lauantai 22. maaliskuuta 2014

Nyt kyllä hävettää; vanha meikkityylini

Idean tähän postaukseen sain Sannin blogista :) tuli myös mieleen että vastaavaa postausta on joskus joku toivonutkin.

Milloinhan aloitin meikkaamisen? Taisi olla yläasteella. Perus mustat pandasilmät ja piirretyt kulmakarvat :D Lumenen meikkivoidetta tai meikkipuuteria. Nudehuulipunaa :)

Meikkejä ostin alesta, kaikki L´orelit oli niin kalliita saati joku Revlon...se oli selektiivistä. Mihinkään Diorin tai Chanelin osastoille en edes kurkkinut. Tilasin myös Yves Rocherilta meikkejä, lähinnä Luminelle sarjaa ja sitä mitä äiti antoi tilata kun olin teini. 

Sitten vähän järkiinnyin ja aloin meikkaamaan hillitymmin. Kulmakarvojen ajelu ja piirtäminen kyllä jäi tavaksi. Kyllä nykyään harmittaa kun kulmakarvat ei kasva paremmin, en tiedä oliko tuolla vaikutusta mutta nuoret neidit; älkää ajako niitä kulmakarvoja ja piirtäkö uusia. Se näyttää luonnottomalta ja kaduttaa näin vanhana!

Jostain syystä minulle on jäänyt mieleen Lumenen mattavioletti solo luomiväri. Käytin aina pelkästään sitä. Harmi kun ei ole enää tallessa :D pyöreä, tummansininen pakkaus taisi olla läpinäkyvällä kannella. Pohjustuksena siihen aikaan pelkkä meikkivoide + puuteri mutta kyllä se pysyi! Ei tietoakaan Udpp:stä ja voidemaisista luomiväreistä. Mutta ei mun luomet silloin niin raskaat ollenkaan.

Muistan edelleen vaaleansiniset Anytimen pakkaukset, läpinäkyvällä kannelle olevat Maybellinen kahden neliönmallisen värin duot ja Lumenen Ritariperhon :) mä olen muuttanut monta kertaa vuosien mittaan ja nyt etsin vanhoja meikkejäni. Olen ilmeisesti heittänyt ne pois :( harmi! Olisinpa säilyttänyt kaikki vanhat meikit, olisi ihana muistella niiden kanssa!

Käytin päivittäin kissarajauksia tehden ne eyelinerillä ja käytin myös ruskeita piilareita vuosien ajan. Ei puhettakaan varjostuksista tai kahden sävyn yhdistämisestä. Käytin vaaleaa hohtavaa koko luomella vieden sen kulmakarvoihin asti :D ai kamala....ei ehkä enää! Huulissa käytin edelleen vain nuden värejä. Nykyään olen rohkaistunut mutta en vieläkään tarpeeksi rohkea käyttääkseni mitään kirkasta punaista ihmisten ilmoilla.

Muistaakseni tässä vaiheessa aloin löytämään tieni nettiin ja keskustelupalstoille ( terkkuja ketkä tunnistaa ). Siitä alkoi nettiostaminen, meikkaamisen opettelu, MACit, Diorit...tunnette tarinan. Rupesin kaivelemeen blogistani vanhoja meikkikuvia ja kylläpä nyt hävettää. Mitä ihmettä olen ajatellut noiden kulmakarvojen kanssa? Voisin toimia varoittavana esimerkkinä, EI NÄIN!!!! Tekisi mieli kumittaa nuo pois :D voi luoja! Muistan että joku kommentoi näitä transu- ja amismeikeiksi ja sitähän nämä kieltämättä ovat ;)



^Tässä olen käyttänyt kultaa, mustaa ja valkeaa ronskilla kädellä. Kulmakynäkin on tuohon aikaan tainnut olla Lumenen Harmaanmusta/musta mikä lie ollut.

P3150003.ORF

P3150005.ORF

Tämän päivän versio samasta meikistä. Zuiin kukkaisluomiväri Sunflower, L´oreal HiP duo Brazenista lämmintä mattaruskeaa ja mustana MAC Carbon. Kulmaluuta häivytän poikkeuksetta aina Wettiksen Creme Bruleella. Rajaus Lumene Blueberry eyeliner, ripsissä Max Factor 2000 Calories ja kulmissa Lumenen geeli + uusi rakkaus Dermoslin kulmäkynä jolla saa ihanat kulmat!




^Tämä meikki on tehty MAC paletilla Too Dolly joka ilmestyi Hello Kitty kokoelmassa.

P3160043.ORF

P3160044.ORF

Tuntuu kyllä tosi värikkäältä ja rohkealta meikiltä nykyään enemmän suosimaani nudemeikkiin verrattuna. Mutta samalla paletilla tein ja käytin samaa MAC Paint Pot Rollickin pohjustusta. 




