perjantai 21. tammikuuta 2011

TOP 5 Parhaat tuotteet kynsille

Heti alkuun ilmoitan että markettituotteista en valitettavasti ole löytänyt hyvää ja toimivaa mutta voin kertoa vaihtoehtoja joista olen kuullut jotain hyvää ;)

Kynsiöljy

Kynsiöljy on tärkeä tuote. En tulisi toimeen ilman sitä. Laitan kynsilakan poiston jälkeen öljyä kynsille ja kynnen alapuolelle. Hieron sen kynsiin ja kynsinauhoille. Annan imeytyä kunnolla. 
Laitan myös käsivoidetta ( tärkeä tuote myös ), puuvillahanskat käteen ja muhitan. Kun ne ovat imeytyneet, levitän aluslakan.
Hyviä öljyjä ovat Creative Solar oil, OPI Avoplex ja Nfu Oh öljyt. Edullisempina Depend tai Mavalan kynsiöljy.


Aluslakka

Aluslakkana minulla on Poshe Treatment aluslakka. Olen käyttänyt sitä nyt parisen vuotta ja tällä hetkellä se toimii hyvin. Toki minulla kynnet liuskoittuvat vähän oikean käden etu- ja keskisormesta eli niillä teen eniten hommia. Etenkin näin talvella mutta kesällä kynnet ovat huippukunnossa kun pakkanen ei niitä runtele.

Mutta muistan ajan kun vielä käytin markettien aluslakkoja. Niistä ei ollut apua. Kynnet kasvoivat maksimissaan puoleen senttiin ja olivat liuskoittuvat ja repeilevät. Kokeilin kaikki merkit; Anytime, Lumene, Nivea, L`oreal...ei apua :( sitten siirryin selektiivisiin merkkeihin. 

Hyvin toimivia ovat olleet OPI Nail envy tai OPI Natural nail strengthener. Myös Nail Tek II toimi hyvin mutta mielestäni kellastutti kynsiä. Nubar Nu nail testattu myös onnistuneesti mutta Poshe tällä hetkellä paras. 

Marketin toimivista merkeistä en osaa sanoa muutakuin Lumene ja Nivea. Dependillä ja Snowcrystalilla on mielestäni myös aluslakat.



Päällyslakka

Päällyslakkoja minulla on muutamia erilaisia. Konad Top coat on ainut joka ei sotke leimauksia. Pitää lakan siistinä, olen kyllä tykännyt. Color club 0 - 60 Speedy kuivaa nopeasti ja jättää kynnelle mielettömän hienon kiillon. Pysyy myös tosi hyvin! Nubar Diamont on hyvä mutta ei mikään älytön suosikki. 

Pikakuivattajista Poshe ja Seche vite ovat huippuja. Sechen pullon kestää pidempään eikä veny ja pauku kuten Poshe ;) Seche on siis paras! 

Marketin päällyslakoista / pikakuivattajista ei ole kokemusta, Lumenen päällyslakka on varmaan hyvä valinta, tunnettu merkki :)

Kynsilakanpoistoaine

Tähän on yksi ainut vastaus. Depend vihreä kynsilakanpoistoaine. Aikoinaan esittelin ne täällä. Tämä on kynsille kaikkein hellävaraisin. Glitterlakat poistan Dependin sinisellä. Konad leimauksissa ja varpaissa käytän ihan jotain kaupasta saatavaa. 

Jos kynnet on huonossa kunnossa niin älkää käyttäkö asetonia sisältävää kuivattavaa kynsilakanpoistoainetta. Ne on ihan tappavia kynsille. Tai jos on ihan pakko niin öljytkää kynnet heti mutta mulla se ainakaan ei auta.

Dependiä myy Kicks, kynsilakanpoistoaine koosta riippuen n. 5 e - 8 e.

Kynsinauhavoide

Tämä ei ole niin pakollinen jos öljyää usein, mulla ainakaan kynsinauhat ei ikinä ole mitenkään todella huonossa kunnossa. Mutta en jaksa aina läträtä öljyn kanssa etenkään matkoilla. Minulla on kerran vuotanut öljy meikkilaukkuun ja sen jälkeen opin. 

Matkalle ja muutenkin valitsen LUSH Lemony flutterin tai Burt´s beesin Lemon butter cuticle creamin. LUSH on hieman vetisempää kun se hierottu kynsinauhoille, Burt´s on vähän jämäkämpää. Kummatkin todella hyviä, en osaa valita kumpi on parempi. Burt´s imeytyy nopeammin.

Näitä ei valitettavasti saa marketeista mutta ehkä Dependillä on kynsinauhavoide, Dermosilillä on ainakin ja olikohan Lumenella? Kyllä niitä löytyy :)


Lopuksi tahtoisin kuulla taas teidän suosikkejanne?

