keskiviikko 12. kesäkuuta 2024

3 erilaista kiinnityssuihketta rasvoittuvalle iholle

No niin nyt korvat hörölle jos etsit kesäksi meikin kiinnittävää ja rasvoittumista hillitsevää suihketta. Nämä kaikki ovat meikin kiinnityssuihkeita ja mulla on siis pintakuiva sekaiho jolla on taipumus rasvoittua. Ja nyt kesällä se on epäpuhdas, kiiltää herkästi ja lilluu rasvasta. Tämä postaus on siis kirjoitettu minun näkökulmastani ja vertailen tässä kolmea erilaista meikin kiinnityssuihketta kesämeikissä. Talvella nämä käyttäytyvät erilailla mutta nyt teki mieli kirjoittaa vertailu tästä kolmikosta, jotenkin luulen että siellä ruudun takana on muitakin ihon kiiltelystä kärsivää?

Urban Decay All Nighter Ultra Matte Setting Spray
Kiinnityssuihke joka kontrolloi ihon öljyisyyttä, vähentää ihon kiiltelyä ja pitää meikin paikoillaan koko illan ajan. Pullo lupaa koko päivän pysyvyyden! Sisältää kaoliinia josta olen tykännyt rasvoittuvan ihoni kanssa. Suihke maksaa 38 euroa. 
Olin tästä suihkeesta todella innostunut, odotin että tämä on vieläkin mattaavampi ja pitkäkestoisempi kuin All Nighter! Tämä kannattaa ravistaa kunnolla jos et halua naamaa täyteen valkeita puuteriläikkiä ( kaoliinia? ). Ja sitten X ja T -muotoiset suihkaukset ja leyhyttely. Suihke kyllä mattaa kasvot mutta samalla ikävästi korostaa puuterimaisesti ihan kaikki ihokarvat, Parin tunnin päästä piti jo painella kiilto pois t-alueelta ja lisätä puuteria. Illalla painelin kiiltoa pois vessapaperilla, aamulla oli suht ok kiillon paineltua pois mutta piti pestä meikit äkkiä pois. Olin siis yökylässä jossa nukun meikit naamassa, mutta meikki oli minulla vain illasta aamuun. Pullon kyljessä lukee "all day wear" joka ei valitettavasti täyty, mutta se taitaisi olla liian hyvää ollakseen totta ;) 

Urban Decay All Nighter Setting Spray
Minun ja monen muu kestosuosikki! Meikin kiinnittävä hienojakoinen suihke. Lupaa pitää meikin kiillottomana ja raikkaana jopa 16 tuntia. Estää meikin valumista, halkeilua ja tahriintumista. Tämä ei sisällä kaoliinia kuten matte versio mutta on samanhintainen. Kumpikaan näistä ei muuten kuivata ihoa tai tunnu kiristävältä. Tämä on ollut paras kokeilemani suihke etenkin jos meikkivoiteena on Estee Lauder Double Wear ja IT Cosmetics irtopuuteri, ja mikäli iho on kuivempi eli meikki pysyy paremmin.
Tämä suihke tasoittaa meikkipohjaa mutta ei tee sitä mataksi. Parin tunnin päästä painelen jo kiiltoa pois mutta tämä tuntuisi antavan lisää pysyvyyttä, ja yleisesti ottaen tämä nyt on ollut luottotuote johon palaan kun en parempaakaan ole löytänyt. Kallis hankkia mutta kestääkin sitten tosi pitkään. Hienojakoinen sumu ja laadukkaan oloinen tuote kuten UD meikit yleensä ovat. Ei pidä täyttä lupausta kiillottomuudesta mutta olen jo luovuttanut että täysmattaa suihketta ei taida löytyä...

