maanantai 19. helmikuuta 2018

Testissä pinkit suoravärit

Joicon ja KC:n värit saatu testiin maahantuojalta. 

Olen pitänyt tätä pinkkiä tukkaa nyt vajaan vuoden. Kovasti olen tykännyt eikä tee mieli vaihtaa väriä.

Desktop

P5200021.ORF

Koko ajan en halua olla tismalleen samannäköinen vaan haluan leikitellä väreillä. Tykkään värjäillä itse suoravärillä ja kokeilla erilaisia. Tukka saa olla räikeän pinkki, mutta haalistuessaan siitä tulee kivan karkkinen ja oikeastaan juuri täydellisen värinen. 

Minulla on testissä muutamia minulle uusia suoravärejä. Värejäkin on eri asteisia joten voin käyttää näitä nyt värin ollessa kirkas, tai sitten myöhemmin jos kulutan pois väriä tai minulle tehdään raitoja. Minulla on tässä pohjalla raitaa mutta muutoin pinkki väri on ihan omassa värissä kiinni. Aiempi punainen tukka on jo kasvanut pois. 

Joico Color Intensity Hot Pink

Pääosin värjään nyt itse kotona. Aiemmin värjäämisen hoiti kampaajani joka käytti näitä Joicon suoravärejä. Joico Color Intensity on kampaamoista saatava suoraväri joka lupaa pysyä 15 pesun ajan, riippuen aina lähtötilanteesta ja hiustyypistä. 
Nämähän eivät ole pelkkiä värejä vaan Joicon tehokkaasti hoitava Quadramine Complex® -yhdiste pitää hiukset hyvässä kunnossa ja terveinä. Laadukas koostumus sisältää myös ravitsevaa kukuipähkinän öljyä, joka jättää hiukset hyvin hoidetuiksi ja upean kiiltäviksi. Joicon suoraväri maksaa 24,90 e. Tuubi on 118 ml. 

Omassa lyhyessä tukassa yksi tuubi kestää kyllä ikuisuuden. Loppuneiden postauksessa saatte sitten nähdä miten pitkään tämä kesti :D mulla on Joicon suoraväreistä sävyt Hot Pink ja Rose. Kuten swatcheista voi nähdä, Hot Pink on tällä hetkellä toimivampi väri, Rose ei erottuisi tukassani yhtään vaan se vaatii vaalean pohjan. Minulla on aikomuksena käyttää Rosea vähän myöhemmin kun kulutan pinkkiä väriä pois, vaalennan kampaajalla raidoittamalla ja saan siitä astetta vaaleamman.

PC160188.ORF

Hot Pink näyttää paperilla punaisemmalta kuin mitä se on. Hot Pink on juuri se sävy mitä käytän nyt kun haluan ylläpitää pinkin ponitukan. Sekoitan väriä hoitoaineeseen ja pidän sekoitusta noin puolisen tuntia päässä. Toistan tämän n. kerran viikossa mutta välillä kulutan väriä pois ettei tukka tummu liikaa. Kulutusvaiheessa pesen syväpuhdistavalla shampoolla tai L`orealin Colorista Fader shampoolla.

idkuva

Jos haluan tukkaan karkkisemman vivahteen, siirryn KC Color Mask Paint suoravärien puoleen. Nämä suoravärit sävyttävät intensiivisesti ja sisältävätkin runsaasti väripigmenttejä. Näistä mulla on sävyt Hot Pink ja Pinkadelic. Vaaleampi Pinkadelic vaatii vaalean pohjan joten sitä en ole vielä testannut. Sävy Hot Pink on käytössä tällä hetkellä. KC Color Mask Paint lupaa 5-30 pesukerran keston joka taas riippuu lähtötilanteesta ja omista pesutottumuksista. Itsehän pesen tukan kaksi kertaa viikossa. KC tuubi on 75 ml kokoinen ja maksaa 10 euroa. KC värejä myy parturi-kampaamot. 

