sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

Himohamstraajan päiväkirja

Tiedän että teitä mietityttää yksi asia. Jotkut sitä kyselevät ja eräs lukijani toivoi aiheesta ihan postausta. Tätä aihetta on käsitelty monessa blogissa jossa listataan sama kuukausittain mutta nyt minäkin teen asiasta postauksen.

Eli paljonko tuhlasin kuukaudessa kosmetiikkaan? 

Kosmetiikkaan lasken kaikki meikit, kynsijutut, hiustuotteet yms. Olen tuhlannut ihan omia rahojani, täällä ei isi maksa. Eikä poikaystävä anna senttiäkään meikkeihin.

Pidin päiväkirjaa kuukauden ajan ja listasin tähän kaikki ostamani tuotteet.

Everyday Minerals meikkipohja + puuteri 30 e

Dior Extase ripsari 15 e

Kynsikoristeita 24 e

Pirkka kynsilakanpoistoaine 1,90 e

Gosh huulipuna 9,90 e

Meikkivoidesienet 3,60 e

Dior Cannage 55 e

My Beauty Diary naamioita 44 e

Kampaaja 90 e

IsaDoran huulipuna 13 e 

Nail de Royale tilaus n. 40 e

MAC Wonder womanit 156 e

XZ Shampoo n.3 e

MAC tyhjä paletti 4 e

Guerlain poskipuna 10 e

Ja niistähän tulee sellainen summa kuin 409,40 e ilman kampaajaa. Kuulostaa paljolta.
Onko se paljon?
Mutta toisaalta; en osta vaatteita kuin hyvin harvoin, en käy baareissa enkä juo edes kuukausittain, en käy paljoa ulkona syömässä enkä elokuvissa tms. 
Tämän kuun tekee suureksi MAC ostokset joita ei ole todellakaan noin suuressa määrin kuin n.3 kertaa vuodessa kun sattuu tälläinen hienompi kokoelma. Muuten en osaa selittää. Osa tarpeeseen ja osa keräilymielessä.

Paljonko teillä menee kuukaudessa rahaa kosmetiikkaan? Oletteko himohamstraajia vai ns.normaaleita kuluttajia?


 Nail de Royalesta tilatut lakat: Zoya Robyn, Gemma, Ivanka ja Dannii. Essie Coat azure ja China glaze Cracked concrete.

40 kommenttia:

  1. I really want to try Zoya. Those colours look beautiful!
    http://overthetaupebeauty.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. En miellä olevani himohamstraaja, mutta käytän todennäköisesti kosmetiikkaa paljon enemmän kuin "normaalit" ihmiset. Kolmisen sataa menee varmaan aika helposti, mutta en ole ikinä pitänyt päiväkirjaa. Voisi kyllä, mutta en tiedä uskallanko.

    VastaaPoista
  3. Olisin todellakin himohamstraaja, jos vain löytyisi enemmän rahaa! 15- vuotiaana en voi satsata niin paljon meikkeihin, jos haluan pysyä varoissani ;D Siispä säästän yleensä ulkomaanmatkoja varten, joilla sitten ostan enemmän kalliimpia merkkejä :)

    VastaaPoista
  4. Olen Minna ja olen hamstraaja kaiken mahdollisen suhteen... *on kuin AA-kerholainen* :D

    Oon käyttänyt aivan tasan samaa perustelua kuin sinä! :D Olen samoilla linjoilla siis. Toiset vetäsee baarissa kurkusta alas yhden illan aikana saman summan, kun mitä itse käytän kuukaudessa hamstrauksiin. Olen ennen vanhaa ollu paljonkin baareissa ja hitto miten mulla menikin aina rahaa! About 100 euroa meni yhdessä illassa ihan helposti.

