lauantai 9. tammikuuta 2010

Täydelliset kulmakarvani


Matkalla täydellisiin kulmakarvoihin tutorial! Minulla on kaupan värjäysaineita ja värinä aina musta. En vain ymmärrä miksi mustalla ei tule mustaa vaan tosi haalea. Lisäksi joudun värjäämään joka viikko uudestaan kun väri e-i p-y-s-y. Raivostuttavaa. Miksi luvataan 6 vkon pysyvyys? Tai 45 päivän? Harhaanjohtavaa sanon minä.

Nypin myös kulmat automaattipinseteillä muodon ja meikkauksen helppouksen takia. Ryhdissä olevat kulmat on helppo meikata eikä niitä tarvitse piirtää puolta tuntia aamuisin.

Vasempaan kulmaan on levitetty kestoväri. Oikeassa pari viikkoa sitten värjätty kulmakarva, tosi haalistunut jo ja vaikea meikata.


Laitetaan oikeaankin kestoväriä vanhalla mascaraharjalla.


Nyt on kummassakin ja annan vaikuttaa 15min - 30min, riippuen siitä unohdanko asian vai muistanko kulmissa olevan väriä.


Pesty pois ja tulos on liian vaalea vaikka värin pitäisi olla musta!


Lisää väriä kulmiin, saavat olla taas 30min. vaikutuksessa. Laitoin myös ripsiin ja saa olla saman ajan niissä. Ripsissä en huomaa onko kestoväriä vai ei, kuitenkin ripsiväriä on aina paitsi yöllä.


Lopullinen tulos. Unohdin tosiaan asian ja väri oli 45 min. kulmissa.


Olisipa minulla kauniit, sopivan tuuheat ja nätisti kaartuvat kulmakarvat! Olisin onnellinen :) en tiedä onko osasyynä nyppiminen teinistä asti mutta aikalailla tuollaiset kulmakarvat minulla on ollut aina.

Nyt saa siis kauhistella kulmakarvojani :D

18 kommenttia:

  1. Mulla käy aina toi sama juttu ja se on NIIIN raivostuttavaa! Mulla kulmat on aina ollu tosi vaaleat ja tukka on luonnostaankin ihan tosi tumma. No sen tietää miltä kasvot näyttää, kun on tumma tukka eikä lainkaan väriä kulmissa. Oishan se kiva ettei joka viikko tarttis värjätä :)

    VastaaPoista
  2. En ole ikinä uskaltanut itse värjätä kulmiani, vaan olen käynyt värjäyttämässä. Tummin väri ei siellä kuitenkaan ole musta, vaan sinimusta. Lopetin ripsien värjäyttämisen kokonaan sen tuskallisuuden vuoksi, kunnes ihana uusi kosmetologini kertoi, että se sattuu siksi kun väriä valuu silmiin. Ne voidaan värjätä niin, että istun, jolloin ei pitäis tuskastella. Itse haluaisin oppia vielä kulmien lankaamisen taidon. Videot näyttivät niin yksinkertaiselta, mutta eipä vaan ollut.

    VastaaPoista
  3. mä voisin sanoa just päinvastoin, itelläni on luonnostaan järjettömän paksut kulmakarvat ja niitä saa vähintään kerran päivässä olla nyppimässä :D
    oon kateellinen sulle noista kulmista

    VastaaPoista
  4. Koitappa saada jostain vähän vahvempaa hapetetta. Refectocil on hyvä merkki kestovärjäyksiin ja ammattikäyttöön niillä on aika tujuakin hapetetta. Koita saada sitä jostakin hankittua (=suhteilla) niin ei varmasti tarvitse joka viikko värjätä ja saat takuuvarmasti _mustat_ kulmat!

    VastaaPoista
  5. Ootko kokeillu Dependin kulmien- ja ripsienvärjäyssettiä? Itselläni on sellainen musta ja saa ainakin mustat kulmat ja pysyykin sellaiset 3 viikkoa.

    VastaaPoista
  6. mitä kuvista kahtelin ni luulin eka ettei sulla ole ees mitään noissa kulmissa. kannattaa laittaa sitä väriä sinne ihan kunnolla esim. appelsiinipuikolla ja sitten harjata tolla harjalla et väriä on kaikialla.
    tai sitten kannattaa ihan kokeilla sinimustaa, joillakin on kanssa toi sama ongelma mut kun laittaa sinimustaa niin kulmat on varmasti mustat.

