perjantai 4. lokakuuta 2013

Arvostelussa Mavala Scientifique

Ostin Mavalan kynnenkovettajan nimeltään Scientifique. Ihan vain siksi koska mielenkiintoni heräsi kyseistä tuotetta kohtaan. Halusin nähdä saako sillä tosiaan liuskoittumat pois kynsistä. Olisi ihan kiva kun talvea vasten kynnet olisivat kovassa kunnossa.


Tätä löytyy kyllä melkeinpä joka paikasta ja alle 10 e tämä maksoi. Tätä sivellään pieni määrä pelkästään kynsien kärkeen 1 - 2 kertaa viikossa ennen varsinaista lakkausta. Kun haluttu tulos on saavutettu, käyttöä jatketaan kerran viikossa joka toinen viikko.
Otin tavoitteeksi laittaa tätä sunnuntaisin ja joku päivä viikolla. Tarkemmat käyttöohjeet löytyvät pakkauksesta, otin myös kaupasta mukaan Mavalan esitteitä. 



Jos sinulla on tosi kovat kynnet niin muistathan että tälläinen tehokas tuote liikaa käytettynä saattaa kovettaa kynttä liiaksi ja silloin ne satavarmasti suorastaan napsahtavat poikki!



Tässä kynnet ennen. Mavalan käytön aloittaessa minulla oli Poshen pullo loppumaisillaan, käytin sitä n.viikon ajan Mavalan kanssa. Kuva otettu Elokuun alussa.

Liuskoittumia oikean käden peukalossa, etusormessa ja keskisormessa.


Vasemmassa kädessä liuskoittumaa pahiten keskisormessa ja vähän peukalossa.


Elokuun puoliväli. Kynnet ovat kasvaneet hurjasti, liuskoittumaa edelleen etusormessa ja keskarissa. Olen laittanut Mavalaa kynsienlakkauksen yhteydessä keskiviikkoisin ja sunnuntaisin. Tarkkaa, tarkkaa ;)

Elokuun loppu. Vasemman peukalon liuskoittuma pahentunut ja oikean käden keskarissa syvä pitkittäinen halkeama. *tässä kohti voimakkaat kirosanat*. En tiedä olenko lyönyt tuon keskarin johonkin mutta on sellainen että taipuu kesken päivän ja halkeama tulee esille. On vielä niin syvällä että menee viikkoja kasvatella tätä pois. Mietin että rupeanko käyttämään Mavalaa kerran viikossa. Tuliko kynsistä nyt liian kovat, kuivattaako Scientifique kynttä? Ollapa selvännäkijä. 

Miksi tämä ei voi toimia kuten luvataan...tämä on juuri niitä hetkiä kun tekisi mieli heittää Sqientifique pitkin seiniä, leikata kynnet lyhyeksi ja lopettaa koko kynsiharrastus. 
Mietin miksi murehdin yhtä kynttä ja varjelen sitä entistä enemmän. Toivon että auttaisi!

Lokakuun alku. En osaa sanoa Sqientifuquesta juuta enkä jaata. En tiedä toimiiko. Ehkä. Parempaa olisin jotenkin odottanut kun niin moni kehuu...mutta kertokaas te jos teillä on tästä kokemusta :) mä en nyt tiedä, tuskin ostan Mavalan tuotteita jatkossa kun tämä ei tuntunut toimivan. Vasemman käden keskarissa koko kynnen kärjen mittainen halkeama, varmaan napsuu koko kynsi poikki kylmien ilmojen tullessa...

Tällä hetkellä käytössä Sechen aluslakkoja joista tulossa arvostelua.

28 kommenttia:

  1. Itselläni on kyseinen tuote ollut jo jonkin aikaa, käytin sitä koska halusin juurikin tuon liuskottumisen pois, kyllähän ne kynnet siitä sitten tuli vahvemmiksi mutta mulla kävi just niin et kynnet meni liian koviksi josta seuraa se että kun lyö kynnen johonkin niin se on heti poikki. En suosittele. Sitten lopetin kynnenkovettajan käytön ja etsin netistä erilaisia kynsihoitoja ja löysin sellaisen reseptin joka kuuluu näin : ota purkki, laita sinne 1rkl merisuolaa ja 1rkl oliiviöljyä, sekä kädenlämpöistä vettä, liota kynsiä siellä n. 15 min. Tämä on toiminut minulla yllättävän hyvin ja tätä olen käyttänyt jo vuoden päivät. Suosittelen. Sillä olen saanut liuakottumat pois ja kynnet ovat joustavat, ei liian kovat. kannattaa kokeilla ! - noora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hyvästä vinkistä! Olen nyt öljynnyt joka päivä Kalaharin öljyllä, öljyäminen on parasta hoitoa :)

      Poista
  2. Mä oon käyttäny scientifiqueta säännöllisen epäsäännöllisesti joko kerran viikossa tai kerran kuukaudessa, ja mulla ainakin toiminut hyvin :) Ehkä se onkin juuri sen epäsäännöllisyyden ansiota :D

    VastaaPoista
  3. Oma kokemukseni Mavalan tuotteista on, että ne on tosi heikkolaatuisia muutenkin. En ole tätä kyseistä tuotetta kokeillut enkä taida sinun kokemuksesi jälkeen kokeillakaan. Omat kynteni liuskottuvat tosi helposti ja sen takia niiden pitäminen pitkinä on mahdotonta.

