sunnuntai 18. maaliskuuta 2018

MAC meikit testissä

*Postaus sisältää mainoslinkkejä.

Mulla on ollut aikeena kokeilla MAC meikkipohjia jo pienen ikuisuuden verran. Mutta kun merkkiä ei täällä myydä, on tuntunut hankalalta alkaa tilata netistä sokkona. Kyselin kanssabloggaajilta hiukan suosituksia aikeena ostaa näitä jossain vaiheessa. Mutta kun sain Kicks verkkokauppaan -50% alekoodin, minua ei pidätellyt mikään! Pistin tilaten kaikki himoamani MAC -meikit :D

MAC Pro Longwear Nourishing Waterproof Foundation

MAC Pro Longwear Nourishing Waterproof Foundation*
Oli hiukan hankalaa valita minkä monista MAC meikkivoiteista ottaa. Koostumuksia oli erilaisia mutta päädyin kehuja saaneeseen Pro Longwear Nourishing Waterproof meikkivoiteeseen. Otin sävyn NW15. NW tarkoittaa siis Not Warm eli ihoni on punapohjainen, viileä. Keltapohjainen eli lämmin ihon sävy valitsee sävyt NC eli Not Cool.

Tämä meikkivoide pysyy pitkään ja kestää kosteutta. Kuulosti ihan mun meikkipohjalta koska hikoilen kesällä kasvoista ja meikkivoide liejuuntuu herkästi. Myös salilla ja jumpassa naama hikoilee ja punoittaa, meikkivoiteen pitäisi olla siis pitkäkestoinen ja tottakai matta!

Pro Longwear meikkivoide levittyy kauniisti ilman rajoja. Tässä huomaa laatumeikin ja halpiksen eron. Iho jää hieman nihkeäksi, sitä vierastin vähän kun laitoin puuteriakin aika vähän. Meikkivoide on kasvoilla matta ja sävy on kyllä täysin sopiva.

MAC Pro Longwear Nourishing Waterproof Foundation

MAC Pro Longwear Concealer*
Otin tottakai saman sarjan peiteaineen koska näitäkin on kehuttu. Tästäkin otin sävyn NW15. Kevyt ja nestemäinen peitevoide lupaa 15 tunnin pysyvyyden. Itse käytän peiteainetta lähinnä silmien alle. Mulla ei ole tummia silmänalusia joten haluan vaan pitkänkestoisen ja riittoisan tuotteen joka ei saa näyttää kuivakalta ja korostaa juonteita. Kuvassa peiteaine ylempänä, meikkivoide alhaalla. 

Desktop1

Peiteainetta ei tarvitse kerralla paljoa, nestemäinen tuote tuntuukin todella riittoisalta. Sävy meni nappiin! Peiteaine levittyy tasaisen siististi, näyttää kosteutetulta iholla, ei siis korosta juonteita. Tykkään!

MAC Studio Fix Perfecting Powder

MAC Studio Fix Perfecting Powder

MAC Studio Fix Perfecting Powder Light Plus

MAC Studio Fix Perfecting Powder Light Plus*
Puuteriksi otin ammattilaiskäyttöön suunnitellun matan irtopuuterin. Olen käyttänyt tosi vähän irtopuutereita vaikka ennen käytin niitä joka päivä. Mitenkähän ne unohtuivat jossain vaiheessa..sävy meni kyllä tosi nappiin koska tämä sulautuu iholleni ihan täysin. Puuteria on kämmenselässä ylemmässä kuvassa. Pakkaus on kyllä pätevä. Vaikka sinetin nappaa pois, tyyny ei pöllyttele puuteria läpeensä vaan sitä pitää painaa puuteria saadakseen. 

P1280034.ORF

Olen tottunut käyttämään kabukia mutta se ei tuntunut hyvältä tämän kanssa. Jätti ihon nahkeaksi varmaankin sen takia. Käytinkin jatkossa isolla puuterivipalla. Hienojakoinen puuteri tuntui laadukkaalta ja riittoisalta. Pieni määrä riitti pitämään ihon kiillottomana pitkään. 

