torstai 17. helmikuuta 2011

Raskaiden luomien meikkaus

Valitettavasti isäni geeneistä perin raskaat luomet. Ne rupesivat vaivaamaan minua parinkympin jälkeen, ehkä nyt 5-6 vuoden sisällä enemmän. En halua tietää miten pahaksi nämä menevät. 

Raskaita luomia on erilaisia, minulla luomet laskeutuvat koko matkalta. Ihan parhaiten minulle sopivat meikissä mattavärit. Tykkään myös käyttää ulkonurkassa mustaa koska se vähän kohottaa silmiä. Muutenhan mulla ei meikki näy paitsi vähän rajausta ja ripsiväri.

Raskasluomiselle suositellaan käytettäväksi mattavärejä silmämeikissä mieluummin kuin hohtavia. Itse käytän kumpiakin mutta matat tosiaan sopivat paremmin.

Laitan mattaa vaaleampaa luomiväriä luomelle ja levittämällä tummaa mattaväriä luomen raskaalle kohdalle saan ilmeestä edes vähän elävämmän.




Itseasiassa voisin levittää tummaa mattaa vieläkin ylemmäksi mutta se taas näkyy paljon enemmän luomen ollessa näkyvillä. Eli kun kohotan kulmia ja katson vaikka alaspäin.

 Tässä meikki kohotetuilla silmillä :)




Mä olen niiiin kateellinen kaikille muille joilla on aivan ihanan muotoiset silmät joihin on ihana taikoa mahtavia meikkejä :)

Meikki tehty Urban Decay Naked paletilla.

17 kommenttia:

  1. Mun ystävällä on myös raskaat luomet. Meikkausmalli on hyvin rajallinen. Hänellä on itseasiassa raskaammat kun sinulla. Oikealla meikillä tämän voi taikoa olemattomaksi ja saada silmät suuriksi. Tein hänelle uutena vuotena juhlameikin häihin ja se onnistu hyvin. Silmistä tuli suuret ja "kevyen" näköiset. Ystäväni oli enemmän kuin tyytyväinen tulokseen. :)

    Itse omaan paksut silmäluomet ja suuret silmät. Silmän ja kulmakarvan väli on pitkä. Iän myötä oikea silmä on muuttunu vähä "laiskemmaksi", eli aavistuksen luomi "roikkuu", ei suuremmin. Kaikki mitä mun luomiin laittaa on kanssa näkyvissä, joten vaatii äärimmäistä huolellisuutta häivytyksissä ja värien sijoittelussa. Mun luomet ei anna anteeksi hätästä meikkiä. Mun silmät on myös herkästi todella meikatun näköiset, koska mikää ei ole piilossa.

    Siinä vähän niitä huonoja puolia omista luomista. Kaikilla silmämalleilla on hyviä, että huonoja puolia. Omia luomia moni kaveri on vuosien aikana himoinnu päästä meikkaamaan. :D

    VastaaPoista
  2. Mulla on sama juttu noiden luomien kanssa. Toistaiseksi asia ei vielä niin pahasti paina, käytän sellaisia luomivärejä joista tykkään, mutta uskon että iän myötä siihenkin asiaan täytyy kiinnittää huomiota.

    Ja tosiaan, toisinaan on kyllä kade olo, omat silmät kun kuitenkin hieman rajoittavat tuota meikkaamista.

    VastaaPoista
  3. Mulla on tosi pyöreet silmätja aika isot, ja ilmeettömät =(

    VastaaPoista
  4. Mä tiedän tunteen, mulla on raskaat luomet (kylläkin vain luomivaosta taipuu) ja olisi niin ihanaa saada kunnon luomet missä meikitkin näkyisi eikä jäisi ihopoimujen väliin.

    Kaunis meikki :)

    VastaaPoista
  5. Älä välitä, täällä yksi raskasluominen kohtalotoveri! Jos jotain iloa näistä on niin se, että voi käyttää silmämeikissä aika räväköitäkin värejä, kun ei ne kuitenkaan kauheesti näy. ;-) Tai sitten olla käyttämättä mitään, mulla on nyt ripsienpidennykset niin pärjään näin arkipäivinä mainiosti ilman silmämeikkiä.

    VastaaPoista
  6. Samaa vikaa mullakin. :/

    VastaaPoista
  7. Kivalta sun silmät mun mielestä näyttää. Raskasluomisilla varmasti vaikeampaa, mutta uskallusta vaan värien käyttöön :) Väriä voi laittaa alaluomiinkin ja käyttää sitä ikäänkuin korostajana.. Joistain silmistä voi tulla pienemmän näköiset silloin, mutta se riippuu siitä mitä väriä käyttää.
    Silmän muotoa voi muokata helposti esim. eyelinerilla ja kajaalilla (cat eyes) =))

    VastaaPoista
  8. Minulla on myös raskaat luomet.

