torstai 6. huhtikuuta 2023

Tämänhetkiset ihonhoitotuotteeni; Talvi

Voi ei, olen taas kerran unohtanut postata tästä aiheesta! Ja ajallaan...miten tässä kävi taas näin? No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Eli tässä talvella käyttämäni ihonhoitotuotteet, ehkä kuitenkin ollaan vielä kevättalvessa vaikkakin huhtikuu on kevätkuukausi!! Mutta kyllä täällä ylä-savossa lunta riittää...Palataan vielä talveen jolloin ihoni on pintakuivempi mutta ei mikään kuiva korppu kuitenkaan. Jostain syystä kärsin punaisista näpyistä ja finneistä, vähän epäilen jonkun tuotteen tekevän niitä mutta en saa kiinni mikä. Mutta näitä käytin talvella ja käytän vieläkin, ideana on hyvä kosteutus ja hyvin imeytyvät tuotteet meikin alla.

Putsareina Coxir Ultra Hyaluronic Cleansing Oil edelleen, ehkäpä tämä pian loppuu ;) Dr.Brandt Pore Purifying Cleanser toimii kakkosvaiheen tuotteena. Se on ihan ok mutta en käyttäisi toista. Olen pystynyt nyt käyttämään puhdistusöljyä kunhan en vaan hankaa sitä silmiin enkä ympäri naamaa, vaan poistan sen puhdistuslapulla. 

Kasvovedet ja misellit. Coxir Ultra Hyaluronic Toner on siitä jännä kasvovesi että minusta se toimii paremmin vanulapulla kuin käsin ;) Ihan kiva tuote mutta ei tarpeeksi kosteuttava mulle tai jään jotenkin kaipaamaan raikkaampaa fiilistä sen jälkeen. Clean Skin Club kasvovesi on rasvoittuvan ihon tuote, yritän kuluttaa tätä pois koska tämän tuoksu on todella raju ja henkeen käypä, ja uskon että tämä kuivattaa jatkuvassa käytössä. 

Feel Free Hydro Comfort Micella Water on luonnonkosmetiikan puhdistusvesi ja ensikosketukseni sarjaan. Pientä miinusta tuo propanediol joten en hankaa tällä silmiä, muutoin tämä on oikein hyvä tuote. Poistaa hyvin meikinjäämät! Mulla on pari tämän merkin seerumia jemmassa, odotan innolla niiden käyttöä. Tätä sarjaa myy kauneushoitolat ja aika edullisia ovat, voisin jopa kokeilla merkkiä enemmän. 

Tässäpä oikeastaan samalla vertailu kahdesta erilaisesta silmämeikinpoistoaineesta, kalliista ja halvasta. Origins maksaa n.25 e ja Nivea n.6 e riippuen ostopaikasta. Kumpikaan ei kirvele silmissä tai ole öljyisen limainen. Originsia riittää pieni määrä ja se poistaa meikinrippeet silmänräpäyksessä. Niveaa pitää laittaa enemmän, sen pitää vielä antaa vaikuttaa ja silti on vielä silmissä mustaa. 

Pidän Originsista enemmän mutta hinta...vaikea valinta! Kokeilemieni kalliimpien silmämeikinpoistoaineiden ero on mielestäni siinä että ei tarvitse laittaa niin paljoa ja poistaminen käy nopeammin. Kumpaa sinä suosisit?

Kasvovoiteina ja seerumeina käytän korealaisia Benton -tuotteita. Näissä tulee päiväykset vastaan ja muutenkin haluan käyttää nämä talvi-iholla pois. Aloeta ja hyaluronia sisältävät vihreät purkit ovat sellaisia ihanan raikkaita ja oikein mainioita rasvaisen ihon tuotteita. Kesällä tuo geelivoide olisi ihana! Mehiläismyrkkyä ja etanaseerumia sisältävän Snail Bee -tuotteet ovat etenkin herkälle ja ongelmaiselle iholle. 

Naamiot ja kuorinnat. Sheet maskeja käytän usein, kaikkia erilaisia ja mm.nämä Garnierit on ihania. Bentonilta mulla on tuollaiset todella ihanat ja luksuksen tuntuiset silmänalusnaamiot, ne on taivaan lahjalle kuivalle ja ikääntyvälle iholle :D Aceologyn peel-off naamio on hyvä, The Skin Housen Black Snail kuplanaamio sotkuisa käyttää mutta tekee ihosta raikkaan puhtaan.

