tiistai 17. heinäkuuta 2012

Niin ne ajat muuttuu...

Aloin sunnuntaina pohtimaan miten maku muuttuu vuosien varrella. Pohdin omaa kynsihistoriaani ja millaisia lakkauksia ennen tein. Ajattelin että tähän asuntoon muuttaessani en ottanut edes mukaan tiettyä kippoa jota käytin vesimarmorointiin. Varmaan alitajunnassani tiesin etten tule sitä enää harrastamaan. 

Nyt kesällä en ole edes ehtinyt käyttää OPI Designer Series hologrammi lakkojani vaikka aina suunnittelen että sitten kesällä käytän noita. Mitkään uudet neon kokoelmatkaan eivät enää niin sytytä, tuntuu että en kehtaa käyttää tuollaisia kynsilläni. Jossain vaiheessa tuntui etten kehtaa enää meikata värikkäästi mutta se meni ohi jokin aika sitten.

Mutta miten minä sitten ennen lakkasin? 

Alussa tykkäsin kamalasti nudelakoista ja vaaleanpunaisista. En uskaltanut käyttää rohkeita värejä ja silloin kynteni eivät olleetkaan kovin pitkät.


Vaaleanpunaiset laajenivat pinkkeihin, siitä tummiin vampy lakkoihin ja lopuksi kynsilläni nähtiin jopa keltaista, oranssia jne.



Lopulta mikään väri tai mikään koristelu ei tuntunut liian hurjalta. 



Mutta tosiasia on että en tuollaisia koristeluja enää pukisi itselleni. Ne tuntuvat liian lapsellisilta enkä yksinkertaisesti enää jaksa väkertää tuollaisia. Elämä on muuttunut ja minusta on tullut vanha.

Tottakai jaksan kivan tyylikkäitä koristeluja mutta ei enää noita yliampuvia ellen tee niitä ihan huvikseen blogia varten.



Ja millaisissa lakkauksissa nyt viihdyn? Juurikin ylläolevissa hienoissa ja aikuismaisissa. Tai sitten Konadeissa tai kauniissa ja siistissä perus lakkauksessa. OPI Just Spotted The Lizard <3




Oletteko te ikinä pohtineet miten maku kynsissä muuttuu ajan myötä?

19 kommenttia:

  1. ala-aste ikäisenä lakkasin joka kynnen yleensä eri värillä, ja tein vielä koristelut päälle. Sitte n ylä-aste ikäisenä en kehdannut käyttää kuin aivan vaaleita ja läpikuultavia sävyjä. Sitten meni muutama vuosi etä en tainnut edes omistaa yhtäkään kynsilakkaa, mutta kun minulla alkoi äitiysloma niin pikku hiljaa alkoi lakkoja kerääntyä ja IHAN kaiken värisiä, tällä hetkellä omistan varmaan n.70 lakkaa, niin ne ajat muuttuu :D

    VastaaPoista
  2. Itse oon vielä niin nuori ,että ei ole oikein tullut pohdittua. Mutta kun näin nuo tokavikat kynnet niin aloin miettiä et hei teetsä muille kynsiä? Ootsä koskaan harkinnu tästä ammattia? Tai mitä sä teet työksesi?(::

    VastaaPoista
  3. Olen pohtinut tuota ihan samaa, ja olen huomannut että oma väriskaalani on ajan myötä kaventunut ja pääpaino on vaaleampien värien päässä. Tuntuu kauhean voimakkaalta käyttää mitään tummansinisiä lakkoja, ei, sellaisen jos kynnelle isken se otetaan samantien pois. Itselläni on ikää vielä sen verran edessä, että ehkä kuitenkin nään vielä monta radikaalimpaakin mutosta omassa maussani, se jää nähtäväksi !

    VastaaPoista
  4. Kyllähän se maku muuttuu, mutta ei välttämättä huonompaan. Ja kun otetaan tuo "välttämättä" pois :) Tyylihän muuttuu vaan nuoruuden kokeilusta aikuismaisempaan lookkiin mutta en mä usko, että siinä mitään pahaa on. Sulla on aina ollu upeita kynsiä oli niissä sitten mikä koristelu tai väritys! :D

    xoxo Mella

    VastaaPoista
  5. tiiiiiiia: Niin tosiaan muuttuvat :) äippälomalla on aikaa hamstrata lakkoja ;)

    Manta: En halua kertoa työstäni :) teen joskus kavereille ja olisin päässyt kynsistudiolle töihin ja pyydettiin minua myös töihin erääseen suureen suomalaiseen yritykseen mutta en ole alalle lähtenyt :)

    Slaal: Syksyllä ne tummat lakat alkavat kiinnostaa ja joskus on ihanaa lakata jollain tosi tummalla verenpunaisella, se on kaunis väri lakassa :) odottelen jo syksyä :)

    Mella: Kiitos :) ei siinä pahaa ole, jokainen tyylillään :)

    VastaaPoista
  6. mä olen aikuinen nainen ja rakastan kirkkaita värejä =) ei ole iän myötä kyllä yhtään hilliintynyt tuo käyttämäni väriskaala, enkä koe niitä lapsellisina, tai että en enää niitä kehtaisi käyttää... mutta kukin tavallaan =) mä näkisin enemmänkin, että olet löytämässä oman tyylisi? =)

    VastaaPoista
  7. Mulla tuntuu kulkevan sykleissä kynsilakkaus. Ja paljon vaikuttaa se, missä kunnossa omat kynnet on. Lyhyisiin tekee erilaisia jne.

