sunnuntai 12. marraskuuta 2023

Kaikki mun Anastasia Beverly Hills paletit

Järjestyksessä huonoimmasta parhaimpaan ;) eräs vaikuttaja Instagramissa pyysi postausideoita ja ehdotin hänelle tälläistä, mukaanlukien Norvina paletit. Ja sitten kekkasin että miksi en itse voisi tälläistä toteuttaa?

Minulla on 10 ABH palettia jotka on listattu tässä lempparijärjestykseseen suosikit viimeisenä. Mikään paletti ei huono ole mutta luonnollista että joistain vaan pitää enemmän kuin toisista. Mielipiteeni merkistä on myös vähän muuttunut vuosien myötä, aiemmin keräsin kaikki uudet paletit mutta nykyään en niitä enää osta. En oikein osaa sanoa edes miksi, varmaankin se jossain vaiheessa töksähti siihen hintaan ja julkaisutahtiin, lisäkseen en pidä liian metallisista paleteista ja monissa vaikutti kauneusbloggaajien hehkutus, nyt kun kukaan ei hehkuta niin ei tule ostohimojakaan :D kurkkaan kyllä uudet julkaisut ja uusin Fall Romance oli jo melkein ostoskorissa kunnes tuli järki päähän. 

10. Prism
Tässä on hyvät perusvärit, niitä käytän, mutta sitten loput metallisia eikä oikein mulle sopivan sävyisiä. Yleisvaikutelma on sekava ja liian värikäs, en oikein ikinä osaa tähän tarttua ja tämä on jäänyt liian vähälle käytölle. En ole varma olenko edes kokeillut kaikkia sävyjä kun ei nuo tummat metalliset vaan ole mun juttu. Päätin itseasiassa tästä nyt luopua vaikkakaan laadullisesti tässä ei vikaa ole, mutta ei vaan tule käyttöön. Jos ei kellekään kelpaa niin kai se on vaan yritettävä tulla tämän kanssa toimeen :D

9. Norvina Vol.1
Tämän ostin ajatuksella kun halvalla sai. Onhan tässä kivoja violetteja ja paljon eri värejä, mutta nykyään en enää vaan tee värikkäitä meikkejä...mutta tässä on paljon eri mahdollisuuksia ja mulle sopivia värejä joten yritän käyttää pois. Laadullisesti huippu mutta ei vaan ehkä se nopein setti arkimeikkiin? Tuskin olen tästäkään kaikkia sävyjä kokeillut joten pitää vaan ottaa käyttöön!

8. Nouveau
Syksyiset murretut sävyt ei pue minua yhtään, mutta on tässä hyviä vaaleita sävyjä sekä ihan järisyttävän huikea pigmentti! Peacock sävy on tosi uniikki mutta ehkä koen vähän vaikeiksi keksiä tämän kanssa väriyhdistelmiä? Koska sävyt on murrettuja tai lämpimiä, ne on hankalia mulle. Tämä on ainut omistamani näistä uuden mallisista paleteista. En sitten jotenkin ole innostunut hankkimaan niitä enemmän, en osaa sanoa miksi. Ehkä koen nuo alkuperäiset oikeina ABH paletteina? Tuntui myös että näitä tuli nopeaan tahtiin enkä kerennyt mukaan, niin se ostaminen sitten vaan jäi :)

7. Subculture
Viha-rakkauspalettini :) Huikean sävyinen syksypaletti, älytön pigmentti mikä sitten on vähän haastava arkimeikkiin. Tässä on monta tummaa sävyä joille on hankala löytää häivytyssävyä, siksi tämä ei ole arkimeikkipalettini ellei tee 1-2 värin meikkiä. Mutta silti hyvä kokonaisuus syksyn murrettuja, tummia sävyjä kun kyllähän niitä syksymeikkejä välillä haluaa tehdä. Tämä oli paletti joka tuli ostettua siksi koska kaikki muutkin...

6. Jackie Aina
Käsittääkseni tämä on suunniteltu tummalle ihonsävylle, mutta ei tätä voinut aikoinaan vastustaa. Olen heikkona punertaviin ja violetteihin. Siksi se uusin Fall Romance kiinnosti, mutta jossain tubevideoissa sitä verrattiin tähän niin jätin sitten välistä. En voi sanoa tätäkään liiemmin käyttäneeni. Tässäkin on paljon tummia ja värikkäitä sävyjä, olisin ehkä kaivannut joukkoon paria vaaleampaa niin palettiin tulisi tartuttua helpommin mutta pitäisi vaan käyttää tätäkin enemmän. Hyvä pigmentti ja laatu, ehkä osa shimmereistä on vähän helposti muussantuvia niin siksi en oikein kesällä rasvaluomilla näitä käytäkään. Mutta syksyn tullen tää ois ihana! 

