perjantai 4. elokuuta 2023

10 parasta luomiväripalettia

Instagramin puolella sain haasteen esitellä 10 parasta luomiväripalettiani. Koska olen vähän huono siellä mitään tekemään, painoin haasteen mieleeni ja haluan toteuttaa sen täällä. Valinnat oli melko helppoja ja samoja kuin haastajan kanssa, joten tässä tulee 10 parasta luomiväripalettiani "huonoimmasta parempaan" järjestyksessä ;)

10. Dior Grege

Ei ole kymmentä parasta ilman Diorin viisikkoa. Mulla on heiltä monta hyvää palettia mutta joku näistä nudeista on valittava, Grege on sellainen hyvä arkipaletti johon ei kyllästy. Hyvät ja laadukkaat viileät sävyt joilla meikki onnistuu aina. Näillä harvemmin menee pieleen ;) en osta hinnan takia näitä enää, ehkä jostain alennuksesta mutta parempiakin on siihen hintaan. Olen kuitenkin onnellinen että näitä omistan, parhaita ovat Grege, Cuir Cannage ja Tutu. Tosi monesta olen luopunut ja myönnän että osasta on aika ajanut ohi mutta aina niitä himoitsen....

9. Too Faced Chocolate Bon Bons

Kaunis ja söötti suklaalta tuoksuva nudepaletti. Mulla on tästä paljon hyviä muistoja joten siksi en varmaan ikinä tätä hävitä. Hyvät perus häivytyssävyt, kauniit viileät shimmerit ja on se vaan nätti! Siis niin söpö että tekisi mieli syödä pois! Mulla on useampi TF tämänmallinen paletti mutta tämä on laadukkain ja väreiltään mulle sopivin.

8. Lethal Cosmetics Nightflower

Niin upea ja uniikki paletti että tulee kymmenikköön mukaan. Jos olet ikinä harkinnut Lethalin chromesävyjen hankkimista niin todellakin suosittelen! Minä ostan jonkun toisenkin paletin kyllä vielä joskus. Tämä on älyttömän hieno jos violeteista tykkää.

7. Urban Decay Detour

Tosi simppeli kattaus mulle täykkyjä värejä! Mulla on vihreät silmät joita lämpimät rusehtavat pukevat hyvin, ja keskellä ruskea kohta jota taas turkoosi korostaa. Siksi pidän älyttömästi tästä pikku paletista jonka aikoinani voitin arvonnasta. Ihan loistava laatu ja tämä on usein ollut reissuilla mukana kokonsa takia.

6. Urban Decay Smoky

Niin hyvä klassikkopaletti! UD:n luomivärit on kyllä loistavia ja mukava kun omistan monta Naked palettia. Smoky on niistä parhain sisältäen juurikin hyvät ja laadukkaat perusvärit. Ei turhaa kikkailua vaan meikki tällä onnistuu aina. On tämä kyllä pitkään mulla ollutkin kun miettii että se 8 vuotta sitten selvisi koiran hampaista...sellainen muistoesine jonka vien varmaan hautaan mukanani....edelleen kannessa ne hampaanjäljet ;)

5. Huda Beauty Naughty Nude

Hudan paletit on suoranaisia taideteoksia joten ei näitä voi olla ottamatta mukaan. Ei vaan ole olemassa upeampaa nudepalettia, eihän tätä oikeastaan raaski käyttää kun värikiehkurat on niin kauniita! Tämän laatu on superhyvä ja tällä paletilla on upeaa meikata. Hyvät mattasävyt ja kauniit shimmerit, hintansa arvoinen todellakin ja kokoelmani helmiä...

4. Jeffree Star Banana Fetish

Siis se oli jännä kun tämän ilmestyessä olin että ohoh, keltainen...onpa suorastaan ruma! Ja nyt olen ihan lovena tähän! Ehkäpä siksi kun tajusin miten hyvin keltainen sointuu vihreisiin silmiin...lisäksi tässä on alarivissä murrettuja, uniikkeja häivytyssävyjä jotka on todella sopivia minulle ja näihin keltaisen sävyihin. Näyttää kummallisen keltaiselta paletilta mutta on täynnä upeita nudesävyjä sekä nuo metallinhohtosävyt on upean kiiltäviä luomella!

