keskiviikko 27. syyskuuta 2023

Syyskuun kosmetiikkaostokset ja ajatuksia joulukalentereista

**Mainoslinkki

Syyskuun ostokset esittelyssä. Ovat kyllä hyvinnii hiuspainotteisia :D Lopussa myös vähän pohdintaa joulukalentereista ilman spoilauksia ja siitä mihin päädyin...

Kampaajalla otin tyviraitaa ja eteen tehtiin vaaleat palkit. Tukka menee aina keltaiseksi joten otin hopeashampoota testiin alesta ja tarvitsin hyvän jätettävän, joten kampaaja sai tämän hölmön ostamaan K18 hoidon. Ostokset 23 e jos oikein muistan.

Koska tosiaan tukka kuivui käsittelystä niin ensiapua kaupasta...ja kaikkee muuta tarpeellista. Prisma ostokset 23 e. Keltaisuus piti käsitellä poois Fudgen hopeashampoolla + tuolla Biozellin Silver naamiolla, ne kyllä aina toimii mun tukassa.

Olen ostanut myös pari pulloa Catricen HD Liquid meikkivoidetta kun en ehkä pystykään olemaan ilman sitä :D 16 e. Lykolta tilasin lemppari ripsiväriä 4 kappaletta jemmaan kun olivat nelisen euroa kappale...Lyko 20 e.

Ja vielä tukkajuttuja :DD meni hermot kun tukka on vaan kuivaa hamppua eikä mikään tunnu auttavan...nappasin Cittarista mukaan pari luottotuotetta, yht 32 e.

Tänä vuonna kurkin kosmetiikka joulukalenterien tarjontaa. Etukäteen toki olin kiinnostunut Glossyboxin kalenterista mutta se osoittautui vähän pettymykseksi. LF ei kiinnosta, TBS tarjosi samaa kuin aiempina vuosina.** Make Up Store kiinnosti jonkun verran mutta siinäkin osa olisi väärän sävyisiä. Kicks julkaisi kaksi kosmetiikkakalenteria jotka olivat ainoat kiinnostavat! Kicksin kalentereihin voi käyttää omia alennuksia joten ne kannattaa hyödyntää ja jossain vaiheessa kalenterit tulevat aleen jos eivät ole loppuunmyyty. 

**The Ultimate 2023 maksaa 149,90 e ja tarjoaa hyvin vastinetta hinnalleen! Eniten houkuttelee ihana luomiväripaletti josta tietäisin pitäväni. Myös Kylien tuotteet kiinnostaisi yleensäkin enemmän.

**The Expert 2023 maksaa 99,90 e ja sisältää useamman tuotteen jotka päätyisivät omaan käyttöön, sekä paljon uutta testattavaa. Kalenterista löytyy yksi paletti joka on suuri suosikkini ja se pelkästään maksoi kolmasosan kalenterin hinnasta, kun aikoinaan sen ostin. 

Päädyin kuitenkin siihen että en halua nurkkiin turhaa romua joista olisi aina päästävä eroon joulun jälkeen. Enkä halua pienen yksiön pöydälle rohjottamaan isoa kalenteria. Mulla on yksi alekalenteri jota pääsen availemaan. Siinä tulee ihan käyttistuotteita, se on siis Baylis & Harding joulukalenteri jonka ostin kympillä aiemmin tänä vuonna. Senkin sisällöstä osa menee joululahjoihin. Jos Kicksin kalenterit tulevat aleen, saatan ostaa mutta toistaiseksi hillitsen itseni mutta totean että molemmat kalenterit ovat tänä vuonna loistavia yhdistellen vähän kaikkea, eivätkä ole pelkkä meikki tai ihonhoito. Ensi kuun kosmetiikkaostoksissa ollaan paljon viisaampia, pyörittelin nimittäin sellaista ajatusta mielessäni että ehkä ostan suoraan mitä haluan, sellaisen jutun jolla ainakin on käyttöä ;)

Mitä sinä ostelit syyskuussa? Ja mitä ajatuksia on herännyt tämän vuoden kalentereista, joko on päätetty mitä hankit? Vai hankitko mitään?


