sunnuntai 28. joulukuuta 2014

Born To Bio Risiiniöljy

Born To Bio on ollut minulle vähän tuntematon sarja luonnonkosmetiikan maailmassa. Mulla on yksi suihkugeeli ja Prismassa olen nähnyt näitä myytävän ja ihan edulliseen hintaan vieläpä. Born To Biolla on valikoimissa vartalotuotteita, ei ollenkaan kosmetiikkaa ( meikkejä tai kynsilakkoja ).

Born To Bion ihoöljyihin tuli neljä uutuutta. Risiini-, Helokki-, Babassu- ja Sanca Inchi öljy. Öljyt ovat 100% luomulaatuisia ja sisältävät runsaasti vitamiineja.


  Minulla on esittelyssä Risiiniöljy joka soveltuu kynsille, ripsille ja hiuksille. Risiiniöljy edistää ripsien ja hiusten kasvua vahvistaen niitä. Kynsille öljy antaa kosteutusta joka on näin talvella ihan ehdoton juttu. Risiinöljyä voidaan käyttää silmämeikin poistamiseen. Se myös lievittää ärtynyttä ihoa ja kutinaa sekä elvyttää rohtuneita huulia.

Testailen mielelläni erilaisia kynsiöljyjä koska olen niiden suurkuluttaja. Born To Bion Risiiniöljy eroaa muista öljyistä koostumuksellaan. Se on paksumpaa ja geelimäisempää. Epäilin alussa pumppupulloa ja pelkäsin öljyn olevan luirua, se nimittäin ruikkisi miten sattuu ja valuisi pitkin pulloa. Tätähän ei siisteysfriikki voi sietää ;) mutta tämä ei sottaa, pumppu toimii tosi hyvin ja tätä saa pumpattua joka paikkaa sotkematta.

Olen hieronut risiiniöljyä paljaisiin kynsiin, laittanut lisäksi käsivoidetta ja puuvillahanskat käteen. Tämä öljy on paksua ja imeytyy aika pitkään ellei sitten laita tosi vähän. Olenkin tykännyt pitää tätä pulloa yöpöydällä josta sitä tulee laitettua yötä vasten. Sipaisen myös vähän meikinpoiston jälkeen ripsiini toivoen ripsieni vahvistuvat ja kasvavan edes vähän näkyviin ;) en ole huomannut ärsytystä silmien lähellä, tosin laitan tätä aika varovasti sormella hivellen. Enkä laita silmiä heti kiinni.

Jos sinulla on kynsilakkaa, öljyä voi laittaa kynnen alapuolelle, sieltä se vasta imeytyykin hyvin kosteuttamaan kynsiä. Jos sinulla on kuivat, liuskoittuvat ja lohkeilevat kynnet etenkin talvella, kokeile Risiiniöljyä! Saatat päästä pelkällä öljyllä eroon liuskoittumisesta. Tietenkin rinnalla pitää käyttää aluslakkaa mutta kynsiöljy on hyväkuntoisten kynsien salainen ase.

Itseä kiinnostaisi Ruusunmarjaöljy joka sisältää antioksidantteja, a-vitamiinia ja hyödyllisiä rasvahappoja. Se olisi varmasti hyvä kosteuttamaan pintakuivaa ihoani ja ennaltaehkäisisi ryppyjä! Babassuöljy kuulostaa myös hyvältä epäpuhtaalle, rasvoittuvalle ja tulehtuneelle iholle, se pehmentää, silottaa ja viilentää ihoa.
Helokkiöljy voisi olla koko perheen öljy koska se sopii erityisen hyvin kuivalle, hilseilevälle ja punoittavalle iholle sillä se ehkäisee ihon tulehdusta ja kutinaa. Erinomainen öljy ihottumien ja atooppisen ihon hoitoon. En ole tiennyt itsekään miten paljon erilaisia öljyjä on! Hinnat näissä liikkuvat 8,80 e- 20,10 e välillä.

Ruohonjuuresta löytyy paras valikoima Born To Bion luomuöljyjä. Tästä löydät kaikki suomen Born To Bion jälleenmyyjät esim. täällä sarjaa löytyy ihan Prismasta. Voit myös ostaa Born To Bio tuotteita Hyvinvoinnin tavaralosta mutta siellä ei ole ainakaan vielä näitä neljää uutta öljyä.

