lauantai 6. lokakuuta 2018

Lifestyle Lauantai - Suunto 3 Fitness

Minä olen innostunut kuntoilusta taas pahemman kerran ;D liikuntakertoja kertyy viikossa 3-4 ryhmäliikuntatuntia ja muina päivinä lenkkeilyä koiran kanssa. Tuloksia on toki tullut ja vaatteet mahtuvat taas mukavammin päälle. Herkkujen äpöstely on minimissä, en ole edes maistanut uutta Fazerin Turkish Pepper suklaalevyä vaikka kaapissa sellainen on. Noudatan myös hieman tarkemmin Fodmap ruokavaliota joka myös osaltaan auttaa siinä ettei turvota niin paljoa.

suunto 3 fitness gold

Koska olen ollut reipas ja haluan tarkkailla tekemisiäni, hankin minulta-minulle lahjana Suunto 3 Fitness Gold kellon. Tämä oli aika kallis, 228 euroa. Mutta olen harkinnut tosi pitkään kunnollisen rannekellon ostamista ja entistä parempi aktiivisuusranneke on himottanut, joten nyt nappasin kaikki ominaisuudet yhteen kelloon! 

suunto 3 fitness gold

Suunto 3 Fitness kello kullan värisenä on ollut minun tarpeisiini sopiva. Se mittaa askeleet, poltetut kalorit, päivän aktiivisuuden, kannustaa ja näyttää sykkeen. Se mittaa kulutukset ryhmäliikunnassa tai kertoo kävellyn matkan ja kertoo myös miten pitkään palaudun suorituksesta. Kello tarkkailee myös unta ja itselle tuli yllätyksenä miten huonosti jotkut yöt nukun. Äärettömän mielenkiintoinen kapistus ja tuli kyllä ehdottoman tarpeeseen tukemaan minun harrastuksiani. 

suunto 3 fitness gold

Asetin itselleni viikkotavoitteen ja se tulee täytettyä kun voin synkronoida kellon ja puhelimen joka päivä. Näin seuraan aktiivisuuttani. Kello on myös kauniin näköinen, tukeva kädessä ja toimii toki hyvänä rannekellona. Naisellinen ulkoasu, istuu hyvin jokaiseen asukokonaisuuteen. Halutessaan kelloon saa myös kaikki ilmoitukset puhelimesta. 

Jos jotain miinusta pitää sanoa, tämä ottaa askeleita jo käden heilautuksesta. Myös sykkeen mittaaminen on joskus epätarkkaa mutta sillä ei ole niin väliä minulle :) 
Kun olin käyttänyt kelloa toista kuukautta, huomasin rannekkeessa murtuman. En tiedä miten se on tullut koska kello on koko ajan kunnolla kiinni. Valitin asiasta Keskisen kelloon ja nyt on annettava palautetta erittäin hyvästä asiakaspalvelusta. Rannekkeella on vuoden takuu ja sain parissa viikossa uuden, valkean rannekkeen tilalle. Jäi kyllä hyvä mieli koska tottakai harmitti kalliin kellon rannekkeen rikkoontuminen :) 

Olisiko sulla käyttöä tälläiselle kellolle?

Oman kelloni ostin Keskisen kellosta hintaan 228 e. Kello toimitettiin alle vuorokaudessa perille. Kellolla on kahden vuoden takuu. 

19 kommenttia:

  1. Omalla kokemuksella voi sanoa että jostain syystä aktiivisuusrannekkeissa saattaa tulla kaiken maailman vikoja sillä niissä onkin ominaisuuksia enemmän kuin normaaleissa rannekelloissa. Haluaisin kyllä jonkun sellaisen jonka voisi laittaa urheilun ajaksi, siihen ehkä riittäisi pelkkä sykevyö.

