maanantai 31. toukokuuta 2010

Parhaat voidemaiset pohjustajat

Sori mulla on joskus hidasta tämä toiveiden toteutus mutta eipähän näitä kiireellä kirjoitella ja kuvata :) toivoitte juttua voidemaisista luomiväreistä ja lähinnä omista suosikeista ja inhokeista.


MAC Paint voidemaiset tuubiluomivärit
Minusta parasta näissä on helppo levitettävyys siveltimellä. Nämä saa luomelle ohuesti ja luomiväri tarraa näihin hyvin kiinni. Koostumus on voidemainen, tuubi kestää vuosia eikä aine ehdi kuivahtaa. Toivoisin vain sävyjä olevan enemmän, toisaalta tarvitseeko niitä kun nämä on niin riittoisia? Tuubit vievät myös vähemmän tilaa kuin isot lasipurkit.




MAC Paint pot voidemaiset lasipurkissa olevat luomivärit
Toisin kuin tuubissa olevat, nämä kuivahtavat nopeammin. Jo pari vuotta vanha PP alkaa irtoilemaan reunoista. Toki näissäkin on eroja, kovemmat kuivuvat nopeammin. Jotenkin vaikka Bare study on notkeampaa eikä se kuivu helposti. Suosittelen hankkimaan Bare study sävyn ensimmäiseksi PP:ksi, se sopii lähes kaikkien värien alle olemalla shampanjan värinen hiukan hohtava ja helposti levittyvä. Nämäkin levitän siveltimellä.
Värivaihtoehtoja on runsaasti ja nämä toimivat todella hyvin tuomalla värit luomella ihan uusiin ulottuvuuksiin.
Näistä sanon vielä sen että aloittelijan ei kannata ostaa näitä jos ei ole varma tuleeko käytettyä. Nämä kestävät todellakin ihan vuosia. Tai kannattaa aloittaa vaikka Bare studyllä ja sitten miettiä tarvitseeko eri värejä.



Clinique voidemaiset luomivärit
Arvatkaa huvikseen paljonko näistä maksoin? 1e /kpl. Olivat Beautyssä poistossa ja pakko oli napata mukaan. Toisin kuin aiemmat MACit, nämä vaativat UDPP:n alle. Muuten ei pysy koko päivää. Etenkin tuo ruskea on kiva nudemeikkiin, levittyvät nätisti luomelle vaikka sormenpäällä taputellen. En ole tarkistanut montako sävyä on tarjolla mutta asia täytynee korjata.



Gosh Love that puikko luomivärit
Käytän nykyään näidenkin alla UDPP:tä. Muuten eivät pysy yhtä pitkään kuin MAC. Parasta näissä on sävyvalikoima joka kyllä nykyään on valitettavan suppea :( puolet noista sävyistä on kadonnut myynnistä. Edullisia ja toimivia. Puikon muodossa oleva luomiväri joka on melko tahmea mutta toimii todella hyvin. CN suosittelee *peukku*
Näitä taas voisin suositella aloittelijalle koska ovat edullisia ja kuluvat aika nopeasti. Vaalea violetti ja beige ovat ainakin turvalliset sävyt kaikille.



Urban Decay Primer Potion eli UDPP
Tätä on tuo normiversio sekä Sin joka on käsittääkseni helmiäinen? En ole sitä kokeillut.
UDPP on legenda. Pitää luomivärin paikallaan ihan aamusta yöhön asti. Suosittelen tätä kaikille. Ihonvärinen sävy. Hiukan tahmea laittaa, kuivahtaa nopeasti eli tämän päälle on äkkiä laitettava luomivärit. Toisin kuin värilliset pohjustajat, tämä ei itsessään voimista väriä vaan keskittyy pelkästään pitämään silmämeikin muuttumattomana.

Ja sitten ne inhokit!


Rimmel Color mousse luomivärit
Aah, ihan kamalaa kuraa. Joskus vuosia sitten hairahduin meikkifriikin urani alussa ostamaan näitä muutaman. Ehkä nämä pysyivät ihan hyvin tai sitten ei. En muista. Mutta nauran nykyään sille mitä näille kävi kun olivat hetken käyttämättä. Siis se hetki oli jotain kuukausi. Nämä olivat kutistuneet purkkiin ja menneet pilalle. Ja se purkki oli kunnolla kiinni! Tämän takia en osta mitään Rimmelin meikkejä vaan kierrän hyllyt kaukaa.


