tiistai 20. huhtikuuta 2010

Kynsienhoito rutiinini

Ajattelin postata teillä kynsistäni asiaa, lähinnä vinkkejä tuotteista mitä käytän. Asiasta kysellään usein. Toivottavasti tämä ei ole vanhoille lukijoille saman toistoa.

Numero 1 ja tärkein tuote on hyvä aluslakka/kynnenkovettaja.
Käytän Poshe Nail treatment basecoat lakkaa. Tilaan tämän ulkomailta koska minulla tämä kestää vähän yli kuukauden. Tätä pitää olla monta jemmassa. Tätä saa myös suomesta jos hätä iskee, nimittäin Cesars shop verkkokaupasta. Sieltä saa myös pikakuivattajia yms. tutustukaa :)

Käyttämiäni aluslakkoja ovat NailTek II lakka jota saa myös suomesta. Se toimi myös oikein hyvin mutta mielestäni kellastutti kynsiä. Olen kokeillut myös OPI aluslakkoja jotka toimivat joskus mutta eivät oikein enää. Niitä kannattaa kokeilla myös!

Rupesin käyttämään Poshe aluslakkaa n.vuosi sitten ja pidän sitä joka päivä kynsissäni. Estää kynsiä liuskoittumasta ja on toiminut hyvin jokaisen kynsilakan alla.


Kynsien kosteutus on mielettömän tärkeää. Sitä hommaa hoitaa kynsiöljy. Omat öljyni ostan suomesta tai tilaan ulkomailta. Nfu oh öljyä olen tilannut Näytä kyntesi verkkokaupasta. Minulla on tuo mangon tuoksuinen, ehkä tilaan myös muita tuoksuja, nämä ovat nimittäin ihania! Kosteuttavat hyvin ja imeytyy nopeasti.

Tykkään kyllä enemmän Creativen Solar oilista joka on paras kynsiöljy ikinä. Hieman paksumpaa kuin Nfu öljy. Jos kynnet on tosi kuivat ja liuskoittuneet tai hieman repaleiset, Solar oil kosteuttaa ne "korjaten". Olen itse tykännyt ihan mielettömästi!


Minä viilaan vain lasiviilalla. Viilani on OPI merkkinen ja tämä on kestänyt n.5vuotta. Kuulostaa uskomattomalta! Hyvään viilaan kannattaa panostaa, miettikää montako huonompaa viiden vuoden aikana voisi ostaa ja paljonko niihin menisi rahaa.

Burt`s bees Lemon butter cuticle cream on hyvä ensiapu kynsilakan poiston jälkeen ja ennen aluslakkaa. Tykkään joinakin päivinä muhittaa tätä ja käsivoidetta puuvillahanskoen sisällä. Tätä on ihana hieroa kynsille. Mulla tämä purkki ei kestä kovin montaa kuukautta.
Burt`s pehmentää kynsinauhoja ja kynsiä. Annan tämän imeytyä hyvin kynnelle ennen aluslakkaa. Ihana tuote.


Lisää kynsien huoltovinkkejä voit lukea näistä postauksistani :)
Kädet tunnisteen alta löytyy juttua käsirasvoista, niillä on myös tärkeä osa kynsien hyvinvoinnissa, en rupea nyt niitä tässä esittelemään koska hyviä on valtavasti!

27 kommenttia:

  1. Mä en voi kestää solaroilin hajua! Tuotteena todella hyvä, haju on vaan sietämätön. Täytyykin kokeilla nfu ohn öljyä. Ostin muuten eilen maailman hirvittävintä energiajuomaa, maistui aivan siltä, miltä solar oil maistuu!!!

    VastaaPoista
  2. Weezer: *reps* :D voi että nauroin! Voin kuvitella ilmeesi maistaessasi Solar oil energiajuomaa :P
    Mun mielestä se tuoksuu aika kivalle mutta jos et tykkää niin kokeile Nufun öljyjä. Mangossa on tosi makea ja aito mangon tuoksu.

    VastaaPoista
  3. Vautsi,oon ihan samoilla raiteilla ku sinä tuotteiden suhteen mutta Burt´s bees uupuu :)
    Mistä nettikaupasta sitä sais tilattua ku ei oo vastaan tullu?

    VastaaPoista
  4. Mulla on tyhmä kysymys. Olen aina miettinyt kynsinauhaöljyn käytössä sitä että imeytyykö se niin hyvin ettei kynsiä tarvitse puhdistaa ennen aluslakan laittamista? Jos siinä välissä pesee kynnet niin heittää hukkaan kosteutuksen, mutta kestääkö kynsissä lakka jos kynsiä ei puhdista?

