maanantai 24. huhtikuuta 2023

Päivän meikki - Too Faced Better Than Chocolate

Uusin Too Faced luomiväripaletti ostokseni on Better Than Chocolate. Näin paletista kuvan The Beauty Tales -blogissa ja oli vaan ihan pakko saada tämä :D olen tykännyt hirmuisan paljon kaikista aiemmista Too Faced paleteistani joten tämä oli luonnollinen jatkumo kokoelmaani ;)

Chocolate Bon Bons on kaikkien aikojen lempipalettieni joukossa ja tosiaan olen pitänyt kaikista merkin paleteista yleisellä tasolla. Uskoin että tämäkin on ihan loistava vaikka ilman testailuja se piti tilata. Paletti maksaa n. 45-57 e ostopaikasta riippuen. 

Better Than Chocolate on peltisessä kohokuvioisessa rasiassa ja avatessa nenään tulvahtaa kaakaoinen suklaan tuoksu. Ei liian voimakas tai ärsyttävä, minusta kaikissa näissä paleteissa tuoksu on vuosien mittaan hälventynyt. Huolestuttavaa ehkä jos ei olisi? Too Faced paleteissa ei tule mukana siveltimiä mutta hyvä peili on, ja paletti sisältää 18 värinappia. 

Napit ovat mattaa, shimmeriä ja metallista laatua. Olen tykännyt muissakin merkin paleteissa hyvistä mattasävyistä, ne kun mulle on aina tärkeimmät ja niillä aloitan meikin rakentelun. Arvostan toimivia perusvärejä koska niitä suosin arjessa ja se on vaan kylmä totuus että värikkäät ja näyttävät meikit ovat kohdallani historiaa....
Sävyt on nimetty herkuttelun ja leivonnan mukaan kuten joissain muissakin paleteissa. Mun mielestä Better Than Chocolate on ehkä enemmän lämpimään päin kallellaan mutta on siinä muutamia kylmiä sävyjäkin. Kuvissani paletti näyttää ehkä liian kylmältä kun kuvat otin joskus alkutalvella. Tässä on jonkunverran samankaltaisia sävyjä kuin Extra Spicy Gingerbreadissa mutta ei se haittaa. Kylmä violetti ja sininen tuo vähän vaihtelua ja niitähän sitä halusi ensin testata!



Pettymys oli kyllä läsnä kun yritin napata sormeen metallista vaaleaa violettia. Ei lähtenyt kuin kimalletta. Yritin siveltimellä, no ei, vielä vähemmän lähtee. Hinkkasin myös sinistä tähän meikkiin mukaan, yhdessä niistä sai kimalluksen aikaan. Violetissa napissa tuntui olevan joku pinta joka lähti kulumaan, mutta on nähty pigmenttisempiäkin paletteja kyllä. Vähän harmi koska väripilkut olivat syy paletin ostoon.




Ehkä se sitten vaan on tottumiskysymys koska kultainenkaan ei ollut kermaisen pigmenttinen. Mutta kyllä siitä paremmin lähti väriä kuin vaalean violetista. Kaunis meikki tuli joka kyllä kesti hyvin iltaan asti. Lämmin paletti tämä on mutta kyllä keltakulta sopii mulle myös. 



Mattavärien suhteen ei taas ollut mitään valittamista. Täydelliset suklaasävyt, ai että! Rajauksetkin luonnistuu paletilla ongelmitta :) mattameikit on vaan parhaita ikinä, toimii ja pysyy koko päivän. Ja näyttää niin ihanalta ja sopii raskaille luomille/vihreille silmille, etenkin nää sävyt ;)

Mä luulen että olen tottunut hieman toisenlailla käyttäytyviin väreihin joten paletin hohtosävyt ei ollut mun juttu. Koen myös paletin hiukan liian lämpimäksi omaan makumaailmaan joten ikävä kyllä, paletista ei tullut mun suosikkia. Tosi harmi sisällään koska aina innoissani tätä odotin! Kysynkin jos joku haluaisi tämän ostaa, pyytäisin tästä 30 e + postikulut. Harmi olisi jos tämä jää vaan lojumaan kaappiini. Ostajalle laitan mukaan extraa ;) Palettia on käytetty tämän postauksen teon verran, kannattaa googlettaa parempia kuvia ja swatcheja.