MAC Prep & Prime Fix+ Matte
Tämä oli mulle uusi tuttavuus, en ollut ennen tätä Fix+ versiota käyttänyt enkä kuullut kenenkään tästä puhuvan. Rakastuin tähän ensisuihkaisulla! Ihoa virkistävä, öljyisyyttä ja kiiltoa hillitsevä koostumus. Verrattuna tavalliseen Fix+ suihkeeseen tämä sisältää silicaa ja tämä pitää ravistaa kunnolla ennen suihkimista. Muuten on kasvot täynnä valkeita puuteriläikkiä :) suihkutan kasvoille T ja X:n muotoisesti. Ja tämä on ihana, tekee kasvoille mattaisen puuteripinnan joka näyttää kuitenkin tasaiselta eikä liian puuteriselta. Ei jää kiinni ihokarvoihin. Kyllä tämänkin kanssa kasvot alkaa kiillellä mutta kiilto pysyy kurissa vessapaperin painelulla. Fix+ Matte maksaa 31 e ja pullo on hieman pienempi kuin UD. Pidän tätä tämän testin parhaimpana tuotteena, jostain syystä tämä pitää meikin meikin siistimpänä pidempään kuin UD ja hieman mattaisempana silican ansiosta. 

Kyllä mun kohdalla on aina selkeä ero käytänkö suihketta vai en. Paras löytämäni kolmikko on tämä. Nuilla kahdella All Nighterilla ei hirmu suurta eroa ole, ehkä tuo Matte on puuterisempi mutta ei se vaikuta pysyvyyteen. Luottocombo on Smashbox silikoni primer, EL DW, IT irtopuuteri ja All Nighter suihke. Talvella se pysyy yön yli hyvinkin siistinä, jopa seuraavaan päivään. Tälläisellä hikikelillä ei :/ en tällä kelillä edes rasvaa naamaa, pelkkä hoitoneste riittää, maksimissaan seerumia perään.

Oletko kokeillut mitään näistä? Vai löytänyt jonkun vielä paremman oikeasti mattaavan?


10 kommenttia:

  1. Mä oon käyttäny monia Makeup Revolutionin kiinnityssuihkeita ja Superfix on kyllä hyvää ja riittoisaa kamaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole ikinä kokeillut, täytyy katsella onko Prismassa tai Normalissa sitä :)

      Poista
  2. Tuo ideahan on kerrassaan mainio, mutta. Itsellä lärvi kiiltää jo puolen tunnin päästä meikin laittamisesta, joten olisi arvatenkin aivan turha ostos. Mutta onhan tästä rasvaisesta ihosta se ilo, että se ei rypisty. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tutulta kuulostaa mutta pakko joskus yrittää :) jos haluaa että meikki pysyis pitkään. Mä olen kans ajatellut niin että ehkä rasvainen naama ei sitten rypisty niin äkkiä :D

      Poista
  3. Näistä olen kokeillut vain perus All Nighteria, jota pitää aina löytyä kotoa :) Ultra Mattea en ehkä lähde hankkimaan, koska ihoni ei niin paljoa kuitenkaan kiiltele. All Nighter Ultra Glow sen sijaan kiinnostaisi jossain kohdin kokeilla. Nyt ei vielä kuitenkaan tarvetta uusille suihkeille. Kiva, että tuo MAC on osoittautunut niin hyväksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle taas Ultra Glow olisi ehdoton ei :) mutta kiva että sellainenkin on koska eihän kaikki kaipaa edes mattasuihketta...MAC suihkeet on ihania <3

      Poista
  4. Minulla on ollut Allnighter, mutta käyttö jäi vähänlaiseksi. Luulen, että annostelin tuotetta väärällä tavalla, niin vaikutus oli heikko. Helpompi on ollut painella kiiltoa paperiin tai lisätä puuteria. ;) Kiva esittely kuitenkin.
    T. TQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä joskus lisään sitä illan mittaan :) paperi + puuteri toimii myös <3

      Poista
  5. Mulla on nyt LH cosmetiksin joku jota välillä käyttelen ja sitten tämä all nighter. Mieti että näistä on maksettu, mutten silti muka raaski arjessa käyttää tuota kiinnityssuihketta. Vaikka olisihan se hyvä käyttää, niin meikki kestäisi aamu kuudesta iltaan asti paremmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä oon monesti miettinyt että mihinkähän parempiin tilanteisiin näitä aina muka säästelee ;)

      Poista

Kiitos kommentista <3