keskiviikko 10. huhtikuuta 2024

3x hyvä meikkivoidesivellin

**Mainoslinkki

Joskus aikoinaan en osannut käyttää meikkivoidesivellintä. Tuntui että aina jää viiruja ja beautyblenderillä tulee vaan parempi lopputulos. En muista enää hankinko sitten jonkun hyvän siveltimen ja vaan opin oikean tekniikan, mutta nykyään suosin sivellintä enkä käytä enää beautyblenderiä päivittäin.

Simppelit vinkit meikkivoidesiveltimen onnistuneeseen käyttöön on se, että kostutan sen aina ensin meikinkiinnityssuihkeella. Hätätapauksessa jopa vedellä. Ja aina kosteaksi, ei märäksi. Pyyhin liian märkyyden talouspaperiin. Sitten mulla on nämä 3 suosikkisivellintä joita käytän, näillä mulla ei tule niitä viiruja. Käytän aika paksuja meikkivoiteita ja nämä toimii sellaisten kanssa. 

Laitan meikkivoiteen aina kämmenselälle, siinä pyöritän siveltimeen ja vasta sitten kasvoille. Käytän ensin kaiken kädeltä pois ja vasta sitten pumppaan lisää jos tarvitsee. Olen huomannut että näin tulee luonnollisempi ja ohuempi lopputulos. Kiireessä tehty meikkipohja saattaa jäädä liian paksuksi tai keskenään epäsopivat tuotteet alla rullautua.

Ehkä voittamaton hinta-laatusuhde, vuosia vanha, monesti pesty eikä yhtään karvaa ole irronnut tai alkanut sojottaa. Tämä mun sivellin on Neon Lights setistä eikä tismalleen samaa enää saa, mutta Expert Face Brush näyttäisi tämän korvaajalta. Tiivisharjainen sivellin joka levittää meikkivoiteen viiruitta, sopii myös voidemaisten tuotteiden häivyttämiseen. Tässä on hieman pyöristetty pää ja se jotenkin liukuu kasvoilla hyvin ja tekee hyvän jäljen. Tykkään todella paljon ja on kyllä halpa siihen nähden että on kestänyt hyvänä jo vuosia. 


Testin kallein sivellin. Toisaalta tässä on kaksi yhden hinnalla, toisen pään pikku sivellin on hyvä meikkivoiteelle tai nenänpieliin. Tykkään just tälläisestä pyöristetystä päästä sekä meikkivoide- että peiteainesiveltimessä. Hinta on kiva, kannattaa käyttää joku alennus tähän...erittäin hyvä sivellin, tässäkään ei ole yksikään karva alkanut harottaa. Toiseksi paras omistamistani meikkivoidesiveltimistä. Kannattaa käyttää kevyttä otetta koska ainakin itse huomasin että silloin rullaantumista ei tapahdu niin pahasti. Kun ei paina liian kovaa.

Tähän Flaerin siveltimeen sain pakkomielteisen ihastumisen kun Riia Koivisto käytti sitä paljon stooreissaan. Tämä tuli ja meni heti, sitten sitä tuli lisää ja tilasin samantien. Flaerin siveltimet ovat aika edullisia ja mitä niitä olen käyttänyt, tuntuma on ollut laadukas. Karvat ei hapsota ja sivellin pysyy siistinä ahkerista pesuista huolimatta. Varsi on hyvä kädessä ja sivellin vähän erilaisen mallinen, kapea mutta tällä saa paremmin nenänpielet. Erilainen kuin nuo muut mutta ehdottomasti hankkimisen arvoinen. Hyvä hinta-laatusuhde tässäkin, jatkamme hieman tutustumista tämän kanssa. Paljon aina vaikuttaa se meikkivoidekin että levittyykö paremmin blenderillä vai siveltimellä. 

Pesen meikkivoidesiveltimen jokaisen käytön jälkeen. Käytän LV palasaippuaa koska se sopii kaikille siveltimille, on halpa ja helposti saatavilla. On myös pieni koska kissasaippua on iso jötikkä joka pitäisi pilkkoa osiin. Mielestäni puhtaalla siveltimellä tulee paras jälki :) 

Nyt saa kertoa omat suosikkisiveltimet meikkivoiteille, tai muita hyviä vinkkejä levitykseen :)


18 kommenttia:

  1. Mun ikuinen suosikki on ecotoolsilta, mut sitä ei oo enää vuosiin valmistettu ja pelkään et se hajoo. Meikkivoideharja on mun toinen suosikki, sillä leviää nestemäiset jotenkin tosi nätisti ja nopeasti. 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en sitä harjaa ole tainnut ikinä kokeilla? Ecotoolsilla on ollut hyviä siveltimiä :)

      Poista
  2. Juuri tässä yksi päivä pohdin, että mulla on vaihdellut mitä välinettä käytän. Jossain vaiheessa levitin kätevimmin sormilla, nyt en taas osaa kuin meikkisienellä. Koitin sivellintä opetella, mutta en kotiutunut. Voisi taas harjoitella. Mikä on lempisiveltimesi? -HH

