tiistai 5. lokakuuta 2010

Ekotyttö tahdon olla mä...

                Tänään toivejutun toteutus eli omat suosikit ekotuotteista.   
             
                                                           Hiukset
Tigi Love Peace Planet ei varsinaisesti ole luonnonkosmetiikkaa vaikka sen käsityksen helposti saisi. Mutta ovat nämä hellävaraisempi vaihtoehto kuin perinteiset. Minulla ei ala näistä päänahka kutista. Tuoksu ei ole ihan mieleinen mutta kyllä näitä käyttää koska näillä saa sileät ja pehmeät hiukset. Ei pörröttäviä kohtia. Minulla on myös sarjan voidemainen jätettävä hoitoaine jota käytän myös silloin tällöin.


Lavera Mango milk tuotteet, shampoo ja hoitoaineet. Näissähän ei sertifikointia ole mutta miellän nämä luomujen joukkoon. Näissä on ihana tuoksu, sellainen pehmeä mango. Shampoo pesee hyvin ja on hellä päänahalle. Ainut vain ettei hoitoaineen eikä tehohoidon tehot riitä hiuksilleni :( muuten kiva sarja ja ihanat pullot!


Haha, se on vain minun suihkuverhoni! Eikö ole hassu?
Estelle & Thild Appelsiininkukka Bergamotti shampoo ja hoitoaine ovat myös olleet käytössäni. Näissä on hyvä hiukan geelimäinen koostumus ja hyvä tuoksu. Sopivat herkälle päänahalle ja ovat mielestäni ehkä hieman tehokkaampia kuin Laveran Mangot mutta tässäkään tapauksessa hoitoaine ei ole tarpeeksi tehokas minulle. Shampoo on todella hyvä mutta hoitoaine minulla pitää olla tehokas.


Kasvot

Kuten olen moneen kertaan todennut, Estelle & Thild on noussut suosikikseni. Olen monia sarjoja kokeillut mutta eniten tykkään näistä. Nämä ovat suhteellisen helposti saatavilla ( Kicks ), edullisia sekä pidän pullojen ulkonäöstä tosi paljon.
Uutuuksista kasvoöljy sekä seerumi ovat vaikuttaneet todella tehokkailta tuotteilta talveksi. Koska alan uhkaavasti ikääntyä, ihosta haluaa pitää parempaa huolta paremmilla tuotteilla. Kasvoöljy on testauksen alla ja kirjoittelen siitä lisää myöhemmin.

Minulla on myös vakituisessa käytössä hajusteettoman sarjan yö- ja päivävoide. Ne ovat sopivat tehokkaita ja imeytyvät ihoon nopeasti. Ne vain ovat olleet minulle juuri ne täydelliset. Minulla iho tukkeutuu normaaleista voiteista ja siksi haluan käyttää ihollani hyvälaatuisia tuotteita joista ihoni pitää.


Clinique Mild Clarifying Lotion ( ei ole luomutuote ) on vihdoin se täydellinen kasvovesi mitä olen etsinyt aina! Kasvovedessä 0,5% salisyylihappoa ja tuote kuorii ihoa hieman. Kuulostaa pahalta mutta tuote sopii herkälle iholle todella hyvin. Käytän tätä aamuin ja illoin siten että laitan tätä vanulappuun ja pyyhin kasvot. Ihoni puhdistui kun rupesin tätä käyttämään eikä minulla ole enää niin paljon mustapäitä ja suurentuneita ihohuokosia. 

Estelle & Thild hajusteeton sarjasta kokeilin sekä geelimäisen että maitomaisen putsarin. Kumpikin oli tehokas ja on ihan makuasia kummasta sitä tykkää enemmän. Minä pidin geelimäisen tuotteen tunteesta iholla sekä puhdistustehosta. Siksi tämä on jo toinen purkki tätä menossa.

Tilasin viime Dermosilin tilauksessa heidän Eco sarjan vaahtoputsarin sekä kasvovden. Kasvovesi on jo käytetty loppuun. Sitä en tule ostamaan lisää koska löysin Cliniquen eikä Dermon kasvovesi tuntunut tehokkaalta. Oikein hyvä perustuote kyllä oli ja hyvin toimiva mutta ei niin ei :)

Sarjan vaahtomainen puhdistusaine on oikein hyvä tuote. Hellä iholle ja poistaa meikit hyvin. Pumppupullo on kätevä. Tätä ostan uudestaan. Tämä on myös todella riittoisa, pullo on kestänyt jo ikuisuuden! Kierrätän myös pullon täyttämällä sen öljyllä jota käytän kaksoispuhdistuksessa.


Vartalo

Logonan Bio Aloe + Vanilja saippua tuoksuu niin makean hyvältä etten raaski käyttää :)
Sopii herkälle iholle käsisaippuaksi. Logona vaikuttaa hyvältä sarjalta, mitä olen käynyt nettisivuilla kurkkimassa. Tätä saa nettikaupoista sekä monista myyntipisteistä.
Tuntuu että omakin pää menee välillä sekaisin luomutuotteista, ne ovat nykyään niin yleisiä ja niitä on niin monenlaisia. Onneksi niitä on helppo tilata tai käydä ostamassa kaupasta. Itsekin luen arvioita tuotteista ennen ostamista, netti on kyllä hyödyllinen.


NeoBio on melko uusi sarja suomessa mutta olen ihastunut tähän vartalovoiteeseen jonka chili-appelsiini tuoksu on niin erikoinen ettei siitä voi olla pitämättä :) imeytyy hyvin eikä lähmää ihoa. Myös Korresin Aloe Vera voide on ollut hyvä tuote ihon rauhoittamiseen.