5. Norvina Vol.5
Tämä on kyllä kaunis ja minua pukeva paletti. Paljon hyviä violetteja sävyjä, muutama näyttävä glitter ja kokonaisuutena vaan älyttömän hyvä minulle. En vaan tiedä tarvitsenko näin isoa palettia eikä mun tosiaan ole tullut näitä Norvinoita hankittua enempää. Jos haluan korostaa vihreitä silmiä ja tehdä minua imartelevan meikin, niin tällä sen tekee. Huikea pigmentti ja tosiaan rahoilleen vastinetta...jos tarvii noin paljon värejä. Palettina nämä on isoja ja painavia, ei helpoimpia käsitellä.

4. Modern Renaissance
Modern Renaissance nousi julkaisuhetkellä todelliseen kulttimaineeseen ja sen kaiken hehkutuksen myötä itsekin tämän hankin. Ja onhan se ihana, punaisen ja kullan yhdistelmä on näyttävä ja olen tehnyt tällä monet upeat meikit. Nykypäivänä huomaan paletin vanhentuneen ja pigmentin hiipuneen. Tämän mietin ottavani mukaan ensi vuoden pannuprojektiin. Tässä on monia hyviä vaaleita yleissävyjä ja tällä  on tosi helppo meikata. Hyvä paletti joka on ilo omistaa. 

3. Norvina
Norvinassa kaikki värit iskee ja sopivat minulle. Viileä sinivioletti Soul on erikoisen hyvä sävy! Norvinassa tykkään ruusukullasta, violeteista ja kultaisista. Tämä on kuitenkin paletti jossa nuo shimmer-/glittersävyt ovat todella pehmeitä...ne pysyvät vähän huonosti raskailla luomilla ja muussaantuvat helposti. Paletti itsessään menee myös äkkiä epäsiistin näköiseksi. Mutta Norvina on kestosuosikkini ja pidän siitä kovasti!

2. Sultry
Tätä en sen ilmestyessä hankkinut kun ajattelin etten pidä siitä metallisävyjen sekä lämpimän pinkin Bloomin takia. Mutta ostin sitten tämän halvalla meikkikirpulta ja vitsit mikä löytö, nousi suosikeiksi kaikista ABH paleteista! Hyviä arkisia nopeita sävyjä, ja viileävoittoinen yleisilme. Tämän metallisävyt ei minusta ole niin muussantuvia vaan kivempia käyttää. Ja koska tässä tosiaan on paljon viileitä mattasävyjä häivyttelyyn niin tämä on siksi suosikkejani. 

1. Soft Glam
Sultryn lisäksi Soft Glam on parhaita ABH paletteja. Sillä taikoo näyttäviä glam -meikkejä mutta myös hyviä arkilookeja töihin. Laatu on huikea ja värikattauksen myötä kaunein ja käytännöllisin ABH paletti. Löytyy lämmintä ja kylmää, ehkä pääosin lämmintä mutta tuollaiset punertavat sävyt ne vaan toimii vihreillä silmillä. Tämän paletin kanssa ei vaan tarvii arpoa millaisen meikin tekee, siksi tämä on niin hyvä! 

Montako ABH palettia sulta löytyy, ja mitkä on sinusta "huonoimmat" ja parhaimmat?

22 kommenttia:

  1. Mulla ei ole kuin Soft glam & Norvina, edellä mainittu on munkin suosikki :) Norvinassa on joskus vaikeampi keksiä väriyhdistelmiä, jotenkin tuntuu, että shimmerit ja mattaiset on sävymaailmoiltaan vähän erilaisia. Inspiskuvia otetaan vastaan :D Sultryn ostamatta jättäminen harmittaa näin jälkikäteen. Nyt siitä on kai tulossa jouluksi joku miniversio, sitä jäin pohtimaan, mutta ärsyttää sitten kun eri mallinen alkuperäiseen verrattuna :’D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta se mini-Sultry on käytännöllinen ;) minusta se on kiva. En ole kyllä hetkeen Norvinalla meikannut, pitäisi kyllä niin muistaisin paremmin mitä mitenkin yhdistää :)

      Poista
  2. Olipa mielenkiintoista nähdä sun Anastasiat! Tee ihmeessä samanlainen postaus muistakin brändeistä! Mulla on ollut Soft Glam ja Sultry, jotka pannutin aika pitkälle loppuun. Soft Glam oli ihan eka Anastasiasi ja ostin sen Nykyistä Sephorasta. Ja koto Kicksistä sitten Sultryn heti perään. Tällä hetkellä omistan Mini Soft Glamin ja Glam to Gon ja Rose Metals paletin. Paras on Glam to Go, kakkosena Soft Glam ja vimppa tuo Rose Metals. Olin kans ostamassa sitä uusinta, mutta joku jenkkitubettaja lyttäs sen paletin sanomalla, että siinä on kolme ihan samaa ruskeaa sävyä. Monet isommat nimet tätä palettia ylisti ja siksi olon jo ostamassa. Mutta totesin, että jään odottamaan Hudan ja Natashan paletteja. Muuten kun aiemmassa postauksessa kommentoitiin, että Hudan pikkupaleteissa on huonompi laatu kuin isoissa, niin huikkaan, että mun mielestä on ainakin yks poikkeus eli Nude Light. Jopa mun mielestä niin hyvä, että jos vaan yhden palettini saisin pitää..pitäisin sen🤪

