lauantai 4. marraskuuta 2017

Top 5 Parhaat edulliset luomiväripaletit

Top 5 Parhaat luomiväripaletit -postauksessa toivottiin samaa listausta markettimeikeistä. Olin kyllä itsekin miettinyt vastaavan toteutusta joten tässä tulee; Parhaat edulliset luomiväripaletit. Pidän edullisena ns. markettikosmetiikkaa mutta minulla ei ole montaa markettikosmetiikan luomiväripalettia. Valistin kuitenkin mukaan jotain edullista marketista saatavaa sekä muuten vaan edullista ja hyvää.

Edullisen voi mieltää monella tapaa. Kriteerinä voi olla pelkkä hinta. Minä pidin kriteereinä hyvää hinta-laatusuhdetta. Valitsinkin mukaan palettja jotka miellyttävät monentasoisia meikkaajia. Olisin halunnut koostaa tämän pelkistä marketin luomiväripaleteista mutta kuulkaa kun minulta ei sellaisia valitettavasti löytynyt. Halusin valita erilaisia enkä pelkkää IsaDoraa jota minulta löytyy useampikin paletti. Oikeastaan muita markettipaletteja minulla ei olekaan O_o

IsaDora Matte Chocolates


IsaDora Matte Chocolates


IsaDoran suklainen mattapaletti on aivan huippu! Siinä on huimasti pigmenttiä ja kauniit mattavärit vaaleasta tummaan. Värit sointuvat hyvin toisiinsa ja häivytys on helppoa. Värit eivät pölise vaan ovat helppoja käyttää. 
IsaDoralta löytyy myös hohtavampia nudepaletteja mutta kyllä tämä on yksi parhaista mattapaleteista. Tällä saa joko hyvin nuden työmeikin tai vahvoilla varjostuksilla näyttävämmän iltameikin. Maksaa n. 19 e.

NYX Perfect Filter Rustic Antique

NYX Perfect Filter Rustic Antique


NYX keikkuu siinä rajalla onko se halpaa. Ei ehkä kaikille, minulle se on siinä rajoilla. Onneksi tätä saa nykyään Sokokselta ja Emotionista. Perfect Filter paletit ovat kivoja, minulla on niitä kolme erilaista. Suurin suosikkini on vihreille silmille sointuva Rustic Antique. Tällä saa helpon arkimeikin jossa kuitenkin on väriä. Tykkään paletin pigmentistä ja varjostukseen sopivista mattaväreistä. Myös muutama erikoisempi sävy on jännä. Maksaa n. 20 e.

Sleek Snapshots

Sleek Snapshots


Tämä on mun suosikkini Sleekin paleteista. Pigmenttiä riittää ja tällä saa ihania värileikkejä aikaan. Hohtavat värit ovat melkeinpä kermaisia ja hiukan murustuvia. Mutta värit ovat yllättävän helppoja häivyttää ja tästä on muodostunut lempipalettini kiireisiin työaamuihin joihin kuitenkin haluan vähän enemmän väriä. Plussaa varjostuksiin sopivista mattaväreistä. Sleekin paletit maksavat n. 10 e - 14 e riippuen ostopaikasta.

Maybelline The Nudes


Maybelline The Nudes


Jos haluaa nudepaletin marketista niin se on tämä. Pigmentti on varmasti kaikkia miellyttävää. Se sopii perusmeikkaajalle mutta tarjoaa myös haastetta tummien värien puolesta astetta kokeneemmalle käyttäjälle. Nudesilla saa nuderuskean meikin, kulta-pronssisen tai mattaharmaan meikin. Tosi monipuolinen kokonaisuus eikä tosiaan pahan hintainen. Hinta n. 16 e.

idkuva

essence My Must Haves


essencen itsekoottavissa paleteissa minua miellyttää hinta ja hyvin toimiva paletti. Napit on helppo napsauttaa paikoilleen ja paletti on halvasta hinnastaan huolimatta napakka. Paletteja on jo neljän tai kahdeksan napin koossa. Nappeja on n. parikymmentä erilaista luomiväreinä. Yksi nappi maksaa parisen euroa.

Pigmentti näissä ei huimaa päätä mutta voimakkaampaan ja värikkäämpään meikkailuun käytänkin muita meikkejä. essencen paletit on tosi hyviä arkimeikkeihin. Tässä postauksessa enemmän kuvia ja swatcheja. Tykkään näistä omista johon olen koostanut suosikkivärejäni. Osan olen ostanut ja osa on pr-näytteitä.