Uusista ostoksista on vielä Huda testaamatta sekä Jeffreet. Uskon että ne on loistavia kaikki kolme :D 

Mitä mieltä paletista?

12 kommenttia:

  1. Mulla ihan samat fiilikset tuosta paletista ja samat syyt oli ostovaiheessa, mutta hieman pettynyt olen. Täytyy vaan yrittää käyttää. Aina se hintavakaan ei vaan miellytä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei miellytä ei...yleensä kyllä olen TF paleteista pitänyt, tästä ei nyt vaan tullut sitten lempparia :)

      Poista
  2. Tää paletti on tosi kaunis ja melkeen tekisi mieli tää sulta ostaa, mutta sitten alan taas ajatella järjellä enkä oikeesti tätä tarvitse :D Harmi ettei pigmentti ollut kaikissa sävyissä kummoinen, onneksi sentään noi matat toimii! Mulla on myös nykyään käyttöä enemmän nimenomaan tällaisille ruskean sävyisille paleteille kuin niille kaikkein värikkäimmille, vaikka se välillä harmittaakin. Nyt on väri-innostus tällä hetkellä menossa, mutta silti koen omaksi nykyään nimenomaan ne neutraalimmat sävyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä minäkin koen nykyään parhaiksi kaikki neutraalit sävyt. Niin tylsää kuin se onkin :D mutta välillä on kiva meikata väreilläkin! Minusta tuntuu että olen tottunut jotenkin erilaiseen pigmenttiin niin tää ei sitten ollut mun juttu. Ehkä olisin tykännyt enempi jos paletti olisi enemmän viileävoittoinen, nyt se on liikaa Extra Spicyn kaltainen ja en kahta tartte :)

      Poista
  3. Tekisi kyllä mieli sinänsä hankkia vaikka koitan just vähentää paletteja. Mutta on niin kaunis ja meikit on mun mielestä oikein nätit. Nyt on taas ollut liikaa hankintoja joten mun on pakko odottaa että kaikki tilatut paketit on saapunut ja maksettu, mutta ehkä kyselen tämän perään jos mieli muuttuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kysele vaan :) jos minä en tykännyt tämän muutamasta sävystä ja koin paletin vähän liian lämpimäksi, se ei tarkoita ettei se olisi perfect jollekin muulle ;)

      Poista
  4. Harmi, ettei tuo ollut hyvä. Näin paletissa värit näyttävät kivoilta, mutta ellei se toimi, niin harmittaahan se.

    Mä olen harkinnut tässä luomileikkausta, kun tuo toinen luomi on edelleen laseroinnista huolimatta niin lurpsuttavan näköinen. Josko sen jälkeen luomivärejäkin voisi käyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, harmi! En tiedä onko mullakin luomileikkaus joskus edessä, toisessa luomessa alkaa olla niin paha huppu että kuluttaa rajauksen aina pois :/

      Poista
  5. Kuvittelenko minä vaan vai onko nuo violetit aina vähän haastavia? Tykkään violetista ihan hirmuisesti (kuten sinisestäkin ja muutenkin kylmistä sävyistä), mutta usein ne on liian pinkkimäisiä tai sitten juuri sitä pigmenttiä ei oikein ole. Tekemäsi meikithän ovat jälleen kauniita, harmi ettei paletti ollutkaan niin kiva kuin toivoit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin oli vähä harmi! Jeffreeltä mulla on tosi hyviä violetteja, sellaisia joko pinkkimäisiä tai sinipohjaisia. Hudalla kans hyvät violetit <3

      Poista
  6. Nätit meikit sait tehtyä paletilla. Toivottavasti löydät uuden kodin tuolle, jos siitä luovut.
    t. TQ

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3