^Dior Twilight paletti. Tässä on kyllä vähän lipsunut tuon korostusvärin kanssa...

P3200044.ORF

P3200043.ORF

Twilight on yksi parhaista Diorin viisikoista. Hyvä laatu ja palettia on helppo ja nopea käyttää. Tarvittaessa saa tummempaa tai luonnollisempaa jälkeä harmaan ja sinisen sävyissä. Pitkäaikaisia suosikkeja. Vaikka viisikot ovat kalliita niin mulla ne kestävät vuosia ja täten mielestäni hintansa arvoisia.
Kulmat, ripset ja rajaukset ovat samat kuin ensimmäisessä meikissä.



Pistikö kirjoitus miettimään? Osaatko mielestäsi nykyään meikata paremmin kuin ennen? Bloggaajat, olisipa kiva jos toteuttaisitte tämän haasteena ja tekisitte vastaavanlaisen postauksen ;)

35 kommenttia:

  1. Mä oon aina joutunut piirtämään kulmat kokonaan, koska mulla on niin olemattomat kulmakarvat (vaaleat ja ohkaset) että näytän äärimmäisen dorkalta, ilman etten piirrä kulmiani... Tosin tämä kulmien piirtäminen on nykyään alkanut tympimään sillä ne näyttävät toki luonnottomilta, muoto on hyvä ja näin, mutta aina luonnollisen näköiset kulmat olisi kivat... En vain osaa!! Ja toisekseen kun on kohta 10v piirtänyt näin vahvasti kulmat, olo on hyvin alaston neutraaleilla kulmilla :D vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan ;) olen siis täys blondi, niin tukka kuin kulmat (lisää syytä luonnollisille kulmille).. Värjäystä oon kokeillu, pysyy viikon...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu kuin mulla. Mulla on täysin värittömät kulmakarvat ja en ymmärrä miksi kestoväri pysyy viikon...minäkin siis väritän kynällä ihan kokonaan. Siihen en oikein osaa vinkkiä antaa, itse saan parhaan tuloksen jos piirrän alapuolen ensin molempiin kulmiin ja siitä alan värittää...

      Poista
  2. IHANA postaus! ♥ Ei noissa sun vanhoissa meikeissä oo kyllä mitään hävettävää, hienojahan ne, ajat muuttuu ja maku. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksi ette uskalla sanoa että nuo kulmakarvat... :D ehkä ne silloin oli ihan ok, on vaan mennyt tosi pitkään aamulla piirtää noita..

      Poista
  3. Onneksi olin yläaste aikoina ujo nössö, mulla oli vaan ruskea rajauskynä ja ripsiväri. Mutta yläasteen jälkeen voisin pyyhkäistä sen goottivaiheen pois.. Näytin varmaan pandalta. Mutta mitäs pienistä, joskus tahallaan näytän vieläkin :D Enkä varmaan ikinä opi meikkaamaan niin, että olisin täysin tyytyväinen lopputulokseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ihan tyytyväinen nykyään. Toivoisin että olisi rahaa ostaa enemmän meikkejä :DD

      Poista
  4. Ainoa meikkimoka, josta pysyin poissa, olivat kulmakarvat, kiitos luonnostaan tummien kulmieni. :D Muuten tuli kyllä läträttyä reippaan puoleisesti Clearasilin oranssilla "hoitavalla" peitepuikolla, laitettua ripasaria ja eyelineriä vähän liikaa, muistelen kauhulla näitä ekoja meikkikokeiluja... Ekat luomivärikokeiluni tein äitini violetilla luomiväripaletilla ja lopputuloksenhan voi arvata, vähän turpaani saaneelta näytin :D Mutta ei nää sun meikit oo yhtään kamalia, minusta hyvinkin siistejä :) Vuosien varrella maku muuttuu ja taidot karttuu :) Tää oli tosi kiva postaus, olisi kiva lukea joku samantyyppinen kynsistäkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, voisin joskus tehdä kynsistäkin mutta jotenkin niistä on hankalampi tehdä? Koska enemmän on kehittynyt taito nähdä hyvä malli kynsiin ja hyvin kynsikuvien otto :)

      Poista
  5. Ihana postaus! Mä vältin kulmakarva ja luomivärimokat, koska kulmakarvoihin en koskenut ja luomivärejä en käyttänyt. Mutta voi kamala sitä kivipuuterin määrää. O_O :D

    VastaaPoista
  6. Mää en osaa meikata... :D Ainut mitä käytän on ripsiväri ja sitäki vaan joskus. Välillä sitä toivoo, että löytys joku inspiraatio ja alkasin opetteleen meikkaamista... By the way, sulla on selvästi tapahtunu kehitystä kuvien perusteella...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä on tapahtunut :) kaikkien ei tietenkään tarvitse meikata runsaasti. Itseä on meikit ja meikkaaminen kiinnostunut teinistä asti :)