Mikä olisi sun Top 5 edullisista paleteista? Oliko nämä edullisia sun mielestä vai vieläkö halvemmalla saa yhtä hyvää?

essence ja NYX saatu blogin kautta. 

24 kommenttia:

  1. Maybellinen the Nudes on munkin mielestä tosi hyvä nudepaletti ja ainoa nudepaletti, mikä mulla on. Olen lukenut siitä aika monta kriittistä arviota, mitä en ymmärrä. Mun mielestä se toimii oikein hyvin ja on monipuolinen.
    Sleekin paletit on myös hyviä, samaten Wet n Wildin kasipaletit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä Maybellinen koostumus on hiukan kuivempi kuin UD Nakupaleteissa mutta onhan hintakin ihan eri! Nyt puhutaan markettimeikistä mikä on suunnattu suurelle yleisölle, minusta tämä on loistava hintaansa nähden. Nämä kun usein ovat vielä alessa :)

      Poista
  2. Sleekit on kyllä hyviä! Mulla on niitä neljä, jotka olen hankkinut Lontoosta (boots). Eipä mullakaan paljoa,muita ole, jokunen duo ja solonappi lumene, max factor ja loreal. Ei ne kyllä hyviä ole. Tekis mieli paskarella z paletti niistä että tulis käytettyä pois.
    Hyvää pyhäinmiesten päivää sulle Taina ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen lahjoitellut solonappeja pois kun mulla tulee käytettyä enemmän paletteja :) Ihanaa pyhäinpäivää Marjon perheelle <3 terkkuja Lakulle ja kisuille, onko toinen vielä kotiutunut?

      Poista
  3. Minulta löytyy tuo Maybellinen the Nudes ja Isadoralta vastaava mutta harmaan sävyissä. Ja olen niihin ollut eritäin tyytyväinen.
    Olen himoinnut tuota NYX:n palettia kun siinä älyttömän kauniit sävyt!

    Makeup revolutionilla taitaa olla edullisia luomiväripaletteja, ja ilmeisesti hyvä hinta-laatusuhde.

    Kivaa päivää sinulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulipa mieleen että mulla on Makeup Revolutionin "Electric"-kopio eli se kirkasvärinen paletti. Se on kyllä hyvä :) Ihanaa Halloweenia Hertta-Viola :)

      Poista
  4. Mulla onkin aikomuksena ostaa tuo Maybellinen paletti. Aikoinaan se vilkkui joka blogissa, joten siihen vähän kyllästyi mutta siinä tuntuu olevan hyvä laatu ja mulle sopivat värit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Silloin se kyllä oli esillä joka paikassa. Ostin sen itsekin :) ja olen ollut tyytyväinen!

      Poista
  5. Olipa hyvä esittely. :) Minulla on marketista lähinnä Isadoran-paletteja ja niistä olen tykännyt. Ostin juuri tuon mainitsemasi Matte Chocolates -paletin. Hinta täällä päin on normaalisti noin 23 euroa sille, mutta löysin sen 15 eurolla, niin ostin. ;) En ole vielä kokeillut palettia, mutta ihanan pehmeiltä luomivärien koostumukset tuntuivat. :) Toinen vastikään ostamani markettiluomiväri on essencen luomi- ja kulmaväripaletti. Sekin on kokeilematta, mutta en odota kovin vahvaa pigmenttiä siltä. Ajattelin, että kaksi tuotetta yhdessä paletissa olisi näppärää. ;) En ole muutoin kovin innostunut essencen luomiväripaleteista, sillä olen käsittänyt, että pigmentti niissä ei ole kovin hyvä. Mielummin pari hyvää palettia kuin monta kehnoa. :)
    Noita Maybellinen nude paletteja olen katsellut kaupassa. En ole kuitenkaan ostanut sellaista, vaikka vaihtoehtoja on useampi. Kivoilta näyttävät, mutta hämmennyin pienistä luomivärinapeista siinä. Varmaan paletti vaikutti myös liian isolta, sillä kompaktit paletit miellyttävät minua, kuten olenkin aikaisemmin kertonut.
    t. TQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo hinnat varmasti vaihtelevat :) essencessä on kehnompi pigmentti mutta tykkään kyllä käyttää välillä niitäkin. Eivät vaadi niin häivyttelyä ja ajattelua, sen kun vaan äkkiä laittaa ;) vähän sama homma Maybellinen kanssa, on aika nopsa käyttää. Myös paletti toimii ja on mulle sopivan kokoinen, on aika ohut niin mahtuu hyvin säilytyspaikkaansa :)

      Poista
  6. Näin yks päivä uuden Maybelline-paletin, se oli joku Burgundy tms - tosi nätti! Yllättäen sen ruskeat, kullan ja murretun violetit sävyt iski heti mulle :D Säkin varmasti tykkäisit!

