keskiviikko 24. maaliskuuta 2010

Pikakuivattajat testissä

Moni ei varmastikaan ole kokeillut pikakuivattajia. Kyselyitä niistä tulee joten toivottavasti tästä tuotearvostelusta on teille apua :)

Ensin katsellaan Color clubin valikoimaa. Color club on suosikkejani laadullisesti joten mulla oli hyvät odotukset näiden tuotteiden suhteen. Testaan nämä puolueettomasti, mitään kokemusta näistä ei ennen ole. Olen käyttänyt vain Poshen ja Seche viten pikakuivattajia.


Dry ice Rapid Nail lacquer dryer
Pipetillinen pikakuivattaja. Koko 15ml ja tämä myös löytyy Cesarista.

Korkin päässä on nappi josta painettaessa tulee tippa kynnelle.

Mä luulin että tämä laitetaan heti lakan päälle mutta ei! Ensin lakkaus, sitten tavallinen päällyslakka/0-60. Odota minuutti ja sitten yksi tippa Dry iceä joka kynnelle.

Dry ice on nestemäistä litkua joka valuu pitkin sormia. Mutta onneksi imeytyy eikä sottaa vaatteita. Kuivui hyvin, viiden minuutin päästä lakkaus oli kuiva. Ei tietenkään kestä kovia painalluksia mutta normaalisti kuitenkin pystyi olemaan.

Ja kannattaa antaa kerrosten kuivahtaa lakkauksen välissä.


0-60 Speedy top coat
Tavallinen pikakuivattaja. Pullolla kokoa 15ml ja Cesarsshop myy näitä.

Jos haluaa vielä nopeamman kuivatuksen, voit laittaa vielä 0-60:n jälkeen tipan Dry iceä! Mä en tätä hoksannut mutta huomasin verkkokaupan sivuilta.

Tykkäsin kyllä enemmän ihan että kynnellä on pelkästään 0-60. En huomannut mitään isoa eroa. Mä en ole vielä ihan tottunut noihin "drip" kuivattajiin.


Kokeilemisen arvoinen tuote! Mielestäni nämä eivät ole hinnalla pilattua kun kuitenkin vaikkapa Nivea maksaa kaupassa saman verran. Color club on mielestäni kuitenkin laadukkaampaa ;) mutta edelleen, ei ole Seche viten voittanutta...


OPI Drip dry

Tässäkin on sama idea eli pipetti. Myös käyttöohjeet ovat samat eli ensin värilakka 2-3 kerrosta. Sitten tavallinen päällyslakka ja sitten Drip drytä 1-2 tippaa joka kynnelle. Kun korkin kumimaisesta päästä painaa niin se tiputtaa pisarat kynnelle.

Kuivaa minuutissa kosketuskuivaksi ja viidessä minuutissa täysin kuivaksi. En osaa verrata kumpi antaa paremman kiillon ja tehon, OPI vai CC. Mun mielestä aika samassa sarjassa painivat. Tämäkään ei kuitenkaan päihitä Seche vite suosikkiani.


OPI Avoplex Oil to go kynsinauhaöljykynä

Minä pidän tästä tuottesta! Tämä on helppo kuljettaa mukana vaikka talvella kun on sairaan kuivat kynsinauhat. Oivallinen myös työpöydälle. Pistin myös mieleen että tämä on "hieman" kätevämpi matkalle mukaan kuin se joka ikinen kerta vuotava öljypullo.
Tällä sudilla on helppo ja tarkka annostella. Aluksi öljyä tulee juuri sopivasti ja tämä imeytyy sekunneissa. Kun painaa kovemmin niin tietenkin tavaraa tulee enemmän. Kosteuttaa tietenkin hyvin ja säännöllinen öljyäminen auttaa pitämään kynnet kunnossa.

Laadukas OPI tuote! Käytän jatkossa!