      Poista
  7. Hauska postaus! Olishan se ihan tylsää, jos ei aikuisena voisi naureskella millekään nuoruusmokille tai typerille muoti-ilmiöille :). Omansa kullakin ja ollaan ylpeitä niistä. Mut saa vähän hävettääkin, hih :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä nauroin näille kulmakarvoille, ei ehkä enää! Haluaisin luonnollisen kauniit kulmat :)

      Poista
  8. Nooo, ajat ne vaan muuttuu ja maut, hienoja!

    VastaaPoista
  9. Minä en nuorena ymmärtänyt tehdä kulmakarvoilleni mitään. En tainnut edes nyppiä niitä saati että olisin meikannut ne. ;-) Mulla ei taida pahemmin olla meikkikuvia ajalta ennen blogia, ei edes paljon mitään biletyskuviakaan missä meikit näkyis.

    Mä olen välillä tota Dermosilin kulmakynää harkinnut hankittavaksi mutta epäilyttää onko se liian lämminsävyinen. Eihän se kallis toki olisi vaikka ei sitten osoittautuisikaan just mulle hyväksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle ei ole liian lämmin. Kylmiä sävyjähän minä meikissä käytän. Epäilin ensin itsekin kun näytti melko lämpimän väriseltä siinä kuvastossa :)

      Poista
  10. Transu- ja amismeikit, hahahahhaha!! :DD Ihana! Amismeikit.. en oo kuullutkaan sellaista termiä! :D Kieltämättä sun kulmissa on tapahtunut muutosta parempaan päin :P

    Voi että kun harmittaa, että mulla ei ole mitään vanhoja meikkikuvia.. harmi kun en ole teininä kuvaillut meikkejäni, vaikka kaikenlaista on tullut kokeiltua :) Vois kattoo, jos blogin alkuajoista löytyy mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mullakaan niitä teinimeikkejä ole kuvattuina, ei varmaan ollut kameraa :D

      Poista
  11. Hihi, ihana muistelopostaus :D
    Itse löysin meikkaamisen vasta lukioikäisenä, kiitos tummien kulmien. Nykyäänkään en arkena meikkaa ollenkaan. Mutta kauhulla katselen 18-vuotiaana tekemiäni biletysmeikkejä... Brrr. Olen aina tehnyt kissansilmärajauksen, silloin onnistuin tekemään sen melkein ohimolle asti, värikkäitä luomivärejä, jotka meikkasin aina kulmakarvaan saakka. Enkä oikein osannut häivyttää :D Ai, kamala :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huh, kuulostaa tutulta :) mutta näitä on kiva muistella. Kukapa ei meikkimokia olisi tehnyt :)

      Poista
  12. Ai kamala:) Mutta sinä olet sentäs osannut tehdä hienoja meikkejä "alusta asti". Ylä-asteella käytettiin Lumenen kivipuuteria, koska kaikki käytti. Ja nimenomaan sitä pelkästään. Ihan hirveä jauhonaama lopputulos! Vähän myöhemmin ylä-asteella taidettiin käyttää sitten jo cliniquen meikkipuuteria.

    Mä olen opetellut käyttämään luomivärejä vasta viime vuosina. Ja tummempia/enemmän väriä vasta ihan viime aikoina. Kiitos blogien. Viime kesänä kun Sanni veti silmiini mustaa ja turkoosia, haukoin hetken henkeäni (no en oikeasti haukkonut, mullakin oli jo punkkulasi alla);) mutta lopputulos oli aivan mahtava! Olen jopa, varsin onnistuneesti, käyttänyt mustaa nyt itsekin. Ja mielestäni välttänyt teinimeikki efektin.

    Noi ekan kuvan kulmakarvat on kieltämättä aika järkyt:D Ei sillä, että osaisin vieläkään itse meikata kulmiani...

