tiistai 8. helmikuuta 2011

Oliv´ Puhdistusmaito ja kasvosuihke

La Clarée Oliv’ sarjan uusina tuttavuuksina minulle eksyi sarjan puhdistusmaito ja kasvosuihke.
Sarja oli minulle ennestään tuttu, olen kokeillut kasvovoidetta, käsirasvaa sekä silmänympärys- ja huuligeeliä. Olen tykännyt sarjasta sen takia koska se kosteuttaa erityisen hyvin olematta yhtään rasvainen.
Oliv´ on ylellinen luonnonkosmetiikkamerkki. Sarjan pullot ovat silmiä hivelevän kauniita. Kummankin tuotteen koko on 150 ml.  Minun ihoni on pintakuiva sekaiho joka kestää vain luonnonmukaisia ihonhoitotuotteita.


Puhdistusmaito on tavallista ohuempaa ja todella pehmeää. Pumppupullo on ylellinen. Maitomainen puhdistus pesi meikit hyvin pois eikä ihoni jäänyt yhtään kiristävän kuivaksi kuten joidenkin tuotteiden kohdalla. Iho oli hyvin pehmeä ja kuulas. 
Rakastuin tuotteeseen, huomaan ihan selkeän eron verrattaessa tämän ja nykyisen puhdistustuotteen välillä. Oliv´ puhdistusmaito jää varmasti käyttöön ja ostan sitä jatkossakin. Tuote ei ole hinnalla pilattu, hinta on 17,70 e jonka maksan tästä tunteesta enemmän kuin mielelläni.


Kosteuttava kasvosuihke rauhoittaa ja pehmentää herkän ihon säilyttäen sen kosteustasapainon. Olen suihkuttanut tätä kasvoille puhdistuksen jälkeen aamuin illoin.
Vastaavanlaisia tuotteita olen käyttänyt aiemmin ja olin tottunut suihkuttamaan reilulla kädellä. Tätä ei todellakaan tarvinnut suihkuttaa paljoa, loput sain pyyhkiä vanulapulla iholle. Seuraavilla kerroilla suihkuttelin sitten huomattavasti vähemmän jos en halunnut käyttää vanulappuja.

Kasvosuihke virkisti kasvot ja viimeisteli ihon pehmeäksi. Kasvovesi on minulle tuote jossa yleensä haluan huomata eron ja vain kaksi kasvovettä tähän mennessä on pystynyt siihen. Oliv´ kasvosuihke on nyt kolmas. Kasvosuihkeen hinta on 17,40 e joka myöskin on erittäin kohtuullinen.
Pidän pehmeästä ihosta joka minulla on puhdistuksen jäljiltä. Iho tuntuu ihanan pehmeältä eikä siinä näy yhtään juonteita! Ei yhtään! Juonteet olivat selvästi madaltuneet.

Kerron kuitenkin vielä lähipäivinä lisää voiteesta joka auttoi juonteiden hoidossa. Malttakaa hetki :)

Oliv´ tuotteita myydään Hyvinvoinnin tavaratalossa sekä Ecodeal nettikaupassa. Jälleenmyyjien listan löydät myös tästä.
Ecodealissa on mukava tarjouspaketti jossa on nämä puhdistustuotteet sekä antioksidanttivoide.

Ps. Oliv´ tuotteilla on ekosertifikaatti, tuotteiden täytyy läpäistä tiukat laatuvaatimukset. Kaverini ihmetteli miksi tuotteissa on alkoholia, ei se voi siis kuulema olla luomua. Kysessä on hoitava alkoholi cetearyl alcohol. Minä luotan sertin omaaviin tuotteisiin, ei sitä kuitenkaan anneta mille tahansa sarjalle :)

Edit. Vielä alkoholista, Ekovistan Suvin terveiset:
Tuohon alkoholiasiaan; myös alkoholia tuotetaan luomuna. Esimerkiksi Acorelle-luomuhajuvesissäkin käytössä oleva alkoholi on yksiarvoinen vehnäalkoholi. Sertifikaateista Ecocert on hieman löyhempi, mutta Oliv'illa on myös Cosmebio, joka on äärimmäisen tarkka sertifiointi. Voit siis kertoa kaverille terkkuja :)
 

14 kommenttia:

  1. Tuo kasvovesi kuulostaa ihanalta :) Täytyy ehdottomasti testata myöhemmin!

    Todella monissa ekotuotteissa on alkoholia,jo säilyvyydenkin takia. Onneksi alkoholipitoiset tuotteet sopivat herkelle iholleni ihan hyvin :)

    -Nea-

    VastaaPoista
  2. Noita täytyykin käydä hakemassa kokeiltavaksi. Niitä näyttää onneksi olevan myynnissä ihan tuossa lähellä :)

    VastaaPoista
  3. Mua alko kyllä kiinnostaa toi suihke. Kuulostaa kätevältä ja mielenkiintoselta. Itse en tykkää puhdistusmaidoista, vaan tykkään geeleistä.

    Tänää sain koulussa TAAS todeta miten suomalaisilla naisilla/tytöillä on kasvojen hoito hakusessa... :/ Oli ihonhoitoteoriaa (missä mulle ei ollu mitään uutta tietoa/oppia) ja selvisi miten luokkakamut ovat tietämättömiä tuotteista, niiden käytöstä ja tehosta. En kyllä yllättyny, koska oon saannu valistella tälläsistä asioista monia ystäviäni, koska he eivät vaan oikeasti tiedä miten tärkeää on käyttää oikeita tuotteita oikeissa paikoissa... ja säännöllisesti! :D

    Anteeksi vuodatukseni täällä sun blogissa. :D

    VastaaPoista
  4. Anteeksi vaan Minna, mutta eikö koulussa olla oppimassa eikä arvostelamssa toisten tietämättömyyttä?