    Olen sitä mieltä, että jokainen käyttäköön rahaansa mihin haluaa. Jos joku tuhlaa rahansa vaatteisiin, niin tuhlatkoon. Jos joku meikkeihin, niin mitä pahaa siinä on? Joku tuhlaa baareiluun ja joku liikuntaharrastuksiinsa... mutta tuhlatkoon. Ei se minulta ole pois. :)

    Nyt minulla ei mene niin hirveästi rahaa meikkeihin, mutta suhteessa menee. Koska olen hoitovapaalla ja opiskelen oma kustanteisesti, niin mulla menee sellainen 100-300 euroa kuussa meikkeihin ja yms. Ostoksista riippuen. Jos olisin töissä, niin summa olisi suurempi. :D

    VastaaPoista
  5. Jos normaalia on se, että ostaa vain silloin kun jotain tarvitsee, taidan olla tosi kaukana siitä. :-) En uskalla laskea, mutta veikkaisin, että kuukaudessa menee satanen tai pari kuusta riippuen. Ja siihen sitten kampaajat ja ripsihuollot päälle.

    VastaaPoista
  6. onhan tuo aika hurjan kuuloinen summa kun vertaan sitä omaan tilanteeseeni tällä hetkellä ...

    (näin opiskelijana minun kokonaiskuukausituloni ovat n.320€..... :DD )

    VastaaPoista
  7. mä käytän ehkä vuodessa tuon 400 kosmetiikkaan, jos sitäkään, on vaan niin paljon jo kaikkea etten tunne enää tarvetta hamstrata mitään. Ja toisaalta olen myös niin pihi etten raaski tuhlata kosmetiikkaan, kun se on Suomessa melkos kallista. Dioritkin olen tilannut ulkomailta..

    VastaaPoista
  8. Mun mielestä toi summa ei kuulosta kauheen pahalta. Käyttäähän jotkut viinaan, vaatteisiin jne. samanlaisia summia. Siä vaan satut pitämään kosmetiikasta. :)

    Mulla taitaa mennä 50€ kosmetiikkaan kuussa, välillä ennemmän. Mukaan ei lasketa kampaaja- ja ihonpuhdistuskäyntejä.

    VastaaPoista
  9. Noh. En meikkaa paljon, joten meikkeihin ei kulu juurikaan mitään. Ja kun ajattelee, sullakin noi suurin osa meikeistä kyllä kestää ainakin seuraavan kuukauden. Minäkin olen alle 15e, eikä ole vielä töitä, joten aika rajallista on tuo rahan käyttö. ;)

    VastaaPoista
  10. Ehkä munkin pitäisi pitää kirjaa. Tässä kuussa olisi mennyt normaalia enemmän tuon Englannin matkan takia ja sieltä ostan enemmän kuin mitä ostaisin Suomesta. Kuitenkin luultavasti selviän jollain 100-200 eurolla kuukaudessa. Paha tapa on ostaa sieltä sun täältä ja varsinkin jostain nettikaupoista. Eilenkin tilasin NYXin Milk-kynän tuosta vain kun tuli taas mieleen että sekin pitäisi hankkia. Klik - ja se on tulossa mulle :P

    VastaaPoista
  11. Olen ihan hulluna kosmetiikkaan vaikka en todellakaan voi noin paljoa tuhlata kun tämän ikäisenä (13w) tienaan (viikkorahoina ym.) noin paljon ehkä vuodessa -.-"

    VastaaPoista
  12. Kauhiasti riippuu kuukaudesta, hyvinkin menee neljä viikkoa ilman minkäänlaista kosmetiikkaostosta. Sitten tuhlaankin muihin intohimoihini-dvd:t ja levyt. Ja laukut, kengät ja vaatteet. Kirjat.

    VastaaPoista
  13. En erityisesti hamstraa kosmetiikkaa, paitsi kynsilakkoja tulee kyllä aika useesti hommattua. Kuukaudessa menee lakkoihin ehkä keskimäärin 3-20 euroa Tykkään enemmän käyttää rahojani musiikkiin, kirjoihin, bändivaatteisiin tms.

    VastaaPoista
  14. Oho aika paljon maksaa :--D toivoisin muuten sellaista postausta että kun olet tilaillu kynsitarvikkeita kaikista eri paikoista, niin kertoisit siinä että kuinka kauan eri tilauksilla kestää tulla ja muutenkin maksutavoista yms. ? :)

    VastaaPoista
  15. Kosmetiikkaan ei mene hirveästi. Mutta kokonaissumma shoppailuissa kuukautta kohden on kyllä aina aika reilu. Tietysti asiaan vaikuttaa se, että perheessä on kaksi lasta, joiden vaatteet jää pieniksi. Kosmetiikkaan menee varmaan 20-100€ kuussa. Välillä menee enemmänkin.