    VastaaPoista
  7. Mä harjaan topsipuikolla ja ripsarin harjalla mutta ei vaan tartu :D

    Dependiä en ole kokeillut, pistetään harkintaan!

    Ei näistä kannata olla kateellinen ;)

    VastaaPoista
  8. Joo ja siis sitä väriä pitää laittaa kunnon kerros siihen päälle, siis ihan oikeasti niin että sitä on sellainen paksu tahna karvojen päällä eikä mikään tollainen ohut liru. Eihän kampaajallakaan tukkaa värjätä mitenkään pienellä värimäärällä, vaan reilulla massalla.

    VastaaPoista
  9. M: Kokeilen seuraavalla kerralla ihan reilulla määrällä :) pitäisiköhän laittaa vielä kelmut päälle kuten kampaaja laittaa hiukset kelmuun aina :D

    VastaaPoista
  10. Mä värjäsin kulmani hiusvärillä silloin kun mulla vielä oli mustat hiukset. Kyllä, tiedän ettei niin "saa" tehdä, mutta en kyllä näe syytä miksi jos ei tunge sitä väriä silmiinsä asti. Laitoin värin siveltimellä sen jälkeen kun olin levittänyt värin tukkaan ja annoin vaikuttaa siihen asti kun menin pesemään tukkavärin pois. Pysyi!

    VastaaPoista
  11. Hehe kaislainen, olenkin aina miettinyt miksi hiusväriä ei muka saisi laittaa kulmiin!

    VastaaPoista
  12. Juu täältä parturi-kampaaja tuli kans vihjaisemaan, että kunnolla massaa! :) Itse käytän RefectoCil-merkkiä (sekä itselle että töissä). Ainakin omaan naamaan saan mustalla tosi tummat kulmat, melkein jo ruskean ja mustan sekoituksellakin.

    Väri kannattaa levittää (jollain vanhalla) luomivärisiveltimellä (kohtuukokoisella) ja tosiaan kunnolla massaa. Ylimääräiset otan heti pois vanupuikolla, jolla saan myös ns. esiin kulmien muodon. Väri (varsinkin tummat) nappaa ihoon kiinni tosi nopsaan. Töissä annan vaikuttaa asiakkaalla 10min, kotona olen joskus keikkunut värit kulmissa jopa tunnin..!

    Eivät ne kestä 4 viikkoa (mitä yleensä aina luvataan), mutta kyllä mä ainakin noin 2-3vko pärjään. Kokeilepa näillä! :)(:

    VastaaPoista
  13. Kiitos Martina, kokeilen seuraavan kerran laittaa kunnolla massaa :) kiitos vinkeistä!

    VastaaPoista
  14. Kampaajana minäkin meinasin tulla vinkkiä heittämään, mutta olitkin jo samat neuvot saanut.
    Tosta Refectocilistä huomauttaisin sen verran, että kampaajien käytössä oleva väri itsessään on eri vahvuista, kuin kaupassa myytävät. Hapete on mun mielestä samaa. Siihen kelpaa myös apteekista ostettu 3% vetyperoksidi.

    Eli paljon enempi massaa ja pidennä vaikutusaikaa...

    Sulla on ihana blogi ja on kiva käydä aina silloin tällöin poimimassa vinkkejä :)

    VastaaPoista
  15. Ihan paksu kerros sitä massaa, silleen että näyttää pizza enricolta :D Ite tykkään laittaa (töissä asiakkaille ja itselle kotona) appelsiinipuutikulla ja sitten topsipuikolla ylimääräiset reunoilta pois että saa oikean muodon kulmiin.

    VastaaPoista
  16. Okei, pitää Pizzamiehenä heilua viikonloppuna :P

    VastaaPoista
  17. Mä olen onnellinen että mulla on luonnostaan tummanruskeat kulmat, jotka on vielä luonnostaan tuollaiset "siiven" muotoiset. Mun ei tarvii muutakun 2 kertaa viikossa ne siistiä (parit tyngät jne) ja ennen kouluunlähtöä harjaan ne (vaikka ei periaatteessa ees tarvisi....)

    Mä olen nyt 16 vuotias, ja vastikään oon vasta hoksannut olevani onnekas kulmieni suhteen. ^^

    VastaaPoista
  18. ^OOO olet tosi onnekas! Mä värjäsin viikko sitten, nyt väri on ihan kulunut ja taas pitäisi värjätä. Aaarrgghh!! Ja väri ei tartu kun näin ohuisiin sitä ei saa Pizza Enricon tyyliin :(

    VastaaPoista

♥ Thanks For The Comment ♥