perjantai 16. heinäkuuta 2010

Charming Nailsin lukupiiri

Voi kuulkaa lukijani, minulla on myös oikeaa elämää ja harrasteita. Ehkä minä voisin kertoa niistä lähemmin. Pidetään päivä taukoa kynsistä ja luetaan välillä ihan muista asioista joita kuuluu elämääni.

Tosiaan, luetaan. Luetteko paljon? Mä olen lukenut ala-asteelta asti säännöllisesti. Ensimmäiset muistoni liittyvät Neiti etsivä kirjoihin. Ne olen lukenut kaikki mitä siihen mennessä oli tullut. Sitten luin heppakirjoja, Nummelan ponitallit, Merja Jalon kirjat ja oliko Mervi Jalokin? Sitten taisin siirtyä nuortenkirjoihin, niitä en tosin muista mutta niistä siirryin dekkareihin, hömppään ja elämänkertoihin.

Jackie Collins on paras kirjailija. Ostin hänen kaikki kirjansa. Hän on kirjoittanut Lucky sarjaa sekä muutamia satunnaisia. Näissä on jännitystä, romantiikkaa ja tekstiä on pakko ahmia. Otin nyt projektiksi lukea nämä lomalla uudestaan. En muista milloin luin nämä, siitä on vuosia ja en muista näitä kokonaan. Mieleen on vain jääneet hahmot jotka olivat hmm..vauhdikkaita :)


Patricia Cornwellin tuntee varmaan kaikki jännitystä lukevat. Jos pitää paras valita Scarpetoista niin se muistaakseni oli tämä Pedon leima. Nämä kannattaa lukea ensimmäisestä asti järjestyksessä. Haalin itselleni nämä kaikki ja aloitin urakan alusta, niin oli helpompi pysyä tapahtumissa ja hahmojen elämässä mukana. Rikokset kuitenkin jossain kirjoissa jatkuivat entisistä tapahtumista.


Tää on uusi tuttavuus, luin 09 kesälomalla. Jo Rees Kostajatteret. Onkohan tältä tullut uudempaa kirjaa? Tässä oli paljon jännitystä, sellaista toimintaa ja jännittävä juoni. Tämä oli pakko ahmia ja ärsytti kun joku keskeytti.


Tess Gerritsenin kirjat olen ostanut kaikki. Nämä on niin jännittäviä että ihan pelottaa :D en pysty lopettamaan jännityskirjan lukemista ja ärsyttää kun kirja loppuu. Mefisto klubi on Gerritsenin paras kirja. Tulisipa äkkiä uusia ja monta!


Candace Bushnellin paras on Reittä pitkin. Pitääpä ottaa tämä projektiksi lukea uudestaan, en nyt muista mitä tässä tapahtui! Kynsin hampain taisi olla se johon perustuu Lipstick jungle sarja. Nämäkin kannattaa lukea jos tykkää romantiikasta ja kirjoista joissa on hyvä juoni.


Tuulen viemää, Scarlett ja Rhett kirjat on klassikoita. Huh mä luin Tuulen viemää kirjaa monta viikkoa. Tässä tapahtuu paljon enemmän kuin elokuvassa. Rhett on ihana. Harmi kun se on jo kuollut.


Danielle Steel ja Nora Roberts on hyviä kirjailijoita myöskin. Takana hyllyssä on luetut, edessä olevat on lukematta. Omistan kummankin kaikki kirjat, huonot olen tosin myynyt pois.


Virginia Andrewssit on luettu kahteen kertaan. Suosittelen, erittäin mukaansa tempaavia. Ehkä sellaisia traagisia lapsi-perhe-kohtaloita mutta kuitenkin ne on luettavia vaikka en yleensä sen tyylisestä tykkää. Ne ovat aika jänniä ja jatkuvat toisistaan.
Jaqcueline Briskinin Kristallipalatsi oli tosi kiinnosta, sijoittuu Venäjän historiaan, draamaa ja jännittävää elämää. Kannattaa lukea. Mulla on Briskinin kirjoja muutamia lukematta. Tuolla hyllyssä on kaikkea sekalaista mm.Sue Grafton aakkosdekkareita. Hyviä dekkareita, juoni on yleensä aika helppo ja pysyy mukana vaikka ei lukisi A:sta lähtien. T taitaa olla uusin. Hitlerin elämänkertakin siellä on Eva Braunin silmin vai Eva Braunin elämänkertako se nyt oli, ihan sama, hyvä silti. Kiinnostava kuten elämänkerrat on.


Tässä niitä olikin vähän tarkemmin...Stephen King on myös hyvä. Christine tappaja-auto on paras.