48 kommenttia:

  1. Ihan hirveesti mulla ei ole kokeilupohjaa näistä, mut jotain markettien juttuja mulla on ollu vuosia sitten, mut enpä niitä hirveemmin muista.

    Mut, mut... Kynsiöljyni tällä hetkellä on CG:n orange oil. Tykkään tuoksusta ja imeytyy aika nopeasti. Marketin Kiss öljy on kamalan hajusta.

    Paras aluslakka tähän mennessä on CG:n Calcium Gel Fortifier. Avonin 24k kultalakka oli hyvä, mut ei tämän veroinen. Mulla on myös CG:n Nail Strengthener & Growth Formula, mut en oo sitä pahemmin käyttäny, koska sen päälle ei saa lakata. Kaikki markettien lakkakokeilut on ollu surkeita, muuta en niistä muista. Muistan vaan, että ei auttanu vahvistamaan kynsiä.
    Poshe ja Nail Tek II on menossa tilaukseen seuraavalla tilauskerralla... ja siksi olikin kiva lukea taas niistä ylistystä. ;)

    Ylläri ylläri sanon taas CG:n Fast Forward Top Coat. Kuivuu salaman nopeasti ja jättää kivan "lasimaisen" pinnan kynnelle. Markettien Trindin päällyslakka on ihan ok, kuivuu suht nopeasti, mut kovettuminen kestää aika kauan. Huomasin myös, että tämä ei sotkenu leimauksia kun reilusti lätkäs kynsille ja vetäs pari kertaa.

    Kynsilakanpoistoaineista sanon Mavalan punaisen. Hidas toimimaan, mut ei tarvi läträtä lisää kaiken aikaa vanulappuun.

    Kynsinauhavoiteena mulla nyt on Avonin voide. Haisee pahalle, mut imeytyy nopeasti, eikä oo huisin rasvainen. Eli tätä voi läträillä päivälläkin kynsinauhoille.
    Mulla oli joskus about 10-vuotiaana ihan loistava kynsinauhavoide, mut en muista yhtää sen merkkiä. :/ Tosin, tokkopa sitä enää valmistettaisikaan, kun siitä on aikaa liki 20 vuotta. :D Ja joo-o, minä rasvasin sen ikäisenä kynsinauhojanikin. Friikkeys on siis mulla synnyin "lahja". ;D

    VastaaPoista
  2. Kesälomalla käytin trindin kynsiöljyä ja kynsinauhaöljyä ja pakko sanoa, että kynnet kasvoi tajuttoman pitkiks! Kynsilakanpoistoaineena käytin dependin vihreää (ehkä paras vinkki, mitä olen blogistasi löytänyt, oikeasti rakkaus ♥) ja aluslakkana käytin jotain mavalan normaalia, joka ei kyllä ollut mitenkään erikoinen, mutta varmaan ihan toimiva.. Ja päällyslakkana perinteiseen tapaan mavadry. Kynsiä tuohon aikaan lakkasin päivittäin ja ne ei katkennu kertaakaan kesän aikana hevosten kans rymytessä ja pikkurillin kynsikin oli itteään oman verran pidempi mitä normaalisti. Sitten meijän natsi (:D) köksän ope pakotti leikkaamaan kynnet, murha :/ Oon ikuisesti vihanen sille! Nojoo, tästä tuli aika romaani, anteeks : D

    VastaaPoista
  3. Hehee, monia samoja suosikkeja on täällä, koska oon löytänyt ne sun suosituksesta. Eli lakanpoistossa Dependin vihreä on ehdoton, aluslakaksi tilasin just Poshe Treatmentin. Kynsiöljyistä tykkään OPIn Avoplexistä, toinen suosikki on Jessican Phenomen Oil, joka tuoksuu tosi namilta.
    Sitten vielä loppukevennyksenä pakko kertoa, että näin susta unta viime yönä! :-D Esittelit siinä kotiasi vähän samaan tyyliin kuin jossain postauksessa, mutta tää oli niin kuin tv-dokumentti tai kuin olisi ollut teillä kylässä. Hassua! :-)

    VastaaPoista
  4. Ite en niin paljon käytä mitään, kynsiöljyä satunnaisesti. Ja tämäkin on vielä Dependin myrttiöljyä. Käsirasva, aamulla ei niin tuhtia ja illalla oikein tuhtia. Kynsiäni en lakkaille melkein ollenkaan ja jos niin teen, niin käytävän Mavalan alus -ja päällyslakkaa. :)) En voi sanoa suosikikseni kun muita en ole kokeillut :))

    VastaaPoista
  5. - Kynsiöljyissä en ole huomannut mitään valtavia eroja, kunhan valitsee tuotteen, missä on oikeasti luonnonöljyjä. Tyhjentyneen kynsiöljypurkinhan voi täyttää uudelleen esim. manteliöljyllä, joka on sopivan paksua ja miellyttävän tuoksuista. Silloin tällöin liotan kynsiä kipossa, jossa on lämmintä öljyä. Siihen tarkoitukseen käytän ihan perus rypsi- tai oliiviöljyä.