P1270026.ORF

P1270029.ORF

Mineralize Skinfinish Soft And Gentle*
Tämä on sellainen highlighter joka kuuluu löytyä jokaisen meikkipussista! MAC Mineralize Skinfinish korostuspuuterit ovat sellaisia tuotteita joita olen keräillyt. Mulla on niitä monta! Ne kestävät käytössä pitkään kuten tämän hintaisen tuotteen kuuluukin. Ne ovat upeita ja helppoja käyttää, korostus on näyttävää mutta ei sellaista liiallista. Soft & Gentlen sanotaan sopivan sävynä kaikille. 

P1270037.ORF

MAC Prep & Prime Fix+*
On ollut ostoslistallani ikuisuuden...vitamiineja ja kivennäisaineita sisältävä meikinkiinnityssuihke sopii käsittääkseni myös pohjustukseen. Sisältää kurkku-uutetta sekä vihreää teetä. Sellainen kulttituote että jo oli aikakin löytyä kokoelmastani..tällähän saa myös intensiivisyyttä heikkopigmenttisiin luomiväreihin, suihkauttaa tätä vaan siveltimeen ja ottaa väriä napista. Fix+ tuoksuu ihanan raikkaalta ja sumultaan yksi hienojakoisimpia, mitä olen käyttänyt. Olen käyttänyt tätä meikin alla sekä päällä. 

MAC meikit löydät Kicks* -verkkokaupasta! Tällä hetkellä siellä on silmämeikit -20% eli Anastasian paletitkin tosi hyvällä alella...Itse olen tosi onnellinen siitä että MACia myydään nykyään laajemmin. Olen käyttänyt merkkiä 10 vuotta ja melkolailla aina tykännyt laadusta. Merkillä on myös huonoja tuotteita mutta pääosin aivan loistavia! Kaikki meikkisiveltimeni ovat MACia ja juurikin 10 vuotta vanhoja. Ehkä vasta nyt alan huomata niissä löysyyttä ja mietin että ostaisiko uudet :)



Oliko näissä sinulle tuttuja tuotteita? Oletko sellainen MAC -fanittaja kuin meikäläinen vai eikö merkki kiinnosta?

20 kommenttia:

  1. Kiinnostaa kyllä ja just noi pohjat sekä huulipunat. Ongelma on vaan sama, ei ole macia lähettyvillä 😢 helsinkiin pitäis matkustaa. Ja aina kun siellä on on jotain muuta kuin shoppailua, on se väärin!
    Sulka on muuten kaunis iho. Huomaa että jaksat hoitaa sitä.
    Mulla on muuten samantapainen puuteri Diorilta. Oon käyttänyt semmosta skunkki siveltimen tapaista ecotoolsin puuterisivellintä. Pitääkin kokeilla vippaa. Macin siveltimet on kyllä parhaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos <3 harmittaa vaan tuo couperosa...mullakin lähni MAC-piste on Jyväskylässä jossa käyn hyvin harvoin. Ehkä tulisi käytyä joskus kun Urban Decaykin olis siellä :)

      Poista
  2. Mä oon kyllä ihan MAC-fani :) Tykkään tosi paljon. Riittoisia ja laadukkaita <3

    -Martina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riittoisia kyllä, yhden poskipunan olen tainnut saada loppuun ikinä :D

      Poista
  3. Mä tykkään monista MAC:in tuotteista varsinkin huuli- ja poskipunista. <3 Tosta suihkeesta en ikinä innostunut, molemmissa ostamissani on ollut ilmeisesti viallinen suutin, sillä ruiskinut tuotetta minne sattuu, enkä todellakaan sanoisi suihketta hienojakoiseksi. :D Päätin, etten anna enää kolmatta mahdollisuutta ainakaan omalla lompakolla. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih :D mä kyllä tykkään tuosta! Voihan se olla että vika on ollut viallisessa suuttimessa, tuntuu joskus että on niin eri mielipiteitä suihkeiden kesken yleensäkin :)