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, hyvä kuulla että se Nude Light on varteenotettava :) mulla on ollut niitä minejä ja jotenkin koin ne erilaisiksi, moni muukin on sanonut samaa. Siksi en ole niitä itse nyt hankkinut enkä kyllä tarviikaan mitään ;) voisin harkita muistakin merkeistä, UD:sta olen ainakin tainnut tehdä. Ja Jeffreestä!

      Poista
  3. Soft Glam on noussut omassa mielessä mielenkiintoisimmaksi, istuskelee ostoskorissa odottaen tuntuvaa alennusmyyntiä :D

    VastaaPoista
  4. Mulla on kaksi merkin palettia. En vain osaa yhtään tummemmilla meikata, niin suht vähällä käytöllä. Norvinan vaaleanpunaista hohtavaa käytin syksyllä monta päivää putkeen. Olisi kiva nähdä violetteja meikkikuvia sinulta taas! -HH

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ideasta, täytyypä pistää vähän korvan taakse. Jos joku violetti paletti pääsisi vaikka esille...

      Poista
  5. Pakko myöntää ettei mulla oo yhtään Anastasian palettia eikä ehkä tulekaan koska nyt jo säilytysongelmia nykyisten kanssa, mutta onhan noissa huikeita sävyjä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun pitää karsia aina vanhoja että uusia mahtuu. No vitsi vitsi, en ole nyt niin paljoa paletteja ostellut :)

      Poista
  6. Sulla on kyllä näitä melkoinen kokoelma<3 :D MR on mun ikisuosikki, ehdottomasti yksi parhaita paletteja, mitä oon koskaan omistanut ja suosikki siis myös ABH:lta. Nyt en sitä enää omista, kun sain sen niin hyvin pannutettua monien projektien kautta. Norvinaakin oon pannutellut, noi metallinhohtoiset on tosiaan ihan superpehmeitä ja muussaantuu herkästi! Mutta pannuttuupa myös nopeesti :D Prism lähtee mulla myös eteenpäin nyt, kun vaan jaksaisin noi meikit käydä taas läpi ja karsia. En oo koskenut tohon herra ties miten pitkään aikaan, ja vaikka laadussa ei vikaa ookaan, en mä tota tule varmasti jatkossakaan käyttämään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä tein kanssa tässä vähän karsintaa ja luulen että Prism ja tuo Norvina I lähtevät eteenpäin. Ei mulla tule niille vaan käyttöä. Otan ehkä ensi vuoden pannuprojektiin tuon MR:n, sillä on jo ikää ja maltan siitä luopua. Siinä on heikempi pigmentti eikä enää sellainen kuten silloin joskus :)

      Poista
  7. Jackie Aina on unohtunut täysin, pitääkin ottaa se esille. Ja joo, tulisi käytettyä enemmän jos olisi edes yksi vaaleampi sävy. Paras on tietty Sultry ja Subculture huonoin, jo ihan siksi että vihreät sävyt katoavat pois poikkeen päivän aikana. Sellainen keltavihreä sävy ei pysy mun luomilla muillakaan merkeiltä, ei edes tahmaisen pohjustajan päällä.
    T: milipili

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höh, no jo on kumma kun eivät pysy! Jackie Ainan taidan muuten kans laittaa eteenpäin kun se on ehkä liian tumma, olis saanut olla joku vaaleampi sävy mukana :)

      Poista
  8. Kiva postaus, näitä luen mielelläni muistakin merkeistä:) Myös mulla Sultry ja Soft Glam nousisi jonnekin kärkipäähän tai lähelle sitä sävymaailmansa ansiosta. Ihania paletteja <3 Sen sijaan en omista mitään noita isoja Norvina-paletteja. En tiedä miksi en niistä koskaan oikein innostunut, vaikka onhan ne tosi nättejä myös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo Norvinat niin pigmenttisiä ja värikkäitä että ei ne enää nykyään ole mullakaan kovin ahkerassa käytössä...

      Poista
  9. Miulta löytyy vaan Subculture :D Joskus oli se Sultry, mutta möin sen pois.
    Nouveau on kyllä näistä siun omistamista se, jonka hankkisin jos ABH:lta jotain ostaisin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nouveau on kyllä kiva, pitäisköhän meikatakin sillä huomenna ;)

      Poista
  10. Kiva esittely ABH-paleteista. Monta uutta oli mukana. Soft Glamia olen joskus harkinnut. Se vaikuttaa helpolta käyttää.
    t. TQ

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3