    - Aluslakassa ehdoton HG-tuotteeni on Opin Original Nail Envy. Aloitin käytön muutama kuukausi sitten, ja kynsien kunnossa on tapahtunut ihan merkittävä muutos! Ne kasvavat niin vahvoina ja täydellisen hyväkuntoisina, että en voisi olla tyytyväisempi. Lisäksi lakat myös pysyvät paremmin kuin millään muulla kokeilemallani lakalla.
    Markettilakoista Lumenen uusi aluslakka pienemmässä pullossa toimii oikein hyvin. Ei paranna kynsien kuntoa, mutta lakat pysyvät tosi hyvin. Pulilakoista paras kokeilemani.

    - Päällyslakoista paras on ainakin Anttiloista ja cittareista saatava Sally Hansenin pikakuivattaja punaisessa pullossa. Levittyy tosi hyvin, kiilto on upea ja kuivattaa tottakai nopeasti. Ei myöskään ole paksuuntunut kuten muut aikaisemmin omistamani pikakuivattajat. On mielestäni paremi kuin mm. Mavalan pikakuivattaja, Poshe, INM Out the Door ja Seche Vite.
    Tässä ois sullekin CN kokeilemisen arvoinen tuote ;)
    En todellakaan voi suositella mitään muita markettimerkkien päällyslakkoja.

    - Kynsilakanpoistoaineissahan ei ole kuin yksi oikea eli vihreä Depend :D hyvänä kakkosena sitten Maybellinen vihreä asetoniton, jos ei pääsisi Kicksiin ostoksille.

    - Kynsinauhavoiteissa mäkin luotan Lushin Lemony Flutteriin.

    Onko sulla CN lempparia käsivoiteissa?
    Mun ehdoton lempparikäsivoide on SPAresourcen käsivoide. Heti incin alusta löytyy veden jälkeen mm. Sheavoi ja glyseriini. Voide on paksuhkoa, mutta imeytyy todellakin kohtuullisen nopeasti. Kosteuttaa hyvin ja pitää selvästi myös kynsinauhat paremmassa kunnossa. Löytyy ainakin meidän cittarista ja ennen löytyi seppälästä.
    http://sparesource.ca/browseproducts.asp?catID=67

    Lisäksi tykkään Dermosilin Primo sarjan voiteesta, joka on tarkoitettu käsille ja jaloille yökäyttöön. Tuo on tosi edullinen ja voin lämpimästi suositella!
    http://www.dermoshop.com/catalog/product.asp?id=12312&page=2&f=series&s=primo&from=c

    VastaaPoista
  6. Hmm... minusta Nail Envy on vähän liikaa hypetetty tuote. Monilla se varmaan toimii, mutta sillä on myös taipumus liuskoittaa kynsiä. Mulle paras aluslakka / kynsienvahvistaja on Color Clubin Vitabase.

    VastaaPoista
  7. Tässä mun omia kokemuksia näistä asioista, mikäli joku etsii vielä kommenteista vinkkejä.

    Kynsi(nauha)öljyistä Dependin versio on ihan ok, tuoksuu appelsiiniselta. Ongelma on vaan tuon pullon muotoilu, mulla tahtoo olla hankaluuksia saada viimeisiä rippeitä ulos.

    Mulla ei toiminut OPI:n Nail Envy, joten palasin takaisin vanhaan suosikkiin eli Trindin Nail Repairiin. Sen avulla olen saanut voimakkaat ja pitkät kynnet. Sitä tarvitsee kuitenkin ylläpitomielessä laittaa vain kerran viikossa, joten toiselle aluslakalle on tarvetta. En ole vielä löytänyt lemppariani.

    Itse en jaksa lakata kynsiä ilman pikakuivattajaa. Näistä parhaalta on tuntunut Mavalan Mavadry vain siksi, että sitä saa Suomesta. Olen käyttänyt puoli purkillista Poshéa - loppu puolikas oli käyttökelvotonta, kun Poshé lähmääntyi niin hurjasti. Secheä tahtoisin testata, mutta olen kuullut että sekin lähmääntyy aika hyvin.

    Dependin vihreä on kyllä loistava kynsilakanpoistoaine ja pidän muistakin Dependin kynsilakanpoistoaineista. Asetonipitoisissa akuutein ongelma on niiden haju, sitä ei tahdo kestää :D

    Kynsinauhavoiteista olen Lushin kannattaja. Dependin kynsinauhavoide on ohutta eikä oikeastaan tunnu tekevän mitään. Pidän Lushin öljyisemmästä koostumuksesta. Aiemmin käytin pari Mavalan kynsinauhavoidetta, mutta en kauheasti pitänyt siitä lähinnä sen hajun vuoksi. Lumenella ei kai nykyään enää ole kynsinauhavoidetta, kyselin sen perään joskus mutta se oli silloin lopetettu juuri.