38 kommenttia:

  1. Mulla toi k18 on toiminut hyvin ja se on tosi riittoisaa.

    VastaaPoista
  2. K18:n tuotteita on kovin kehuttu, mutta ei ole osunut minun ostopolulleni yhtäkään kauppaa, josta niitä saisi, joten on jäänyt ostamatta.

    Minä myös funtsin joulukalentereita. Täällä olisi valinnanvaraakin paljon enemmän kuin. Suomessa. Hiukan kuitenkin epäröin, sillä niistä tulee niin paljon pikkusälää, joista osa jää aina jotenkin pyörimään nurkkiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin niitä pyörii, paljon on vielä edellisvuodeltakin käyttämättömiä. Ehkä en nyt halua enempi roinaa kun on pieni asunto...ehkä ensi vuonna taas...

      Poista
  3. Tarkastelin Kicksin kalentereita, mutta tulin samaan tulokseen myös että osa jäisi käyttämättä ja pyörimään nurkkiin. Päädyin tilaamaan Lumenen kalenterin, koska uskon että sen tuotteet pääsevät ahkerampaan käyttöön :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumenen kalenteri on kyllä jees jos heidän tuotteistaan tykkää, ja sellaiset pikku purkit helppoja käyttää pois :)

      Poista
  4. Mie joko kuvittelen tai sitten jotkut on kyllä nostaneet kalentereissa hintojaan. OPIn joulukaltsu oli melkein 90 € (olikohan myynnissä Nordicfeelillä), samoin Essie (jossa kyllä on täysikokoisia puteleita vrt. OPI). The Body Shopia kyttäsin ja sielläkin alettu pihistelemään purkkien kokoluokissa, kuten viimekin vuonna ja joo, niitä samoja vanhoja juttuja. Jos ostaisin TBS:n, nappaisin sen edullisimman! Mutta harkitsen vielä.. Ritualsiakin katsoin, mutta Kicksin alennuskupongit ei niihin tänä vuonna käynyt kun kokeilin :'D

    Mie ennakkotilasin Fazerin karkkikalenterin ja pistin sen vaatekaappiin jemmaan! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä oli tosi hyvin karkkikalentereita, mutta viime vuonna kun söin niitä Patukoita sitten keväämmällä niin se suklaa oli valkeaa...en siis osta Patukoita tänä vuonna kun en jaksa yksin niitä syödä :D

      Poista
  5. Mullakin tuli ostettua hiusjuttuja ja sitten se Cocopandan tilaus. Muutaman lahjankin sain, koiran hoidosta😍

    VastaaPoista
  6. Ihania ostoksia! En ole vielä koskaan kokeillut Garnierin maskeja, kiva että tuollaisia on nykyään enemmänkin. Haluaisin ehkä kuitenkin jonkun kalenterin, mutta en ole varma voisiko se olla suklaakalenteri, kynttiläkalenteri, teekalenteri tai sitten juuri Kicksin kalenteri. Muut kalenterit on sellaisia jotka on jo ollut useampaan kertaan vastaavanlaisia markkinoilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ostan ainakin Veikkauksen kalenterin, en ehkä suklaakalenteria kun ei se niin maistu...tai sitten ostan kaksi Veikkausta niin olis tuplamahikset onnistua :D

      Poista
  7. Oletko kokeillut tuota uudistettua versiota Bonacuren Moisture Kick suihkutettavasta hoitoaineesta? Itse olen käyttänyt vanhaa versiota (sinisessä suihkupullossa) varmaan 10v, joten ostin mitään ajattelematta tämän uudenkin pullon XXL-kokoisena. Mutta koostumusta olikin muutettu! ☠️ Ja tämä uusi koostumus jättää ainakin mun hiukset rasvaisen näköisiksi jos laittaa vähänkin reippaammin... Pitää vissiin etsiä uusi luottohoitoaine..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kokeillut ja just tänään töissä ihastelin miten hiukset on taas hyväntuntuiset kun tämä BC on käytössä! Mun kaveri sanoi että tässä on muutettu koostumus ja vähän pelkäsin, mutta mulla toimii luojan kiitos hyvin. Mullahan on siis tosi paksu tukka ja voin laittaa reippaastikin. Tosi harmi että ei toimi sulla enää, et ole ainut joka sanoo ettei tämä uusi ole niin hyvä...