NYX Jumbo pencil kynät
Harmittaa niin vietävästi kun tilasin nämä ja olin innoissani miten paljon hyviä värejä saan pohjustukseen. Kokeilin yhtä. 2 tuntia ja meikki oli luomivaossa. WTF??? Mitä ihmettä? Ei voi olla näin huonoa. Kokeilin UDPP:n kanssa. Sama homma. Not for me. Ei vaan toimi. Käytin sitä mustaa rajauksena yläluomella. Laitoin vielä päälle mustaa luomiväriä ettei jää niin rasvaiseksi. Joopa joo, ehdin ottaa meikkikuvat ja luomi oli jo mustilla viiruilla. Nice! Jätin itselle vain Milk kynän jota välillä käytän kulmaluulla tai silmät sisänurkassa mutta muuten en näihin enää koske. Harmi, edullisia ja söpöjä mutta eivät toimi.

Mutta kertokaa nyt omat suosikit ja inhokit!

27 kommenttia:

  1. Siis ei pidä antaa kuivua. En toki oo ollut hereillä näin aikaisin sitten melkein lukioaikojen...

    VastaaPoista
  2. Ai UDPP:n pitää antaa kuivua! Mä oon parin kokeilukerran ootellut ja ihmetellyt kun se ei tunnukaan toimivan niin hyvin kuin on annettu olettaa. Kokeillaan tänään sitten eri tavalla.

    VastaaPoista
  3. Kiitos tästä postauksesta =)

    Itselläni kokemusta ainoastaan Goshin puikoista,Oriflamen puikkoluomiväreistä olen myös tykännyt ja pysyvät mielestäni erittäin hyvin. Kaikkiin laitan kyllä alle UDPP:n.

    Myös Clarinssin tuubissa olevat voidemaiset on hyviä,hintaa about 15€. Kuivuu suht nopeesti joten luomivärin kanssa oltava nopea mutta pysyy todella hyvin. Toimii myös itsestään käytettynä.

    VastaaPoista
  4. Mulla toimii NYXin kynät, mutta Paint Potit ei ollenkaan. Kummaa. Olen tehnyt juuri niin kuin tässä suosittelet, eli hankin joskus Bare Studyn kokeiluun, koska sitä joka paikassa hehkutettiin. Käytän sitä yksinään satunnaisesti, mutta muut luomivärit eivät vain näy sen päällä ollenkaan. Missä lie vika?

    NYXin kynät ovat kyllä melko rasvaisia, joten ymmärrän ongelmasi. Mulla ne ovat ohuena kerroksena toimineet ihan hyvin, mutta silmäluomeni ovat sen verran kuivat, ettei paakkuuntumisongelmia ole luomivärien kanssa ollut muutenkaan.

    VastaaPoista
  5. Mulla oli ihan sama juttu noiden NYX Jumbo Pencil-kynien kanssa! Käytän aina silmämeikinpohjustajaa, koska luomivärit eivät kestä muuten tuntia kauempaa.

    Kerran tilasin noita kyniä ihan innoissani ja kas kummaa, ne ei pysyneet yhtään! Olin todella pettynyt, koska sävyt olivat niin ihania :/ Siskollani nämä kyllä toimivat mainiosti, pysyvät kuulema hyvin. Ihan epäreilua!

    VastaaPoista
  6. UDPP on paras! :-) Ja kaikki varmaan tietää jo tän, mutta se putkilo kannattaa todellakin tyhejntää, kun se alkaa loppua. Sain juuri loppuun ekan UDPP:ni, tai siis niin luulin. Puristettiin pihdeillä purtilo tyhjäksi ja sieltähän tuli tavaraa vielä varmaan enemmän kuin olen vielä käyttänyt! Eli jos jotain miinusta niin purkin muotoilu ei oo ihan paras.

    VastaaPoista
  7. Macin painteja en ole kokeillut, haluaisin kyllä. Samaten haluaisin kokeillla cream color baseja, kuulema melko tahmeita et värit ottaa hyvin kiinni. Itse olen luopunut udppsta kokonaan, minulle täydellinen pohjustus on painterly paint pot. Gosheista tykkään myös, löytyy kaikki muutki ku sulla paitsi toi vaaleenvioletti (ostoslistalle).

    NYXejä olen opetellut vasta nyt käyttämään, olen yhdistänyt ne aromaleighin rocks luomivärien kanssa, joiden kanssa mulla oli ongelmia. Levitän nyxiä todella ohuen kerroksen (pohjustuksen päälle) ja häivytän ja levitän sormen kanssa. Kuulema myös depottaaminen on joillekin auttanut. Olen vihannut sitä ostosta, mutta nyt olen ihan rakastunut niihin, neljä uutta sävyä pakko saada!

    VastaaPoista
  8. Itelläni on toi MAC:n Paint-tuubi beigenä, mutta jotenkin tuntuu että kun siihen päälle laittaa luomiväriä ja alkaa sitten häivytellä niin väri katoaa kokonaan. Ostin sen itseasiassa Nealta, jolla oli ihan samaa ongelmaa mineraaliluomareiden kanssa. Ajattelin että jospa normiluomivärien kanssa ei olisi tuollaista ongelmaa mutta... Nykyisin sitten käytän sitä kulmaluulla ja luomella GOSH:n puikkoa.