Sheldonit löytyy kaikki paitsi se eräs harvinainen Viiltäjä-Jack kirja.


Kaikkea mitä pitää lukea seuraavaksi Robertsilta...


Stieg Larssonin Millennium sarja on todella hyvä. Tämä löytyy varmasti joka toisen ihmisen yöpöydältä, suosittelen. Kuuluu kategoriaan pakko ahmia kaikki putkeen.


Hömppää edustaa kaikki Bret...anteeksi Rhet ja Scarlett kirjat, Cathy Kellyt, Sophie Kinsella yms.
Hyviä, kannattaa lukea, näissä pysyy mukana ja teksti on viihdyttävää. Tilasin Kellyn uusimman kirjan ja odotan innolla että pääsen sitä lukemaan.
Anna Godbersenin Huumaa tuli luettuja ja pidin siitä kovasti. Jatko-osa Juoruja on myöskin tulossa postissa.


Tällä hetkellä luen synttärilahjaksi saamaani Charlaine Harris Veren voima kirjaa johon True blood tv-sarja perustuu. Tämäkin jatko-osaa odotan kieli pitkällä. Tässä tapahtuu vähän enemmän kuin ohjelmassa ja hahmoihin on kiva tutustua paremmin.


Mitäs te luette, saa myös antaa kirjavinkkejä?

23 kommenttia:

  1. Mää luen pretty much ainoastaan fantasiaa. Nuorempana meni vaan Kingiä ja Thomas Harrisia ja nykyään J.K Rowling, Terry Pratchett ja Neil Gaiman-uusi suosikki!

    Noita True Blood kirjoja voisi kokeilla.

    VastaaPoista
  2. Tess Gerritsen on yksi omistakin suosikeistani. Mary Higgins Clark, Leena Lehtolainen ja Liza Marklund, noin niinkuin esimerkiksi, ovat suosikkikirjailijoitani. Näin kesällä kyllä tulee enemmän luettua sieltä hömppälinjalta. ^_^

    VastaaPoista
  3. Minä olen yläasteelta lähtien tykännyt Kingistä, Christine on myös omia suosikkejani. Aloitin vasta Musta Torni -sarjan uudelleen, koska viimeiset osat eivät olleet vielä ilmestyneet silloin kun luin sarjaa ensimmäistä kertaa. Muuten luen lähes pelkästään fantasiaa/satuja, Neil Gaiman, Terry Pratchett ja Philip Pullmann ovat lemppareita. Kaipaan kirjoilta todellisuuspakoa, ja koen, että fantasiakirjoista sen löytää parhaiten. Scifiä tosin vierastan.

    VastaaPoista
  4. Tositarinat ovat mielenkiintoisia, kuten esimerkiksi Nancy (Deborah Spungen) ja Uhatut (Liza Marklund). Suosittelen! :)

    VastaaPoista
  5. Tykkäsitkö sillon sit hepoista ku luit nummelan ponitallia?

    VastaaPoista
  6. Lisää hyvää fantasiaa: George R.R. Martinin Song of Fire and Ice-sarja (Suomeksikin taitaa löytyä muutama osa nimellä Tulen ja jään laulu). Mahtavaa juonittelua ja hienoja henkilöhahmoja!
    Neil Gaiman on myös aina huippu. Gaimanin paras on American Gods ja tietenkin Sandmanit.
    Hyviä hömppädekkareita ovat Sujata Massayn Rei Shimura-kirjat. Niissä tulee myös japanilasta kulttuuria. Mma Ramotswe-sarja (Alexander McCall Smithin) myös vaikuttaa ensimmäisen kirjan perustella hyvältä.

    VastaaPoista
  7. Itse olen niin nirso kirjojen suhteen että luen vain Stephen Kingejä :D Olen yrittänyt toki muitakin, mutta jotenkin minulle on pinttynyt se ajatus, että muut eivät osaa kirjoittaa Kingin rinnalla ollenkaan hyvin ja sitten aina palaan vain herran teosten ääreen :D

    VastaaPoista
  8. Mä kans rakastan lukemista, mut nykyään on muka niin kiire ettei kirjastossa kerkeä käydä... Lempparikirjailijani on Anna-Leena Härkönen, jonka tuotoksista tykkään :)

    VastaaPoista
  9. Iteltäni löytyy laatikosta kaikki Stephen Kingit, Robin Cookit, Tess Gerritsenit, Dean R.Koontzit, Twilightit ja Harry Potterit! :)

    Sain luettua just kaikki Harry Potterit! Suosittelen niitten lukemista! :) Yllättävän hyviä kaikki seitsemän! :)
    Ja Twilight- sarja on ehdoton suosikkini! :)

    VastaaPoista
  10. Monta omaa suosikkiakin tuosta löytyikin.. Mutta mm. Linda Howardin kirjat on hyviä, Janet Evanovich (tosin näitä taitaa olla vasta neljä suomennettuna, itse olen lukenut ne enkuksi), myös Marian Keyes kirjoittaa hyviä viihdekirjoja..