    Sleekin paletit koki valitettavasti vähän unohduksen blogeissa. Muistatko alkuaikoina, kun "kaikki" keräili Sleekin paletteja ja keskusteluryhmissä intoili niistä? Nyt tuntuu, että kukaan ei enää muistakaan koko merkkiä :o Täytyy myöntää että itsekin käytän niitä liian harvoin ja ne luomivärit jää vähän laatikon pohjalle muiden jalkoihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Googletin ja voin sanoa että tykkäisin ;) hyvät sävyt! Muistan kyllä kun ne tulivat. Niissä oli se vohvelikuvio. Ostin ja käytin niitä jonkun verran mutta kyllästyin ja möin ne pois. En tarkemmin muista miksi...sitten taas innostuin niistä uudelleen kun napin pinta on nykyään tasainen. Pretty ei enää myy Sleekiä joten saa nähdä tuleeko niitä sitten metsästettyä enää ulkomailta. Jos niistä ei kaikki intoa niin unohduksiin ne helposti jäävät ;)

      Poista
  7. Kiva postausidea. Voisin toteuttaa samaa tyyliä eri teemassa :)
    Minulla ei ole markettimeikkejä missään muodossa kuin Laveran kulmakarvamascara ja Zuiin meikkejä saa Sokokselta ja Ruohonjuuresta niin ne voi varmaan laskea. Luonnonkosmetiikan meikkejä kun ei tule ihan helposti vastaan.

    VastaaPoista
  8. Mulla on Maybellinen The Nudes. Sillä saa kivoja pikkujoulumeikkejä. :D Jostain syystä käytän sitä lähinnä talvella. Essencen luomivärit on arkena hyviä, kun en jaksa/ehdi isommin häivytellä, ja muutenkin meikki saa olla kevyt. Kyllä se vaan niin on, että pigmentistä saa maksaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään kanssa välillä meikata kevyemmin ja nopeammin, essencet on hyviä niihin hetkiin ;)

      Poista
  9. Nykyään edullisestikin saa kivoja ja laadukkaita paletteja.

    Mulla on tuo IsaDora joka on kyllä jäänyt harmillisen vähälle käytölle- ehkä ihannepaletissani vaan on vähän enemmän värejä.
    Maybellinen TheNudes on aivan paras ja eniten käyttämäni arkipaletti. Jotenkin se vaan on niin hyvä yhdistelmä monipuolisuutta ja idioottivarmuutta. En kyllä keksi tästä mitään pahaa sanottavaa, vaikka "vertailukohtana" omistankin noita UD:ita ynnä muita kalliimpia paletteja.
    Sleekiltä omistan 2 palettia: Nordic Skies ja kesäinen All the Fun of the Fair. Olen tykännyt molemmista ja hinta-laatusuhde on kohdillaan.
    Essenceltä on vain yksi vaaleanpuna-luumusävyinen viiden sävyn paletti. Olen käyttänyt ja muuten kiva, mutta pigmentiltään vähän huono.


    Sara

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo kaksi mainitsemaasi Sleekiä ovatkin ihan outoja mulle, parempi vaan ettei tarvitse himoita kaikkea ;) kyllä, edullisesti saa hyviä kun osaa vähän etsiä ;)

      Poista
  10. Tuossa NYXin paletissa on kyllä ihanat sävyt! Mulle markettikosmetiikan lemppareita luomiväreissä on varmaankin IsaDora, Rimmel ja Max Factor, joilla on muutenkin paljon yllättävän laadukkaita tuotteita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Max Factor on jäänyt mulle aika vieraaksi, lähinnä vain ripsivärejä käyttänyt :)

      Poista
  11. Tässä olikin monta tuttua :) Noihin Nyxin paletteihin en ole vielä tutustunut, vaikka mieli on kyllä tehnyt. Pitäisikin nyt muistaa tutkia niitä paremmin :)

    VastaaPoista
  12. Olen tykännyt Sleekin ja Wet n Wildin paleteista, ja vähän huonommin saatavilla olevista Makeup Revolutionin on myös toimivia. Mäkään en ymmärrä miksi Maybellinen Nudes -paletit on saanut niin paljon kritiikkiä. Mun mielestä ne on tuntunut oikein hyviltä, kun olen käynyt swatchailemassa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meikkasin tänään tämän postauksen innoittamana Makeup Revolutionilla ja toimii :)

      Poista

Kiitos kommentista <3