perjantai 26. marraskuuta 2010

Paula´s Choice

Tämän päivän postauksen tarkoituksena olisi vähän herättää keskustelua Paula´s Choice tuotteista. Toivoisin että kertoisitte hieman kokemuksia. Itse osaan kertoa vähän kokemuksia, sen tarkemmin en osaa selittää tuotteiden Incejä tai minkäkin ainesosan tarkoitusta. 
Tiedän vain sen että BHA on salisyylihappoa ja kuorii ihoa kemiallisesti huokosia myöten. Sopii rasvaiselle ja epäpuhtaalle iholle. Uskallan kyllä myös suositella kuivemmalle iholle. Olen googlettanut ja kahlannut keskusteluja ja joku kertoi että kuivakaan iho ei ole pahaa tykännyt Paulan tuotteista.



Paula´s choice 1% BHA Acid Lotion 

Emulsiomainen voide. Käytän tätä illalla ennen kosteusvoidetta. Pienentää ihohuokosia ja häivyttää mustapäitä. Ihan orjallisesti joka ilta en tätä muista laittaa mutta kyllä tästä hyötyä on ollut.

Paula's Choice 2% BHA Liquid 

Tämä on melko voimakasta. Yhden käyttökerran jälkeen  ihoni kuivui. En siis uskalla tätä laittaa kuin joka 2.ilta. Paulan kasvoveden jälkeen laitan normaalin kosteusvoiteen. Tämäkin tuote tasoittaa ihoani ja vie mustapäitä mennessään.
Tätä on myös käsittääkseni 1% versio ja Acid lotionia on myös 2%.



Tuotteet eivät ole aiheuttaneet minulle kipeitä ihonalaisia paukamia. Eivät ole myöskään tukkineet ihoani vaikka eivät ole luomua. Päinvastoin, näillä on ollut huomattava vaikutus ihoni kuntoon ja suosittelen kokeilemaan.




Sain kosmetologilta näytteen Ella Baché Creme Intex 2 voiteesta. Mulla oli yksi ihonalainen kipeä paukama poskessa ja hän suositteli siihen tätä voidetta. Tätä voi laittaa yöksi, ei meikin alle koska iho jää valkeaksi ja tämä ei imeydy heti. Kyllä tämä tasoitti paukamaa. Kosme sanoi että jo yhdessä yössä "tappaa" näpyn mutta kyllä se näppy kesti neljättä päivää...O_o

Onko tuo voide oikeasti ostamisen arvoinen, kukaan kokeillut?

11 kommenttia:

  1. Paula's choicen sivuillahan on aakkosellinen INCI-sanasto jossa selitetään ainesosat ja hymiöistä näkee ovatko ne hyviä vai huonoja. :) Voi kyllä olla että olet varmaan huomannut sen jo mutta tässä silti linkkiä: http://www.cosmeticscop.com/cosmetic-ingredient-dictionary/1.aspx
    Itse käytän tuota usein apuna ja melkeinpä aina sitten löytyy vähintään yksi surunaama jonkin tuotteen INCIstä, esim. mint oil ja linalool. Myös Verkkosalongin kosmetiikan Inci-sanastoa olen käyttänyt, suomenkielinen kun on. :)

    VastaaPoista
  2. ostin creme intex 2 :n suurin odotuksin luettuani siitä virven ostolakossa-blogista, mutta loppujen lopuksi voide oli pettymys :|. patit kuolivat ihan yhtä hitaasti kuin ilman voidettakin, lisäksi haju oli mielestäni niin kertakaikkisen kuvottava etten pystynyt käyttämään tuubia loppuun vaan se lensi roskiin. taas yksi hukattu 35€ ( tai jotain sinnepäin )

    VastaaPoista
  3. Paulan postikulut ovat ikävän isot. Käytän itse La Roche Posayn BHA-tuotteita, joita saa nykyisin apteekeista.