    VastaaPoista
  8. Tämä oli kiva postaus. :)

    Oma lempparini on kynsinauhaöljyistä tällä hetkellä Cesarsin tuoksulliset kynsinauhaöljyt. Pikakuivattavanakin käytän Cesarsia mutta nyt koitan Poshea seuraavaksi. :)

    VastaaPoista
  9. Pitääkin käydä ostamassa tuo sininen kynsilakanpoistoaine. :) Ite käytän punaista. Hyviä tällaiset postaukset!

    VastaaPoista
  10. Taggasin sut mun blogis:
    http://mytraveldiary-karzu.blogspot.com/2011/01/stylish-blogger-award.html

    Eli sait Stylish Blogger awardin :)

    VastaaPoista
  11. Voi vitsi ja mulla ei ole mitään noista, kolme eriväristä kynsilakkaa vaan :D

    VastaaPoista
  12. Ite en käytä ku Vaselinen käsirasvaa ~ Toimii ja hyvin. Ja kynnet annan kuivua ihan luonnostaan...mikä ei aina ole hyvä juttu XD

    Kynsilakan poistoaine vaihtelee, mutta tähän mennessä ORLYn on ollut paras.

    VastaaPoista
  13. Minna: Mulla on ollut myös tuo Chinan öljy ja pidin siitä :) käytin äkkiä vaikka on iso pullo.
    Vai että synnyinlahja ;) mä en muista onko mulla niin ollut mutta aina olen näistä hömpötyksistä tykännyt :) saatan muuten kokeilla tuota ChG pikakuivattajaa, kiitos vinkistä :)
    Ps. Laita niistä Marilyneistä mailiin kuva :) rupeen tänään niitä tekemään.

    Iitu: Sen kerran kun hepan selkään menin ja kävin heppavaelluksella niin jo oli 2 kynttä poikki. Muuten oli kyllä kivaa ;)

    Sara: Jaahas, olikos tuo vihje johonkin koti-videopostaukseen ;))

    Hannavee: Mutta jos ne toimii niin mitäpä niitä vaihtamaan ;)

    epe: Hyviä vinkkejä kaikille, kiitos!
    Jos tuota Sallyä on Sokoksella niin voisin huomenna ostaa. On niin moni kehunut että pakko se on kokeilla. Ehkä mä jaksan kävellä Anttilaankin, siellä ainakin ehkä on.
    Tykkään tosi paljon täyteläisestä Dermosilin saksanpähkinäkäsivoiteesta. Juuri mietin että pitää muhittaa sitä tänään kun on niin kamalan kuivat kädet. Sitä olen kuluttanut niin monta tuubia että sanon sen suosikiksi. Voisi kokeilla Primoakin, siskolle ostin sen joululahjaksi mutta itse en ole kokeillut.

    syysviiru: Mullakin se toimi aikansa mutta piti vaihtaa toiseen kun ehkä alkoi liuskoittaa. Muuten kyllä hyvä tuote.

    Hanna: Seche ei ainakaan mulla lähmäänny lähellekään yhtä pahasti kuin Poshe. Saan sen käytettyä lähes tyhjäksi. Nythän olen Poshea käyttänyt kesästä asti niin en ihan muista...on mulla Seche seuraava mikä avataan :)
    Ai se Lumene on lopetettu. Kiitos tiedosta!

    Sonne: Pitäs kokeilla noita Cesarin tuoksullisia seuraavana :)
    Kiva että tykkäsit postauksesta :)

    Suvi: Vihreää vissiin tarkoitit? Kiva että sinäkin tykkäät :)

    KarzU: Kiitoksia :)

    Peeta: Laitat ostoslistalle ;)

    Jenna: Vaseline on ihan hyvä, olen tainnut joskus käyttää :)

    VastaaPoista
  14. Itse olen aika pettynyt Seche Viteen. Yli kolmannes vielä pullossa jäljellä ja lakka on paksua liisteriä, jota ei voi enää käyttää :( Harmittaa, että sitä on kaapissa toinen avaamaton purkki enkä voikaan heti vaihtaa muuhun merkkiin. Sally Hansenin Insta-dry'sta itsekin olen kuullut hyvää ja Mavalan Mavadry toimii oikein hyvin.

    VastaaPoista
  15. Rakennekynsien kanssa lakanpoistovaihtoehdot jäävät köyhäksi, kun pitää olla öljytön ja asetoniton. Dependin punainen tällä hetkellä, aiemmin pari pulloa LCN:n poistoainetta ja OPI:n punaista. Kaikki tasaisen huonoja poistoteholtaan, kun se asetoni puuttuu.