KC Color Mask Paint Hot Pink

Hot Pink on värinä siinä ja siinä, erottuuko. Sekin vaatii vaalean ja kirkkaan pohjan. Minulla se erottuu parhaiten raidoitetuissa osioissa. Muutoin pidän näiden koostumuksesta, helppoja käyttää hoitoaineeseen sekoitettuna. Eivät valu eivätkä sotke altaita ja ympäristöä suihkussa. Ja suoravärejä voi ja saakin sekoitella. 

Tässä Hot Pink sekoitettuna pieneen tippaan tummempaa pinkkiä. Tämä on juuri se oikea väri mitä haluan. Sivujen ruskea näyttää liian lämpimältä kuvassa älkää välittäkö...pieni kokeilu ;) uusi kampaaja ottikin tukan aika lyhyeksi mutta onneksi se kasvaa äkkiä. Mulla on parturiväli 7 viikkoa ja jo loppuvaiheessa alkaa olla tukalat oltavat. Kaikki on kokeilua, malli, pituus ja värit. Lyhyessä tukassa on se hyvä puoli että sitä voi muutella kunhan vaan toki tykkää lyhyestä ;) 

KC Color Mask Paint Hot Pink

Suoravärit. Oletko kokeillut vai eikä ole sun juttu? 

12 kommenttia:

  1. No olen todellakin. Nyt oli hyvä vinkki tuo joico rose! Kiitos.
    Lämpimät sivut näyttää veikeiltä 😉

    VastaaPoista
  2. Ihana pinkki!
    Tykkäisin suoravärejä käyttää jos ne ei värjäisi ihoa ja tekstiilejä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) mulla ei ole pahemmin värjänneet, tietysti kun tuohon päällisosaan vaan laitan. Musta kestoväri on pahempi sotkija :D

      Poista
  3. Mulla on muutama suoraväri jemmoissa odottelemassa, menee kyllä varmaan synnytyksen yli ennenkuin saan niihin aikaiseksi tartuttua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suoraväreihin jää jotenkin koukkuun, aina tekis mieli kokeilla uutta väriä :)

      Poista
  4. Musta on tullut niin laiska, etten enää viitsisi pelata hiuksien kanssa näin paljon. Reilu vuosi sitten haaveilen laventelista polkasta, mutta se kaatui aika pian tähän ylläpitoon... Joten nostan todellakin hattua kaikille, jotka jaksatte hiusten kanssa näin paljon. Sulla on vieläpä todella upea ja persoonallinen "kuontalo". <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos <3 mä joudun pelaamaan näitten kanssa nyt paljonkin koska kampaaja ainoastaan raidoittaa, muuten hoidan värjäyshommat itse. Saa ainakin just sellaisen värin mitä haluaa mutta vastaa myös mokista itse .D

      Poista
  5. Mulla on ollut nyt kohta vuoden päivät tulitukka, jota olen ylläpitänyt oranssilla suoravärilä. Aika paljon tässä tullut oransseja kokeiltua ja ehdoton suosikki on Biozellin Ink. Valitettavan monesta suoravärisarjasta puuttuu oranssin sävyt kokonaan eikä ole keltaistakaan, että voisi itse sekoitella. Tuosta Joicosta näyttää löytyvän, joten sitä pitää ehdottomasti hankkia tuubi kokeiluun. Hintakaan ei ole ihan sietämätön. Toivottavasti oranssissakin on reilusti pigmenttiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joicossa on tosi paljon eri sävyjä! Ja mulla Joicon pinkki on pysynyt hyvin, tosi laadukkaita ovat :) Biozellin Inkiä en ole kokeillut koska se pinkki näytti liian lämpimältä ainakin purkissa :) hyvää olen kyllä niistäkin kuullut.

      Poista
  6. Aina salaa haaveilen pinkistä tai violetista tukasta! On mulla joskus nuorempana ollut violettia hiuksissa ja punaista, mutta nykyään oon niin laiska käymään kanpaajalla/värjäämään, että ehkä ei ois kuitenkaan mun juttu nää shokkivärit? Mut aina voi haaveilla ja toisilla ihastella! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja nää vaatii aina sen kirkkaan pohjan sekä sen että jaksaa ylläpitää itse kotona :) minäkin aina ihastelen violetteja ja sinisiä, ehkä itselläkin joskus ;)

      Poista

Kiitos kommentista <3