keskiviikko 5. toukokuuta 2010

Tutorial - Päivämeikki

Tutorialin aika :) minusta näitä on kiva tehdä silloin kun on aikaa!

Tein päivämeikkiin sopivan lookin. Eli vaaleat silmät, hyvin tehdyt pohjat eli ihomeikki, poskipunaa, aurinkopuuteria ja vaaleaa huulikiiltoa.

Kun itse aloittelin meikkausta ja luomivärin käyttöä, ongelmana oli värin kerääntyminen luomelle ihan parin tunnin kuluttua. Käytin Lumenen pohjustajaa mutta ei se oikein toiminut. Voitteko siis uskoa että lopetin luomivärien käytön vuosiksi teiniaikaan kun luulin ettei ne ole minua varten?
Hassua. UDPP olisi toiminut hyvin jos sitä olisi minulla ollut.

Minulle ovat aina olleet helpot värit vaaleanpunainen, ruskea ja vaalea kulmaluulle. Käytin niitä tutorialissa koska minusta ne ovat hyvät perussävyt jotka sopivat kaikille ja helpot käyttää.

Dior Iridescent ( = hohtava ) viisikko Petal shine ja Urban Decay 24/7 pencil Lust.


Huulilla Max Factor Silk gloss LE kiilto Be Impetuous



Silmämeikkiä pohjusti ensin UDPP jonka päälle Gosh Love that pink puikko. UDPP putkilosta ei tullut enää mitään ja jätin poikaystävälleni hommiksi leikata se auki ja tyhjentää sisältä tähän tyhjään purkkiin. Yllättävän paljon sitä oli jäljellä!


Ensin UDPP siveltimellä ja sitten Gosh puikko kevyesti päälle. Kulmat olen jo värittänyt Lumenen kulmakynällä Harmaanmusta.


Paletin vaaleanpunaista luomella puoleen väliin.


Paletin ruskeaa lopulle luomelle.


Hävitin ne kuvat tästä mutta nyt isolla pullealla siveltimellä paletin vaaleaa sävyä kulmaluulle.
Häivytän myös hieman luomivaossa värien rajoja.


Looks like this!


Lust kynällä rajaus.


Dior Extase ripsiin.



Aurinkopuuterina Lancome ja poskipunana N.Y.C.


Mitä tykkäsitte tutorialista? Itselle tämä on nopea ja helppo päivämeikki jolla ei epäonnistu.

Tutorialeista tulossa koristelu/Konadtutorial ja iltameikki kunhan sen saan tehtyä :)

16 kommenttia:

  1. "Kun itse aloittelin meikkausta ja luomivärin käyttöä, ongelmana oli värin kerääntyminen luomelle ihan parin tunnin kuluttua. .. Voitteko siis uskoa että lopetin luomivärien käytön vuosiksi teiniaikaan kun luulin ettei ne ole minua varten?"

    Mulla on ihan sama! Minkäänlaista pohjustajaa en tosin käyttänyt, mutta olenkin nyt ihmetellyt, miksi kesti 10 vuotta tajuta että luomiväri tarvitsee pohjustuksen. Äiti ei tosiaankaan ollut meikkausguru, jouluna heitin pois varmaan 80-luvulla ostetun luomiväripaletin... (Väreistä päätellen. Olivat kovin sinisiä :D)

    Nykyään käytän Lumenen pohjustajaa, ja toki se aiempaan nähden on toiminut suorastaan loistavasti. Inhoon vaan sitä, että jos meikkaan yhden silmän kerrallaan, toi ehtii puuterilla kiinnitettynäkin paakkuuntua luomivakoon. Tilasinkin UDPP:n juuri, kun ei sille ja Lumenelle tullut edes suurta hintaeroa.

    Anyways, mun piti sanoo jotain vielä tosta sun meikistä. Kiva lisä toi värikäs rajaus muuten vaaleisiin silmiin. :) Laiskatuulella joku nätin värinen rajaus menee yksinäänkin. Ja kerro ihmeessä lisää tuommoisesta poskipunasta!

    VastaaPoista
  2. Miksi jätät alaripset värjäämättä? Mielenkiinnosta kysyn..

    VastaaPoista
  3. Upeaa ja helppoa, kiitos tutoriaalista. :)
    Kannattaisiko yliherkän satsata tuohon UDPP pohjustajaan, kun mulla Lumenekin aiheuttaa silmien kirvelyä ja punoitusta? Minulle käyvät meikeiksi ainoastaan mineraalimeikit ja blinc ripsari, kaikki muu ärsyttää.

    VastaaPoista
  4. H: Kohtalotoveri :) siskoni toi tämän poskipunan minulle Englannista jokunen vuosi sitten. Ihanan näköinen ja hyvä väri. Pienelle kuopalle olen jo sitä käyttänytkin :)
    Guerlainilla on nyt näitä mosaiikki poskareita, ovat vaan turhan kalliita ja hiukan taisi olla hileitä, muuten olisin langennut...

    Anonyymi: En ikinä laita ripsaria alas, se on kyllä ihan tapa. Ja kuitenkin hankaisin sitä vahingossa :) en mä tiedä laittaako kaikki alaripsille ripsaria?