      Poista
    2. Joo, meillä taitaakin olla aika vastakkaiset hiuslaadut (mulla siis sellainen ohut liru). Kiva, että sulla on toiminut hyvin!

      Poista
    3. Mulla paksu kuiva luonnonkihara jota voi kuivumisen aikaan moneenkin kertaan kosteuttaa tuolla suihkeella...Oon kyllä varmaan 10v käyttänyt tuota suihketta enkä ole vaan miellyttävämpää löytänyt, jotenkin se on just mun tukalle hyvä :)

      Poista
  8. Mulla on ollut vuoden tai kahden tauko kalentereista. Nyt tekisi mieli, jos satun edukkaan näkemään jossain. Mutta tosiaan, täytyy olla sisällössäkin sitten jotain järkeä. -HH

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, pitää olla järkevä ja sellainen mitä tarttee :) mä en nyt taida tarvita mitään...

      Poista
  9. Kicksiä vähän aattelin, mutta niitä ei ainakaan tällä hetkellä ole. Yesstyle olis ihana, mutta sen hankkiminen on varmaan taas vaikeaa. Muut ei kiinnosta yhtään.
    T:milipili

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Stockmann vois olla tosi luksus mutta en usko että tulee hankittua :)

      Poista
  10. K18 on ihan huipputuote, joka on ollut itsellä käytössä jo pitkään. Kampaajalta pari kertaa ostanut sitä hyvästä tarjouksesta ja tuo 50 ml purnukka kestää ikuisuuden. Sitähän tarvitsee vain muutaman tipan kerralla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kehtaankohan minä sanoa miten sitä käytän...se pari tippaa kun ei riitä mulla mihinkään. Enkä pysty haromaan pyyhekuivaan tukkaan, kerran yritin ja lopputulos on katastrofi. Ehkä paljastan syntini loppuneissa...mutta se Olaplex nro6 hakkaa tämän mennen tullen <3

      Poista
  11. Ostin viime vuonna kicksin alesta ihonhoitokalenterin 44 eurolla. Toivottavasti päiväystä on vielä kun otan ne käyttöön. Pitihän se ostaa kun oli liki satasen ale. Muuten en ole aikonut ostaa toista kalenteria. Tavaramäärä on alkanut ahdistaa. Olen kaiketi vielä semmoisessa paikassa töissä että purnukkaa pukkaa. Kiva kuulla että sinullakin oli samantyyppistä ajatusta tavaramäärästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistan kun se oli alessa ja vähän harmitti kun en ostanut! Nythän sitä on kiva availla :) Mulla kun on 33 neliön yksiö niin jokaiselle tavaralle on oma harkittu paikkansa. Olen kuitenkin 41 vuotta ja asunut omakotitaloissa niin onhan sitä roinaa. Vaikka ihan järkyttävän paljon olen vähentänyt...mutta on totta että tavaramäärä ahdistaa ja meikkien ostamisen suhteen ajatusmaailma on vähän muuttunut. Ehkä järkevöitynyt ja ihan senkin suhteen kun on tuo kylppäriremppa tulossa...

      Poista
    2. Mua oikein harmittaa, etten halua kosmetiikkajoulukalenteria. Mulla on ollut TBS ja Clinique, kummatkin aikanaan kivoja ja taisin käyttää kaikki tuotteet. Nyt olen siinä pisteessä ihonhoidon ja meikkien kanssa, että luottotuotteet on löydetty ja muu alkaa tuntua vähän hamstraukselta. Ei saa enää sitä samaa iloakaan kuin vaikkapa kolme vuotta sitten. Sen sijaan kyllä saan iloa joka ilta ja aamu luottotuotteista mutta olisihan se kiva vielä joskus kokea uutuudenviehätystä. On tässä sekin, että tammikuussa (mikäli kaikki menee hyvin) perheen nuppiluku kasvaa enkä usko että pienen vauvan äidillä on aikaa kokeilla uusia tuotteita - hyvä jos niitä luottotuotteitakaan ehtii naamaan ja kroppaan laittaa...