    VastaaPoista
  16. Mulla menee suunnilleen saman verran, veikkaisin että kuukaudesta riippuen jotain 200-600 euron väliltä, normikuukausi lienee sellainen nelisensataa. Ja mulla on ihan tasan samat perustelut, ostan vaatteita ja käytän alkoholia vain harvoin yms. Ei se ole harrastus jos siihen ei mene kaikki rahat, eikö niin? :p

    VastaaPoista
  17. Mun mielestäni - olen nyt inhorehellinen - tuo summa on ihan järjettömän suuri upotettavaksi kosmetiikkaan yhden kuukauden aikana. MUTTA ne ovat sinun rahojasi, ja sinulla on oikeus käyttää ne siihen mihin haluat :D Jokainen katsoo asioita omasta näkökulmastaan, ja tämmöiselle jonka kuukauden tulot (vanhempainraha + lapsilisät) jäävät alle 800 euron, tuo on ihan älytön summa :) Mutta totisesti ne voisi käyttää typerämminkin (tupakkaan, alkoholiin jne.)

    Kynsilakkojen hamstraamisen ymmärrän ihan mainiosti, kun itselläkin kaapin hyllyt niitä notkuvat, mutta se mitä en kauhean hyvin tajua on esim. luomivärit.. tämmöisestä maallikosta, joka ei niitä käytä, tuntuu helposti että ei kai niitä mitenkään voi olla niin paljon erilaisia sävyjä, että niitä paletteja kannattaa olla varastossa hirmuisia määriä... kun eihän siitä luomelta edes erotu niin selkeästi ne pienet sävyerot? Tai no mistäs minä tiedän. Mutta en siis tarkoita missään nimessä olla ilkeä tai mitään, kunhan pohdiskelen. Kun itse rahansa ansaitsee, ne saa minusta käyttää ihan mihin vaan :D

    VastaaPoista
  18. Minä innostuin kosmetiikasta varmaan näiden blogien takia, ja homma meinasi alkaa karata käsistä, mutta sitten tein itselleni listan tuotteista, mitkä pitää käyttää loppuun ennen kuin saan ostaa uutta. Tosin lakko on voimassa vain Suomen rajojen sisäpuolella *köh*, eli tuossa lahden takana meni justiinsa satanen. Mutta nyt mulla alkaa olla jo niin hirveästi kaikkea, etten enää niin hyvin osaa perustella itselleni uusia ostoksia. Kosmetiikkahan ei loputtomiin säily kuitenkaan. Mutta lakon jälkeen pitäisi varmaan alkaa pitää kirjaa ostoksista.

    VastaaPoista
  19. Jenny and Kaylie: :)

    .Nekku.: En minäkään normaalisti pidä mutta koska tätä juttua toivottiin niin nyt tämän kerran...

    Mirssiina: Eipä mullakaan nuorempana ollut vara. Nyt kaikki otetaan takas kun on töissä ;)

    Minna: Niinpä, jokaisen oma asiahan se on :) käytän myös rahaa omaan hyvinvointiin liikunnan muodossa sekä tietty omaan asuntoon :)

    Sara: Varmaan ihan normaalit ihmiset ei tätä blogia edes lue ;D

    Anonyymi: Myös minulla on sama tilanne joskus ollut ja silloin pystyin ostamaan vain pakolliset ja ne eivät olleet kosmetiikkaa ( kuin vähän vaan ).

    Ruu: Yleensäkin eläminen on kallista, pelkkä ruokakin jo maksaa ja asumiskustannukset ovat aina isot..