    Helmisusi: Mä en osaa sanoa, mulla se ei kyllä ärsytä. Saisitko keltään kokeiltua sitä yhtään, aiheuttaako allergia? Luulisi kyllä että tuo ja Lumene on samanlaisia mutta en tosiaan osaa varmaksi sanoa. Osaako joku auttaa?

    VastaaPoista
  5. Onpa nätti meikki! Tutorialit ovat aina kivoja :)

    VastaaPoista
  6. Nea: Kiitos :) mä tykkään kanssa tutoista vaikka ne kertois mistä. Tääkin on ehk vähän tylsä mutta loppuviikosta tulee koristelu/konad tutorial!

    VastaaPoista
  7. Tutorialit on huippuja ja kaunis tuo sinisen rajauksen ja muuten vaaleamman silmämeikin yhdistelmä.

    Aivan ihana muuten tuo huulikiillon sävy! Mun oli heti saatava sama sävy tänään violetin meikin kanssa ja onnistuin aika lähelle Aromaleigh'n Rocks-punalla ja Fyrinnaen Lip Lustrella, hihii!

    VastaaPoista
  8. Kaikkien kasvoille / silmille ei mun mielestä edes sovi jos laittaa alaripsiin mascaraa. Itsekin opin laittamaan sitä sopivan vähän vasta noin vuosi sitten, sitä ennen oli tutun kuuloisesti karseat traumat jostain teinivuosista kun lotrattiin äidiltä nipistettyä ripsaria niin että iltapäivään mennessä oli varmasti harmaat rannut silmien alla... Mutta tosiaan joidenkin silmiä se alaripsien laitto tuntuu avaavan enemmän, toisilla taas tulee sellanen turpaanvedetty look. Ja tässäkin asiassa kauneus on katsojan silmässä ;D

    On muuten ihanan pirteä tuo sähäkkä rajaus hempeän vaaleanpunaisen kanssa, tästä sai taas hyviä ideoita :)

    VastaaPoista
  9. keijukainen: Hihih,näitä MF kiiltoja ei taida enää saada :)

    Ano: Kiitos, kiva että sait ideoita :) ja mä tosiaan saisit hangattua ne rannut kuitenkin...

    VastaaPoista
  10. Oi, mä odotan loppuviikon Konad-tutorialia! Olen vasta muutaman kerran yrittänyt sählätä Konadin kanssa, ja voi taivas, että voi olla hermoja raastavaa kun ei osaa tehdä sitä mitä haluaa! Tuon kuvaston sain minäkin viime tilaukseni yhteydessä, ja Clean Pad Set näyttää loistavalta. Ite olen käyttänyt vanulappua pinsettien nenässä, mutta paljon helpompaa tosiaan olis pyyhkiä se scraper tollaseen sieneen joka on paikoillaan.

    VastaaPoista
  11. Skirty: Niinpä! Ei mene sitten niitä vanulappujakaan :) muista lukea tutorial sitten, tuli ylihuomenna :)

    VastaaPoista
  12. En laita ripsaria alas jos en alaluomea meikkaa, mulla on kyl tummahkot ripsetkin joten jos laittaa vaan ylös meikkiä, pelkkä ripsari alhaalla näyttää hassulta.

    Erittäin pätevä arkimeikki btw.

    VastaaPoista
  13. Kiva tutorial :D Jostain syystä tuollaisia perusjuttujenkin tutorialeja on hirmu kivaa lukea..

    Ja Helmisudelle UDPP:stä: Minulle ainakin tuote aiheutti todella pahan allergisen reaktion. Olin lukenut MUA:n arvosteluista vastaavia kokemuksia, mutta päätin kuitenkin kokeilla sopisiko se minulle (olen melko herkkä mm. hajusteille, mutta en kuitenkaan kaikelle mahdolliselle, UDPP:ssä on ilmeisesti jokin todella allergisoiva aine, mutta en nyt muista mikä :D) Ja kyse ei ollut mistään pienestä kirvelystä vaan sain oikeasti todella pahan reaktion, luomeni turposivat n. nelinkertaisiksi ja menivät punaisiksi ja kivutkin oli aika kivat... Voihan tuota kokeilla, sillä kyllähän sen saa aina myytyä jos ei itselle käy, mutta kannattaa varautua, että tuollainenkin mahdollisuus on... Nyt onkin sitten taas hyvä pohjustaja hakusessa :P Ikuisuusongelma...

    VastaaPoista
  14. milipili: Joo minusta tuntuu kanssa että jos mulla on alaluomella ripsaria, näytän hassulta :)

    Muru: Kiva kuulla! Mutta UDPP ongelmat kuulostaa aika pahalta! Too Facedilla on muuten myös pohjustaja!

    VastaaPoista
  15. Törmäsin vasta hiljattain blogiisi ja aivan ihania kynsiä ja tutorialeja! Tästä tutorialista sain myös apua siniseen eyelinerini käyttöön joka on pysynyt lähes käyttämättömänä (ja joka oli pakko ostaa houkuttelevan värin vuoksi). :) Tuo sininen rajaus kruunaa meikin.

    VastaaPoista
  16. ^Tervetuloa :) meikkiä saa kyllä piristettyä värillisellä rajauksella tosi hyvin :)

    VastaaPoista

♥ Thanks For The Comment ♥