lauantai 23. syyskuuta 2017

Lifestyle Lauantai - Itsensä kohtaaminen

Ihana Nonnulan Jonna haastoi minut vähän vaikeaan haasteeseen. Pitäisi nimittäin listata mistä itsessä tykkää ja mistä taas ei. Mietin että tuleeko tästä kamalan negatiivinen postaus pelkkää En tykkää-listaa mutta...

P7300010

TYKKÄÄN


Luovuus
Olen tykännyt lapsena piirtää ja värittää. Mun mielestä se on vaihtunut tähän kynsien lakkaamiseen ja naamani maalaamiseen ;) tykkään yhdistellä eri värejä ja miettiä mitkä elementit sopivat toisiinsa. Siskoni on myös taiteellinen ja luo omaa uraansa sillä saralla. Mun ura on ehkä tämä blogi sitten ;D

Järjestelmällisyys
Kaikelle tavaralle on oma paikkansa. Tykkään että paikat on järjestyksessä. Silloin mieli on levollinen ja voin rauhoittua. Remontit ovat sellaisia että stressaavat sotkunsa takia! Tykkään järjestellä ja laitella paikkoja kuntoon, muistan että teininäkin huoneeni oli aina järjestyksessä vaikka sänkyä en jaksanut koota ;P

Lojaalisuus
Mielestäni olen lojaali ystäville ja kaikille kavereille. Olen uskollinen ystävä ja monet ystäväni olen tuntenutkin aikuisiästä asti. Vaikka välillä ei pidetä yhteyttä pitkiin aikoihin niin siitä se jatkuu mihin on jäänytkin. 

Tarkkuus
Se näkyy kodin siisteytenä. Vaikka ei jaksaisi, on siivottava koko talo. Pidän puhtaudesta ja paikkojen siisteydestä. Vaatteilla on kaapissa omat paikkansa, samaten kosmiskokoelmallani. Pöydillä ei loju mitään irtotavaroita. Saati jotain sukkia lattialla. Tästä kyllä pitävät huolen eläimet, kissat tiputtavat tavarat ja koira syö ne :D koska meillä on kaksi kissaa ja koira, sotkua tulee. Kyllä meillä on karvoja lattioilla ja pöydillä mutta sanottakoon että vallitsevaan elämänmuotoon nähden meillä pidetään siisteyttä yllä :D joka päivä siivoan jotain pientä, kolmisen kertaa viikossa imuroin.

Täsmällisyys
Mielestäni olen täsmällinen :D vaikka joskus venyy viime tippaan ja saa minuakin odottaa..mutta en ole tuntitolkulla myöhässä. Jos on jonnekin meno niin alan kyllä valmistautumaan hyvissä ajoin. Jos on jumppa niin olen paikalla hyvissä ajoin. Vihaan itse odottamista, se on niin pitkästyttävää ja jos toinen on vieläpä myöhässä..

P7290068

EN TYKKÄÄ

Minä itse
Mä arvasin että tässä tulee nyt negatiivista mutta tällä hetkellä en pidä itsestäni. Osittain pidän, osittain en! En tykkää mun silmäluomista enkä vartalosta. Sormet ja kynnetkin saisivat olla paremman malliset kynsikuvia varten. Hiuksetkin on huonot :D ehkä on parempi että tätä kohtaa ei jatketa enempää...

Pitkävihaisuus

Jos mulle teet kaverina tai ystävänä paskamaiset niin voin sanoa että ikinä en anteeksi anna. Luottamusta ei takaisin saa.

Neuroottisuus
Jäikö se kahvinkeitin päälle? Entä levyt? Ei kai kiuas napsahda itsestään päälle kun sen luona kuivuu jotakin? Tämä on niin paha. Mutta olen keksinyt ratkaisun :D en pidä kiukaan sulakkeita paikallaan. En käytä kahvinkeitintä aamuisin. Enkä hellanlevyjä, niidenkin sulakkeet on aina pois paikoiltaan. Vanha omakotitalo, vanhat sähköt. Pelottaa että työpäivän aikana tulee tulipalo ja eläimet kuolee siihen :D osittain mieltäni rauhoitti se että meillä kävi sähkömies ja tarkasti pistokkeita sekä kiinnitti niitä paremmin seinään.

Harkitsevaisuus
En osaa heittäytyä enkä olla spontaani. Olen liian harkitseva ja mietin paljon eri vaihtoehtoja. Joissain päätöksissä olen nopea mutta sellaiset asiat jotka järkyttävät normaalia päivärytmiäni vaativat pitkää harkintaa. Siksi tykkäisin olla enemmän lomalla tai vapaalla, olen silloin heittäytyvämpi ja teen spontaaneja asioita.