    Lukio aikana käytin monta vuotta ruskeita piilareita. Se kyllä pelastaa paljon. Ruskeiden silmien kanssa sopii mikä vaan. Olen leikkauttanut silmäni. Vuosien jälkeen vihasin silmälaseja ja varsinkin piilareita lopulta riittävästi. Silti joskus mietin, että voisi hankkia vahvuudettomat, ruskeat piilarit "hetken huviksi".
    -Tiia

    VastaaPoista
  13. Tuo on ihan totta. "Kun kaikki käytti". Meillä myytiin lähinnä Gemeytä ( eikös Maybelline ollut ennen Gemey ) ja Lumenea niin kun kaikki käytti vaaleinta Lumenen Double Stay Inkiväärikerma ( ? ) meikkivoidetta tai meikkipuuteria niin minäkin käytin :) tuskin oli peitettävää mutta jumalisten että oli pakkeloidut naamat. Ei varmaan montaa viikkoa yksi meikkipuuteri kestänyt.... !!!
    Minäkin käytin ruskeita piilareita siksi koska näytin meikatummalta vähemmällä meikillä ja pystyi käyttämään värikkäämpiä meikkejä. Sitten se jotenkin jäi kun ne kaihersivat silmiä ja pidin taukoa. Tauon jälkeen tuntui että ne kaihersivat enemmän ja en ole pystynyt enää käyttämään.
    Ai sinä olet ollut Sannin meikattavana. Blogissako? Mietin tuleeko mieleen turkoosi-mustaa blogissa ollutta lukija meikkiä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ole ikinä ymmärtänyt, miten joku saakin naamastaan niin pakkeloidun, kuin monet ikätoverini olivat teineinä. En ymmärtänyt silloin, enkä ymmärrä nytkään. Mä en vaan osaa. Ei mun naamaani "jää kiinni" niin paljoa meikkiä. Ei sillä että, kyseinen lopputulos olisi mitenkään tavoiteltava, mutta en ole vain ikinä osannut:)

      Mä käytin piilareita varmaan kymmenen vuotta. Viimeisinä vuosina siirryin kertakäyttöpiilareihin, koska halusin heittää ne aina käytön jälkeen pois ja ottaa aina uudet. Niitäkin pystyin lopuksi sietämään enää vain sen koulu-/työpäivän ajan. Ja silmälaseja vihasin, vaikka mulla oli sellaisetkin melkein 15 vuotta. Mulla on kai sitten vaan kummallisen mallinen pää. Kävin varmaan joka viikko optikolla ja sankoja säädättämässä ja aina ne painoivat. Lisäksi rikoin useammat lasit töissä ja harrastuksissa. Erityisesti vihasin sitä, kun lasit huurustuivat tai sateella ei nähnyt mitään...

      Kävin Ahvenanmaalla viime elokuussa. Meikistä on muutama kuva blogissa, mutta Sanni ei itse tainnut tykätä siitä, koska se ei ollut täydellinen ja perusteellisesti suunniteltu, vaan enemmänkin nopeahkosti ennen baariin lähtöä tehty. Ja kuvien ottamistakaan ei ollut mitenkään suunniteltu ja valaistus oli huono jnejne:D Meikki oli oikeasti tosi hieno!
      -Tiia

      Poista
  14. Nää postaukset on niin hauskoja :D multa kanssa löytyisi kuvamatskua tehdä sama, mutta en tiedä rohkenenko :D

    VastaaPoista
  15. Hehe, mä teen tällasen postauksen viiden vuoden päästä mun nykymeikeistä. ;P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :D en usko, sun meikit on nättejä :)

      Poista
  16. Ihana postaus! :) En lähde arvostelemaan mitään. Meikit ovat sen hetkisen tiedon ja taidon mukaiset, kuten meillä jokaisella. Sitä paitsi meikit oli hyviä jo silloin, kulmissa on huikea parannus. :) Vasta itsekin vastaavasta postasin, niin en nyt tartu haasteeseen. Joskus voisin kyllä kaivella vanhoja valokuvia ja yrittää skannata niitä. Pääsisi näyttämään, että miltä näytin 90-luvulla. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä olet yksi esimerkki mulle siinä kaunistavassa meikkityylissä missä itse viihtyy :)

      Poista
  17. Mun piti eilen kommentoida tähän jo, mutta puhelin ei antanut lähettää kommenttia. Kirjoitetaan sitten uudestaan. :D

    Muistan kans kun ite sillon 13 vuotiaana päätin että mun kulmakarvat on ihan kamalat ja ajoin ne sitten pois. Ja 4 vuotta niitä ajelin kunnes päätin että nyt tää saa loppua koska se kulmakarvojen piirtäminen oli loppujen lopuksi niin tyhmää! Mulla oli välillä kulmakarvat otsassakin! :D Nyt mä oon oikein tyytyväinen mun kulmakarvoihin, vaikka ne ei kunnolla vieläkään kasva... Nää tosiaan kehystää kasvot, toisin kun ne otsassa olevat viivat. :D

    Tää oli aivan mahtava postaus, oli ihanaa (kamalaa) muistella omia vanhoja meikkaustyylejä. :D Kiitos! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa että tykkäsit :) tätä oli hauska tehdä. Kyllä itselläkin taisi välillä olla toinen kulmakarva sentin ylempänä kuin toinen...

      Poista

♥ Thanks For The Comment ♥