maanantai 15. kesäkuuta 2020

Kesäkuun kauneussuosikit

Heipat! Tänään kurkataan kuukauden kauneussuosikit joihin keksin mukaan aika erilaisia tuotteita ;) Vanhoja, tuttuja suosikkeja sekä ihan uusia tuotteita.


Make Up Store Moon Shadow Palette
Ääää miten olen voinut unohtaa tämän...tämähän on aivan ihana! Mä ihan yhtäkkiä muistin tämän, otin käyttöön ja meikkasin tällä pari viikkoa putkeen ;DD vaikka tästä puuttuu mattavärit häivytykseen, en ole kyllä antanut sen häiritä. Käytän nykyään bronzeria varjostusvärinä ja tästä paletista joku väri liikkuvalle luomelle. Voipi vaikka joka päivä vaihtaa sitä väriä ;)) mulla on hitokseen aikasia työaamuja, herätys vaihdellen klo 3:45-5.00. En aina jaksa enkä ehdi ihmeellisiä meikkejä mutta haluan kuitenkin luomelle jotain. Saatan myös laittaa värikästä eyelineriä eli vaikka vihreää paletin vihreitten luomivärien kanssa. Tulee jotain pilkettä meikkiin :) tämä paletti on kyllä kokoelmani helmiä, valitettavasti tätä ei mahda enää saada...tässä vanha postaus paletista.

The Ordinary Lactic Adic 10% + HA 2%
Minulla ei ole paljoakaan kokemusta The Ordinaryn tuotteista, mutta AHA-maitohappoa hyödyntävä kuorintaseerumi on ollut minulle ihan nappituote! Maitohappoa suositellaan erityisesti juonteikkaalle, ikääntyvälle iholle koska se häivyttää juonteita, kosteuttaa ja pehmentää ihoa. Siksi valitsin tämän merkin kuorivista tuotteista.

Muistan käyttää tätä ehkä 1-2 kertaa viikossa mutta ihoni on ollut tämän aikana selkeästi paremmassa kunnossa. Sellainen parkkiintunut tunne ja karheus on poissa. Tämä ei kirvele kasvoilla, tekee ihon pehmeäksi ja voiteet imeytyvät paremmin. Sisältää myös hyaluronihappoa kosteuttamassa ihoa. Olen kokeillut monenmoisia kuorivia kasvovesiä yms. mutta tässä on hinta-laatusuhde enemmän kuin kohdillaan ja pullo riittää varmasti ikuisuuden! Eiköhän himota kokeilla The Ordinaryä enemmänkin ;)

Estee Lauder teroitin
Oikeesti, miten pieni ja tarpeellinen tuote! En ole aiemmin muistanut tätä kehua :) mulla on ollut teroittimia vaikka millaisia mutta tämä on ensimmäinen tosi hyvä. Pehmeäkään meikkikynä ei muussaannu ja kulu hukkaan teroittamisen takia. On käynyt kaikille meikkikynille joita olen kokeillut. Pysyy myös puhtaana kun se kynä ei muussaannu teroittimen sisälle. 

Real Techniques Miracle Cleansing Sponge 
Kasvojen puhdistussieni joka kuorii kasvot samalla hellävaraisesti. Mulla on ollut jos jonkinlaista konjac-sientä, puhdistusliinaa tms. mutta tämä on ollut paras! Jos tykkäät RT meikkimunasta niin varmasti ihastut tähän! Tämä on hellävarainen, ei kuivata tai raavi yhtään. Paljon hellävaraisempi kuin yksikään konjac-sieni. Kuivuu minusta helpommin kun jää valmiiksi pehmoisaksi eikä tarvii niin paljoa kastelua kuin konjac-sieni. Mukautuu paremmin kasvojen muotoon, menee nenänpieliin ja on vaan niin nopsa ja helppo. Suosittelen testaamaan, huomasin eron ihossa kun aloin tätä käyttämään. Paljon halvempikin kuin mikään härveli ihon putsailuun ;)


Rauta-C-vitamiini sekä biotiini ravintolisät
Olen ollut kynsieni kanssa aivan pulassa. Olette varmasti huomanneetkin miten laiskasti kynsikuvia on viime aikoina tullut. Ei vaan huvita kuvata kun en jaksa töpsökynsiä koristella. Mä haluaisin ne vanhat ihanat kynnet takaisin. En välttämättä niin pitkinä mutta terveinä. Tiiän että olen aiheesta itkenyt täällä vähintään joka viikko, mutta kun mä tiiän etten ole asian kanssa yksin. Toivottavasti vinkeistäni on siis apua muillekin. Aivan kuten tekin vinkkaatte minulle suosituksia. Minulle suositeltiin rautalisää koska olen miettinyt onko mulla joku puutostila. Lueskelin raudasta ja koska mulla on väsymystä, varmaan yksipuolinen ruokavalio ja niitä mahaongelmia, niin ajattelin että voihan tätä kokeilla. Rauta kun auttaa myös mureneviin kynsiin ja sellaiset mulla on. Olen huomannut että tästä on ollut apua, en ole enää niin väsynyt aamuherätyksiin ja sellainen yleinen vetämättömyys on poissa. Ainut että koska tämä otetaan tyhjään mahaan, tämä aiheuttaa tosi pahaa turvotusta ja mahakipua. Olen pitänyt välillä paussia tästä :)

Biotiinia olen syönyt monestikin ja elä kuten opetan, olen unohtanut sitä nyt ostaa. Tai on mulla jotain mutta ne on ihan kakkoja. Näitä Vitabalansin Biotiini Balans Hair & Nail -lisiä olen syönyt aiemminkin, vanha postaus tässä ( en kestä mitkä kynnet!!! ) erittäin hyvällä menestyksellä. Siksi ostin näitä nyt uudelleen ja ehdottomasti muistan nyt popsia lisäravinnearsenaalini joka päivä. Lisäksi otan monivitamiinia ja deetä ( koska äiti on käskenyt ) sekä omegaa. 