    Teen itse varjostuksen tummalla ylemmäs ja laitan sen kaarevana silmän sisänurkkaan asti.
    Sitten vaaleaa pieninä korostusalueina vähän sisänurkkaan tumman päälle, ulkonurkkaan alapuolelle (näytää heti virkeämmältä) ja kulmaluulle hyvin lähelle kulmakarvaa. Ylös ripsirajaan suunnilleen silmän keskikohtaan tökkään myös valoa. Muuten kartan vaaleita luomivärejä.

    Kuulostaa varmaan tosi oudolta selitettynä, mutta meikki luo optisen harhan, eikä raskasta luomea huomaa.

    Viime vuosina olen saanut ison avun ensin Vichyn turvotusta poistavasta (viilentävästä) silmänymäryspuikosta. Nyt tarvitsin enemmän kosteutta ja löysin Avenelta herkkien silmien silmänympärysvoiteen, joka poistaa turvotusta. Avene on parempi ja puolet halvempi kuin Vichy.

    Minulla on perinnöllisesti raskas luomi, mutta nuo turvotuksen poistajat todella pienentävät luomea.

    VastaaPoista
  9. Kaunis meikki <3

    Joko olet ihan rakastunut Nakediin? :D Se on siitäkin kiva paletti, että ihan kaikki sävyt eivät ole hohtavia.

    VastaaPoista
  10. Ah, mikä sattuma! Tuossa juuri äsken googlettelin raskaita yläluomia (tosin tällä kertaa en etsinyt meikkausvinkkejä) ja sen jälkeen aloin selailemaan kirjanmerkeissäni olevia blogeja joihin sinunkin blogi kuuluu. Ja mitäs täältä löysinkään, aiheen joka on ahdistanut minua jo jonkin aikaa..!

    Minä meikkaan harvoin, mutta olen nyt havahtunut siihen tosiasiaan etteivät silmäluomeni ole enää niin kuin joskus nuorena. Yläluomet ovat alkaneet lörpsöttämään (toinen niistä on pahempi) ja se jos mikä kiukuttaa. Vaikka en tosiaan liikoja meikkaile, niin kyllä tympii ajatus siitä ettei luomivärit näy kunnolla lörppäluomien vuoksi. Heh, en tiedä mikä tämän vuodatuksen pointti oli..ehkä se, että kohtalotovereita löytyy ja kiitos myös näistä vinkeistä, nämä pitää laittaa korvan taakse =)

    VastaaPoista
  11. Mä oon yrittänyt monet kerrat katsoa peilistä mutten oikein saa selvää millaiset mun silmät on. :|

    VastaaPoista
  12. Sympatiat täältä, itsellänikin sama "vika". Mulla taitaa olla vielä raskaammat, koska on vielä taipumusta turvotukseen ja luomi on jotenkin isompi ja raskas kauttaaltaan. Kaippa se on leikkaus edessä jonain päivänä, voisin mennä vaikka jo nyt. Äidillä roikkuu luomet aika pahasti kans, ja äidin äidillä leikattiinkin aikanaan luomet terveydellisistä syistä.

    VastaaPoista
  13. Kiva että tykkäsitte jutusta ja kommentoitte...ajattelin ettei tämä kiinnosta ketään :) kiitos meikkivinkeistä ja kyllä, olen rakastunut Nakediin. Se on niin ihanan monipuolinen paletti <3

    VastaaPoista
  14. Mun mielestä sulla on kauniin muotoiset silmät, luomista huolimatta.

    Mua ahdistaa se, että omat silmät ovat ihan liian pyöreät, enkä jotenkin ole keksinyt, millä niistä saisi muokattua kapeammat, jos niissä vain olisi jotain muotoa, niin pitäisin niistä paljon. Tuo luomiongelma on mullakin, tosin vain ulkonurkassa, mutta se ei niin itseäni haittaa, koska meikkaustaitoni ovat joka tapauksessa rajalliset. Ja uskallan käyttää kirkkaita värejä, kun tiedä, että väriläiskä näkyy vain kun katon alaspäin, eikä liian räikeää vaikutelmaa tule helposti.

    VastaaPoista
  15. Oma meikkiguru Sannimme on tehnyt mahtavan postauksen eri silmien muodoista, jos ette ole vielä lukeneet niin tässä linkki. Paljon hyödyllistä tietoa ja meikkivinkkejä :)

    http://karkkipaiva.indiedays.com/2010/04/15/silman-muodot-ja-meikkaus/

    VastaaPoista
  16. Miten ihanaa! En ole edes tiennyt, että raskasluomisia on näin paljon! Tulin katselemaan kynsijuttujasi (ihania sellaisia!) ja sitten törmäsin tähän tekstiin. Kanssasisaria, jee :)

    Lohduttavaa tietää, että on muitakin asiasta 'kärsiviä'. Itse olen ihan avuton meikkaamaan, täältä sain vinkkiä, kiitos ♥

    VastaaPoista
  17. ^Ole hyvä :) minäkin yllätyin kommenttien määrästä, luulin ettei ketään kiinnosta ;)

    VastaaPoista

♥ Thanks For The Comment ♥