Minähän en tunnetusti tule toimeen ilman pikakuivattajaa. Pidän siitä että mä kerkeän lakata kiireessä tai ennen nukkumaan menoa. Eikä yön aikana ole tullut ruttuja. Noita pipetillisiä tuotteita en ollut ikinä kokeillet, oletteko te kokeilleet?
En vaan elä ilman pikakuivattajia! Ne on autiosaaren tuotteita, jos oletetaan että sinne raahaan lakat mukaan. Mutta siellä kyllä olisi aikaa kuivatella??

Snowcrystal 436. Etu- ja keskisormi Konad Top coat, päällä OPI Drip dry ja CC Dry ice. Ei eroja. Nimetön ja pikkurilli, CC 0-60 Speedy Top coat ilman sekä CC Dry icen kanssa. Ulkopuolisesti ei huomattavia eroja. Konad Top coat ei vaan poista ilmakuplia kuten pikakuivattajat yleensä tekevät.

Käytättekö pikakuivattajia, mitä merkkejä on tullut kokeiltua?

Muistakaa osallistua kilpailuuni vai ihan hiljaako suunnittelette kynsiä ja bannereita kun teistä ei kuulu mitään?

25 kommenttia:

  1. Itse olen kokeillut vain yhtä ja ainoaa pikakuivattajaa, Mavadrytä. Halpa ja hyvä. Olen ollut tyytyväinen siihen, sillä ennen en ollut käyttänyt lainkaan mitään pikakuivattajia! (aloitinkin vasta tämän vuoden puolella kunnolla kynsien lakkailun, yllättäen "löydettyäni" pikakuivattajan...)
    Kyllä nyt helpaa. :)

    VastaaPoista
  2. Minä olen käyttänyt nyt yhden pullolliset Cesars:in pikakuivattajaa. Kuivattaa minuutissa kynnet tosi hyväksi. Ja halpa kuin mikä :-)

    Kiitos hienoista sivuista + kuvista! Täällä on pakko käydä joka päivä. En ole ennen kommentoinut täällä enkä nyt jaksa opetella laittamaan mitään nimeä, joten viesti lähtee anonyyminä.

    VastaaPoista
  3. Tämä blogi olisi kyllä saatava mukaan sinne autiolle saarelle! Hitto sun jutut on ihan parhaita, päivä pelastettu taas tuolla autiosaarella lakan kuivattelu -kommentilla. :D

    VastaaPoista
  4. mavadry on tosissaan ihan huipputuote. Tosin, 2/3 tuotteesta käytettyäni, se paksunee ja inhottavaa ja lähes mahdotonta käyttää pullon pienestä koosta johtuen. Olen myös kokeillut opin rapidryta, paksuni ennen puolta väliä... Kaikki kuivat pullot lojuu laatikoissa, kun en tiedä miten ne kuuluisi kierrättää...

    VastaaPoista
  5. Timangy: Kiva kuulla että se toimii sulla :) pikakuivattajat on kyllä maailman paras keksintö :)

    Ano: Hyvä että sieltä tuli kommenttia Cesarsin pikakuivattajasta joltain muultakin :)
    Ei se haittaa vaikka anona kommentoi kun kommentit on positiivisia :) negatiivista ei kyllä ole tullut melkeinpä ollenkaan.

    kaislainen: Mokkulalla varmaan toimisi ;)

    Weezer: Mä heitän sekajätteeseen. Ennen mietin pullojen säästämistä lasijätteeseen mutta kun sisällä on ongelmajätettä. Kertokaa joku jos tiedätte oikean kierrätystavan!

    VastaaPoista
  6. Olen osallistumassa kilpailuusi, mutta pistän varmaan useammat kynnet ehdolle niin laitan kaikki sitten samaan sähköpostiin. ;D

    VastaaPoista
  7. Kynsilakat ovat ongelmajätettä.

    VastaaPoista
  8. Siis ongelmajätekeräykseen. Niitä pisteitä löytyy googlettamalla.