    Öljyämisen jätän kokonaan väliin: näiden kynsien kanssa kun toivoo, että oma kynsi kasvaa mahdollisimman hitaasti, sitä ei halua ravita liikaa (sikäli mikäli näillä ulkoisesti käytettävillä tuotteilla edes on vaikutusta kynnen kasvunopeuteen). Lisäksi ohje käyttää öljytöntä kynsilakanpoistoainetta kertoo ainakin minulle, että turhaa öljyämistä tulisi välttää.

    Kynsinauhat mulla pysyy yllättävän hyvässä kunnossa, vaikka kädet jäävätkin lähes hoitamatta, kun eivät kuivat ole. Rasvaankin vain lakkoja vaihtaessa ja siivotessa/muuten kun joutuu lutraamaan vedellä tai löytöeläinkodissa kissanhiekalla.

    TBS:n hamppukäsivoide on kyllä loistava, superkosteuttava sellaiseen hetkeen kun kädet sitä joskus tarvitsevat.

    VastaaPoista
  16. Mun suosikkeihin kuuluu dependin myrh oil (myrtti öljy (?)), H&M:n lahjapakkauksesta tullut kynsinauharasva, päällyslakkana mavalan minute quick finish (rakkaus) ja aluslakkana toimii trindin aluslakka.

    VastaaPoista
  17. Mullakin on Dependin vihreää lakanpoistoainetta! Se on kyllä hyvää. Ja joku mainitsi aijemmin Maybellinen vihreän, sekin on myös jees.

    Mutta Konadin päällylakka ei ole ainoa lakka, joka ei sotke leimauksia, nimittäin Trindin päällylakkakaan ei sotke. Jos on tullut paksut lakkaukset jo ennen päällylakkaa, niin käytän Trindiä mielummin, sillä turhan paksu lakkakerros alkaa mulla monesti irtoamaan :D En ole kokeillut kyllä miten Trindin pikakuivattaja suhtautuis niihin leimauksiin... Pitää testailla.

    VastaaPoista
  18. Kynsille ja kynsinauhoille käytän nykyään ihan vain kasviöljyjä, tällä hetkellä aprikoosinsiemenöljy menossa. Vaihtelen aina sen mukaan kun tilailen sampleja sieltä sun täältä, yleensä kaikki on kuitenkin ajaneet asiansa. Lemony Flutter olisi ostoslistalla, kunhan Lushiin pääsen, se olis ainakin mukana kuljetettavaksi kätevämpi. (Kynnet kun ei nykyään kärsi enää kun vaihdoin asetonillisesta lakanpoistoaineesta, niin ne kestää olla ilman öljyä jonkun aikaa, kynsinauhoista huolehdin enemmän.)

    Ja lakanpoistoaineena tietysti Dependin vihreä. Ja jostain blogista (sulta?) bongattu vinkki, että vanhat lakanansuikaleet tmv. on hyviä lakanpoistossa, on tehny kaikesta niin paljon helpompaa:)

    Aluslakkana mulla on hoitavana Nail Tekin Hydration Therapy 2, joka on mulle ollu todella hyvä. Sen ohjeissa sitä käsketään pitämään kuurina ja lisäämään koko ajan, mutta mulle on riittäny se, että se on aluslakkana ja lisään ehkä sit kynsien alapuolille vielä välillä. Oon kokeillu myös tavallista Nail Tekiä, mutta sen vaikutusta en huomannu ollenkaan. Hydration Therapy selkeesti auttaa kynsien liuskottumiseen ja sitä kautta estää isompia katkeiluja.

    Perusaluslakkana mulla on Poshen nopeasti kuivuva, vaihtelen noita vähän tilanteen mukaan. Tai jos pitää saada lakka kuivumaan äkkiä. Oon miettiny CND:n Stickeytä tai Orlyn Bonderia, mutta tilaan sit aina värilakkoja enkä näitä muita tuotteita, mutta ehkä sit kun toi Poshe loppuu.

    Päällyslakkana myös Poshe. Seche Vite on ehkä pinnaltaan vähän parempi, mutta se on jotenkin liian jytyä mulle:) Poshe ei ole täydellinen, mutta kuivuu mun kynsissä todella nopeasti ja kuivattaa paksummankin kerroksen, joten sitä tulee ostettua, vaikka pullosta ei koskaan saa kaikkea käytettyä. Niin ja se pitää kynsilakat lohkeilemattomina, sekin on ihan hyvä juttu:)

    MavaDry ei taas toimi mulla. Tykkään sen pinnasta taas, mutta kuivatusteho ei vaan oo tarpeeksi hyvä. Ei kyllä tälläkään lohkeile:)

    Tota Sally Hansenin päällyslakkaa pitäis kokeilla, kunhan muistasin sen ostaa joskus. Ois kätevämmin saatavilla kuin Poshe.