Mitä löytöjä te olette tehneet ekokosmetiikassa? Hiuksille, kasvoille ja vartalolle? Löytyykö samoja vai muita mitä en ole maininnut?

Arvostelua tulossa ekokäsivoiteista!

12 kommenttia:

  1. OMG mä repesin suihkuverholle! :D Urtekramin ja Lushin shampoot ja hoitsikat ovat omia lemppareitani.

    VastaaPoista
  2. Iiiik tota sun suihkuverhoa!!! :-) Mun ehdoton lemppari ekokosmetiikassa on Vivisanten mineraalikivideodorantti, toimii tosi hyvin! Urtekrameista tykkään myös, hyvä hinta-laatu-suhde, tällä hetkellä käytössä shampoo ja vartalovoide. Ja niitä ainakin on helppo ostaa, kun saa marketeista.

    VastaaPoista
  3. OMG mikä suihkuverho!!! En edes tiennyt että tuollaisia on : DDD. Onko tuo Laveran Mango milk shampoo sellainen sopivasti pesevä? Esim. sulfaatittomat Tigit ei mun mielestä pese riittävästi.

    VastaaPoista
  4. Mulla ei ole muuta ekoa kuin E&T kasvovoide ja SY-voide, joita en voi ainakaan vielä käyttää, niin täyteläisiä ei-vielä-kuivalle iholle.
    Eipäs, kun ostinhan Weledan manteli-kasvovoiteen 3+1 päiviltä, ei viel kokeiltu.

    On mulla tietty Jurliqueta, mutta se ei taida mikään sertifikoitu olla. Loistava kosteusvoide ja ruusuvesi kylläkin, pari vuotta menty suurimmaksi osaksi niillä.

    VastaaPoista
  5. Jestas mitkä suihkuverhot, kyllä pisti hymyilemään :DD

    Mielenkiintosia tuotteita, mitään noista en oo testaillu mut kyl mielenkiinto heräs monia kohtaan :)

    //Heini

    VastaaPoista
  6. Badbomben: LUSHista ei ole mitään kokemusta mutta Urtekramit on muuten parhaita!

    Sara: Kannustin muuten siskonkin Urtekram faniksi. Unohdin Urtekramit tästä jutusta pois btw... :/ moni kehuu tuota dödöä mutta se kivi kuulostaa vaan siinä niin jännältä ;D

    Vanity: Älä pelkää, Bretti suojelee! Kyllä pesee sopivan hyvin ja hellästi tämänkin paksun pehkon ;)

    Heini ja Virve: Hihih, suihkuverho kyllä vetää pointsit kotiin :D

    milipili: Nuo Weledat vaan katsii käyttää melko äkkiä kun niissähän ei kamalan pitkät päiväykset ole :) tai puoli vuotta avauksesta suunnilleen...mulla kyllä saattaa lipsahtaa...

    VastaaPoista
  7. Milloin tulee taas postauksia kynsistä? :)

    VastaaPoista
  8. Suihkuverho on aika pelottava :D

    Olen varmaan ainoa jolla Cliniquen kasvovesi ei toimi, tuntuu että tulee vain lisää mustapäitä ja iho punoittaa. Tosin en ole käyttänyt sitä vielä kauaa.

    VastaaPoista
  9. Anonyymi: Olenkin odottanut milloin joku sitä kysyy :) huomenna tulee taas kynsiä! Olen ahkeroinut teema viikon kynsiä joten olen sillä aikaa kirjoittanut muuta :) teema viikkokin on siis tulossa, näillä näkymin pian!

    Anonyymi: Ei tunnu suihkussa siltä että olisin Psyko elokvassa ;) onpa harmi että kasvovesi ei sulla toimi, mulla tuloksia rupesi näkymään ihan parissa päivässä :)

    VastaaPoista
  10. Mitäs Clinique tekee täällä luonnonkosmetiikkaosastolla...? ;)

    VastaaPoista
  11. Kiva postaus. Mä oon kans innostunut luonnonkosmetiikasta, joten on aina kiva kuulla arvioita niistä. Mä oon kans käyttänyt E&T:n hajusteetonta sarjaa, en vaan oikein tykännyt siitä tuoksuttomasta "tuoksusta", varsinkin puhdistusgeelissä. Täytyisi kokeilla sarjan muita tuotteita, nerolikin voisi olla kiva. Urtekramin sh ja hoitis oli ihan ok, nyt ajattelin tilata Madaraa kokeeksi. Laveran Mango-sarjakin voisi olla ihana. Harmittaa, kun olin viime viikolla laivalla, eikä siellä ollut tuota Cliniquen kasvovettä. Mies menee ensi viikolla Siljalle, täytyy laittaa lappu mukana, josko siellä olisi. ;)

    VastaaPoista
  12. Sanni: Niin ei se ole luonnonkosmetiikkaa :D mutta halusin mainita siitä kun se on niin hyvä tuote. Korjaan tekstiin ettei kukaan saa väärää käsitystä, kiitos maininnasta :)

    Ulpu: Hyviä valintoja :) mä tykkään siitä tuoksuttomasta tuoksusta, se on jotenkin vaan niin hyvä! Nerolit tuoksuu todella hyvältä.
    Urtekramit on kyllä olleet sopivia päänahalle, esim.pesin Tigi Dumb blondella pitkästä aikaa ja kylläpä syyhyttää päänahkaa! Laveran tuoksu on myös tosi hyvä ja Clinique kannattaa kokeilla.

    VastaaPoista

♥ Thanks For The Comment ♥