    VastaaPoista
  5. Mä olin just Tallinnassa käymässä ja Tallinnan Stockan hulluilta päiviltä tarttui mukaan Jessican Phenomen Oil. Tuoksuu ihanan manteliselta ja tuntuu muutenkin ihanalta.
    Vedätkö sä lakan suoraan öljytyn kynnen päälle? Yleensähän joka paikassa neuvotaan, ettei kynsi saa olla yhtään rasvainen, öljyinen tms., muuten lakka ei pysy.

    VastaaPoista
  6. Mä tykkään kanssa noista Nufu-öljyistä, joku psykologinen juttukin siinä pitää olla, kun onhan se nyt kiva kaivaa viimeisenpäälle kaunis pullo esiin ja laittaa kynsille öljyä, joka vielä tuoksuu hyvältä :D

    Rutiinisi on ihan samanlainen kuin mitä omanikin on. Nai Tekin II sai muuten omat kynteniin kellastumaan ikävästi

    VastaaPoista
  7. Plaz^: LF:stä löytyy :)

    http://www.lookfantastic.com/beauty/burts-bees

    Satu: Mä annan vain imeytyä. Jotkut pesee mutta itse en koe sitä tarpeelliseksi kun tuntuu että se öljyäminen menee hukkaan. Vaikka en usko sen niin olevan mutta se vain tuntuu siltä...
    Kyllä sen huomaa että onko imeytynyt ja voihan pyyhkiä vielä kynnet paperilla ennen alulskkaa jos haluaa olla varma :)

    Sara: Lue ylempi vastaus :) eli kynteni on aina puhdas ennen aluslakkaa.
    Jessican öljy on varmasti ollut hyvä ostos. Ja kynsiähän voi öljytä vaikka olisi kynsilakkaa, teen myös sillä tavalla. Tiputtaa tipan kynnen alapuolella ja kynsinauhoille.

    S: Aivan ;) Sulla on siis rutiinit kunnossa ;)

    VastaaPoista
  8. Mistä sä tilaat tuota Poshea, siis ulkomailta?

    Ootko käyttänyt Burt's Bees'n käsivoiteita? Katselin LF:sta Hand repair kitiä, yhdessä voiteessa on kyl marsipaanin tuoksu, jaiks...

    Mulla on NfuOh:n laventelin tuoksuinen öljy, ihana tuoksu, hoitotehosta en ole niinkään varma, koska on mineraaliöljyä. Toki auttaisi silti, jos sitä käyttäisi säännöllisesti... ;)

    VastaaPoista
  9. Ulpu: Kaikista nettikaupoista mistä saa kynsilakkojakin. Eli ne lukee tuolla Nettiostaminen kategoriassa ;)

    En ole käyttänyt mutta kiinnostaisi ehdottomasti kokeilla.

    Ehdottomasti pitäisi öljytä säännöllisesti ;D

    VastaaPoista
  10. Mistä nettikaupasta nykyään kannattaa tilata Creativen Solar Oilia, kun jotkut jenkkikaupat ei ilmeisesti enää voi toimittaa CND:n tuotteita ulkomaille? Mistä olet itse viimeksi tuota tilannut ja mikä olisi postareiden kannalta paras vaihtoehto?

    VastaaPoista
  11. Ano: Olen tainnut tilata Transdesigniltä ja 8ty8beautystä...

    VastaaPoista
  12. Hauska lukea rutiineistasi!:) Olen itse vielä vähän laiska juuri tässä mutta lasiviila ja kynsiöljy ovat kuitenkin käytössä. Hmm, voisinkohan käyttää badger balmia kynsinauhoihin, hmm.

    VastaaPoista
  13. Badbomben: Sun kommentti ei ainakaan nyt näy vaikka sen julkaisin. Ihan ihmeellistä. Mutta hyvä että kynsienhoito rutiinit ovat kunnossa ja ihan hyvin badger balmia voi käyttää kynsinauhoille :)

    VastaaPoista
  14. Kysymys!
    Onko jotain neuvoa, miten saisi estettyä kynsien kellastumisen. Mulla on myös AINA lakat kynsissä, mutta vaikka käytän juuri tuota Poshen aluslakkaa, niin kynnet kellertää sen verran että ranskalainen manikyyri ei olisi mitenkään mahdollista toteuttaa siististi :( Tuntuu että ranskis pitäisi suunnitella jo aikoja etukäteen ettei käyttäisi mitään tummempaa, vihertävää tai sinertävää lakkaa ettei kynsi ota väriä ... Neuvoja, help? Tällä lakkaamismäärällä kyse on erittäin todennäköisesti siis juuri kynsilakoissa :)