    Julia: On myös terveellisempää käyttää rahansa viisaasti eikä juoda niitä kurkusta alas.

    nailHai: Kyllä mulla on jo loppuelämäksi asti meikkejä :D
    Siitä on vitsailtu että mummona sitä vielä istutaan Mäkkien keskellä :D

    Duvessa: Nettisurffailu on paha tapa. Nytkin vähän surffasin iHerbin sivuilla mutta onneksi ne sivut ovat niin sekavat etten osaa tilata mitään sieltä :P

    Selma: Odotahan kun vanhenet vähän :D

    milipili: Sä oletkin jo ammattilainen ;)

    Mmeri: Mä tykkään myös tuhlata noihin asioihin :)

    Horisontiton: Tuosta sivupalkista löytyy Nettiostamisen perusopas, oletko jo lukenut sen? Lisäksi eri postauksista löytyy tietoa, ne kyllä ovat vähän sikin sokin täällä blogissa...

    Vauhtimamma: Tietty nämä minunkin lapset vaativat kaikkea. Ruokaa, leluja, lääkkeitä ja kissanhiekkaa ;)

    SuperHottis: Sä olet ihan oikeassa :D joskus mullakin menee tuosta puolet vähemmän, usein ei kyllä mene enempää..

    Papu: Kiitos erilaisesta näkökulmasta :) jos minä olisin vaikkapa äippälomalla niin summahan ei missään nimessä olisi tuollainen.
    Mulla kyseessä on keräily jossa hamstrataan vaikkapa kaikki itsestä kivat Viisikot tai MAC meikkien hienot Limited edition jutut. Ei sävyissä ole paljoa eroja. Hyvä peruskokoelma mulla jo on. Kaikki Hard to find kama tulee ostettua esim.Naked koska se on kulttituote. Suuresta osasta tuotteista saan rahat takaisin jos haluan myydä :)

    Anonyymi: Luomivärit ja poskipunat säilynee mummoksi asti :D mutta voidemaiset, mascarat yms. eivät :)
    Huulituotteita yritän vähän rajata kun niitä mulla on liikaa kulutukseen nähden.

    VastaaPoista
  20. Mä olen varmaan tosi tylsä 'kosmetiikkabloggari', mulla ei mene kosmetiikkaan rahaa varmaan edes kahtakymppiä kuukaudessa. Oon niin pihi, etten raaski ostaa paljon mitään, ellen oikeasti tarvi. Tietenki mun tilanteeseen vaikuttaa se, etten ole töissä (vielä, työt alkaaa huhtikuussa, saa nähdä mihin ne rahat sitten uppoaa...) enkä saa opintotukea, joten mun kuukausitulot on tällä hetkellä nolla euroa. Vähän pelottaa, mitä sitten kun muutan omilleni ja alan saamaan tukia, meneeköhän kaikki ruokarahat kosmetiikkaan :D

    (ps. 35kg:n osoite on muuttunut :))

    VastaaPoista
  21. Mun on monesti tehny mieli kysyä tätä jotan kysynpä nyt, eli tupakoitko?

    VastaaPoista
  22. Kaikki laittaa omini harrstuksiinsa rahaa, kyllähän ne salikortit ja jumppajsenyydetkin maksaa :)

    Itse ostan kosmetiikkaa tarpeeseen mutta tosinaan meikkien kanssa teen heräteostoksia. Kynsilakathan onkin sitten ihan eriasia.. Niitähän mulla olis varmaan tuplaten jos olis rahaa :) Niin, ja mä en käy ikinä kampaajalla kun laitan tukkani itse joten siinäkin säästää ison pennin tällee eläkeläisenä (harmaat vaan piiloon, hehe) :)

    VastaaPoista
  23. Oi, karvavauvoihin pystyy kyllä kuluttamaan vaikka pienen omaisuuden rahaa :D . Niiden kanssa ei joudu vääntämään huoneen siivouksesta tai lelujen siivouksesta, niin ovat paljon kiitollisempia hemmoteltavia :D . No valitettavasti kyllä nuo vähemmän karvaisetkin pienet on käärineet niin pahasti käärineet pikkusormensa ympärille mut, että voi hyvänen aika.

    VastaaPoista
  24. En ehkä enää hamstraa kosmetiikkaa niin paljoa, mutta kyllä ostan sitä todellakin paljon. Siis että onhan noita pulloja kertynyt, en tosiaan käytä vain yhtä tuotetta kerralla, vaan kaikkea on monta jne. uutuuksia on kiva ostaa ja testailla, mutta onneksi monia voi myös myydä eteenpäin.