3. Anastasia Beverly Hills Sultry

Jännä että en alussa halunnut tätä, miksiköhän...tässähän on tosi hyvät viileät perusvärit, tietty pari lämmintä ja hauska pinkki tuomaan vähän eloa meikkiin. Hyvät metallihohtosävyt ja loistava laatu. Oivallinen arkeen, juhlaan ja vaikka rajausten tekoon. Hyvä monitoimipaletti joka on hintansa arvoinen todellakin. Anastasialla on monta hyvää palettia joista myös Soft Glam ja Norvina on suosikkejani.

2. Huda Beauty Rose Quartz

Siis katsokaa noita shimmersävyjä...suorastaan sulavat sormella otettaessa. Oli vaikea päättää onko kokoelmani suosikki tämä vai tuo ykköseksi valittu. Tämä on niin kaunis viileä paletti, sopii minulle loistavasti ja laatu on täyttä priimaa. Parhaita luomivärejä mitä olen käyttänyt! Niin monipuolinen että ei tiedä mistä aloittaa, mutta kaiken saa aina sointumaan yhteen kun lähtee vaan kokeilemaan. Innoittava paletti johon ei heti kyllästy.

1. Lorac Noir

Noir on ykkösvalintani koska se on viileä, sisältää kaikki perussävyt arkeen ja juhlaan. Laatu on mitä loistavia ja luojan kiitos tulin tämän hankkineeksi koska tätä ei enää saa. Lorac osaa tehdä todella näyttävät metallihohtosävyt, ne ovat ihan omaa luokkaansa. Paletti on tehty ammattilaisten näkökulmaa ajatellen joten se on myös hyvänmallinen ja -kokoinen, simppeli ja ajaton. Tätä on myös lämpimämpi Soleil joka myös kaunis, mutta pidän enemmän viileistä sävyistä. Napit on myös sen kokoisia että paletin saa varmaan käytettyä joskus loppuun..jos raaskii ;)

Tein tämän haasteen reissun päällä ihan ulkomuistista ja omaa kuvapankkia käyttäen. Mietin että toivottavasti en unohda jotain todella suurta suosikkia mikä olisi teille ilmiselvää, se olisi noloa! On aika luonnollista että uusista paleteista saattaa tykätä vanhoja enemmän mutta yritin tasapuolisesti ottaa vähän kaikkea mukaan. Siksi mukana on esim vain yksi Jeffreen paletti mutta muuten Jeffreen meikit on kokoelmani tärkeimpiä, en luopuisi niistä yhdestäkään. En vaan näe mitään värikästä kokonaisuutta kymmenen suosikkipaletin joukossa. 

Teki mieli myös rueta muuttelemaan tuota järjestystä että olenkohan ihan varma...sitä kun on tälläinen että on vaikea päättää! Mutta kymmenikkö oli aika helppo valita, kaikki nuo ovat suosikkimerkkejäni vaikka välillä saattaa jostain tykätä enemmän. Järjestystä miettiessä huomaan pitäväni nykyään enemmän klassikkosävyistä kirkkaita ja värikkäitä enemmän. Eipä oikein tule enää neonsävyjä meikissä käytettyä ;) 

Jos sun pitäisi kymmenikkö nimetä niin mitä paletteja löytyisi parhaiden joukosta? Oletko samaa mieltä mun valinnoista?


26 kommenttia:

  1. Kiva postaus! Kiitos kun teit sen blogiin, itse kun en jaksa instasta oikein mitään enää seurata. :D Blogiin on niin hyvä tulla silloin kun on aikaa keskittyä, mikään ei häviä sieltä tai hautaudu johonkin löytymättömiin.