    VastaaPoista
  15. ^SAMIS :) mullakin siis tosi keltaiset kynnet. Vaikka käyttää aluslakkaa. Ne vaan kellastuu. Nyt olen löytänyt uuden rakkauden ja se on Color clubin valkaiseva aluslakka:

    http://nailfix.valmiskauppa.fi/color-club-milky-white-french-manicure-base-coat-p-1164.html

    Sain tuon Alter ego kokoelman mukana ja kokeilin vaaleiden lakkojen kanssa. Toimi tosi hyvin.
    Mulla on myös Trindin vaalean pinnan antava lakka jota olen käyttänyt varpaissa. Sielläkin kun on samaa ongelmaa...

    Ainut hyvä keino on nuo vaalean pohjan antavat lakat niin näyttää ranskikset paremmalta ;)

    VastaaPoista
  16. Tahtoisin kysyä että mitä mieltä olet cesar sicretin kynnenkovettajasta? Lisäksi oletko kokeillut cesarin saman sarjan kynsiöljyjä? Olen juuri eka kerran tilannu cesarista ja haluaisin saada kynnet kuntoon :)

    VastaaPoista
  17. ^En ole kokeillut tuota kovettajaa. Päällyslakoista on kokemusta ja niiden perusteella suosittelen kokeilemaan aluslakkaa. Kynsiöljyt on hyviä ja edullisia, niissä on myös hyvä tuoksu :)

    VastaaPoista
  18. Mistä tuota solar oilia voi ostaa? Kynsiöljy ja kynsinauhaöljy on ilmeisesti eri asiat? Miten niiden koostumukset eroaa toisistaan?

    VastaaPoista
  19. ^Esim. eBaystä voi ostaa. Ihan samoja öljyjä ovat kummatkin :)

    VastaaPoista
  20. Hyödyllisiä kynsienhoito-ohjeita olet laittanut. Tahtoo kaikkia kivoja kynsihoitotuotteita! :) Kuinka usein viilaat kynsiäsi? Itse olen viilannut lähes joka päivä, jotta mahdolliset repeämäalut lähtisivät pois. Kynteni kun ovat ohuet ja liuskoittuvat. Tällä viilaustahdilla kynnet eivät kuitenkaan juuri kasva pituutta. Kuinka usein viilauksen olet kokenut kannattavaksi myös pituuskasvua ajatellen? Entä onko eroa öljyääkö kynsiä tavallisella oliiviöljyllä tai kynsiöljyllä?

    VastaaPoista
  21. ^Viilaan n.kerran viikossa jos ei ole repeämiä. Kannattaisi kyllä useammin niin huomaisi jos kynsi on revennyt. Mä viilasin eilen ja huomasin peukalon kynnen olleen revennyt jo pari päivää :)
    Eli ota tavaksi viilata vaikka viikonloppuisin ja tarvittaessa useammin.

    Mä olen käyttänyt vain kynsiöljyjä joten en osaa sanoa oliiviöljjystä mutta öljyähän se vaan on ja muistelen jonkun sitä käyttäneen. Vehnänalkioöljyä kannattaisi ihan syödä, on kuulema tosi hyvä kynsille :)

    VastaaPoista
  22. kumpi on parempi, toi opin lasiviila vai trindin lasiviila? itellä on joku kicksin pilipali... :/

    VastaaPoista
  23. ^Mulla on tämä OPI ollut ainakin 7 v eli kyllä minä puollan sitä :) en ole tosin Trindiä kokeillut :)

    VastaaPoista
  24. Oot varmasti kuullut tän satamiljoonaa kertaa, mutta...Sulla on niin paras kynsiblogi!:D Itsekin oon hurahtanut ihan täysin kynsien laittoon ja hiljattain aloitin blogin pitämisenkin (siellä on kynsien lisäksi yleisesti kosmetiikasta sekä urheilusta ja terveydestä). Luulin että mulla olis iso kokoelma kaikkia kynsitarvikkeita, mutta kun tutustuin sun blogiin totesin, että oon kyllä aika amatööri sun taitojen ja kokelmien rinnalla.:P Kommentoin tätä postausta "vähän" myöhässä, mutta oli ihan pakko sanoa, että tästä oli tosi paljon itsellekin hyötyä ja vinkkejä. Juuri lähti tilaukseen kaksi Poshen aluslakkaa!:)

    VastaaPoista
  25. ^Kiitos kivasta kommentista, käyn kurkkaamassa sun blogin :)

    VastaaPoista
  26. ^Tilasin ajat sitten Fabuloustreetiltä :)

    VastaaPoista

♥ Thanks For The Comment ♥