Siinäpä ne, kevään tuotteet on kyllä saatava sitten ajoissa ulos ;)

Oliko joukossa tuttuja tai kiinnostavia? Mitkä oli sun täsmätuotteet talvi-iholle?


21 kommenttia:

  1. Noita Feel Freen tuotteita myy monet nettikaupat, Sinunapteekki, Hyvinvoinnin tavaratalo, Twistbe esimerkiksi. Mä olen tykännyt tosi paljon siitä bakuchiolseerumista iltaisin. Ja todella hyvät hinnat noissa tuotteissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooh, kuulostaa hyvältä seerumilta! Mulla on jemmassa 2 Feel Freen seerumia mutta ei just tuota :) hyaluon ja c-vitamiini. Hinnat on kohdillaan kyllä :)

      Poista
  2. Täsmätuotteeni talvi-iholle?
    Lyhyesti ja ytimekkäästi:
    Vaseliini.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toimiskohan se hyvin kuivilla huulilla?

      Poista
    2. Useammasta lähteestä olen törmännyt tietoon, että puhdas vaseliini, Petrolatum, on yksi parhaiten siedetyistä kosteuttavista voiteista.
      Öisenä huulimaskina, tai hoitavien kevyempiin tuotteiden kosteussulkuna on mitä erinomaisin allekirjoittaneelle.

      Poista
    3. On mulla joskus ollut sitä perinteistä vaseliinia sinisessä purkissa, mutta ei vaan ole mitään mielikuvia millainen se oli käytössä :) pitäisi taas kokeilla!

      Poista
  3. Mulla on just suunnitteilla postaus mun tämänhetkisistä ihonhoitotuotteista, joten oli senkin takia superkiinnostava nähdä, mitä sulla on nyt käytössä! Noi Bentonit kiinnostaa edelleen, vielä mä pääsen joku päivä niitäkin kokeilemaan ;D Mä en itse varmaan olisi valmis maksamaan yli 20 euroa silmämeikinpoistoaineesta, jos kuitenkin edullisemmallakin ne meikit saa puhdistettua ilman ihoärsytystä, vaikka siinä sitten kestäisikin vähän kauemmin. Toki kyllähän se varmaan tossa kohtaa houkuttelisi, jos se kalliimpi poistaisi ne meikit hetkessä ja toisen kanssa joutuisi vähän tekemään töitä.. :D

    Miten muuten on, kukas meille tekee keväisen kosmetiikkahaasteen niiden kolmen aiemman jatkoksi? Se uupuu vielä, mutta kevätkin on onneksi vasta alussa ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Pääset kyllä, ne on K-kosmetiikan Mersuja :D Nuissa molemmissa silmämeikinpoistoaineissa on puolensa, minähän en siis kasvojenpesuaineella koske silmiin niin poistan liki kaiken eri aineella. Jonka pitää ehdottomasti olla silmiä ärsyttämätön. Clarinsin ja Originsin olen kokenut parhaiksi, harmi kun ne tosiaan maksaa hunajaa! Nivea vähän pyörittää sitämeikkiä vaikka antaisi vaikuttaa vanulla, muutenhan se on hirmu hyvä <3
      ps. Jos kerkeen niin voin...luulen kyllä että heitän kopin sulle, jos on ideat vähissä niin nappaa siitä aihe...mulla on nyt monta postausta mitkä pitäisi ehtiä viimeistellä eikä täällä ole vielä edes oikea kevät :D tai pikku hiljaa vasta...

      Poista
    2. Mä voin tehdä ton kyllä ♥

      Poista
  4. Feel Freellä on hyviä, edullisia tuotteita. Mulla just sarjan yksi seerumi käytössä. Oon käyttänyt talvella Filorgan ja Lieracin tuotteita, on sattunut juuri oikeita tuotteita talvi-iholle ja nyt voi keventää, kun kevät koittaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy kyllä perehtyä joskus enemmän feel Free tuotteisiin. Pari seerumia mulla niiltä onkin odottamassa vuoroaan :) Lieracin tuotteista olen tykännyt, aivan ihania <3

      Poista
  5. Ei ainutkaan tuttu tuote, se nyt ei oo ihme, kun ollaan niin eri ihotyyppiä. Mun talven suosikit on kyllä Dermalocigalta...voisinko jo sen oppia ja olla ostamatta muita, joita sitten joudun kerrostamaan ja tulee kalliimmaksi. Dermalocigan Age Smart sarja on paras ja tykkään myös herkän ihon sarjasta. Mutta anti-age jotenkin kiinnostaa tän ikäisenä. Kohta otan kevät tuotteet käyttöön. Ja ne taitaa olla Dermalocigan C-Vitamiini sarjaa..sitäkin oon jemmannut jo aika kauan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. C-vitamiinituotteet kuulostaa ihanilta :) Jos on hyvä sarjan löytänyt niin mitä sitä muitta testaamaan ;) vaikka aina tekee mieli kokeilla uusia....