P8110046

Minäpä olen erilainen ja haastan juuri sinut vastaamaan tähän :) Mistä sinä tykkäät itsestäsi ja mistä et?

ps. En malta olla vinkkaamatta elevenin joulukalenterista jonka tilauslistalle voi nyt liittyä. Sen arvo tulee olemaan 500 euroa ja se tulee sisältämään vaikka mitä ihanaa! Se tulee myös olemaan ensimmäinen kosmetiikka joulukalenteri jonka minä ostan!
Jos päädyt ostamaan kalenterin mainoslinkkini kautta, pieni komissio käytetään blogisisällön tuottamiseen :)


20 kommenttia:

  1. Löysin sun listasta paljon samaa kuin itsessäni on:)
    Vain yhden mainitakseni minäkin olen ihan hermoheikko kaikkien hellan nappuloiden, kahvinkeittimien, pesukoneen, tiskikoneen, saunankiukaan ja siis kaiken sellaisen kanssa, joka voi vahingossa päälle jäädessään (ei kyllä koskaan tapahdu hermoheikon huushollissa) tai itsekseen päälle kytkeytyessään (eikö muka ole mahdollista?) aiheuttaa grande catastrofen;) Kotoa poistuminen on aina hirveetä ravaamista huoneesta toiseen, kun pitää tsekata varmuuden vuoksi joka nippeli ja nappeli, sekä tietysti ovet ja ikkunat yms. Voi meitä;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, voi meitä :) otin sulakkeet pois niin ei tarvitse enää huolehtia hellasta ja kiukaasta ;D

      Poista
  2. Ihana lukee näitä.
    Mulla oli jo kauhee ikävä sun juttuja. 💝

    VastaaPoista
  3. Mä olen kanssa hysteerinen kahvinkeittimestä tai vedenkeittimestä ja hellasta. Mähän siis vedän tollaisista sähkölaitteista johdot pois ennen kuin lähden kotoa, eikä se kait ole liioittelua, kun niissä ohjeissakin käsketään ottamaan johto pois jos ei käytä. Mutta miettii, että moniko noudattaa? ;)

    VastaaPoista
  4. Aika monta asiaa löytyy myös itseltä.
    Olen aika tarkka siisteyden suhteen ja en voi rentoutua sotkussa. Olen myös lojaali, enkä anna helposti anteeksi. Olen järjestelmällinen ja tarkka, vihaan olla myöhässä mistään.
    En kyllä ole taiteellisesti luova, en osaa piirtää yhtään, vaikka sisko onkin siinä hyvä. :D
    Sun listaan verrattuna en ole neuroottinen. Joskus mietityttää jääkö joku päälle tms, mutta ei onneksi vaivaksi asti. :) Ja minäkään en ole mikään heittäytyjätyyppi, "tylsä" arki on parasta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tylsä arki on ihan parhautta, en jaksa tänäkään viikonloppuna lähteä kotona yhtään mihinkään pidemmälle ;)

      Poista
  5. Rakastan näitä sun lauantai postauksien eläinkuvia!

    VastaaPoista
  6. Sä oot ihana :)
    Mielenkiintoinen juttu lukea, haluaisin tarttua haasteeseen ja tehdä oman version.
    Meillä on ainakin se yhteinen juttu että minäkin olen pitkävihainen ja jos luottamus menee, se menee. Siitä on vaikeaa (mahdotonta) palata takaisin ystäviksi.

    Ihania eläinvauvakuvia! Niistä tulee aina niin hyvä mieli :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tee! Olisi kiva lukea :) karvavauvat ovat ihania, eilen kävin heppailemassa, hevosetkin ovat ihania ja kyllä oli Hipulle hajuja tuliaisena!

      Poista
  7. Ompa muuten kyllä hankala haaste! En ihan äkkiseltään itsestäni tämmöistä osais ehkä tehdä. :) Ja kirppisostot ovat muuten saapuneet perille, joten kiitos niistä! Ihania olivat! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäsit :) kyllä minunkin piti tätä aikani miettiä mutta ihan kiva postaus tehdä.

      Poista
  8. Ihanaa kun tulisit meillekin järjestelee, mä voisin ottaa sillä aikaa nokoset 🤣

    Kuvat on söpöjä!

    VastaaPoista
  9. Tuli mieleen, mikä olet horoskoopiltasi? Neitsyt tai skorpioni? Vai ehkä vaaka?

    VastaaPoista
  10. Näitä on kyllä mukavaa lukea. Vois iteki tehä tän, ku sais aikaseksi.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3