    Mikä tuo Rose Quartzin yksi "geelimäinen" nappi on, jossa on jotain helmiä seassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihana kun tykkäät :) mä tykkään kans blogeista kun niitä voi lukea ajan kanssa, Instassa kaikki jotenkin katoaa....en ole kokeillut tuota geelimäistä kun ei ne pysy rasvaisilla luomilla, mutta minusta niillä saa sellaista vaseliinimaista kiiltoa luomivärin päälle, tai kai sitä voi käyttää pohjustuksessa? Useammassa Hudan paletissa on tuollainen erikoisnappi mutta en käytä niitä itse :)

      Poista
  2. Ihastuin tuohon UD:n palettiin ihan täysiä! Monipuolinen mutta tarpeeksi yksinkertainen ottaa haltuun. Ja ilmeisesti kestävä :D Hyviä vinkkejäkin tuli värien suhteen, täällä toinen vihreäsilmäinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu on kyllä kestävä, täyttä laatua :D Hyvä jos vinkeistä oli apua, minusta ehkä vasta nyt viimeaikoina olen itsekin ymmärtänyt enemmän mitkä sävyt pukee, ja näköjään kymmenikköön valitsin aikalailla vaan niitä sävyjä ;)

      Poista
  3. Mulla ei ole näin monta palettiakaan, mutta kaikki on toinen toistaan kauniimpia. Nykyään tuollainen kompakti paletti ilman paljoa valintaa olisi mukava kuten tuo Dior. Olisi helppo käyttää ja olisi vakkarisävyt ja nopeuttaisi aina meikkaamista kun tekisi varmasti samaa tyyliä useasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toisille se tyyli sopii eikä siinä mitään :) itse olen niin vaihtelunhaluinen että ihme on jos teen samaa meikkiä useana päivänä putkeen :) tykkään aina panostaa silmiin niin vaihtelen luomivärejä usein...mutta kompaktit paletit on best ja sellaiset joissa on niitä omia sävyjä vaan <3

      Poista
  4. Olipa hauska postaus! Tuo banana näyttää tosi mielenkiintoiselta! Mulla ei edes ole noin montaa luomiväripalettia joista voisi etsiä top kympin 🤭 https://www.sangynalla.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun tykkäsit! Ei tartte kymmentä ollakaan, riittää Viisi parasta tai pelkkä parhaus järjestys ;)

      Poista
  5. Huda Beauty Naughty Nuden Slipperyä käytetään? Se näyttää olevan kuin siemeniä tai jotain. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä, just tuossa alapuolella keskustellaan vastaavista sävyistä :) en ole kokeillut mistään Hudan paleteista noita vaseliinisävyjä mutta kai niillä jotain extraa voisi meikkiin tuoda. Toinen asia pysyykö ne raskailla luomilla, tuskin...siksi en ole kokeillutkaan.

      Poista
  6. Mulla on tuo Loracin paletti, kun Miia Jii joskus hehkutti, että se on yksi parhaista paleteista ever. Jotenkin en ole kuitenkaan oppinut meikkaamaan sillä, joten jos sulla on joskus postausaiheista pulaa, meikki-ideoita just tällä paletilla vastaanotetaan mielellään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ideasta :) mikä siinä paletissa tökkii tai tuntuu vaikealta? Jos se tuntuu esim liian tummalta, kokeile koko luomelle mattavaaleaa ja tummenna vain ripsityvestä tummilla mattasävyillä tai alarivin tummalla oikealta. Mulla on pari meikkiä tällä tehtynä blogissa mutta ehkä sellainen kunnollinen postaus puuttuu. Voisin yrittää toteuttaa ;)

      Poista
  7. Temptaliassa oli tuosta Love Stone -sävystä, ettei siitä lähde juuri mitään sävyä, se sotkee luomivärit jos sitä yrittää levittää niiden päälle, jne eli nappi on ilmeisesti vaan laitettu palettia kaunistamaan. :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ne varmasti on jotain sellaisia, siks en oo ruennut sörkkimään kun en tykkää jos sotkeutuu puuterisiin. Enkä muutenkaan käytä tuollaisia outoja juttuja :D siinä uudessa Empowered paletissa on kans sellainen vaseliinisävy jota voi käyttää pohjustajana, ja sillä saa tosi paljon enemmän kiiltoa kiiltosävyihin :)