    VastaaPoista
  9. mulla noi NYX:n jumbokynät on toiminu hyvin.
    Tarvii se toki primerin alle, mutta kun se on, niin hyvin pysyy.

    VastaaPoista
  10. Samaa mieltä! Tosin Macin Painteja en ole viel kokeillut.
    Lisää Paint Poteja haluaisin. Coastal Scentsit kuivaa niin nopsaan ja Mad Mineralsilla ei ole tarpeeksi sävyjä.

    VastaaPoista
  11. Samanlainen kokemus noista NYXin kynistä! Onneksi ostin vain yhden, niin harmita niin suuresti, kun aluksi meinasin tilata useampaa väriä. -M

    VastaaPoista
  12. H: Minäkin aloin lukemaan että mitäs mä olen kirjoitellut että pitäisi antaa kuivua :D ja tietenkin vasta sitten älysin toisen kommenttisi :) kröhäm...

    Läpi lasien: Clarinsia olen joskus kokeillut, sävy ei vain miellyttänyt :) Oriflamea voisi tietty kokeilla :) onko siinä paljon kivoja sävyjä?

    .Nekku.: Sä osaat kyllä meikata paremmin kuin minä mutta kyllä mä saan Bare studyn päälle kerrostettuna luomivärit näkyviin hyvin mutta tietenkin esim.vihreä on näyttävämpi vihreällä pohjustuksella, ei tule Bare studyllä niin hyvin esiin.
    Mulla on niin paljon raskaammat ja rasvaisemmat luomet kuin sulla, NYX penit ei ollut tarkoitettu minun luomilleni ;)

    Anonyymi: Se on hassua kun toisella toimii, toisella taas ei. Ja harmittaa se kun tilaa ihania ja sitten ne jää turhiksi.

    Weezer: Cream colour baset ei ainakaan mulla toimineet pohjustuksessa, ne oli liian ohuita ja liruja :)

    Sara: Mä kanssa annoin poikaystävälle jobin että leikkaa UDPP:n auki ja tyhjentää tyhjään mineraalipohjapurkkiin. Se purkki tuli melkein puolilleen vielä!

    Saphira: Muistankin lukeneeni että Nea kirosi sitä :) mä tosiaan käytän enemmän normimeikkejä kuin mineraaleja niin toimii se ihan hyvin :)

    -anni-: Kiva että sulla toimii :)

    milipili: Joo ne Coastalin oli aika sieltä, en tykännyt :/ taisivat kuivaa äkkiä pilalle.

    VastaaPoista
  13. Minulla on käytössä Mad Mineralsin indelible cremet ja yksi Mschicin vanhan mallinen kiinteä luomiväri, mutta Indelible kuivattaa luomia liikaa ja Mschic on lopussa, joten pitää keksiä jotain muuta. Voisin hankkia jonkun Goshin kynän aluksi... niin ja, Fyrinnaen geeli on ihan mahtava jos käyttää mineraaleja, tosin olen laittanut sen alle vielä pohjustuksen.

    VastaaPoista
  14. itselläni ei ole muuta pohjustajaa kuin goshin puikossa oleva. mielestäni se on toiminut ihan hyvin, vaikkei mtn vertailukohtaa olekkaan.. hyii näin noita rimmeleitä jossain kaupassa alekorissa ja KAIKISSA niissä oli jotain kauheaa oranssia liejua .. yäk sanoisinko

    VastaaPoista
  15. Ano: Goshin kynät on huippuja :)

    r-ii: Ja yleensä alemeikit on avattuja ja likaisia, hyi...paitsi beautyssä ja Kicksissä on siistit alemeikit :)

    VastaaPoista
  16. UDPP Sin on tuon väristä tavaraa, mikä on sen putkilon väri, siis tumma shampanja, jossa on reilusti helmiäistä joukossa. Se ei ole väritön ja huomaamaton, kuten tavisversio. Annostelun kanssa saa olla kans tarkkana, ettei laittele liikaa.

    Laatu on kyllä tässäkin kohdallaan.

    VastaaPoista
  17. Jännä, mä taas en yhtään tykännyt goshin kynistä. Niin kauan kun ne pelitti ne oli jees, mut alta vuodessa ne rupesi haisemaan todella pistävälle ja piti heittää pois silmätulehduksen pelossa :o Näin kävi sekä beigelle että ruskealle kynälle. Eikä tullut ostettua mitään varastossa lojunutta vaan ihan keskustan sokkarilta. PP ja varsinkin niiden edullisemmat vaihtoehdot madin indeliblet kestävät reippaasti kauemmin kunhan purkin vaan sulkee tiukasti.