    VastaaPoista
  19. Kauheen pitkä sepostus multa kyllä tuli, nyt kun jälkikäteen tarkkailee! :D Mun mielestä Sally Hansenit on myynnissä vain Anttiloissa ja Cittareissa...
    Musta Dermon saksanpähkinä-voide oli vähän "lirua" joten jos kaipaat oikein kunnon muhittelurasvaa, niin varmasti tykkäisit tosta yöversiosta :)

    VastaaPoista
  20. Jane: Voi että se harmittaa kun jotain menee hukkaan :( on kyllä pakko hakea tuo Sally tänään...

    Minna: :)

    Sonia: Minä ostin myös tuon hamppukäsivoiteen ja on loistotuote. Eikä haissut niin pahalle kuin muistelin :) terkkuja eläinsuojan poloisille, mullahan on yksi kissa eläinsuojasta. Se oli löydetty -30c pakkasesta harhailemasta ja myöhemmin sillä lähti hännästä pää ja korvasta pala kun se oli paleltunut. Sillä myös todettiin sydänvika jonka pakkanen on voinut aiheuttaa/edesauttaa sen tulemista :(

    elisa: Hyviä suosikkeja :)

    Anonyymi: Kiitos Trind vinkistä, siitä mulla ei ole kokemusta :)

    Val: Lakanavinkki ei ole minulta :) lakanan menee käsipyyhkeiksi auton rassaushommiin :)
    Mulla oli tuo sama NailTek II ja käytin ihan aluslakkana, en kuurina. Toimi loistavasti!
    Oispa tuota Sallyä jossain, nyt on pakko saada kun kaikki kehuu!

    epe: On Sokoksella Sallyn hylly :) ollut jo vuosia mun mielestä...tai ainakin vuosia sitten oli jos ei ole enää :P
    Pitää ensin haistaa sitä yöversiota jotta voi ostaa :) saks.pähk. on mulle juuri sopivan täyteläinen mutta voi se olla jonkun mielestä liruakin koska se ei ole ehkä niin jankkia...

    VastaaPoista
  21. Mä olen Prismassa töissä ja meillekin tuli Sallyt myyntiin muistaakseni jossain vaiheessa syksyä. Aina pitää niitä vähän hiplailla kun kävelen ohi :) Vielä ei oo tarttunut mitään mukaan, mutta kyllä joku päällyslakka houkuttais melkoisesti!

    VastaaPoista
  22. Mun ykkössuosikki kynsinauhaöljyistä on OPIn tuubeissa myytämä Avoplex cuticle oil. IHANAA, helppo sivellä kynsinauhoille ja tuoksuukin tosi hyvälle! Ostin kokeeksi myös Cesarin ananasöljyn mutta se on mun mielestäni ällöttävän tuoksuista :/ Onneksi on useampi tuubillinen OPIa varastossa :)

    Ostin myös OPIn Avojuice-käsivoiteita semmoisen kuuden pakkauksen, ne on ihania ♥

    Päällyslakoista suosikki on tällä hetkellä Seche (vaikka se haisee hirveälle), mutta CG Fast Forwardia on kaapissa pullo odottamassa testausta. Poshesta luovuin, koska suutuin siihen älyttömään hävikkiin: pullosta ei meinaa ehtiä käyttää kuin kolmanneksen (vaikka lakkaa kynsiään ahkerastikin!) kun lakka on jo täysin käyttökelvotonta töhnää. Trindin päällyslakka on siitä kiva, että se toimii myös leimausten päällä kunhan sitä on siveltimessä tarpeeksi.

    En ole koskaan kokeillut mitään korjaavia kynsituotteita, mutta nyt olisi kyllä tarpeen, sillä kynsien kunto on synnytyksen jälkeen ollut kamala... ne liuskottuvat ja lohkeilevat :(

    VastaaPoista
  23. Tiikeriankka: Hyvä että muistutit, olen nähnyt Prismassakin Sallyjä :)

    Sokoksella niitä ei ollut enää mutta Anttilasta löysin pikakuivattajan. Arvostelu siitä tulossa heti alkuviikosta :)

    Papu: Mulla se OPI meni jotenkin tönköksi siinä tuubissa je heitin sen pois...alussa se kyllä toimi hyvin. Sehän on tosi kätevä matkalla tai käsilaukussa.
    Mä ostin tänään pienen Avojuicen, Mangon tuoksuisen <3
    Se kyllä harmittaa että Poshea menee hukkaan. Kesällä mun pullo oli melko lopussa ja ihan seittimäistä. Kaverini täytti sen pullon täyttöpakkauksestaan ja se ei ole mennyt pilalle. Olen kuluttanut sen melko loppuun ja ei ole seittimäistä. Mistäköhän lie johtuu...
    Kannattaa kokeilla jotain korjaavaa, vaikkapa tutustua Sally Hansenin hyllyyn. Ne on ihan edullisia ja monia tuotteita näkyi olevan.

