perjantai 21. huhtikuuta 2023

ABC: H niinkuin Hey Baby!

Moi! Mun kynsille kuuluu tällä hetkellä todella huonoa :( sain niitä vähän kasvatettua ja selkeästi jokapäiväinen CND Solar Oil kylpy teki hyvää, mutta sitten jouduin viikoksi koulun keittiöön töihin ja kolmantena päivänä niissä töissä kynsille oli pakko sanoa hei hei. Lakat lohkeilivat jo aamun ensitunneilla, lopun päivän kynsilevyt irtoilivat toisistaan monen tunnin tiskausmaratonin seurauksena ja se oli sitten kynsien tuho. No mutta, siitä ne kasvaa mutta on nämä huonona...kynsilevyt ovat liuskoittuneet ja murtuneet kynsien puoleen väliin asti ja menee pitkään parannella näitä. Mun työ ei kyllä ole kynsiystävällistä, harmi!! 

Olispa joku taikapilleri joka vahvistaisi kynsiä. Alan oikeasti epäillä että mulla on keski-iän seurauksena joku puutostila. Mullahan on lähteneet kulmakarvatkin päästä, ihan oikeasti, en vitsaile! En ole enää aikoihin nyppinyt kulmia kun ei mun tartte! Huomaan kans pigmentointien alta että siellä ei ole enää karvoja liki ollenkaan. 

Vaikka nämä on nysät, kaunis lakka piristää. En halua olla ilman lakkaa koska sekin on ihan kynsien turma. OPI Hey Baby! ilmestyi Gwen Stefani kokoelmassa, tosi nätti perus hot pink joka näin keväällä näyttää ihanalta! 2 kerrosta, hyvälaatuinen lakka. 

Tämä ABC -haaste on siitä hyvä että pakottaa vähän käymään lakkoja läpi ja käyttämään näitä harvemmin käytettäviä. Myönnän myös ihan rehellisesti että ilman haastetta täällä ei kynsipostauksia olisi. Mietin myös haasteen kesken jättämistä mutta siihen ei luonne antanut periksi, luvattu teille niin loppuun viedään :)

Mitä tykkäät lakasta?


18 kommenttia:

  1. Uskon vahvasti siihen, että ikä tekee suurimman osan tuhotyöstä kynsissä. Vielä 4 vuotta sitten minulla oli pitkät kynnet ja sitten, ei enää koskaan. Voi melkein kalenterista katsoa, koska liuskottuminen alkoi. Kaikki keinot yritetty vitamiineista öljyämiseen ja vahvistuslakkoihin = turhaa työtä. Varsinkin ne kynnet, joita eniten käyttää, on ihan menetettyjä. Nimettömät ja pikkurilli vielä hyvässä kunnossa - niitä vähiten käyttääkin. Jossain vaiheessa on vaan pakko luovuttaa ja ryhtyä nysäksi. :) Annoin pois lähemmäs sata kynsilakkaa, koska ei ne enää liuskoissa pysy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen luovuttanut pituuden suhteen, ne on nyt tälläiset enkä sille mitään voi. Syön vitamiinia, öljyän päivittäin ja panostan aina hyvään kynnenkovettajaan. Mutta ei...en ymmärrä miten mulla silloin aikoinaan oli niin pitkät ja vahvat kynnet! Etu-ja keskisormi on kyllä tuhoon tuomitut kun niitä käyttää eniten ;) Kynsilakoista en malta luopua kun käytän kyllä, mutta leimausvälineet on kyllä turhan panttina kun en enää niin jaksa innostua...tai ei vaan oikein kerkee!

      Poista
  2. Kiva väri, vaikka ennemmin laittaisin tuon sävyn tyttären kynsiin kuin omiin :D Pitäis lakata kynsiä paljon useammin, näyttää paljon paremmilta kun on lakka päällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin näyttää ja lakka kyllä suojaa kynttä, mulla olis täysin nuuskana jos en yrittäisi pitää värilakkaa päällä. Olen yrittänyt olla lakatta mutta liuskoittuvat vielä pahemmin ja murenivat. Mä antaisin tyttärelle sellaisen possunpinkin, sellaista en oikein enää omille kynsille huoli ;)

      Poista
  3. Hyvä väri, kelpaisi tännekin. Ja mäkin olen huomannut ettei tartte samaan tahtiin kulmia nyppiä. Leukaa tosin sitäkin enemmän. -HH

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voihan...mulla ei ole sitä "ongelmaa"...vielä. Hot pinkit kynsilakat on ihania <3

      Poista
  4. Ihanan pirtsakka kevätväri!

    Työn kuluttajille kynsille voin sanoa vain, että hanskat käteen märkähommissa ja öljyä kynsiin.. Niillä yritän kasvattaa omia liuskottumiani pois.
    Ja olen myös huomannut, että runsaan kalkkimäärän (kalsium), tölkistä tai purkista, nauttijoilla on tosi paksut ja hyvät kynnet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkeistä :) ehkä tuossa tiskaamisessa olisi pitänyt olla ne pitkät hanskat, ne pienet "hoitajien hanskat" kastui heti ja se vesi meni varsista sisään. Ja sitten niitä hanskoja piti repiä kokoajan pois jos kävi linjastolla. Ja sitten kun päällä on KIIREKIIRE niin ei ehdi kokoajan laittaa hanskoja eestaas :( Mä ostin nyt ihan perus kalkkitabletteja jos ne auttaisi....

      Poista
  5. Kokeile auttaisiko kynsilakanpoistoaineen vaihtaminen. Se, mitä nyt käytät, aiheutti omien kynsieni voimakkaan liuskoittumisen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä, voisinkin ostaa pitkästä aikaa Dependin hellävaraisempaa kun sitä näytti olevan täällä Cittarissa myynnissä :)

      Poista
  6. Tämä on yksi kauneimpia omistamiani pinkkilakkoja. Sopii hyvin yksinään käytettäväksi.
    Taidan lakata tällä seuraavan kerran.
    Kurja kuulla kynsiesi kunnosta. Lisää solar oilia kehiin. Itsellä kynnet voivat yllättävän hyvin talvenkin, mutta nyt keväällä on tullut repeymiä kynsien reunoihin ja ne hankaloittavat paljon. Pelkkä kynsienlyhennys ei välttämättä riitä. Auttaisikohan kynsiliima? Onko merkistä suosituksia?
    t. TQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin minustakin, todella kaunis lakka <3 mulla ei ole nyt liimaa enkä osaa valitettavasti niissä suositella. Solar Oil kyllä oikeasti auttaa, sitä käytän joka päivä <3 olis kiva kun ehtisi töissäkin käyttää mutta ei varmasti ennätä tai tulisi käytettyä..

      Poista
  7. Tämän lakan sävy on kaunis, raikkaan pinkki :)
    Mie ajattelin hurjastella ja laittaa pitkästä aikaa water decaleita kynsille :D

    VastaaPoista
  8. Mulla kasvaa geelilakan alla paremmin kynnet, mutteivät ole mitenkään kauhean hyvässä kunnossa noin ylipäätään. Jospa se kesä jotenkin auttaisi.
    Nytkin laitoin glitteriöverit jotta pääsen vkonloppuun samoilla, mutta ei nää vaan pysy niinkuin geelilakkaus. Joka ei sekään pidä Mulla kuin max reilun viikon.
    Ihana sävy muuten, tulee mieleen Macin puna.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla se geelilakkaus ei varmasti pysyisi kun pitää käsiä kastella niin monesti päivässä :/ harmi! Muutoin ne olisi kivat...

      Poista

Kiitos kommentista <3