      Poista
  8. Olipa mielenkiintonen postaus! Luulen, että mun TOP 10 sisältäisi myös UD:ta, Anastasiaa ja Too facedia :) Hudan paletteja mulla ei ole yhtään ja Jeffreeltäkin vain se iso nudepaletti, niin niitä ei ehkä mun listalla olisi, sen sijaan nostaisin esim. LA Girlin paletin listalle. Hauska oli tän pohjalta jäädä miettimään omia suosikkeja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun tykkäsit :) mulla on ollut yksi LA Girlin paletti mutta jotenkin ne värit ei sopineet täysin minulle. Muuten se oli kiva ja olen kuullut että on on pigmenttisiä :)

      Poista
  9. Ihana postaus! Ja vielä ihanampia paletteja tässä ;) Mulla on näistä vaan UD:n Smoky, ton TF:n Chocolate Bon Bonsin oon omistanut, mutta luopunut siitä jo monta vuotta sitten. Nyt vähän kyllä harmittaa, kun pitkästä aikaa näin siitä kuvan, mutta toisaalta tuskin mä sitä lopulta niin paljon kuitenkaan käyttäisin. Hudan Rose Quartz on upea<3 Voisin ehkä napata tän postausidean omaankin blogiin, jos ei haittaa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti nappaat, olis mukava lukea sun suosikit :) Ymmärrän tunteen että alkaa harmittaa mutta jostain syystä olet siitä luopunut, ja uskon että se on ollut harkittu päätös ;)

      Poista
  10. Kiitos kun teit tän haasteeni! Mielenkiintoista ja hauska miten monta erilaista nudea palettia löysit suosikkeihin ja sitten väriä kanssa. Mulla on ollut tuo Diorin viisikko, nyt omistan toisen aika ruskean viisikon, en muista nimeä. Ois kiva, kun muutkin tekis tän haasteen..kymmenen parasta, viisi parasta tai kolme parasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos haasteesta, tämä oli niin kiva <3 ehdottomasti tämän saisi napata, olisi kiva lukea kun olen tälläinen luomivärihullu ;)

      Poista
  11. Kiva, että mini UD on ollut mieluisa :) Piti tämän tekstin innoittamana sipaista vähän luomiväriä ja sain samalla yhden luomivärikynän käytettyä loppuun (jee!) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin hyvä juttu :) se oli ihana arvontavoitto ja käytössä kyllä <3

      Poista
  12. Tätä oli tosi kiva lukea. Kivan sävyinen kokonaisuus paletteja! Ihanat sävyt tuossa Diorin viisikossa<3 Oi, täytyypä ottaa Sultry itsekin esille. En hetkeen ole muistanut ajatella koko palettia. Ansaitsee enemmän huomiota:) Mulla löytyisi vastaavasta listasta ainakin joku Naked-paletti, ellei parikin. Muutoin olisi jonkun aikaa pohdittava ehdokkaiden välillä:) Hauska idea miettiä näitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla <3 Tee oma postaus, olisi mukava lukea! Mulla on kyllä monta UD Nakedia josta tykkään, nyt pannutan sitä kakkosta ja se on ihan mun värimaailmaa kyllä :)

      Poista
  13. Kiva listaus ja esittely.
    Minulla on paljon pieniä paletteja. Tykkään lämpimistä sävyistä. Suosikkini ovat Ablaze ja Naked Cherry. Nuo kaksi ottaisin autiolle saarelle mukaan. ;) Muitakin ihania on, mutta noihin kahteen tartun eniten.
    t. TQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Cherry ja Ablaze on kivoja, kyllä ne mullekin sopii vaikka viileämmistä pidän enemmän :)

      Poista

Kiitos kommentista <3