      Poista
    3. Nauti niistä luottotuotteista <3 ja ota vaikka tavoitteeksi että kun niitä on loppunut, tai saat hamstrattuja käytettyä, ostat jotain mistä olet pitkään haaveillut :) minä teen nyt niin joulukalenterin sijaan ;) minä hamstraan nuita luottotuotteita kun niitä kuluu ja haluan että on uusi kun entinen loppuu. Onnea odotukseen <3 mulle tulee tavallaan suru kun sitä ei saa itse kokea, mutta osaan olla iloinen muiden puolesta ja toivon että joku onni mullekin vielä suodaan :) Varmasti ehdit vaikka sitten nauttia niistä luottotuotteista ja löydät vaikka kaapista uusia kivoja ;)

      Poista
  12. Mä oon aivan rakastunut tuohon K18-hoitoon, ja pitkään tukkaan tarvii vaan pikku nokareen, kun muistaa ensin leipoa sen tahnaksi kämmenissä.

    Joulukalenterit kaupoissa vaan ärsyttää ja edellisiltäkun vuosilta on kaikkia testerin kokoisia tuotteita kaapissa (joita en kai koskaan käytä). Ostan sit alesta jonkun tuoksupakkauksen joulun jälkeen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tunnustan laittavani pari nokaretta mutta ei ole tullut lähmätukka vaikka kampaaja niin pelotteli. Mullahan tätä tukkaa riittää ;) ihmeen pitkään kyllä kestänyt tuo pikku tuubi. Mä katselin Prismassa suklaakalenterit mutta en ostanut, ei mulla tulisi avattua joka aamu tai syötyä suklaata joka päivä. Ei jotenkin vaan ole nyt kalenterifiilistä mutta piru sehän on vasta syyskuu! Ei kai se vielä voi olla ku melkein kolme kk jouluun :DD

      Poista
  13. Kivoja ostoksia! K18 oli mulle ihan älyttömän hyvä tuote, kun olin vielä blondi. Aiemmin kampaajalla lykättiin aina Olaplexit vaalennuksen yhteydessä, mutta viimeisellä kerralla testattiin ekan kerran K18 tuotteita ja sain myös kotiin tollasen samanlaisen pienen tuubin. Eikä mun blondit hiukset oo koskaan voineet yhtä hyvin kuin silloin :D Ostinkin sen suuremman pullon tota kotihoitotuotetta ja vaikka se hinta kirpaisi, teki se mun hiuksille myös tosi hyvää :)

    Kiva kun kirjoittelit sun mietteitä noista joulukalentereista! Samoilla linjoilla oon itsekin ja kalenterit jää hankkimatta. Mulla on edelleen liikaa vanhojen kalenterien ja kauneusboksien tuotteita, enkä halua nurkkiin enää yhtään lisää. Katsoin nyt ekaa kertaa noi Kicksin kalenterit ja olihan sisällöt tosi hyviä, mutta aina mahtuu joukkoon mukaan myös niitä tuotteita, joille ei oikeesti oo käyttöä. Puhumattakaan sitten niistä, jotka olis ihan kivoja, mutta joita ei kuitenkaan oikeasti tarvitse, kun kokoelmista löytyy jo vastaavaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pitää tunnustaa että en ole päässyt vielä sisään tuotteen erinomaisuuteen mutta en ole käyttänyt sitä oikein. Mun tukka on pesun jälkeen niin sappura ja takussa ettei tuota tuotetta voinut vaan haroa sinne kuten kampaaja kehotti. Lopputulos oli katastrofi ja kuiva tukka pesun jälkeen kun ei saanut käyttää hoitsikkaa. Ei mun tukasta mene sormet läpi ellei käytä naamiota ja olen käyttänyt tuota hiusnaamion jälkeen jätettävänä. Silloin se on loistava. Ja käytän kyllä tosi paljon enemmän kuin ohjeessa mutta tukasta tulee ihana. Mutta en tiedä johtuuko tuosta vai naamiosta, ehkä molemmista.
      Katsoin Kati Mouhun videon tuotteen käytöstä ig:sta ja lähtökohtana on niin paljon parempikuntoinen tukka kuin mulla että kyllähän silloin tuotteen käyttö näytti helpolta. Että vaan harotaan ja selvitetään tukka sormin. Käytän tuon loppuun ja mietin sitten raaskinko sijoittaa :) mutta mulle se Olaplex nro6 on ollut miellyttävämpi tuote <3
      Olishan se ihana avata luukkuja joulukuussa ja kuvata stooreja, mutta nyt tuntuu siltä että ostan mieluummin suoraan mitä haluan. Mulla alkaa marraskuussa se remontti, olis auton huolto, koiraa pitäis käyttää lääkärissä ja hankkia itselle ikänäkö lasit niin nyt pitää miettiä mikä on järkevää oikeasti ;)