    Muuta en sitten hirveästi ostelekaan, kun ei täällä maalla edes voisi :D Mut siis tosiaan, samat perustelut, etten baareile yms.

    Vois kyllä rajoittaa, kun aikeena on muutenkin hävittää tätä tavarapaljoutta jonnekin muuallekin kuin varaston nurkkaan ;)

    VastaaPoista
  25. 35kg kosmetiikkaa: Kyllä sitä osaa sitten laskea tulot + menot ja elää sen mukaan :)

    Hali: Hmm, miksi sitä kysyt :D

    RvaM.: Vai että harmaat piiloon :D

    Vauhtimamma: Nämäkin saavat usein uusia leluja ja Shebaa herkkupäiviin :)

    norppa: Kyllä minäkin laitan kiertoon jos yhtään näyttää siltä etten tykkää :)

    VastaaPoista
  26. Itse en osta kosmetiikkaa noin paljon, mutta voisin sanoa, että vaatteet ovat minulle se himohamstraamisen kohde. ;)

    VastaaPoista
  27. Huhhuh, on se toisaalta paljon, mutta jos kerran on varaa, niin mikäs siinä ! :D Kyllä mäkin kuluttaisin aika suuria summia, jos vaan varaa olisi. :D Sitten alkaa huolestuttaan, kun ostellaan pikavipeillä ja luotolle, jota ei pysty maksamaan..

    Voitko muuten joskus esitellä sitä Naked-palettia, vaikka videossa? En ole meinaan hahmottanut sen kokoa, nappien kokoa yms. Ja mistä sellaisia mahdollisesti saisi, ja mihin hintaan yms..? :D

    -Chatte

    VastaaPoista
  28. Fiude: Vaatteet on varmasti monen heikkous :)

    Chatte: Luotolle ostan joskus mutta hyvin pienillä summilla. Luotot ja pikavipit on nou nou! Jos niihin pitää turvautua niin sitten on ongelmia.
    Tällä hetkellä on eBay ainut josta Nakedia saa ja siellä saa maksaa kivan summan. Paletti on aika iso...Temptaliassa on hyvät kuvat:

    http://www.temptalia.com/urban-decay-naked-eyeshadow-palette-review-photos-swatches-for-fall-2010

    VastaaPoista
  29. Mulla on tainnut mennä tässä kuussa eniten rahaa kosmetiikkaan ikinä. Toisaalta, voi olla kuukausia etten osta mitään. Nyt maaliskuussa on mennyt ehkä 300-400e. Minäkin aina perustelen ostoksiani sillä, etten käy baareissa (viimeksi viime kesänä), en tupakoi, minulla ei ole maksettavia asuntolainoja yms (vielä), luovuin kuntosalijäsenyydestäni (700e vuodessa). Toisaalta sitten alan miettiä, että miksi minun pitäisi perustella kenellekään rahankäyttöäni? Ostokseni tekevät minut onnelliseksi ja tuottavat minulle iloa joka päivä. Niin kauan kuin rahankäyttöni ei mene yli, eli saan laskut maksettua eikä esim. parisuhteen yhteiset menot kärsi minun ostoksistani, niin antaa mennä vaan. Eipä tule lama yhtä helposti, kun kaikki eivät istu rahojensa päällä :D

    VastaaPoista
  30. itselläni riippuu aina vähän kuusta, mutta varmaan 20€ kuussa ainakin. Itsekkin näihin nuoriin lukijoihin (15vee) kuulun ja pienellä paikkakunnalla asun, ja täällä ei kosmetiikkaa myyviä liikkeita hirveasti ole. Pakko muuten kiittää sinua kun olet Sally Hansenin Insta dri lakasta kertonut. Ostin eilen ja parasta päälyslakkaa ikinä :)

    VastaaPoista
  31. Minusta on tullut keräilijä. Mutta en tiedä kuinka paljon käytän kuussa. Enkä varmaa haluakkaan tietää. Mutta äskettäin löysin ELF meikit. Halpoja ja ihan ok. Ruotsin sivun kautta voi tilata suomeenkin.
    http://www.eyeslipsface.se/

    VastaaPoista
  32. Maksimisumma mitä olen käyttänyt meikkeihin + ihonhoitotuotteisiin on varmaan 200e kuukaudessa, mutta yleensä menee sellainen 100. Vaatteet ostan vastapainoksi kirppikseltä (paitsi alusvaatteita ja joskus kenkiä tms). Yritän myös pitää kokoelmani pienenä ja myyn tarpeettomat pois.