    VastaaPoista
  24. Tuo Nfu Oh öljy on tosi söpö.

    Itse käytän Maybellinen vihreää kynsilakanpoistoainetta, Opin kynsiöljyä, Burt's Bees kynsinaihavoidetta, erilaisia käsivoiteita ja Nail Envyä.

    Sisäisesti menee d-vitamiinia, Möllerin tuplaa ja Green Tea-kapseleita.

    Ei noista niin näkyvää apua ole, mutta varmaan olisi huonommassa kunnossa ilman.

    VastaaPoista
  25. Haha, mä keskolaisena yritin sitten vissiin alitajuntaisesti vetää kotiinpäin :D hyvä tietää, että löytyy Prismoistakin. Ootan innolla sun arviota CN.

    VastaaPoista
  26. milipili: Mulla on kanssa d-vitamiini ja kalkkitabut. Aloitin taas uuden kalkkikuurin ja selvästi on apua :)

    epe: No eihän siinä mitään :P

    VastaaPoista
  27. Kyselin joskus kauan sitten vinkkiä hyvästä aluslakasta ja ostin nyt viimein tuon Poshen hoitavan aluslakan. Pyysit kertoilemaan kokemuksia, joten tässä ollaan. Kokeilu tosin on vasta tutustumisvaiheessa, mutta täytyy sanoa, että ensivaikutelma on loistava ! Liruinen koostumus hieman arvelutti aluksi, mutta todella hyvä levittää kynnelle ja kuivuikin yllättävän nopeasti :D Innolla odottelen tuloksia liuskoittumisen osalta, vaikka varmasti muutaman viikon saa helposti käyttää ennenkuin näkyy ?

    Uteliaisuuttani kysyisin myös tuosta Seche vite:stä, osaisitko sanoa jotain vertailua esimerkiksi OPIn pikakuivattajatippoihin nähden ?

    VastaaPoista
  28. ^Minulta löytyy asiasta vertailu:

    http://charmingnails.blogspot.com/2010/03/pikakuivattajat-testissa.html

    Eli ei ole Sechen voittanutta. Siitä on aikaa kun kokeilin noita tippoja mutta en tykännyt siitä että ne valuivat pitkin sormia vaikka yritin laittaa vähän :)

    Kyllä siinä menee aikaa että Poshen vaikutus näkyy. Minulla on itsellä nyt vertailussa uusi aluslakka josta tuleekin juttua nyt lähiaikoina. Kyllä sen huomasi melko pian onko hyvä vai ei.
    Poshen koostumus on alussa ihanan luiru mutta kyllä se paksuuntuu pulloon loppua kohti. Sitten sitä pitää laittaa ohuesti 1-2 kerrosta.

    Mutta kiva kun tulit kertomaan kokemuksia :)

    VastaaPoista
  29. Kiitoksia kovasti linkistä, en näemmä selannutkaan blogiasi tarpeeksi tarkkaan ! Seche vite tuntuu olevan erittäin varteenotettava tuote, taidankin kokeilla seuraavaksi. Onko Seche ihan "lakattava" kuivattaja, ymmärsinkö oikein ?

    Ole hyvä ja kiitoksia itsellesi suosituksesta :) Montako kerrosta olet yleensä laittanut Poshea ? Varmaan tuossa alun liruvaiheessa yksikin riittää, vai ? Täytyykin katsastaa blogiasi taas ahkeraan, erittäin hyviä ja tietoa antavia juttuja sinulla !

    VastaaPoista
  30. ^Mukava kuulla että täältä löytyy hyvää tietoa :)
    Laitan aina 2 kerrosta Poshea ja kyllä Seche on ihan normaali lakattava päällyslakka :)

    VastaaPoista
  31. Kiitokset taas vastauksesta ! Piti tulla utelemaan vielä tuosta pysyvyydestä, että pysyykö lakat sinulla tuon Poshen kanssa ihan alusta asti hyvin ? Itseltä nimittäin lähti heti muutaman tunnin päästä lakkauksesta lohkeilemaan ihan hirveän isoja paloja. Aamulla olivatkin jo kärjet ihan lakattomia lähes kaikissa kynsissä. Mietin, että onkohan päällyslakassani vika, kun en usko, että Poshe tuommoista aiheuttaisi. Löytyisikö sinulta taas vinkkiä asiaan ? :)

    VastaaPoista
  32. ^Ei mulla tapahdu tuollaista eikä laadukas aluslakka tee tuota. Aluslakan pitää antaa kuivaa kerrosten välissä, sitten kynsilakka jonka annetaan kuivaa hyvin. Sitten päällyslakka kuivan kynsilakan päälle tai pikakuivattaja mutta se saattaa vetäytyä kärjistä jos laittaa märän lakan päälle.
    Mä en tiedä mistä ongelmasi johtuu enkä osaa auttaa kuin kertomalla omaa kokemusta. Mikä päällyslakka sulla on? Ethän tee lakan laiton jälkeen käsillä mitään taloustöitä? Esim.tiskaaminen irrottaa lakat varmasti.