    ja oon huomannut sen, että mun ei oo enää pakko saada lakkoja. Mulla on niin paljon, että ihan uutta sävyä tms. ei hevillä vastaan tule. Eri asia on sit ne ostohimot, kun järjestä huolimatta hamstraa :D

    VastaaPoista
  8. Selvä ,ei tarvitsekkaan jos et halua (:
    Eli et ole tehnyt missään vaiheessa työksesi tätä. Uskos että sinulla on henkilökohtainen syy mikset ole halunnut tästä ammattia ,joten en ala siitä kysellä enempää. Sanonpa vaan ,että jos tekisit tätä työksesi ,oisin sun vakioasiakas!!(: Nytkin tarttis jotai hienoa kynsiin (:

    VastaaPoista
  9. Nuo aasialaishenkiset kynnet ovat kyllä aivan uskomattoman kauniit kaikin tavoin! :))

    Vesimarmorointi on monimutkaisin missä olen edes hiukan onnistunut, eli perus yksivärinen, puolikuu ja ranskis ovat vaihtoehdot, jos jotain teen. Värimaailma on vaaleampi kuin nuorempana, vaikka värejä on yhä (musta, liila, sininen -> pinkki, valkoinen, turkoosi..)

    VastaaPoista
  10. Anonyymi: Voi olla niinkin :) enkä mä tarkoita että tietyt kynnet on lapselliset muilla vaan tarkoitin itseäni etteivät ne enää sovi minulle :)

    asetonihuuruja: Minäkin olen tullut järkevämmäksi kuluttajaksi kynsilakkojen suhteen :) aika pitkään mietin tarvitsenko ( ainakin luulisin niin ) ..

    Manta: Kiitos :)

    fiona: Kiitos, nuo aasialaiset kynnet olivat aivan ihanat :)

    VastaaPoista
  11. Miten noi japanityyliset kynnet on tehty ?? Ne on aivan ihanat <3!

    VastaaPoista
  12. oot ihana! :)
    ei mulla muuta tällä kertaa :Df

    VastaaPoista
  13. Kyllä se maku vaan ajan myötä muuttuu :) nuorempana häpesin kaikkia kynsilakkoja kynsilläni ja perus ranskalainen manikyyri oli ainoa tapa lakata kynnet. Pari kolme vuotta sitten oli kausi, jolloin omistin vain yhden kynsilakan ja sekin oli musta. Jotain goottiaikaa vissiin, kun ranskis tuntui niin älyttömän lapselliselta ja mustat kynnet niin rajuilta.. Enää en välitä oikeastaan kummastakaan lakkaustyylistä ja tekee mieli tehdä yksivärisiä lakkauksia kaikissa mahdollisissa väreissä (paitsi mustassa) :) Vesimarmorointia en ole koskaan kokeillut, sillä miellän sen jotenkin lasten leikkimiseksi. Outoa? :D

    VastaaPoista
  14. siis kyllähän se tyyli muuttuu. tällä hetkellä tykkään värikkäistä lakoista mutta uskon että kun ikää karttuu, alkaa yksinkertaisemmat ja hennommat värit ehkä kiinnostaakkin.

    VastaaPoista
  15. Voi, mulle on käynyt aivan päin vastoin. Joskus vuosia sitten käytin maltillisia ja hillittyjä lakkoja, nyt nelikymppisenä turkoosia, keltaista ja vaikka mustaa:) Muuten olen aika konservatiivinen mutta kynsillä tykkään ilotella, tosin hyvän maun rajoissa.

    VastaaPoista
  16. Minulla on maku muuttunut myös siten, että ensin kynsityyli on ollut varovaisempi ja sitten olen uskaltautunut kokeilemaan rohkeampiakin värejä. Onko tuo ekan kuvan vaaleanpunainen muuten Essien Pop Art Pink? Ihana kiilto!

    Kesäisiä terveisin, "Säännöllinen anonyymi lukija" :-)

    VastaaPoista
  17. Mä en jotenkin oo vielä huomannut mitään kummallista muutosta. Aiemmin lakkasin lähinnä ranskiksilla jos lakkasin. Välissä oli monta vuotta, että mulla oli rakennekynnet joissa sitten oli vaikka millasia koristeluita. Nyt oon varmaan vuoden verran ollut ilman rakennekynsiä ja yrittänyt alkaa hoitamaan kynsiä kunnolla. Aiemmin mun kynnet lohkeili ja liuskottui eli musta niitä oli jotenkin turha lakkailla mitenkään kovin kummosesti, mutta nyt kun ne on huomattavasti paremmassa kunnossa niin jaksaa laittaa :)

    VastaaPoista
  18. Anonyymi: Kiitos :) tässä postaus niistä kynsistä:

    http://charmingnails.blogspot.fi/2011/10/cherry-blossom-nails.html

    strange: Heh, kiitos, niin sinäkin :)

    Kätsy Kissa: Vesimarmorointia en miellä itse lapselliseksi mutta se on niin pirun hankalaa ja jos se ei onnistu niin harmittaa ihan vietävästi :)

    Nunnu: Ja punaiset...ennen en tykännyt punaisista mutta kyllä ne vaan nyt kiinnostavat :)

    Sissi: Heh, mikähän maku mulla on kynsissä sitten 10v päästä? :)

    Säännöllinen anonyymi lukija: Kiitos kun kommentoit, kyllä se on Essien Pop art pink :)

    Miisa: Se on totta että säännöllisellä hoidolla ne kynnet pysyvät kuosissa :)

    VastaaPoista
  19. Oon ite kauan ihastellut nuita japanilais-tyylisiä kynsiä,ihanat! ♥

    VastaaPoista

♥ Thanks For The Comment ♥