    Pitää varmaan vaan jatkaa öljyämistä ahkerammin, jos se oikeasti auttaisi. Olen itse tehnyt sellaisia käsihoitoja, että olen liottanut kynsiä oliiviöljyssä (hieman lämmitetty tuntuu mukavalta) sen n. 15 minuuttia ja sen jälkeen sekoittanut joukkoon sokeria ja kuorinut kädet ja kynsinauhat sillä. Pitäisi vaan ehtiä tekemään näin useammin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Öljyäminen kannataa tehdä joka päivä. Jos ei noin pidemmällä kaavalla niin telkkaria katsellessa sipaista vähän öljyä kynästä tms.
      Jep, en ole kyllä ikinä Mavalalta törmännyt yhteenkään hyvään tuotteeseen...

      Poista
  4. En ole oikein koskaan pitänyt Mavalasta merkkinä, sillä mun mielestä lakat ovat kalliita laatuunsa nähden ja pullo huono. Silti ostin tämän Scientifiquen kun sitä oltiin niin kovin kehuttu, vaikka aluksi en oikein lämmennyt sille että se sisältää formaldehydia. Nyt olen muutaman kuukauden käyttänyt Scientifiqueta 1-2 kertaa viikossa ja eron kyllä huomaa, itselläni on liuskoittuminen vähentynyt todella :) Silti etsisin mielummin vaihtoehdon joka ei sisällä formaldehydia, mutta ainakin tämän pullon käytän nyt loppuun..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Formaldehydi on nimenomaan se ainesosa joka vahvistaa kynsilevyjen kemiallisia sidoksia, eli sellaista toimivaa tuotetta joka ei sisällä formaldehydiä saattaa olla aika vaikea löytää...

      Poista
    2. Tuli tähän mieleen että Poshen aluslakassa ei ole Formaldehydiä ja se toimi minulla loistavasti :)

      Poista
  5. Minullakaan tuo ei toiminut, etusormen kynsi on aivan kamalassa kunnossa ollut jo vuoden päivät :( Töissä yksinkertaisesti se vaan joutuu liian kovalle koetukselle, eikä pääse koskaan kunnolla parantumaan. Tuo Mavala taas teki todellakin kynnet liian koviksi ja kuiviksi, vaikka kuinka öljyää ja rasvaa niin ei auta. En siis koske tuohon enää!! Nyt olen alkanut käyttää tuota Poshea ja siihen olen kyllä ollut tyytyväinen, se on vähentänyt liuskottumista muissa kynsissä :)
    Täytyy kyllä koittaa tuota Nooran reseptiä, ei siitä ainakaan haittaa voi olla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei varmasti ole haittaa! Mun tekisi mieli ostaa taas Poshea...taidan pitää taukoa Mavalasta kun siitä ei hyötyäkään ole..

      Poista
  6. Mulla tämä toimii ihan parhaiten max kerran viikossa käytettynä, 2krt saisi kynnet katkemaan höyhenenkin kosketuksesta... :D Tämä kovettaa mulla kynsiä, mutta ei se nyt liuskottumia, ainakaan pahoja hirveesti hoida :/ Jos unohdan läträtä kynsiöljyn kanssa joka ilta, kynnet katkeavat ihan varmasti, jos tätä on tullut sudittua kynsille. Riittoisaa tavaraa ainakin, mulla on vielä se vanhanmallinen pullo ja varmaan puolet käyttämättä... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta nyt tuntuu että tämä kovetti liikaa eli sai vaan aikaan katkeamista ja pahempia liuskoittumia :(

      Poista
  7. Mä olen tehnyt sellaisen "periaatepäätöksen", että mavalan tuotteisiin en enää koske! Olkoot hyviä tai huonoja tai mitä vaan, mutta mulla ei pidä hermo niiden pullojen kanssa! Ne on liian pieniä. Tiedän, että joku arvostaa pientä kokoa juuri sen vuoksi, että lakka tulee käytettyä. Mutta mun mielestä niillä on äärimmäisen rasittava lakata. Korkki / suti on liian pieni ja huono käsitellä, eikä vajaasta pikkupullosta enää saa lakkaa ulos siististi. VIhaan! Tai ehkä mä vaan itse olen kömpelö...
    -Tiia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et ole kömpelö, se pullon koko ja suti ei toimi...korkki on liian pienija aina lipeää käsistä!

      Poista
  8. Mulla teki saman, kynnet liuskottui ja kun alko käyttää tota niin ne vaan napsu poikki..