      Poista
  14. BC:n suihke on ihana <3 Mä oon myös pohtinut joulukalentereita enkä osannut vielä päättää. Rituals on ihana mutta saa nähdä raaskinko ostaa sen vai päädynkö johonkin muuhun.

    VastaaPoista
  15. Täydellä hinnalla minäkään en aio ostaa joulukalenteria, mutta ehkä jos joku kiva tulee hyvään aleen saatan harkita. Viime vuonna ostin Glossyboxin ja Cliniquen joulukalenterin puoleen hintaan ja ne oli tosi kivoja. On vaan vieläkin suurin osa niistä tuotteista käyttämättä.
    Muutin itsekin yksiöön vähän aikaa sitten ja sai aika paljon sulloa, että sai kaikki kosmetiikkatuotteet mahtumaan laatikkoon, että ei kannattaisi haalia vielä lisää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Clinique voisi olla tosi hyvä ja joo jos Glossybox on puoleen hintaan niin sitten kyllä sorrun :D Minkäkokoinen yksiö sulla on? Olihan tämä alussa shokki muuttaa yli sadasta neliöstä 33 neliöön mutta on tähän jo tottunut...

      Poista
  16. Olipa Isadora hyvässä alessa.
    Katselin joulukalentereita ja jälleen totesin, että ostan samalla rahalla sitä mitä haluan. Eipähän jää ylimääräistä kosmetiikkaa nurkkiin pyörimään.
    Syyskuussa ostin Karkkipäivän esittelystä bongatun omhu'n käsivoiteen, Whamisan deep rich mistin sekä algae-kasvoveden sekä Novexpertin magnesium mistin. Pari Zuiin voidemaista poskipunaa bongasin alepöydästä ja kotiutin ne myös. Vihdoinkin Bybin Day Defense -voide oli tauon jälkeen saapunut myyntiin ja ostin sellaisen. Hurraw'n moon balm ostin, kun sitä kuluu säännöllisesti.
    Lokakuussa tulee varmaan tehtyä ostoksia alekampanjoiden myötä.
    t. TQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivoja ostoksia taas sulle, Whamisaa aina kadehdin :) tekisi mieli sitä taas ostaa mutta ei viitsi kun on jemmoja...mä kanssa odotan vähän alekampanjoita, toiset ICIW housut pitäisi ostaa arkihousuiksi mutta en ala maksamaan täyttä hintaa, eivät nimittäin kestäneet kuukauttakaan kun ratkesivat saumoista! Siksi odotan nyt ICIW alea koska vuosi sitten ostin useammat pökät tosi halvalla.

      Poista
    2. Yllättävän hyvin tuo Whamisa on oikein säilytettynä pysynyt, vaikka mini deep rich tonerin käytin puoli vuotta päiväyksen päätyttyä ja nyt käyttelen deep rich lotionia pari kuukautta päiväyksen jälkeen. Ostoksia on jo tullut tehtyä lokakuulle. ;)
      Niin mitkä housut? :DD Hämmentävän heikkolaatuiset, kun saumat ratkeavat parin viikon käytön jälkeen. Toivottavasti seuraavat kestävät käyttöä.
      t. TQ

      Poista
    3. Ne treenipökät ICIW merkiltä. Mitä kaikilla on :) vaikka ovat heikko laatua mutta hyvät jalassa kun eivät valu.

      Poista

Kiitos kommentista <3