    VastaaPoista
  33. shekerim: Estetään lama :D eipä sitä kellekään tarvitse perustella, ehkä nyt joskus poikakaverille?
    Mulla on vähän sellainen motto "eletään täysillä, kerran täällä vaan ollaan". Ikinä ei tiedä milloin täältä lähtee. Olen mä jo oikeasti testamentannut kokoelmani parhaalle ystävälleni <3

    Anonyymi: Mä tykkään siitä myös :) kiva kuulla että olet saanut täältä ainakin yhden hyödyllisen vinkin :)

    Ida Pie: Kyllä olen ELF meikeistä kuullut mutta hieman tarkoituksella välttelen niitä :D

    Anonyymi: Mä yritän myös kierättää kaiken. Meikkejä myyn, kirjoja lahjoitan keräykseen jne.

    VastaaPoista
  34. Pakko kommentoida, että tuollainen summa on mun mielestä aivan hirveän iso kuukaudessa kosmetiikkaan. Itse kun käytän kauhean vähän rahaa meikkeihin, kampaajakäynteihin jne. Haluaisin osata sijoittaa niihin edes pikkuisen enemmän, mutta en ehkä ihan noin paljoa :D.

    Ja mulla kuluu kuukaudessa kosmetiikkaan jotain 0-40 euroa. (ikääkin on jo 25v, eli ei ihan mistään teini-iän rahapulastakaan ole kyse)

    VastaaPoista
  35. ^Kyllähän minäkin mietin välillä että haluaisin osata käyttää vähemmän...

    VastaaPoista
  36. Herra jumala mitä summia :D En voi käsittää miten jollakin voi olla varaa moiseen. Vuokran, sähkön, veden, vakuutuket,netti,puh ym ym. Jälkeen kun itselleni jää rahaa n.50e/kk ja sekin pääosin menee ruokaan, paitsi yleensä vietän väh. 1vk 1€budjetilla (=makaroonia ja ketsuppia, kuinka terveellistä...) jotta saan edes 'pakolliset' pari kynslakkaa/luomiväriä ostettua. Jos taas jokin tuote loppuu, ei yleensä ole varaa ostaa sitä omillaan, jolloin on nöyrryttyvä ja pitää pyytää vanhemmilta pientä avustusta.. Pakko kyllä sanoo että oon kyllä taituri pennin venyttäjä.

    VastaaPoista
  37. ^Minä olen säästeliäs muissa asioissa. Esim.vaatteista tai kengistä en halua maksaa paljon. Ne eivät ole jotenkin ikinä kiinnostaneet.
    Ja olen minäkin elänyt joskus säästöbudjetilla ja mistä sitä tietää vaikka tulen joskus taas elämään ;)

    VastaaPoista
  38. Sehän on ihan jokaisen oma asia, mihin rahansa kuluttaa. Jotkut vetää moisen summan alkoholina alas joka kuukausi, jotkut tykkää tavarasta:)

    Itsellä kosmetiikkaan kuluu n.50-150e kuukaudessa, riippuen tarvitseeko jotakin vai ostaako ihan ostamisen ilosta:D Vaatteet on se toinen suuri rahareikä, eikä niihinkään mahdottomia summia kulu, kun keskittää suuremmat ostokset aina jollekin tietylle kuukaudelle.

    VastaaPoista
  39. ^Meikeissä ja vaatteissa ei ole raha hukassa ;)

    VastaaPoista
  40. Ihana blogi :)
    Onhan toi aika paljon kuukaudessa.Mulla menee vuodes ehkä 50€ kosmetiikkaan.
    Kiinnostais tietää mitä teet työksesi?
    Mulla on pitkät kynnet vaikka harrastan lypsykarjan hoitoa. Lakkoja ostan yhden tai pari vuodes. Meikkaan vain juhliin yleensä.

    VastaaPoista

♥ Thanks For The Comment ♥