    ~Jedevela

    VastaaPoista
  11. Mä luin nuorempana Kingiä, mutta nyt on King jäänyt ja luen vähän mitä milloinkin.

    Charlaine Harrisin Sookie Stackhouse -novellit olen kaikki lukenut (uusinhan tuli nyt toukokuussa). Nyt on menossa Kim Harrisonin Rachel Morgan -sarja. Sitten luen esim. Gaimania, Pratchettia ja vähän sitä sun tätä mitä tekee mieli.

    Ja kaikki luen englanniksi, en ole suomeksi lukenut vuosiin mitään kirjaa. Ja paha tapa on, että mun on pakko ostaa ne kirjat. Vaikka on sisko kirjastossa töissä eikä olisi niin väliä jos vähän tulee maksuja myöhästymisistä, niin silti mieluummin luen omia kirjoja.

    VastaaPoista
  12. Mä luen kans paljon, mutta meidän kirjamaku ainakin eroaa melko paljon :D Noista sun listaamista mä olen lukenut True Bloodin (mulla on se omnibus, eli kolme ekaa kirjaa samassa ja nyt on kolmas menossa), Tuulen Viemää ja muutaman Nora Robertsin ja nuorempana luin paljon Stephen Kingiä, mutta niitä en enää uskalla lukea :D

    Mä luen paljon historiallisia romaaneja, fantasiaa ja lähes kaikissa on jonkinasteista romantiikkaa mukana. Ja mä luen lähes pelkästään englanniksi nykyisin :)

    VastaaPoista
  13. Anonyymi: Joskus tosi nuorena tykkäsin hepoista :) on ne kivoja vieläkin, pari kertaa olen käynyt heppavaelluksella nyt isona tyttönä ;)

    Aika moni lukee fantasiaa. Pitäisköhän minunkin sitten perehtyä niihin? En kyllä ole tykännyt mistään sellaisesta ikinä, mutta aina voi kokeilla uutta :)

    Twilight kirjat kerään myös, luen ne samaan aikaan kun elokuva aina tulee, en halua juonipaljastuksia!
    Harry Pottereita en valitettavasti suostu lukemaan enkä niitä elokuvia katsomaan ;D en osaa perustella miksi.

    VastaaPoista
  14. Mä luin joskus ihan sikana heppakirjoja ja fantasiaa mutta nyt luen vaan sarjakuvia ja mangaa : DD

    VastaaPoista
  15. Tess Gerritsenin kirjat ja tuo Kostajattaret kirja on kyllä parhaita:D

    VastaaPoista
  16. Mäkin oon lukenut aika lailla samoja kirjoja kuin sinä! Nuorempana ahmin Stephen Kingin kirjoja. Ja vielä nuorempana Neiti Etsiviä! Virginia Andrewsilta luin kolme kirjaa, joista tykkäsin tosi paljon, enkä tiennytkään että sillä on noin monta kirjaa! Täytyypä tutustua niihin. Mainitsit että Sheldonilta sulta puuttuu Viiltäjä-Jack-kirja, mutta sehän on Patricia Cornwell joka kirjoitti Viiltäjä-Jackistä. Mulla on se kirja ja on todellä hyvä, pelottava ja mielenkiintoinen! Fantasiapuolelta voin suositella Taru Sormusten Herrasta-kirjaa. Se on todella ihana oma maailmansa ja kirja on tarpeeksi paksu! Eli luettavaa riittää. Samoin Käsikirja Linnunradan liftareille on todella hyvä, aion lukea sen pian uudelleen. Hauskoja ja kepeitä kirjoja ovat esim Forest Gumpit ja Bridget Jonesin päiväkirjat. Nyt en muista kirjailijan nimeä, mutta hän joka kirjoitti esim. Päämies ja Firma-kirjat kirjoittaa hyviä laki/poliisidekkareita. Ja kirjat tietenkin parempia kuin leffat. Dan Brownin kaikki kirjat ovat sellaisia joita ei malta laskea käsistään, hänellä on sellainen kirjoitustyyli että ne pitää vaan ahmia! Niitä voin suositella. Tällä hetkellä olen itsekin odottamassa Sookie Stackhouse-sarjan toisen osan saamista, ekasta osasta tykkäsin tosi paljon! Itse tarvin kirjan luettavaksi aina iltaisin unta odotellessa, joten on niitä kirjoja kertynyt hyllyihin täälläkin!