      Poista
  4. Pidin Macia ennen erittäinkin kiinnostavana merkkinä mutta nyt huomaan jättäväni merkin tuotteet yhä useammin ostoslistalle innostuessani enemmän jostain muusta. Macin huulipunat oli ennen mun ykkösiä, mutta nyt nestemäiset punat on vienyt voiton ja niiden formuloinnissa Mac ei oo mun mielestä alkuunkaan niin onnistunut kuin vaikka Jeffree. Mutta Fix+ mulla täytyy ehdottomasti edelleen löytyä aina meikkipöydän laatikosta! En käytä edes laadukkaita glitterisiä/metallisia luomivärejä ilman sitä, sillä vaan saa niin kauniin ja hyvän lopputuloksen eikä kimalteet tipu pitkin poskia, ihan ykkönen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeffreen huulipnat on kyllä ihania, mä tykkään niistäkin :) MACilla on parhaat nudepunat kyllä, niistä olen jo vuosikausia tykännyt :)

      Poista
  5. Niin..tässä varmaan pitää nyt tehdä ero sen välillä, että onko MAC-fani vai MAC-fanaatikko, eli asiat voivat helposti lipsahtaa myös sille vinksahtaneemmalle puolelle aitaa. :D Jos mun pitäisi loppuelämä selvitä vain yhden merkin tuotteilla, valitsisin silmää räpäyttämättä MACin ja tuikkaisin tuleen kaiken muun. Tällä mun fanaattisuusasteella olisi varmaan syytä ansaita jonkinlainen kunniamaininta - tai diagnoosi. :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh :D mä en ole niin fanaattinen sentään ;) en osaa kyllä valita yhtä merkkiä..

      Poista
  6. Oli kiva lukea kokemuksiasi näistä Macin tuotteista. Meikkivoide kiinnostaa. Jos muistat, laita sään lämmetessä päivitystä, kestääkö hyvin hikoilua. Käytin joskus studio fix fluidia, mutta olisi vaatinut kunnon pohjustukset kesällä. Täytyy kokeilla uudestaan jossain vaiheessa.
    Tuo peiteaine kiinnostaa, sillä tarvitsen myös peiteaineen joka ei pakkaudu silmän alla oleviin juonteisiin. Minulla on lightscapade. Se on kyllä erittäin mieluinen. :) Sinulla on kyllä kiva kokoelma näitä mineralize-tuotteita. :)

    Ihana silmämeikki sinulla näissä kuvissa. Huomaa myös, miten osaava olet kulmien laitossa. Nyt vasta huomasin, kuinka olet saanut ohuet kulmat väritettyä luonnollisesti runsaammiksi. :)
    t. TQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on Lightscapade ja se on kyllä ihana :) hei ja kiitos kulmakehuista! Ne on mun ongelma aina eikä se meikkaaminen mene ihan putkeen joka päivä ;)

      Poista
  7. Pitäis itsekin joskus Macin meikkivoidetta kokeilla. Face&body foundation lla meinasin aloittaa.
    Fix + on kyllä hyvä suihke.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On jo kyllä korkea aika mullakin kokeilla näitä :D kun sitä myytäisiin täälläkin niin ostaisihan niitä enempi!

      Poista
  8. Käytin pitkään MAC:in Pro Longwear meikkivoidetta ja se on kyllä yks suosikki meikkivoiteista edelleen :)

    VastaaPoista
  9. Mulla on kaikki Macin tuotteet testaamatta :D

    VastaaPoista
  10. Luin aikaisemmin blogiasi. Nyt sattumalta osuin sivulle ja muistin miksi en oikeastaan suomalaisia bloggareita seuraa: "Tässä huomaa laatumeikin ja halpiksen eron. Iho jää hieman nihkeäksi, sitä vierastin vähän kun laitoin puuteriakin aika vähän. Meikkivoide on kasvoilla matta ja sävy on kyllä täysin sopiva."

    Täysin käsittämätön ja samalla huvittava kommentti. Miksi ihmeessä esim. miljoonayleisölle vloggaavat YouTube "gurut" hehkuttavat maybelline yms halpismeikkivoidetta? Meidän (ironia) gurut taas "huomaavat" eron.

    Ehkä et yhtä lukijaa kaipaa, mutta et missään tapauksessa tiedä mitään (edelleenkään) meikeistä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3