keskiviikko 30. heinäkuuta 2025

Heinäkuun kosmetiikkaostokset

**Mainoslinkki

Tänään Heinäkuun kosmetiikkaostokset :)

Booztilta aleostoksia. Tilauksen tein tuon Dolce & Gabbanan The One tuoksun takia, piti saada tietty summa täyteen että sen sai 40 eurolla :D no tämä koko tilaus oli 70 e, Cleanit taidan laittaa lahjaksi. Lenoites ripsiväri vaikuttaa todella mielenkiintoiselta koska propyleeniglykoli vapaata 38 ripsiväriä on hyvin hankala löytää!! 

**Bearelista jotain aleja. Pääosin tilaus sisälsi vain Etuden tuotteita kun jotenkin pelottanut ettei tämä sarja vain poistu...ja haluan kokeilla näitä kun vaikuttavat älyttömän kivoilta. Bearelin tilaus 75 e.

Kicksiltä nyt se **La-La-Lavish! Muita sävyjä tästä ei enää ollutkaan, varmaan poistuva tuote. Ja superkiitos muuten sinulle joka tästä vinkkasit, on todellakin dupe Tonicille :) Otin tilaukseen myös **NYXilta keltaisen neutraloijan. Ihan kiva tämäkin, keltainen kirkastaa vaikkakin oranssi peittää mulla enemmän. Kicks tilaus 25 e.

Oletkauniin aletilaus, täynnä ihanuuksia!! Tämä on kesän odotetuin ale kyllä. Ja toimitus on sairaan nopea, päivässä tulevat. Hienoa palvelua ja tosi hyvin aina pakattu :) toisinkuin Lyko ja nykyään Kicks, luomivärejäkään ei pakata vaan seilaavat ihan ilman pehmusteita pahvilaatikossa. Arvostan enemmän tälläisiä pieniä yrityksiä joille asiakas on arvokas. Käykääpä siis tekin Oletkauniilla shoppailemassa! Tilaus 125 e. 

**Godiesilla oli Nobe tuotteet älyhyvässä alessa niin tilasin tätä Cooling Care sarjaa. Pidän noista naamiolapuista, ihan parhaat! Kasvosuihke testiin, kuten myös sy-seerumi koska tässä ei ole propyleeniglykolia. Godiesin tilaus 50 e. 

Hyödynsitkö sinä kesäalet yhtä tehokkaasti kuin meikäläinen?


sunnuntai 27. heinäkuuta 2025

Puhelimesta napattua #heinäkuu

Huh hellettä! Meinasi tämänkin postauksen teko unohtua koska tämä heinäkuu on ollut vaan hellettä. Töitä ja hikoilua helteessä. Mitään erikoista ei ole elämässä tapahtunut :/


Täytin 43 vuotta heinäkuun alussa. Alkaa jo elämä olla loppupuolella ja toinen jalka haudassa. Alkaa nimittäin siltä tuntua. En vaan nauti ikääntymisestä, jotenkin kaipaa sitä aikaa kun oli nuorempi, villimpi, elävämpi. Oli menoja ja kavereita. Silloin eli. Tää varmaan oikeesti on joku keski-iän kriisi, kun tuntuu että kaikki on lipunut ohitse, en tajunnut asioita aikanaan kun ne olisi pitänyt tehdä ja nyt on liian myöhäistä. Aina ajatteli että "kyllähän sitä kerkii" mutta eipä kerennyt kun elämä on jo ohitse.


Kuuma on ollut. Ja anteeksi epäsuosittu mielipiteeni mutta voi jumalauta mä vihaan tätä kesää!! Tukka on huonosti, liimaantuu pitkin otsaa, meikki sulaa, näytät petolinnun perseeltä, turvottaa, mahaan koskee, mikään vaate ei mahdu päälle ja näytät hirveältä. Kädet on täynnä aurinko-ihottumaa ja sitten jankutetaan "käytä aurinkosuojaa" No miten kun se sulaa naamassa? En ole kertaakaan nyt helteillä käyttänyt enkä ole palanut koska haluan vaan maata sisällä sohvalla. 


The Strain sarjasta on 4.tuotantokausi menossa, hyvin on ollut helteillä aikaa katsoa. Mitä tuolla ulkona pystyy tekemään kun on niin kuuma? Koira läkähtyy, itsellä valuu hiki ja päähän koskee. Kolmannella helleviikolla rupesi asuntokin lämpenemään ja sisällä on inhottava olla. Läpiveto on yötä päivää ja sälekaihtimet kiinni. Parvekkeen ovi on 24/7 auki. 


