Itselle vieras tuotekategoria, mutta kuullostaisi ihan tarpeelliselle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta täällä ei ole Revolutionin ihonhoitoa mutta voisi vielä tarkemmin kyllä kurkata joskus ;) essencellä on minustakin parhaat halvat meikit, pidän niistä enempi kuin Catricen tuotteista. Eli siis ihonhoito ja käytän siinä sy-voidetta. Sitten silmämeikki ja pyyhin silmänaluste puhtaiksi, mulla aina tippuu luomiväriä ja tuhraan ripsaria. Sitten tämä primer ja annan imeytyä hampaiden pesun ajan ja laitan neutraloijan, peiteaineen ja meikkivoiteen :) se imeytyy äkkiä eikä haittaa vaikka jäisi vähän tahmeaksi, mulla on niin kuiva sy-iho...

      Poista
  3. Revolution Ultimate Eye Base Eyeshadow Primer on varmaan aika samanlainen kuin IT Cosmeticsin bye bye under eye. Se on aika tahmeaa ja todella pieni nokare riittää koko T-alueelle jos haluaa levittää. Ei vain oikein kuivu eli pitää tosi ohuesti laittaa tai sitten vain sellaisiin kohtiin ettei siitä tulisikaan ongelmia päivän mittaan, jos tuote alkaa tekemään mustelmaa ripsivärien vuoksi alaluomelle. Ei oikein sovi siis se ainakaan silmän alle.

    Postaus oli muuten kiva, tosi kiva lukea näistä ja tuo MUA Makeup Academy Pro / Base Refresh & Revive Under Eye Primer pistetään muistiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ehkä ole sitten mun tuote tuo IT Cosmetics, en voisi laittaa tämänkaltaista silmien alle!

      Poista
  4. Näistä mikään ei ollut tuttu, mutta kiinnostavia joka tapauksessa :) En ookaan aiemmin edes ajatellut, että silmänalusihollekin löytyy primereita. Mutta onhan toi tosi loogistakin, kun peiteaineet ei todellakaan asetu enää itsellekään aina mitenkään niin nätisti, kun ne kasautuu juonteisiin - tuotteista toki paljon myös riippuen. Täytyy siis pitää toi mielessä! W7 oon kiertänyt kaukaa itse, ei jotenkin kiinnosta ollenkaan, mutta toi neutraloija kuulostaa toimivalta. Revolutionilta mulla on ollut kauan sitten tuotteita, niitä kasvo- ja poskipunapaletteja ja taisin ehkä jonkun luomiväripaletinkin joskus ostaa. Enää en niitäkään omista, mutta ei ne huonoja olleet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kans ollut Revolutionilta niitä kasvopaletteja, ihan hyviä aikanaan mutta enää en niitä omista :) mä laitan kyllä silmänalusvoidetta ennen meikkaamista mutta silmänalusiho on niiiiin kuiva että täytyy laittaa vielä ennen peiteainetta, ja siihen tämä primer on juuri oivallinen ;)

      Poista
  5. Mulla on myös tuo Eye Base, ja voi taivas, kun osaisikin sitä aittaa tarpeeksi vähän! Aina tulee liikaa...

    Juhannus sujuu ihan vaan täällä Saksan-kotona, kun ei täällä sitä mitenkään vietetä. Olihan tässä jo varsinainen uskonnollisten juhlapyhien suma touko- ja kesäkuussa, joten vapaita on riittänyt.

    W7:lla ovat ihonhoitotuotteet parempia kuin meikit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole tainnutkaan W7 ihonhoitoa kokeilla...kyllä nyt on pyhiä riittänyt, tuntuvat vähän pitkiltä ja tylsiltä verrattuna arkeen :)

      Poista
    2. Jos en vallan väärin muista, niin Tokmanni noita W7:n ihonhoitotuotteita möi joskus?

      Poista
    3. En muista itse sellaista mutta hyvin paljon mahdollista, muistini on heikko :D

      Poista
  6. Mä oon ostanut yksittäisisä meikkejä, esimerkiksi paletteja marketeista ja usein niissä pigmentti on aika huono versus kalliimmat brändit, mutta poikkeuksiakin on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en yleensä osta paletteja marketista, tällä MUA:lla oli mutta niistä ei ollut testereitä niin en uskaltanut ostaa...

      Poista
  7. Hyvää juhannusta täältä Lapin helteistä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, täällähän satoi sen juhannuspäivän vaan vettä :D

      Poista
  8. En löytänyt kummastakaan Normalista tuota W7 skaa, mutta MUA on ollut hyvä, pitäköön Smashbox tunkkinsa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jospa sitä tulis sinne, luulis kun on täälläkin...

      Poista

Kiitos kommentista <3