    VastaaPoista
  9. Pikakuivattaja on ihan ehdoton, ilman sitä en paljon lakkaisi kynsiä. Mulla on käytössä joku vanha Orlyn kuivattaja ja se toimii ihan ok, tosin lakkaan kynnet yleensä tv:tä katsoessa joten ei ole tarve ihan minuutissa saada kuivaksi. Laatikossa on jo Mavadry-pullo, se lähtee kokeiluun kun Orly loppuu.

    Mieleni tekisi kokeilla Nyxin jumbokyniä. Oletko pitänyt niistä? Joskus joulukuussa olit kommentoinut että Purple ei toiminut ihan toivotusti, en ainakaan löytänyt uudempia arvioita. Tosin se ei takaa ettei niitä olisi, puusilmä kun olen :)

    VastaaPoista
  10. Sonne: Odottelen innolla :)

    Anonyymit: Kiitos tiedosta :)

    Satu: En suosittele NYX pullukkakyniä. Ne ei toimineet edes UDPP:n alla. Olin kyllä tosi pettynyt niihin :( mutta ainahan saa kokeilla, mulla vaan meni rahat ihan hukkaan :/

    VastaaPoista
  11. En minäkään mielelläni rahoja heitä hukkaan, joten jää kokeilematta. Kiitos tosi paljon tiedosta!

    VastaaPoista
  12. Mulla on ollut Poshen, inm Out the Door ja Mavalan Mavadryta pikakuivattajana ja kaikki toimii.
    Tällä hetkellä käytössä Mavadry koska inm on mennyt mössöksi.

    Tykkäsin tuosta Opin öljykynästä, mutta muutamassa kuukaudessa öljy muuttui geelimäiseksi eikä enää toiminut =(

    Opin Drip Dryta haluaisin kokeilla.

    VastaaPoista
  13. milipili: Ai, aika jännä. Pitää kyllä sitten käyttääkin äkkiä pois! Mulla on tuo inm kokonaan testaamatta.

    Satu: Ole hyvä :) ei ole pelkästään minun mielipide, vaan yleisesti noita pidetään huonoina pohjustukseen :)

    VastaaPoista
  14. Mä vannon Seche Viten nimeen!

    VastaaPoista
  15. Ajattelin ostaa Seche Viten. Siitä on kuullut vain hyvää. Mitä aluslakaa suosittelet, sillä CC Pink Flame ja keltaiset lakat värjää mun kynnet ihan kauheiksi. Lisäksi kynnet liuskotuvat ja lakka irtoaa niistä kohdin. Aluslakkana on ollut CC joku pieni pullo stuck on you. Niin ja siinäei saisi olla formaldehydiä.
    Kiitos sinulle, blogisi on paras
    T: Helge

    VastaaPoista
  16. Käytän säännöllisesti sekä Poshen että Seche Viten pikakuivattajia. Siis niitä sudillisia, tippoja en ole kokeillut minkään merkkisinä. Nuo ovat ihan ehdottomia mulle, koska lakkaan yleensä viime tipassa illalla ennen nukkumaan menoa tai just ennen kuin olen lähdössä johonkin. Olen varmaan lakkauksissani liiankin hätäinen, kun molemmat tuppaavat hiukan kutistamaan värilakkakerroksia. Oletko huomannut samanlaista? Yleensä laitan aluslakan, 2-3 kerrosta väriä ja pikakuivattajan.

    VastaaPoista
  17. Helge: Sun kynnet kuulostaa mun kynsiltä. Jos mulla ei ole siistiä lakkausta koko ajan, kynnen liuskottuvat ja alkavat repsottaa :( lisäksi ne on keltaiset :D
    Mä olen käyttänyt nyt vuoden Poshen aluslakkaa:
    http://nailfix.valmiskauppa.fi/poshe-treatment-base-coat-p-1171.html

    Tuossa ei oel Formaldehydiä ja ehkäisee liuskoittumisen mulla :)