    VastaaPoista
  9. Jos nuo kuvat ovat sun lähtötilanne niin sun kynnet oli kyllä jo alkunalkujaan todella hyvässä kunnossa! En yhtään ihmettele että kahdesti viikossa tämän käyttäminen on saanut sun kynnet liian kovaksi. Scientifique ei myöskään pysty liittämään jo liuskottuneita kohtia takaisin kynteen kiinni, ainoastaan vahvistamaan sitä "tervettä" kohtaa kynnessä ettei se lähtisi liuskoittumaan.

    Itselläni oli ennen tämän käyttämistä todella haperot kynnet, kynsistä liuskottui irti isoja palasia. Jo parin viikon kuurimittainen scientifiquen käyttö toi huomattavan avun. En tajunnut lopettaa siihen, eli myös minä jouduin hetkellisesti kokemaan tuon liian kovien kynsien katkeilun. Sen jälkeen olen ottanut tavaksi käyttää tätä kerran tai kaksi kuussa, ei tule liuskoittumia eikä kynsistä tule liian vahvoja.

    Minusta siis ainakin scientifique on aivan loistava tuote :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä ne näyttää hyvältä mutta kyllä ne liuskoittumat oli vähän ilkeitä. Uskon että kynnet meni liian koviksi, olen kyllä taas yhden kokemukset viisaampi. Tuntuu vaan että jos en olisi ikinä tätä alkanut käyttämään niin kynnet eivät olisi nyt näin huonossa kunnossa, molemmissa koko kynnen meneviä syviä rantuja, jos olen ilman lakkaa niin varmasti menevät poikki.
      Olisin halunnut tästä tykätä kyllä mutta...

      Poista
  10. Mavalan aikalailla kaikki tuotteet olen todennut aika turhiksi, pikakuivattajaa, lakanohentajaa ja aluslakkoja olen kokeillut, kuivattaja ei tee muuta kuin tahmaa lakkapinnan, ohentajaa tarvitsee vain vähän kuyivuneeseen lakkaan 30 tippaa ja aluslakka värjää kynnet...
    En ole näiden jälkeen enää itse ostanutkaan.
    Itsellä on käytössä ihan OPIn Start To Finish base & top coat, koska olen todennut sen auttavan kynsiäni - ei värjää, pitää lakkaukset paikoillaan ja on tuntunut jopa pitävän kynteni paremmassa kunnossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus vuosia sitten käytin OPI Nail Envyä joka toimi hyvin :) pitäisköhän tehdä joku aluslakka tilaus ja ottaa erilaisia testiin...

      Poista
  11. Minulta meni oikean käden keskisormen kynsi rikki juuri samaisena päivänä, kun olet postannut tämän postauksen. About 1,5 vuoteen... ei, kun hetkinen... jos rakennekynsi aikaa ei lasketa, niin viimeksi näin on käynyt lähes 2,5 vuotta sitten. :( Harmittaa, kun yksi kynsi on aivan nysä ja eri mallinen. Minulla, kun muissa sormissa on teräväkärkinen muoto ja tuo yksi on lyhyt ja tasainen. Byääää!!! Ko. kynnessä oli pitkään ollut syvälle ulottuva liuskottuma, joita ei ole enää ollut Poshen käyttämisen jälkeen. Nyt ei vaan Poshé pystynyt pidempään pitämään liuskottumaa kasassa, vaan perjantaina teatterilla näyttelijöille peruukkeja laittaessa huomasin, että nyt se kynsi sitten hajosi. Tässä nyt sitten kasvatellaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, toivottavasti se kasvaa äkkiä takaisin! Poshe on kyllä hyvä aluslakka, edelleen tässä tilaamista suunnittelen...

      Poista
  12. Ostin tänään tämän kyseisen scientifiquen:D Laitoin nyt ensimmäistä kertaa ja rupesin samalla etsimään arvosteluja tuotteesta, sillä en ollut kovin varma auttaako. No tätä arvostelua lukiessa tuntuu että oisi sama lopettaa tuotteen kokeileminen. Kaupassa näkyi olevan saman tyylistä tuotetta mutta eri merkkistä päädyin scientifiqueen ja nyt mietityttää oisko se toinen parempi:D vai onkohan niin ettei kovettaminen ole paras vaihtoehto kynsien hoitoon. Öljyjä siis ostamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullahan oli se ongelma tämän kanssa että käytin liikaa. Jos sulla on liuskoittumia niin käytä vaan silloin tällöin. Minusta kerran viikossa alkuun on sopiva, riippuen kynsien kunnosta. Mutta öljyäminen, sitä suosittelen tekemään ainakin kerran päivässä :) ja hyvä aluslakka, aina moitteeton lakkaus eikä kynsillä saa ropeltaa mitään :)

      Poista
  13. Onkohan kellään kokemusta kynsiöljystä nimeltä Arnica Essentiel tämä on joku todella vanha purkki sain tutuilta ja mietin että onkohan hyvä. merkki taitaa olla Yves Rocher ei oikeen ota selvää mutta niin päättelin:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos se ei ole pilalle mennyttä, että on aika tuoretta niin kyllä se varmasti on hyvä öljy kynsille :)

      Poista

♥ Thanks For The Comment ♥