    VastaaPoista
  17. Hahaa,
    kylläpä sattui. Mä en oo lukenut vuosiin juuri mitään ja ostin kolme pokkaria kympillä suomalaisesta ja mukaan otin ihan tietämättönä kaksi Gerritsenia. Aloitin ensin Luutarhaa ja se oli alusta aika booring ja se jäi hyllyyn pölyttymään enkä oo vieläkään lukenut loppuun. Onneksi aloitin Katoamisen ja jäinkin ihan koukkuun siihen.
    Taidankin lähteä heti käymään suomalaisessa, pokkareita on niin kiva ostella :)

    VastaaPoista
  18. Tämä oli ihana postaus,innosti minut kommentoimaan ensimmäistä kertaa=).Itse olen kova lukemaan ja kirjamakummekin näyttää käyvän yksiin.Omistan vähintään puolet noissa kuvissa olevista kirjoista.
    Ostan paljon kirjoja kirppareilta,ovat siellä mukavan halpoja.Aivan uutuuksia sieltä tietysti harvemmin löytyy.Lisäksi kaupoista tarttuu mukaan tarjouspokkareita ja muita ale-kirjoja.
    Minäkään en ole Pottereita lukenut,taidan vieroksua niitä,koska niitä on niin paljon hehkutettu.
    -Netteriina-

    VastaaPoista
  19. Glitter: Juu Cornwellin Viiltäjä kirjaa mulla ei ole, tiesin sen kyllä olevan olemassa mutta Kuristaja olikin se Sheldonin harvinaisempi kirja :)

    Anonyymi: En meinannut ostaa noista mitään ;) et kai laittanut himotukseksi?

    -Nettariina-: Kiitos ensimmäisestä kommentista, kommentoi joskus jatkossakin :)
    mä ostan kirjoja huuto.netistä, kirppareilta, divareista ja tilaan kirjakerhoista :)

    VastaaPoista
  20. Hei! Minäkin olen lukenut pienestä pitäen, ja paljon. Jännityskirjailijoista suosittelen: Mary Higgins Clark, ehdoton suosikkini, alusta loppuun jännitys ja yllätyksellisyys säilyy. Itse olen nyt kesällä lukenut Danielle Steeliä, rakkautta ja romantiikkaa. Kausi luontoisesti luen myös "huuhaa" kirjallisuutta eli vaihtoehtohoidoista sekä ammattikirjallisuutta, joka minun kohdallani tarkoittaa kasvatus-, ja hoitoalan kirjoja.
    Sinun kirjahyllystäsi löytyikin monia mielenkiintoisia kirjoja! Täytynee tutustua... Lukunautintoja sinulle!

    VastaaPoista
  21. Mun mielestä Sheldonin paras kirja on Kerro minulle unesi (vai mikä sen nimi on missä on se sivupersoonahäiriötä sairastava nainen? :D). Mä jotenkin aina uppoudun siihen ja voisin lukea sitä uudestaan ja uudestaan. Ainoat kirjat joita omistan on Twilight Saga, englannin kielellä tottakai! Pitäisi hankkia lisää kirjoja, rakastan lukemista ja sitä että saan uppoutua kirjan hahmoihin ja maailmaan. Se on kuin pako arjesta. Tosin poikaystävä sanoi Twilighteja lukiessani, että menetti tyttöystävänsä :D Olen kuulemma kuuro ja sokea silloin kun luen.

    Hömppäkirjallisuudesta tykkään myös, Haluan Harry Winstonin ja Himoshoppaaja-kirjat on hyviä. Pitäisi hankkia nekin englannin kielisinä, pitää kielitaitoa hyvin yllä!

    VastaaPoista
  22. Mun mielestä lukeminen on hyvä keino irrottautua arjesta, päivä kuluu nopeasti kun keskittyy lukemiseen ja lukeminen on antoisaa :)

    VastaaPoista
  23. Tykkään kanssa Tess Gerritsenin kirjoista, mutta mielestäni vielä jännittävämpää luettavaa on Karin Slaughterin kirjat. Kannattaa ehdottomasti aloittaa hänen kirjojen luku alusta, sillä tarina etenee kirja kirjalta. Pidän muutenkin kirjoista, joissa seurataan murhien ohella myös päähenkilöiden elämää.

    VastaaPoista

♥ Thanks For The Comment ♥