Sen verran on ulkoiltu että käytiin uudessa kirjastossa! Iisalmen Kulttuurikeskus/kirjasto meni remonttiin joka kestää vuosia. Väliaikainen kirjasto ( kuvassa ) avattiin lähemmäksi minua ja nyt käytiin palauttamassa lainoja, ja haettiin yksi varaus. Koira meinasi kuolla tällekin matkalle vaikka se on alle kilometri. Tulomatkalla poikettiin sitten uimapaikan kautta, muutamia kertoja on käyty vilvoittelemassa ja kyllähän se siitä tykkää, vaikkakaan itse en tykkää märästä koirasta ja hiekasta autossa, jos on autolla menty kauemmaksi rannalle. Uimapaikatkin on vähän ahdistanut kun niissä on ihmisiä ja liikaa hälinää. Onneksi tässä mun asunnon lähellä on uimapaikka koirille :) 
Ja tottakai uimisesta saatiin sitten palkinnoksi hotspot! Kaksi kertaa kerettiin käymään, peräkkäisinä päivinä :/ ikinä ennen ei ole tullut mutta nyt...ihmettelin vähän sitä pyllyn nuolemista ja itseasiassa eilen ihmettelin kun veljen koira kovasti haisteli Hipun pyllyä. Nostin häntää ja ta-daa mikäs se siellä hännän tyvessä muhi :(( kävin ostamassa desisuihketta ja nyt on suihkuteltu ja putsailtu. Talkkia on myös että kokeilen sitäkin ja pitääköhän kauluri käydä ostamassa tänään. Kyllä harmittaa ja suututtaa, se siitä uimisesta sitten. Oma vikahan tämä on ja teettää työtä. Vielä on viimeisenä vaihtoehtona viilennysliivi, varmaan kokeillaan sitä onko ulkoilu sen kanssa helpompaa.


Hämmästyin yhtenä aamuna kolmelta herätessä töihin. Siis yöllähän on pimeää!! Minä kun olen no life, kasilta-ysiltä nukkumaan ja kolmelta ongelmitta ylös, sitä näkee miten ihanan pimeää jo on ja syksy lähestyy. Ostinkin aurinkokennovalot Halpa-Hallista parvekkeelle. 

Kyllä mä tykkään kesästä mutta tämä helle on mulle liikaa. Satunnaiset hellepäivät menisi mutta kun sitä on jo kolmatta viikkoa putkeen niin mikä järki??!! Onneksi mun kesäloma sattui ennen tätä, pystyi menemään ja tekemään. Jos koko loma olisi ollut helleöllötystä niin huh huh. Mieluummin hikoilen töissä kun lomalla.

Turvottaako muita? Ärsyttää kun on ihania kesämekkoja niin nyt ei voi käyttää niitä :D ei mene mitkään farkut jalkaan, pelkät löysät legginsit ja iso t-paita.  Tykkäätkö helteestä vai ottaako hermoon? Mitä keskellä kaupunkia asfalttihelvetissä asuva ihminen voi kesäkuumalla tehdä?


keskiviikko 23. heinäkuuta 2025

Kirkko ( Heinäkuun haaste )

Jatketaanpa haastepostausta. Kesäkuun haaste jäi välistä koska aiheena oli "piirretty minä" ja mulla tuskin on tallessa mitään lasten piirroksia. En piirrä itse kuin korkeintaan tikku-ukon. Mutta kirkkohaasteeseen osaan vastata. 

Muistatteko lapsuuden mummolasta tai kotokotoanne valokuvan paikkakunnan kirkosta? Mikä juttu? Minä muistan että mummolassa oli taulu Iisalmen kirkosta. Ja näin sellainen on nyt Tainan 43 vuotta keittiön seinällä :)) Tämä taulu on varmasti aikoinaan ollut arvokas hankkia, kuten kaikki ne ilmakuvat talosta -taulut jne. 

Kustaa Aadolfin kirkko -taulu on pelastettu kaatopaikalle menolta. Ajattelin että ei näin hienoa taulua voi heittää kaatokuormaan vaikkakin se oli tupakkakodista. Hieman kellastunut mutta putsasin ja tuuletin sitä monta päivää. Mun moni tavara ja huonekalu on kierrätettyä, mutta nämä sopii mun tyyliini sisustuksessa. Tai minusta itsestä sopii ;) 

Iisalmessa on kaksi kirkkoa; keskustassa pääkirkko Pyhän ristin kirkko ja vähän kauempana 1700 -luvun ristipuukirkko Kustaa Aadolfin kirkko. Keskustan kirkko on tutumpi lenkkipolun varresta mutta Kustaa Aadolfille pitäisi mennä autolla, ainakin näin kesällä ettei sessulle tule liian kuuma. Oli ideana käydä kuvaamassa kirkkoa mutta sitten ajattelin jos siellä on hautajaiset tai häät, etten viitsi mennä riehumaan. Tämä taulu on ihan kiva vaikka en millään tavalla uskonnollinen ihminen ole. 

Minkä takia kirkoista on tehty tauluja, ja niitä on etenkin vanhempien ihmisten kodeissa? Tähän ei muuten Googlekaan oikein antanut vastausta. Onko sulla kirkkotaulua, ei varmaan tule montaa kyllä vastausta...