    VastaaPoista
  3. Minulta löytyy myös RT-meikkisiveltimiä. Pitääkin tutkailla, olisiko jokin niistä meikkivoiteelle. Käytössä on ollut Isadoran kaupanpäällisenä saatu meikkivoidesuti, mutta siitä lähtee karvaa. Flaerin meikkivoidesivellin odottaa käyttöönottoa.
    Olin kokonaan unohtanut tuon meikkivoidesudin kasvovedellä/kiinnityssuihkeella kosteutuksen. Täytyy erityisesti talvella muistaa tuo kikka. Olen vain laittanut kuivimpiin kohtiin ennen meikkivoiteen levitystä skin foodia. Bohon meikkivoidenappi on yllättävän hyvä. Otin sen käyttöön, kun sain Nuin meikkivoiteen vihdoin loppumaan. Tykkään enempi siveltimestä kuin meikkimunasta. Jaksaisinpa minäkin pestä joka kerta tai edes viikottain meikkisudit. Onneksi meikkaan vähemmän tällä hetkellä. ;)
    t. TQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minua inhottaa likaiset sudit :) ja tuntuu että tuo RT sivellin alkaa jo pinttyä vaikka aina pesen käytön jälkeen. Pitäisi jollain öljyllä muhitella sitä...

      Poista
  4. En ole ikinä edes yrittänyt levittää meikkivoidetta siveltimellä. Sienillä mennään. Onko jotain etua, jos levittää siveltimellä vai onko vaan tottumuskysymys?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta tulee tasainen ja kuulaampi jälki, mutta ehkä riippuu meikkivoiteesta. Jotenkin hyvä ja pitkäkestoinen lopputulos, mutta vaatii että sivellin ja meikkivoide sopivat yhteen, jotkut meikkivoiteet levittyy sienellä paremmin...ehkä maku- ja tottumiskysymyksiä?

      Poista
  5. Ton IT Cosmeticsin siveltimen haluaisin, mutta just nyt en noin paljon voi/halua siveltimestä maksaa. Joskus sen vielä hankin! Mä oon taas siirtynyt käyttämään lähes kaikkien meikkivoiteiden kanssa sientä, kun aiemmin käytin pääasiassa aina sivellintä. Poikkeuksena jotkut meikkivoiteet, joita ei siveltimellä saanut levitettyä kauniisti. Sigman F60 on mun vakisivellin, ollut jo vuosia. Tosin tuntuu että laatu näissä on huonontunut, kun ensimmäinen ostamani F60 kesti vuosia hyvänä, mutta nykyään alkaa karvoja irtoilla jo tosi nopeesti.. Toi Flaer vaikuttaa myös tosi kiinnostavalta eikä oo hinnallakaan pilattu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on aikoinaan ollut Sigman pohjasivellin ja se oli tosi hyvä! Mulla vaihtelee niin paljon kummalla teen pohjan, mutta nykyään enempi siveltimellä, ehkä kun on löytynyt uusia hyviä siveltimiä ja sain tuon kauan haaveilemani Flaerin :) Flaerilla on kans tuollainen kaksipäinen sivellin, varmasti vähän halvempi kuin IT ;)

      Poista
    2. Luovuin just siitä Flaerin kaks päisestä...oli niin lötkö verrattuna IT-siveltimeen😅

      Poista
  6. Mulla on kikon ja Laura Mercierin siveltimet. Kiko parempi ja maksaa 18 e muistaakseni. Paras mitä oon ikinä käyttänyt. Mulla tuo It Cosmeticks kesti yllättävän vähän aikaa..ostaisin sen silti uudestaan, jos ei olis niin kallis. RT siveltimiä käytän kans välillä ja IT Cosmeticksin kabukia, vaikka se on tarkoitettu puuterimaiselle pohjalle..Mutta toimii näinkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hyvistä vinkeistä :) mulla on kans joku IT Cosmetics sivellin jota voi myös käyttää meikkivoiteelle, mutta se on vähän iso ja käytän puuterille sitä mieluummin :)

      Poista
  7. Se Flaeyrin kaksipäinen on ollut hyvä. Ja IT cosmetics sydämenmuotoinen. NYXin numero 20 (?) . Real techniques expert brushia mulla on varmaan kolme, ainakin kaksi, ihan paras ja toiminut kaikilla meikkivoiteilla. Just ostin essencen uuden flat top meikkivoide siveltimen, ihan hyvä.
    T:milipili

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos näistä vinkeistä :) se IT Cosmetics sydämenmuotoinen olis ollut hyvä, en silloin sitä hankkinut :)

      Poista
  8. Käsin vedän tai beauty blenderillä! Oon siveltimiä joskus testaillut, mutta ei oo mun juttu. En erikseen jaksa nähdä vaivaa opetella esim. uutta tekniikkaa, kun ei nyt ole mitään vikaa nykyisessä :) Mutta varmasti paljon on siitä siveltimestä myös kiinni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tosi paljon siveltimestä kiinni, on mulla muitakin meikkivoidesiveltimiä mutta en vaan niin tykkää niistä :) Beauty blender on tosi hyvä, käytän kyllä kiireaamuina :)

      Poista

Kiitos kommentista <3