    VastaaPoista
  2. Toisaalta aktiivisuusmittari olisi kiva mutta sitten kun sitä ei voi töissä pitää, harrastaa neulomista ja siten puolet ajasta jää mittaamatta tai mittailee mitä sattuu niin en ole viitsinyt sijoittaa rahojani siihen. Kännykkä mittaa kohtalaisen hyvin askeleet ja siirtää ne HeiaHeiaan jota käytän muutenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kännykkä toimisi myös mutta mulla on niin iso puhelin että se on taskussa epämukava :/

      Poista
  3. Onpa hieno! Todellakin oot ansainnut tuon, jos noin hyvin oot päässyt liikkumiseen kiinni ja pystyt vastustamaan jopa kaapissa lojuvaa turkinpippuri suklaalevyä :D En tiedä onnistuisko multa :D Siks yritän jättää herkut kauppaan. Mäkin kävin taas pitkästä aikaa eilen lenkillä ja yritän nyt taas päästä liikkumiseen kunnolla kiinni, kaiken sairastelun ja "kiireen" jälkeen. Vaikuttaahan se liikkumattomuus näihin IBS:n oireisiinkin ja olo on välillä kuin ilmapallolla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :D mulla on nyt onneksi aikaa liikkumiselle ja ennenkaikkea energiaa! Ei se aina mene niin joten otetaan nyt ilo irti...toivottavasti sinäkin löydät liikunnan ilon ja sitä kautta energisemmän olon :)

      Poista
    2. Kiitos, nappaankin sulta vähän energiaa ja alan tavoitella samaa! :D

      Poista
  4. Mulla tulisi kauhea stressi kaikenlaisista aktiivisuusmittareista ja -kelloista, etten taida sellaista hommata ikinä;) (never say never, toisaalta!)
    Erilaisissa ryhmäliikunnoissa yritän käydä pari-kolme kertaa viikossa varsinkin nyt, kun pyöräilykelit alkaa olla muisto vain!
    Kivaa viikonloppua Taina:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ryhmäliikuntatunnit on niin mukavia <3 Ihanaa viikonloppua sinulle :)

      Poista
  5. Ilman kelloa en osaa olla enää töissä, mutta en ole varma ahdistuisinko sohvapäivinä tästä "mittarista". :D Vaikuttaa silti ihan kivalta laitteelta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en ole ahdistunut mutta toisaalta mulla ei ole sohvapäiviä, koiran kanssa täytyy kävellä laiskoina päivinäkin jonkun verran ;)

      Poista
  6. Tää on mulla haaveilulistalla, mutta toi askelien ottaminen jo ranteen heilahduksesta on vähän huono juttu :'D :'D Mutta kaunis kello!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaunis se on ja toivottavasti pelittää hyvin vuosia!

      Poista
  7. Mulla vähän sama kuin mitä SariBP mainitsi, pelkään että ahdistuisin tuollaisesta määrästä kannustusta ja tsemppausta ja kaikenmaailman aktiivisuustiedotteista :) En voi pitää edes normikelloa kun mua ärsyttää 😀

    Sinun käteen tuo sopii hyvin ja itse kello on kaunis! Tosi hyvä että löysit itsellesi sopivan työkalun liikkumisen tueksi! Ja huippua että vaihtoivat rannekkeen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä muuten luulin että tämä valittaa jos ei liiku tai tsemppaa koko ajan mutta ei. Olenko laittanut sellaiset ilmoitukset pois päältä vai mitä, olenko tarpeeksi aktiivinen mutta ei tämä ole valittanut mitään :D ainoastaan akun loppumisesta muistuttelee! Kyllä on nätti kello ja enköhän minä ollut tämä ansainnut ;)

      Poista
  8. Mua alkoi himottamaan joku aktiivisuusranneke, kun sykemittarin vyö alkoi tuntua kesän aikana ahdistavalta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kello on mun käyttöön ihan sopiva, se on niin vaivaton. Joskus ottaa vähän hihaan kiinni takkia pukiessa mutta siihen tottuu kyllä :)

      Poista
  9. Oon pitkään miettinyt tälläisen kellonn hankkimista sillä se helpottais jo itsessään salilla palautusaikojen seuraamista sarjojen välissä. Jotenkin en vain oo osannut päättää mikä olisi hyvä! Tässä iskee ehdottomasti toi ulkonäkö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä kauneinta on ulkoasu ja kaikki ominaisuudet <3

      Poista

Kiitos kommentista <3