Essie Millionails aluslakka
Olen kokeillut jos vaikka mitä kunnes meni hermot ja naputtelin eBaystä vanhoja tuttuja luottotuotteita testiin. Olin unohtanut Millionailsin ja nyt halusin kokeilla sitä uudelleen. Harvassa nimittäin ovat tietämäni formaldehydiä sisältävät aluslakan ja mikään muu kun mulla ei auta :(

Tässä vanha postaukseni Millionailsista. Suomessa tätä ei enää myydä mutta löysin vitosella eBaystä. Kynteni olivat todella pahasti liuskoittuneet, kärjistä rikkoutuvat ja niissä oli pitkittäisiä liuskoittumista tulleita halkeamia. Ensiapuna viilasin kynnet kovalla kädellä ihan tasaisiksi pitkittäissuunnassa että sain liuskoittumat hiivattiin. Aloitin samalla Millionailsin käytön. Tämä ei haise tujakalta, ei kirvele silmiä tai ihoa. 

Pikku hiljaa kynnet alkoivat saada pituutta. Liuskoittumat eivät kadonneet hetkessä pois, kyllä tämänkin kanssa meni useampi viikko että hyviä tuloksia alkoi näkymään. Hirmu pitkät kynnet mulla ei enää ole enkä sellaisia tavoittelekaan, mutta vasemman käden kynnet on terveen oloiset ja oikean käden kasvatusvaiheessa. Kaikki liuskoittumat eivät ole poissa mutta onhan tässä kesä aikaa kasvattaa ;)

Mitä alkukesän suosikkeja sinä olet löytänyt?

8 kommenttia:

  1. Tuleekohan tää perille, kun aiemmat ei ...
    Oon ottanut neon lakat käyttöön, enkä malttais muilla lakata.
    Kaikki raikkaat luomivärit käytössä ja siniset rajaukset.
    Toi MUS paletti on UPEA !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuli ne ja vastailin nyt :) mä en ole neonlakoilla hirveesti lakannut, pitäis varmaan ;)

      Poista
  2. Ihana tuo Moon Shadow -paletti. :) Hyvä vinkki tuo Real Techniques Miracle Cleansing Sponge. Esittelysi perusteella voisin kokeilla.
    Minä käytin rautakuurina Obsidan Fe++ 100 mg. Minulle se ei aiheuttanut vatsavaivoja, mutta sivuoireina mainitaan kyseisten oireiden mahdollisuus. Tällä hetkellä monessa nettiapteekissa näyttää olevan ilmainen toimitus, jos kiinnostaa kokeilla. Erillisen C-vitamiinivalmisteen tarvitsee tuota käyttäessä.

    Kiva kuulla, että kyntesi ovat alkaneet voimaan paremmin. Missä muualla kuin täällä asiasta voi puhua. Tämähän on kauneusblogi. :D Etenkin kylmään aikaan kyseinen aihe on ajankohtainen minullekin. Nyt kynteni ovat onneksi paremmassa kunnossa. :) Kesäkuun suosikkeihin kuuluvat Essien Sunday Funday - ja OPI:n Live.love.carnaval-lakat. Kummastakin lakasta tykkään erityisesti kesällä.
    Tuoksuvat vartalovoiteet ovat myös kesällä kivoja. Tällä hetkellä Jo Malonen lime basil & mandarin sekä TBS peppermint candy cane tehokäytössä.
    Kesäkuun yllätyssuosikki on Urtekramin hajusteeton käsivoide. Levittyy ja imeytyy helposti eikä jätä kalvoa tai tahmeaa pintaa. Voisin ostaa uudestaan. :D
    Värikosmetiikasta käytän tällä hetkellä TBS bb tai Alga Mariksen sävytettyä aurinkovoidetta kasvoille ja huulipunaa. Erittäin simppelillä menen. ;)
    Aurinkoista viikkoa sinulle. :D
    t. TQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aurinkoista viikkoa TQ :) Essie Sunday Funday on ollut minunkin suosikkilakkoja vaan ei mulla taida sitä enää olla...täytyypä pitää mielessä tuo Obsidan. Voi olla että rauta tekee koska on tuo ärtynyt suoli ja mikään ei tällä hetkellä tunnu sopivan..

      Poista
  3. Huxleyn good night sleeping maskiin oon ihastunut uudelleen. Nyt en muista muita :D Tuo makeup storen paletti on kyllä niin ihana <3

    VastaaPoista
  4. Tuo The Ordinaryn seerumi kuulostaa hyvältä! Ja niissä on tosiaan hinta-laatu-suhde kunnossa :) Nämä kynsiasiat on jänniä, mullakin tuntui yhteen aikaan kynnet vaan repeilevän ja hajoilevan.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3