    Helmisusi: Mä laitan 2 kerrosta aluslakkaa ja annan kuivaa kunnolla. Sitten 2-3 kerrosta värilakkaa ja annan kuivaa aina kerrosten välillä. Viimeisen päällimmäisen kerroksen saatan jättää kosteaksi ja vetää pikakuivattajan päälle.
    Yleensä nuo lakat oppii tuntemaan eli vaikka frost lakat kuivaa hyvin ilman pikakuivattajaa mutta taas jotkut cremet voi olla hankalampia :) jotkut lakat taas kuivaa mielettömän hyvin vaikka kuivattajan vetää täysin kostean päälle.
    Oisko tuossa selitystä sinulle, voisko olla että lakka jää liian paksusti eikä kuiva pikakuivattajan allakaan. Muuten en osaa rullautumista selittää :/

    VastaaPoista
  18. Määki oon käyttäny Mavadrytä ja Opin kuivattajaa, mutta ne tosiaan paakkuuntuu jossain puolessa välissä :( Että uusi on hakusalla, aion mm. tuota seche viteä kokeilla.

    VastaaPoista
  19. norppa: Ihan ehdottomasti kokeilet! Mulla Seche pullo kestää pidempää kuin OPI vaikka ne taisi olla samankokoisia. Seche ei paksune niin nopeasti, eikä välttämättä ollenkaan.

    VastaaPoista
  20. Löysin blogisi juuri, joten kommentoin nyt vanhaan postaukseen.

    Käytän Mavalan Minute Quick-Finish-pikakuivattajaa, ja on todella hyvä. Jättää vieläpä upean kiillon. Kokeilin Trindin pikakuivattajaa, mutta se oli tosi huono. Ilman pikakuivattajaa en voisi enää elää, muutaman vuoden noita nyt käyttänyt.

    Aluslakkoja en käytä, vaan laitan aina pari kerrosta Trind Nail Repairia, pikakuivattaja, värilakka, pikakuivattaja, tarvittaessa toinen kerros värilakkaa, pikakuivataja, sitten koristelut (tarrat, ramskalainen jne) ja koristelujen päälle useampi kerros pikakuivattajaa.

    Tämä lakkailu on ikäänkuin harrastus, mukava joutoaikoina värkkäillä. Nyt on jo idea seuraavaan lakkaukseen, ja malttamattomana odotan että pääsen kokeilemaan ideaa. En vain vielä raaski ottaa nykyisiälakkoja pois, kunova olleet vasta reilun viikon. Yleensä pidän sen pari viikkoa aina kerrallaan, ellei jostain syystä mene huonoksi ennen sitä. Kahdessa viikossa kynnet kasvavat jo sen verran, ettei pidempään viitsi samoja lakkoja pitää.

    VastaaPoista
  21. ^Kynsiharrastus on kyllä mukavaa puuhaa :)

    VastaaPoista
  22. Tuo Color Clubin 0-60 speedy topcoat oli mun mielestä aivan hirveää mönjää! Kun sitä laittoi kynsille, lakkaus ei kuivunut ollenkaan, vaikka odotin tuntikausia. lopputulos oli pehmeä lakkaus, joka otti osumaa pienestäkin kosketuksesta. en kyllä voi suositella kenellekään :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi ettet tykännyt, mulla se kuivuu niin äkkiä :/

      Poista
  23. Ai niin, seche vitestä piti vielä sanomani, että en oikein ymmärrä, miksi sitä hypetetään niin paljon. itse en ollut saanut edes kolmasosaa purkista käytettyä kun lakka oli muuttunut tosi paksuksi ja hankalaksi levittää.. törmäsin tässä jokin aika sitten poshen pikakuivattajaan ja se on toiminut mulla todella hyvin. kuivuu parissa minuutissa ja koostumus säilyy mukavan juoksevana ihan viimeiseen asti. jos et ole vielä kokeillut niin suosittelen lämpimästi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen käyttänyt Posheakin monta pulloa ja se jankkiintuu puolen välin jälkeen :) näin ne mielipiteet meillä eroaa :D

      Poista

♥ Thanks For The Comment ♥