    VastaaPoista
  18. No ei niitä sävyjä kovin montaa ole,siitä miinukset. Mutta löytyy täältä

    http://fi.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCat=makeup&prodFilter=ptmkeyeshadow&prodCode=15080

    Itse myyn noita,joten jos kiinnostaa ja lhipiirissä ei ole konsulttia niin ilmottele =)

    VastaaPoista
  19. Jane: Minä muistelinkin että se on helmiäinen niin en ole sen takia ostanut. Yhdessäkin on tarpeeksi käytettävää pitkäksi aikaa joten tavallinen versio riittää mulle :)

    lenorca: Mainitsitko jo aiemmin noista pilaantuneista kynistä vai olikohan se joku toinen? Mä kyllä laitan purkit aina tosi tiukasti kiinni mutta MADin rajauksista en tykännyt etenkin kun yksi oli valmiiksi kuiva tilatessa :(

    Läpi lasien: Noissa onkin hyvät perusvärit, kannattaa tsekata :) juu minä ilmoitan jos haluan tilata :)

    VastaaPoista
  20. charming: ollut varmaan mää ku oon ihan tuohtunut edelleenkin noista kynien kuivumisesta :-D
    Madeihin olen kuullut semmosen vinkin että laittais mikroon n. 10 sekunniksi että sulais ja kylmettyessä jähmettyisi uudestaan, niin sillä pitäisi saaha armonaikaa vielä lisää - en sitten tiedän onko kyseessä kuukauden vai peräti vuoden armonaika. Omat MAD:in purnukat ollut ahkerassa käytössä nyt vuoden, ja nyt näyttää ensimmäisiä merkkejä siitä että koostumus on hieman kuivahtanut. Testaanpa tuon mikrovinkin piakkoin ja voin kertoa sulle ja sit miten pelitti! :)

    MACin PP on mulla kans värissä Bare Study ja sama ongelma kuin mm Nekulla - ei värit erotu yhtään paremmin kuin muuten :/ Olin hieman pettynyt, tuohon hintaan odottaisi hieman kivempaa laatua mutta eipä se kosmetiikassa aina niin menekään. :F Tarkoitus olisi bongata Painterly, nuo matat pelittää mulla paremmin :)

    VastaaPoista
  21. oho, mitenkähän vanhoja nuo Cliniquen voidemaiset on....? Tuon näköisiä juttuja ei ole näkynyt Cliniquen valikoimissa pitkiin aikoihin....

    Nykyisethän on ihan erilaisia, tosi ohuita ja nestemäisiä vaahtomuoviapplikaattorilla.

    VastaaPoista
  22. lenorca: Mä koetin sitä mikrottamista joskus MADiin ja joskus johonkin MACiin mutta en ole onnistunut, voi olla vika tehossa ja ajassa...kerro onnistuiko!
    Painternya mulla ei ole mutta Pharaoh on matta ja se pelittää tosi hyvin :) ehkä paremmin kuin hohtava?
    Ei se hinta-laatusuhde ihan aina kohtaa :)

    Sanni: Ohoh, oonko minä vanhaa ostanut ;D no ei paha juttu eurolla ;)

    VastaaPoista
  23. On ne Cliniquet aika vanhoja, mulla on niit vielä vaaleen sininen, lila, vaaleanpunainen, kanerva, taupen värinen (uusin versio), beige ja kulta (ei vanha versio, vaan sen jälkeinen ennen uutta).

    Pelittävät hyvin, eivätkä vaikuta oudoilta.

    VastaaPoista
  24. Mä oon myös aina kuvitellut, että UDPP:n pitää antaa kuivua. Hyvin se silti on toiminut, eli ehkä sillä ei ole niin väliä, ainakaan minun silmissäni?

    VastaaPoista
  25. ^En usko että on väliä. Voi kai se mullakin joskus kuivahtaa tai olla märempää, en ole asiaa ikinä tarkemmin miettinyt mutta nopeasti se kyllä kuivaa!

    VastaaPoista
  26. Mulla oli kans noita Rimmelin "luomivärejä" pari. Käytin niitä aluks pari kertaa ja sitten ne jäi lojumaan vessan laatikkoon. Siellä ne viettivät kyllä varmaan pari vuotta, mutta näky oli tosiaan kaamea kun kurkkasin purkkeihin! Toinen oli kuivunut pieneksi kasaksi ja toinen oli samanlainen, mutta ympärillä oli paksu kerros jotain "limaa" tai no paremminkin öljyä... :D Ja joo, mulla kans oli eka ja vika Rimmel ostos. :P

    VastaaPoista
  27. ^Hahah, näin tänään jotain Rimmelin vaahtojuttuja alekorissa. Ihan olisi tehnyt mieli kurkata miten "tuoreita" ne ois olleet ;)

    VastaaPoista

♥ Thanks For The Comment ♥