Olettehan muistaneet käyttää kynsiöljyjä? Ovatko Born To Bio tuotteet tuttuja ja oletko jopa kokeillut näitä öljyjä?

Hyvinvoinnin tavaratalon linkki on mainoslinkki, muut linkit ihan normaaleja.

16 kommenttia:

  1. Tunnustan, olen öljyjen suurkuluttaja. Jokaisella pöydällä on purnukka kynsiöljyä. Tämä voisi olla hyvä paksuutensa takia yöksi. Yöthän vietän tietysti hanskat kädessä rasvoja muhitellen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin muhitan illalla öljyjä. Joskus laitan yöksi mutta jossain vaiheessa olen ne hanskat aina viskellyt jonnekin ;D tämä on hyvä öljy yöksi koska on niin paksua. Eilenkin muhitin tätä, en katsonut kelloa mutta meni pitkään ennenkuin oli niin imeytynyt että uskalsi laittaa aluslakkaa.

      Poista
  2. Mulla on Born to bion arcan öljyä jota laitan tukkaan pesun jälkeen, tykkään paljon. Risiiniöljyä on muulta merkiltä , laitan ennen shampoo-pesua ja ripsiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Silloin kun oli pitkä tukka niin käytin paljon öljyjä. Mutta en ole nyt tässä lyhyessä tukassa niin välittänyt, lähmää niin helposti ja toisaalta latvat ovat niin hyvässä kunnossa etteivät tarvitse öljyä.
      Öljyt on monikäyttöisiä ja mulle ihan must juttu kuivilla käsillä ja kynsillä :)

      Poista
  3. Täällä yksi himoöljyilijä! :D Kynsiä en harmi vain muista öljytä niin usein kuin olisi tarvis, jotenkin unohdan sen ja ei ihme että nyt on liuskoittuneet nysäkynnet :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se pitää ottaa tavaksi :) ja öljypullo voi olla aina näkyvillä ja vaikka yöpöydällä niin tulee sitten laitettua :)

      Poista
  4. Taitaa mennä ostoslistalle. Kynsiöljy alkaa olla lopussa ja uusi tulossa jostain maailman ääristä, olen ollut kova heittelemään mun öljypulloa, puoli pulloa meni tuolille ja melkeen toinen puoli eilen lattialle... mämmikoura :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei :D öljy on vielä niin inhottavaa siivota! Tämä pullo ei muuten valskaa eikä valu koska on pumppupullo ;)

      Poista
  5. Born to bion tuotteet ei oo mulle tuttuja ollenkaan. Oon tutkaillu niitä paljon, mutta jostain syystä on kuitenkin jääny ostamatat vielä. Käytän kynsiöljyjä tai vaihtoehtosesti Oriflamen tender carea, joka ajaa saman asian, vaikka ei öljy olekaan.

    Mä en pysty käyttämään risiiniöljyä, saan siitä allergiaoireita, mutta ainakin tämän postauksen myötä tajuan miksi sitä ängetään ripsareihin ja huulituotteisiin niin usein. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sopiiko sulle joku toinen Born To Bion öljy paremmin?
      Minä toivon kovasti että tämä vaikuttaisi ripsiini koska mulla on niin onnettomat nysäripset :/

      Poista
    2. Mä luulen, että ruusunmarjaöljy vois sopia aika hyvin. :)

      Toivottavasti tuolla ois vaikutusta sulle! Kerro ihmeessä sitten tuloksia blogin puolella, kunhan oot testaillu tarpeeks pitkään. :)

      Poista
    3. Kyllä kerron! Mulla on niin nysäripset että pienenkin kasvun ja vahvistumisen huomaa :)

      Poista
  6. Mä käytän tuota ripsiin. Mulla pumppu oli rikki, mutta eipä tuo pahemmin haittaa kun joudun pumpulipuikkoon sitä kuitenkin ottamaan, että saan ripsien tyveen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vanupuikko on kyllä hyvä idea, kiitos! Minä vain sormin aina hivelen :)

      Poista
  7. Multa löytyy kaapista saman merkin argania, mutta en ole ehtinyt vielä kokeilemaan sitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Argan onkin todella monikäyttöinen öljy, itsellä on vessan kaapissa ja sekoitan yleensä kasvorasvan sekaan :)

      Poista

♥ Thanks For The Comment ♥