    VastaaPoista
  5. FiF: Mullakaan ei ole ollut mitään ongelmaa :) testaa ihmeessä, luulen kyllä että ihastut ;)

    Polishaholic: Vai voiko sanoa että valitettavan lähellä? Tulee käytyä liian usein ;) ?

    Minna: Mä tykkään myös enemmän geeleistä mutta tähän puhdistusmaitoon ei voi olla ihastumatta!
    Ei haittaa, vuodata vaan ;) minusta tuntuu että vasta nyt osaan hoitaa ihoani oikein. Menihän tuohon lähes 30 vuotta!

    Anonyymi: Mutta eikös se ole kiva että voi jakaa vinkkejään ja antaa neuvoja kavereille? Mun mielestä tuo ei ollut ylimielisesti sanottu että siitä pitäisi suuttua?

    VastaaPoista
  6. Mulla on nykyää ongelmaiho! Alko kun tulin raskaaksi ja naama oli järkky! Parantuminen tapahtu vasta puoli vuotta synnytyksen jälkeen ja siitä asti on ollu vissii hormoonien aiheittamia kipeitä patteja. :'(

    Osaatko kertoa, että kannattaisko kokeilla finnien yms. takia? Mä kun en tiiä onko sulla sellaisia ongelmia ja mä en oo ennen kärsiny moisesta, joten en tiedä mitkä tuoteet oikeasti voisi tehdä ihmeitä. :D

    VastaaPoista
  7. Toki on kiva kun voi antaa vinkkejä. Enkä sentään suuttunut. Itseäni vähän vain voisi ihmetyttää jos sairaanhoitajakoulussa joku toinen oppilas olisi tullut sanomaan että olenpas minä tietämätön kun en osaa edes katetroida ennen opetusta. Oli tossa vähän sellanen sävy että minähän en voi enää mitään oppia kun olen niin hyvä. Mutta ei se mitään. Kaikilla tyylinsä.

    VastaaPoista
  8. Anonyymi sanoi...

    Anteeksi vaan Minna, mutta eikö koulussa olla oppimassa eikä arvostelamssa toisten tietämättömyyttä?

    Hyvä Anonyymi... en haluisi tulla väärin ymmärretyksi, mutta tulinpa sitten kuitenkin. :D Noh, what ever... pointtini oli se miten harva loppujen lopuksi tietää, vaikka joka ikinen naistenlehti toitottaa niistä ja on tehnyt niin vuosi kymmeniä.

    Kun monet heittää bodylotionia naamansa, nii sitä tulee mietittyä, että peseekö ne samat naiset hiuksensa palasaippualla? You get it mitä tarkoitin kirjotuksellani? ;)

    VastaaPoista
  9. Minna: Oli mulla ennen kuin siirryin luomutuotteisiin. Mulla tavan kosmetiikka ja voiteet tukki ihon tosi pahasti ja kesti pitkään parantua. Päänahkakin on ihan herkistynyt. En tiedä onko se tulosta siitä että käytin aina kaikkea tukkivaa...ja en itse sitä ymmärtänyt. Luulin sen olevan aknea.
    Aknelääkkeet ei auttaneet, lääkäri määräsi vielä voiteeksi Humektania ja sehän vain tukki pahemmin.
    Vasta kun vaihdoin kaikki ihomeikit mineraaleihin ja nykyään kaikki ihovoiteet yms. luomuihin niin ongelmat ovat hävinneet.

    Kaksi finnivoidetta on olleet huippuhyviä:

    http://ostolakossa.blogspot.com/2009/10/paiva-262-lievaa-aknea.html

    Lumene NC:

    http://ostolakossa.blogspot.com/2009/10/paiva-248-loppuuhan-niita-onneksi.html

    Olen kummatkin itsekin kokeillut mutta Virvellä on enemmän infoa ja kommentteja :)

    VastaaPoista
  10. Hei, kiitos CN! :) Saatoin vähä liiotella sitä ongelmaihoa, mut inhasti niitä patteja tulee aika tiuhaan tahtiin. Kun yksi parantuu, niin seuraavaa kohtaa kihelmöi. :D Oon kokeillu erilaisia tuotteita, mut ei muutosta.

    Pahoitteluni kun taisin kirjoitella provoavia tekstejä sun blogissa ja aiheutin närkästymistä. Tarkoitus ja ajatushan ei ollut se, vaan ihan vilpitön ihmettely. Kirjoitettu tekstihän on helppo ymmärtää negatiivisesti, erityisesti jos se tuntuu osuvan omalle kohdalle tai jokin siinä herättää omia puolustautumismekanismeja.

    Pelkkä elämähän on jo yhtä oppimista joka ikinen päivä. :)

    VastaaPoista
  11. Kuuluu ihan lempparisarjoihini. Toimii todella hyvin ainakin minulle. :)

    VastaaPoista
  12. Minna: Ei mitään, minusta ei ollut provoa mutta netissä on helppo ymmärtää väärin :/

    Monna: Oletko kokeillut Antioksidanttivoidetta?

    VastaaPoista
  13. Suihke menee listalle sy-voiteen viereen =)
    Mää niin innostuin uudelleen kasvovesistä noitten suihkemuotoisten takia, niin iisiä!

    VastaaPoista
  14. Kyllä ne jotenkin on niin käteviä kunhan oppii annostelun :) ettei sumuttele liikaa niin että liika valuu pois!

    VastaaPoista

♥ Thanks For The Comment ♥