    VastaaPoista
  4. Rairuu: Olen mä joskus tuota lukenut mutta en ole niin kiinnostunut Inceistä että jaksan tai ylipäätään ehtisin tutkia niin tarkasti ;) erotan tietyt ainesosat, ne jotka tukkivat ihoani.

    nanna: Ai Virven blogissa on siitä juttua, pitää lukaista :) kyllä se harmittaa heittää kallis voide roskiin, osanottoni :(

    Anonyymi: Niin ne ovat mutta ostaa enemmän kerralla...

    VastaaPoista
  5. Paula's choise oli mulle ihan uutta, kuten myös tää salisyylihappojuttu ylipäätään. Ja kun kerran näppyjen ja mustapäiden kanssa taistelen, niin kaipa sitä voisi kokeilla! tai sitten vaan palata dr. hauschkaan, jota käyttäessäni iho voi niiin hyvin. OOn vaan sellanen hönö, että aina pitää kokeilla jotain uutta ;) madaraa tällä hetkellä käyttelen ja aluksi tuntui eri hyvältä, mutta sitten alkoi iho mennä tukkoon. Voi tosin johtui ihan ilman muuttumisesta, yleensä kun mun iho alkaa kuivua, ilmestyvät myös näpyt. No juu. Salisyylihapot siis kokeiluun! =)

    VastaaPoista
  6. Jees, Virve kirjoitti tuosta Creme Intexistä kun kerroin hänelle, että se on mun poikkiksen luottotuotteita. Mr. Karkkipäivällä voide on siis kyllä toiminut. Haju on tosiaan aika paha, ja johtuu voiteen sisältämästä kalaöljystä.

    Mä olen myös saanut sillä muutaman näpyn tapettua.

    VastaaPoista
  7. käytkö kuinka usein hoidattamassa ihoasi kosmetologilla? missä käyt kosmetologilla?

    VastaaPoista
  8. Heini: Kyllä minäkin tykkään kokeilla kaikkea uutta :) ja hyvin sopivat jätän käyttöön mutta kokeilen niiden rinnalla muita :) harmi kun yöllä pesin meikit ehkä vähän huonosti ja nyt on naama ihan paukamilla. Huoh. Ellen voide heti käyttöön, hyvä testata nyt ;)

    Sanni: Ai minä en haista siinä mitään pahaa ;D
    Mä luin nyt Virven jutun:

    http://ostolakossa.blogspot.com/2009/10/paiva-262-lievaa-aknea.html

    Kokeilen nyt vielä näihin viime yönä tulleisiin näppyihiin. Aika moni kyllä sanoo voiteen toimivan yhdessä yössä, minulla sitä ei ole vielä tapahtunut mutta jospa ensi yönä näpyt kuolisivat.

    Anonyymi: Ennen liian harvoin ( lue, ei ikinä ) mutta nyt löysin kivan ja olen varannut ajat ennakkoon joten on pakko käydä.
    Nyt tehtiin eka timanttihionta ja heti perään ultaäänipuhdistus. Nyt menen keväällä seuraavan kerran.
    En halua kertoa missä käyn kun tuskin asutaan samassa paikassa ;)

    VastaaPoista
  9. Kommentoin vielä lisää Paulan tuotteista joita olen siis käyttänyt ihon tasoittamiseen. Vaikutukset kyllä huomasi melko pian käytön aloituksesta, iho oli tasaisempi eikä mustapäitä ole niin paljoa.

    Ella Bachen voidetta käytän täsmähoitona finneihin, se on vielä testissä mutta mulla se ei auttanut yhdessä yössä.

    VastaaPoista
  10. Hei mä muistan kun oon kokeillut tätä testerin verran joskus ainakin yli viisi vuotta sitten. Mutta en muista yhtää miten toimi silloin. Tosin ihonikin oli silloin hyvin erilainen.
    Hmmm, tekis kyllä mieli taas kokeilla. Katselin, että feeluniquella tämä olisi 29 euron paikkeilla.

    VastaaPoista
  11. ^Ai niitä on sielläkin! Kiitos vinkistä :) käytin tätä viime yönä uusien näppyjen päällä ja nyt se toimi hyvin. Näpyt tasoittuivat selvästi. Taidan kyllä tilata itselle voiteen kunhan testeri loppuu :)

    VastaaPoista

♥ Thanks For The Comment ♥