    VastaaPoista
  33. Kiitoksia vastauksesta ! Empä ole tullut ajatelleeksi tuota, ettei laita heti pikakuivattajaa päällyslakkauksen jälkeen. Laitoin tosiaan aluslakan edellisenä iltana ja lakkasin loppuun seuraavana iltana. Käytin värilakkana Colour Clubin Si vous please!-lakkaa kaksi kerrosta. Päällyslakkana käytin Konadin kirkasta päällyslakkaa, mutta minulta löytyy myös OPIn päällyslakka. Ja en tehnyt mitään taloustöitä lakkauksen jälkeen, lakkaan tosiaan yleensä iltaisin ennen nukkumaan menoa.

    VastaaPoista
  34. ^Päällyslakkaa ei tarvitse laittaa jos laittaa pikakuivattajaa koska pikakuivattaja on päällyslakka :) tai mä ymmärsin tekstistäsi että laitat noita kahta värilakan päälle?
    Vika voi olla tuossa että olit yhden päivän pelkällä aluslakalla. Mulla nimittäin lähtee Poshe aluslakka suiruina jos se on päivän ilman kynsilakkaa. Kuitenkin sitä päivän aikana pesee käsiään niin siinä on yksi "kuluttava tekijä" aluslakan pysyvyydelle.

    VastaaPoista
  35. ^Anteeksi super myöhäisestä vastauksesta ! Tosiaan OPIn pikakuivattaja mitä käytän on semmoinen tippa-tyylinen eli pipetillä kynnelle tiputettavia pisaria. Onko näissä sitten sama kuin tuossa lakattavassa pikakuivattajassa ?

    Ja kiitokset vinkistä ! Tosiaan tuolla oli merkitystä, että lakkaan heti värilakan sun muut kerralla. Tosin toistaiseksi pysyvyys ei siltikään ole ollut kovin kummoinen, maksimissaan noin kolme päivää. Mutta ehkä se tästä :)

    Huomasin muuten tänään Jyväskylän Kicksissä pyörähtäessäni, että heille on tullut valikoimiinsa Seche Vite 13 euron hintaan !

    VastaaPoista
  36. ^Minä itse en tykännyt tuosta pipetti kuivattajasta, se ei vaan toiminut oikein...ennen pipettti kuivattajaa voi laittaa pikakuivattajan ja vielä sitten pipetillä tippoja päälle. Näin sanotaan mutta en ole itse noin toiminut, mielestäni vähän turhaa säätöä :)
    Kyllä kolme päivää on jo hyvä, mulla lähtee lakat jo ekana päivinä kärjistä :D
    Juu Kicksistä saa Secheä :)

    VastaaPoista
  37. ^Tosiaan päällyslakka mitä olen käyttänyt niin on ollut ihan vain tavallista päällyslakkaa ja sitten tosiaan noita tippoja siihen päälle. Huomannut kyllä, että pikkuhiljaa auttaa tuohon liuskoittumiseen tuo Poshe, ei läheskään niin pahasti enää kuin aikaisemmin.

    Ostin tuota Secheä varsin, kun oli vielä Kicksiin 20% alennuskuponki käytettävissä :) Eikun testailemaan tätäkin siis innoittamanasi :D

    VastaaPoista
  38. ^Olen kyllä varma että tykkäät siitä!

    VastaaPoista
  39. Mulla on toi Burt's Bees ja se on tosi hyvä ja imeytyy nopeesti mut en oikeen tykkää et se on noin rakeinen... :/ Onks Lushin Lemony Flutter yhtä rakeinen?

    VastaaPoista
  40. Ja myydäänks sitä samaa tuotetta siis eri kokosina?

    http://www.lushusa.com/shop/products/body/hand-body-creams/lemony-flutter

    VastaaPoista
  41. Anonyymi: Lemony flutter on pehmeämpää. Rakeisesta en osaa sanoa koska minusta BB ei ole rakeista.
    Voi olla eri kokoja, suomessa vain yksi mun mielestä.

    VastaaPoista
  42. mistä tota solar oilia saa?

    VastaaPoista
  43. ^Olen tilannut sitä Head2Toesta ja 8ty8Beautystä :)

    VastaaPoista
  44. Olisi kiva saada jonkinlaista päivitystä tähän tai jonkinlainen HG-tuotteiden listaus mistä olisi helppo tsekata esim. mitä päällyslakkaa suosittelet tms. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos juttuideasta :) jotain on kehitteilläkin jo :) ja tehdään jotain lisää!

      Poista
  45. Mavalan kynsinauhaöljy on hyvää ja erittäin riittoisaa mielestäni. :)

    VastaaPoista

♥ Thanks For The Comment ♥