      Poista
    2. Joo ja tarjoukset ja alennusmyynnit on mun pahe ja se ajatus, että jos löytäisin halvemman hyvän sarjan.

      Poista
    3. Mulla kans alet ja tarjoukset paha juttu, siks olen hiljentänyt oikeastaan kaikki uutiskirjeet...

      Poista
  6. Tuo Clean Skin Clubin tuote näyttää niin kauniilta, että haluaisin ostaa purkin testiini sen takia. Brändäys on siis onnistunut :) Bentonin tuotteita pitäisi kyllä oikeasti kokeilla, sillä ne on ilmeisesti juuri oivia perussuomalaiseen ihotyyppiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pullo on nätti mutta tuote itsessään ei ole lemppari, tuoksu siinä on liian voimakas. Bentonit tekee vähän kaikkea, kuten K-kosmetiikka aina lupaa mutta kaikista kokeilemistani Bentonin tuotteista olen tosi paljon tykännyt ;)

      Poista
  7. Mäkin tykkään että kasvovedestä jää sellainen raikas tunne. Ei kuulosta tuo Coxir sitten niin houkuttelevalta. Bentonia en ole koskaan kokeillut, mutta ehdottomasti haluaisin! Tuo kuplanaamio kuulostaa houkuttelevalta:) Täytyy ehkä joskus ainakin kerran kokeilla tuo Originsin silmämeikinpoistoaine. Kyllähän tuollainen purkki kestää kuitenkin pitkään jos ihan vähän täytyy vaan laittaa. Oli tosi kiva nähdä mitä tuotteita sulla nyt käytössä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On tuo Coxir ihan kiva mutta en ostaisi toiste. En oikein osaa kuvailla mikä tunne siitä jää, ehkä sellainen kosteuttava joka humahtaa kyllä samantien ihoon. Ei jotenkin riitä mulle ollenkaan ja tosiaan kaipaan siltä kasvovedeltä sitä raikkauden ja puhtauden tunnetta :)

      Poista
  8. Paljon kivoja tuotteita sinulla oli käytössä. Kiinnostaa tuo coxir.
    Talvella käytin Whamisan kaktusseerumia, pear blossom -kasvovettä ja deep rich toneria, Haut segalan ruusunmarjaölljyä ja Laponien öljyä, Taigan sy-voidetta ja puhdistukseen Flow'n balmia ja Laponien puhdistusgeeliä. Välillä jotain happokasvovettä tai -seerumia. Näillä pärjäsin hyvin ilman kasvojen kiristelyä. Evolven radiant-naamio toimi kuorintanaamiona.
    Puhdistuksessa käytän aamuin illoin konjacsientä. Huomasin, että sellainen lättänä konjac menee nopeammin huonoksi kuin pienempi. Oliko sinulla Korean konjac sponge iso vai pieni käytössä, joka meni nopeasti huonoksi?
    t. TQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se mun huonoksi mennyt konjac sponge oli tämä:
      https://konjacspongecompany.com/products/konjac-facial-puff-sponge-with-green-tea

      Se oli siis se "Original Konjac Sponge", siksi ihmettelinkin että kuitenkin on se original versio, Sokkarilta ostin kympin hintaan ja niin äkkiä meni huonoksi. Ja ostin sen siis kaksi kertaa ja sama molemmilla kerroilla! Onkohan mulla ollut sellaista lättänää kun tuntuu että ne kaikki on olleet tuollaisia pyöreitä? En kyllä osaisi konjac spongesta enää luopua, se on ihan mun juttu ja joka päivä käytän. Kyllä se sieni kestää toista kuukautta pitkälti aina.

      Sulla on aina ihanan erilaisia tuotteita käytössä, voisin ottaa tuon sun rutiinin viikoksi lainaan kun ihania etenkin nuo Whamisan tuotteet!!

      Poista

Kiitos kommentista <3